Od niedawna działamy także na Instagramie! Zachęcamy wszystkich do obserwowania naszego profilu o nazwie wgkm.waw.pl. Będziemy tam zamieszczali najciekawsze fotografie oraz relacjonowali wydarzenia w warszawskiej komunikacji miejskiej (np. Noc Muzeów).
Pomimo, że rower nie odpowiada bezpośrednio tematyce naszego portalu, Veturilo w Warszawie stanowi element transportu publicznego. Poruszanie się nim w centrum jest niekiedy szybsze, a ponadto w ciepłe dni może stanowić element rozrywkowy.
System został oficjalnie uruchomiony 1 sierpnia 2012 roku. Na początku sezonu funkcjonowało zaledwie 55 stacji, które były dostępne głównie w Śródmieściu, Ursynowie i Bielanach. W 2013 roku w momencie uruchomienia było ich już 125 i ich liczba stopniowo wzrastała. W 2017 roku Veturilo osiągnęło wynik 316 stacji.
Od początku jego obsługą zajmuje się firma Nextbike Polska Sp. z o. o., która jest operatorem wypożyczalni rowerów miejskich w innych polskich miastach, np. w Łodzi, Poznaniu i Wrocławiu, a także na świecie - np. w Niemczech, Austrii i Turcji.
Nazwa Veturilo pochodzi z języka esperanto i oznacza "pojazd, środek transportu". Została wybrana w internetowym głosowaniu.
Aby skorzystać z roweru publicznego, należy zarejestrować się na stronie internetowej veturilo.waw.pl i wpłacić minimum 10 zł opłaty inicjalnej. Aby wypożyczyć rower, należy wprowadzić numer telefonu i PIN, który zostanie nam po rejestracji wysłany za pośrednictwem SMSa i na końcu wpisać numer roweru, który chcemy wypożyczyć. Następnie możemy zabrać rower i oddać w dowolnej stacji. Istnieje także szybsza opcja wypożyczenia za pomocą aplikacji, w której skanuje się kod QR znajdujący się na rowerze.
Cennik:
Czas wypożyczenia: | Cena: |
Do 20 minut | 0 zł |
Do 60 minut | 1 zł |
Druga godzina | + 3 zł (1 zł + 3 zł = 4 zł) |
Trzecia godzina | + 5 zł (1 zł + 3 zł + 5 zł = 9 zł) |
Czwarta i każda następna godzina | + 7 zł |
Ponadto, w systemie publicznych rowerów możemy wypożyczyć:
Przydatne linki:
Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.
Witajcie!
Dokładnie dzisiaj minął trzeci rok funkcjonowania WGKM. Z tej okazji przygotowaliśmy dla Was krótkie podsumowanie dotyczące poprzedniego roku funkcjonowania strony.
Jelcz M11 z 1987 roku o numerach taborowych WSC YE02 został zachowany przez grupkę pasjonatów na pojazd historyczny. Jak informują na swojej stronie, ZKM ogłosił przetarg na sprzedaż owego autobusu, co przyczyniło się do decyzji o zakupie. Autobus ma obecnie charakterystyczną okleinę, która w najbliższym czasie zostanie usunięta. Warto wspomnieć, że Sochaczew jest ostatnim miastem, które eksploatuje oryginalne "Migi".
Bieżące informacje o działaniach przy "nowym" M11 można znaleźć na oficjalnym fanpage autobusu: Kliknij aby zobaczyć!
Strona 4 z 6