Artykuły dotyczące zmian obsługowych i zmian w funkcjonowaniu linii podczas święta Wszystkich Świętych oraz okresu poprzedzającego i następującego weekend "zniczowy":
Od 2 listopada, na naszej stronie dostępny jest link do witryny, na której można znaleźć wszystkie rozkłady brygad w obszarze funkcjonowania ZTM. Link znajduje w górnym menu (środkowy obrazek). Strona jest także dostępna pod adresem rozkladybrygad.wgkm.waw.pl.
Projekt rozkładów brygad nie jest autorstwa redakcji WGKM - udostępniliśmy stronę w ramach współpracy. Dzięki temu mniejsze projekty mogą być wypromowane, a nasi czytelnicy mają dostęp do większej ilości przydatnych informacji.
Jeżeli masz wiedzę na jakiś temat, zajmujesz się jakimś projektem lub chciałbyś o czymś opowiedzieć szerszej widowni - napisz do nas za pośrednictwem adresu e-mail (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.), Facebooka, Instagrama lub przez formularz kontaktowy dostępny na naszej stronie. Obiecujemy indywidualne podejście do każdej sytuacji - jesteśmy otwarci na współpracę.
Zmiana ustroju w Polsce poskutkowała otwarciem rynku, w tym przewozowego. W 1991 roku powstała firma Minibus, której założycielami byli Andrzej Mosak i Tadeusz Pleskot. Jak pisze na swojej stronie przewoźnik, na początku przedsiębiorstwo posiadało jeden siedmioosobowy mikrobus, którym założyciele jeździli na trasie Ługi - Otwock. W 1994 roku trasę wydłużono do Falenicy oraz uruchomiono nową linię docierającą do Dworca Wschodniego. Już w 1996 roku została wydłużona ona do centrum Warszawy, a także powstała baza autobusowa z zapleczem technicznym.
Obecnie Minibus obsługuje 5 linii, w tym 2 lokalne i 3 kursujące do Warszawy. Trzon taboru stanowią autobusy firmy Mercedes-Benz, jednak przewoźnik posiada również pojazdy marki Setra. Elementem wyróżniającym przewoźnika jest jednolite, szaro-biało-żółte malowanie i widoczne na szybie przedniej logo. Wszystkie przystanki są na żądanie, dzięki czemu Minibus oferuje stosunkowo szybki dojazd do centrum. Ponadto, autobusy kursują w miarę często, dzięki czemu mieszkańcy Karczewa i Otwocka mają sprawny dojazd do Warszawy.
Sporym problemem jest brak integracji taryfowej, co wiąże się z koniecznością zakupu dwóch biletów w przypadku dojazdu do dalszej części Warszawy. Przewoźnik eksploatuje nieco starszy tabor, co jest uciążliwe m.in. dla osób niepełnosprawnych. Coraz częściej jednak można spotkać na ulicach niskopodłogowe, sprowadzane z Niemiec Mercedesy Citaro, które są przyjazne dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
Bilet na przejazd można zakupić u kierowcy. Ponadto, przewoźnik oferuje możliwość zakupu biletów miesięcznych. W hali głównej dworca PKP Otwock oraz na osiedlu Ługi funkcjonują kasy biletowe. Bilet można zakupić również przez internet, za pomocą strony zbiletem.pl.
Minibus oferuje również wynajem autobusów i autokarów.
Linie autobusowe:
Główna siedziba firmy: ul. Bema 2b, 05-480 Karczew
Linki:
Galeria:
W związku z nową ustawą RODO, która niedawno weszła w życie, jako administracja jesteśmy odpowiedzialni za poinformowanie użytkowników o jej istnieniu. W związku z tym zachęcamy do zapoznania się z poniższą lekturą.
Administracja serwisu wgkm.waw.pl
Aktualizacja:
Chcielibyśmy także spełnić oczekiwania naszych czytelników w tematyce opracowań. Z wielką chęcią dowiemy się, na jakie tematy chcielibyście żeby powstały opracowania. Zachęcamy do kontaktowania się z nami!
W razie jakichś nieprawidłowości prosimy o kontakt - Formularz kontaktowy
Strona 3 z 6