Strona Główna

Minibus Karczew

Zmiana ustroju w Polsce poskutkowała otwarciem rynku, w tym przewozowego. W 1991 roku powstała firma Minibus, której założycielami byli Andrzej Mosak i Tadeusz Pleskot. Jak pisze na swojej stronie przewoźnik, na początku przedsiębiorstwo posiadało jeden siedmioosobowy mikrobus, którym założyciele jeździli na trasie Ługi - Otwock. W 1994 roku trasę wydłużono do Falenicy oraz uruchomiono nową linię docierającą do Dworca Wschodniego. Już w 1996 roku została wydłużona ona do centrum Warszawy, a także powstała baza autobusowa z zapleczem technicznym. 

Obecnie Minibus obsługuje 5 linii, w tym 2 lokalne i 3 kursujące do Warszawy. Trzon taboru stanowią autobusy firmy Mercedes-Benz, jednak przewoźnik posiada również pojazdy marki Setra. Elementem wyróżniającym przewoźnika jest jednolite, szaro-biało-żółte malowanie i widoczne na szybie przedniej logo. Wszystkie przystanki są na żądanie, dzięki czemu Minibus oferuje stosunkowo szybki dojazd do centrum. Ponadto, autobusy kursują w miarę często, dzięki czemu mieszkańcy Karczewa i Otwocka mają sprawny dojazd do Warszawy.

Sporym problemem jest brak integracji taryfowej, co wiąże się z koniecznością zakupu dwóch biletów w przypadku dojazdu do dalszej części Warszawy. Przewoźnik eksploatuje nieco starszy tabor, co jest uciążliwe m.in. dla osób niepełnosprawnych. Coraz częściej jednak można spotkać na ulicach niskopodłogowe, sprowadzane z Niemiec Mercedesy Citaro, które są przyjazne dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. 

Bilet na przejazd można zakupić u kierowcy. Cena przejazdu z Karczewa do Warszawy wynosi 6 zł, zaś z Otwocka 5,50 zł. Ponadto, przewoźnik oferuje możliwość zakupu biletów miesięcznych. W hali głównej dworca PKP Otwock oraz na osiedlu Ługi funkcjonują kasy biletowe. Bilet można zakupić również przez internet, za pomocą strony zbiletem.pl.

Minibus oferuje również wynajem autobusów i autokarów.

Linie autobusowe:

  • PRZY TORACH (Warszawa Plac Zawiszy - Karczew: ulicą Patriotów)
  • BIS (Warszawa Plac Zawiszy - Karczew: Wałem Miedzeszyńskim)
  • ŚRÓDBORÓW (Warszawa Plac Zawiszy - Otwock: ulicą Patriotów)
  • CELESTYNÓW (Otwock Orla (w wybranych kursach od Placu Zawiszy) - Celestynów)
  • MLĄDZ (Otwock Orla - Mlądz)

Główna siedziba firmy: ul. Bema 2b, 05-480 Karczew

Linki:

Galeria:

Czytaj więcej: Minibus KarczewCzytaj więcej: Minibus KarczewCzytaj więcej: Minibus KarczewCzytaj więcej: Minibus KarczewCzytaj więcej: Minibus Karczew

Oświadczenie RODO

W związku z nową ustawą RODO, która niedawno weszła w życie, jako administracja jesteśmy odpowiedzialni za poinformowanie użytkowników o jej istnieniu. W związku z tym zachęcamy do zapoznania się z poniższą lekturą.

Administracja serwisu wgkm.waw.pl

Aktualizacje artykułów na stronie - 18.03.2018

Aktualizacja:

Chcielibyśmy także spełnić oczekiwania naszych czytelników w tematyce opracowań. Z wielką chęcią dowiemy się, na jakie tematy chcielibyście żeby powstały opracowania. Zachęcamy do kontaktowania się z nami! 

W razie jakichś nieprawidłowości prosimy o kontakt - Formularz kontaktowy

 

WGKM na Instagramie

Czytaj więcej: WGKM na Instagramie

Od niedawna działamy także na Instagramie! Zachęcamy wszystkich do obserwowania naszego profilu o nazwie wgkm.waw.pl.  Będziemy tam zamieszczali najciekawsze fotografie oraz relacjonowali wydarzenia w warszawskiej komunikacji miejskiej (np. Noc Muzeów)

Warszawski Rower Publiczny - Veturilo

Pomimo, że rower nie odpowiada bezpośrednio tematyce naszego portalu, Veturilo w Warszawie stanowi element transportu publicznego. Poruszanie się nim w centrum jest niekiedy szybsze, a ponadto w ciepłe dni może stanowić element rozrywkowy. 

System został oficjalnie uruchomiony 1 sierpnia 2012 roku. Na początku sezonu funkcjonowało zaledwie 55 stacji, które były dostępne głównie w Śródmieściu, Ursynowie i Bielanach. W 2013 roku w momencie uruchomienia było ich już 125 i ich liczba stopniowo wzrastała. W 2017 roku Veturilo osiągnęło wynik 316 stacji.

Od początku jego obsługą zajmuje się firma Nextbike Polska Sp. z o. o., która jest operatorem wypożyczalni rowerów miejskich w innych polskich miastach, np. w Łodzi, Poznaniu i Wrocławiu, a także na świecie - np. w Niemczech, Austrii i Turcji. 

Nazwa Veturilo pochodzi z języka esperanto i oznacza "pojazd, środek transportu". Została wybrana w internetowym głosowaniu.

Aby skorzystać z roweru publicznego, należy zarejestrować się na stronie internetowej veturilo.waw.pl i wpłacić minimum 10 zł opłaty inicjalnej. Aby wypożyczyć rower, należy wprowadzić numer telefonu i PIN, który zostanie nam po rejestracji wysłany za pośrednictwem SMSa i na końcu wpisać numer roweru, który chcemy wypożyczyć. Następnie możemy zabrać rower i oddać w dowolnej stacji. Istnieje także szybsza opcja wypożyczenia za pomocą aplikacji, w której skanuje się kod QR znajdujący się na rowerze.

Cennik:

Czas wypożyczenia: Cena:
Do 20 minut 0 zł
Do 60 minut 1 zł
Druga godzina + 3 zł (1 zł + 3 zł = 4 zł)
Trzecia godzina + 5 zł (1 zł + 3 zł + 5 zł = 9 zł)
Czwarta i każda następna godzina + 7 zł

Ponadto, w systemie publicznych rowerów możemy wypożyczyć:

  • Rowery dla dzieci;
  • Tandemy;
  • Rowery elektryczne (wkrótce);

Przydatne linki:

Czytaj więcej: Warszawski Rower Publiczny - VeturiloCzytaj więcej: Warszawski Rower Publiczny - VeturiloCzytaj więcej: Warszawski Rower Publiczny - Veturilo

Jelcz M11 z ZKM Sochaczew zachowany na pojazd historyczny

Czytaj więcej: Jelcz M11 z ZKM Sochaczew zachowany na pojazd historyczny

Jelcz M11 z 1987 roku o numerach taborowych WSC YE02 został zachowany przez grupkę pasjonatów na pojazd historyczny. Jak informują na swojej stronie, ZKM ogłosił przetarg na sprzedaż owego autobusu, co przyczyniło się do decyzji o zakupie. Autobus ma obecnie charakterystyczną okleinę, która w najbliższym czasie zostanie usunięta. Warto wspomnieć, że Sochaczew jest ostatnim miastem, które eksploatuje oryginalne "Migi". 

 

Bieżące informacje o działaniach przy "nowym" M11 można znaleźć na oficjalnym fanpage autobusu: Kliknij aby zobaczyć!

Virtualna Warszawa - zrewolucjonizuje poruszanie się po stolicy?

Czytaj więcej: Virtualna Warszawa - zrewolucjonizuje poruszanie się po stolicy?

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Jakiś czas temu w sieci pojawiła się strona, która pozwala śledzić ruch tramwajów. Przez kilka tygodni można było sprawdzić, na której brygadzie jeździ dany wagon oraz ustalić jego położenie. Niestety po pewnym czasie dane te zostały ograniczone i obecnie możemy jedynie zobaczyć, gdzie znajduje się pojazd, który jest oznaczony jako linia. Pojawiały się także pytania - czy nie da się zrobić tego samego w przypadku autobusów? Przecież w innych miastach takie systemy się sprawdzają (MyBus). Jak się okazuje, wszystko ma zmienić Virtualna Warszawa - aplikacja, która rzekomo zrewolucjonizuje poruszanie się po stolicy.