Zajezdnia funkcjonuje od listopada 1985 roku i jest najmłodszym zakładem Miejskich Zakładów Autobusowych. Położona jest przy ulicy Stalowej 77 i do 2006 roku miała oznaczenie R-13. Na samym początku służyła za plac odstawczy dla wycofanych autobusów. Początkowo mieściła 70 Ikarusów - 53 sztuki 260.04 (numery taborowe: 1601-1653) oraz 17 sztuk 280.26 (numery taborowe: 3101-3117). Przez pewien czas obsługiwała bardzo małą ilość brygad (w okolicach 70-90), ale po zakończonej przebudowie mogła przyjąć autobusy z likwidowanego zakładu R-8 Pożarowa. Od 1992 roku część zajezdni była wynajmowana przez firmę DAB-Com, która sprowadzała używane autobusy z Danii. W 1993 roku otwarto montownię, w której składano pojazdy marki Ikarus (m.in. modele 280.70H, które trafiły do Płocka). Przy ulicy Stalowej 77 znajdował się także Ośrodek Szkolenia Kierowców MZA.
W 1994 roku wpisano na stan 20 Jelczy 120MM/1 (numery taborowe: 4430-4439, 4480, 4481-4489). Trzy lata później, w 1997 roku pod banderą zakładu Stalowa zaczęło jeździć 20 Jelczy M121M (numery taborowe: 4630-4634, 4730-4739, 4781-4785). Rok później dołączyły dodatkowo 4 sztuki (numery taborowe: 4830-4833) oraz 10 Neoplanów (numery taborowe: 6830-6839). W 1999 roku wpisano na stan kolejne 9 sztuk (numery taborowe: 6930-6938). Przez całe dziesięciolecie dostarczono także mnóstwo Ikarusów różnej maści.
Nowa dekada przyniosła ze sobą powiew świeżości. W 2001 roku wpisano na stan R-13 12 MANów NG313 (numery taborowe: 3301-3312) oraz 25 sztuk Solarisów Urbino 15 (numery taborowe: 8301-8325). Rok później dostarczono kolejne 7 sztuk NG313 (numery taborowe: 3313-3319), 2 sztuki Urbino 15 (numery taborowe: 8326, 8327) oraz jednego MANa NM223.3 - 1302, do którego w 2003 roku dołączyło pozostałe 14 midików (numery taborowe: 1301, 1303-1315), 4 sztuki NG313 (numery taborowe: 3320, 3321, 3505, 3517 [ostatnie dwa zostały przeniesione z Inflanckiej]), a także 8 Solarisów Urbino 15 (numery taborowe: 8328-8331, 8505, 8508-8510 [ostatnie cztery również zostały przeniesione z Inflanckiej]). Ten rok był także bardzo ciekawy jeżeli chodzi o przenosiny. W czerwcu na zakładzie pojawił się najstarszy w Warszawie niskopodłogowy autobus - Neoplan N4020 o numerze taborowym: 6455 (później 6430, potocznie nazywany "dziadkiem"). Tego samego roku na zakład przyjechały także niskopodłogowe Ikarusy - 2 sztuki 411.08 (numery taborowe: 6530, 6531) i kolejne 2 - 417.08 (przegubowa wersja - numery taborowe: 7530, 7531). Na zajezdni swój epizod miał również piętrowy MAN SD202, który obsługiwał linię turystyczną 100.
W 2006 roku po likwidacji zakładu R-9 Chełmska na Stalową trafiły wszystkie MANy NG313 oraz zakupiono po okazyjnej cenie trzy Lion'sy City G (numery taborowe: 3382-3384), które potocznie nazywane są "gdańszczakami" ze względu na malowanie ZKM Gdańsk. Rok później rozpoczęto dostawy Jelczy M121I Mastero (numery taborowe: 4900-4924), a w 2008 - Solarisów Urbino 12 (numery taborowe: 1825-1849) i 18 (numery taborowe: 8850-8879). W 2009 roku przeniesiono OSK na R-1. Od 2010 roku stacjonują tu także Lion'sy City G (70 sztuk), które przez 5 lat były leasingowane. W wakacje 2013 roku dotarły Solarisy Urbino 18 (numery taborowe: 8580-8595), które obecnie jeżdżą pod banderą R-1 Woronicza. Po likwidacji zakładu R-5 Redutowa przeniesiono na R-13 wszystkie zmodernizowane Jelcze M121M. W 2014 roku zakupiono Solarisy Urbino 18, których silniki spełniają normę Euro 6 (numery taborowe: 8441-8465). Ostatnio dostarczono również najnowsze Solarisy Urbino 18 (numery taborowe: 5401-5460) oraz solową wersję - Urbino 12 (numery taborowe: 1411-1430). W listopadzie nastąpiło zakończenie eksploatacji MAN-ów NM223.3. W zamian na zajezdnię trafiły Solarisy Urbino 10, które dotychczasowo stacjonowały na Kleszczowej. Na zajezdni Stalowej stacjonują także zabytkowe Ikarusy MZA. Wraz z końcem 2017 roku zakończono eksploatację Jelczy M121M. Na zajezdnię trafiło w zamian 35 Mercedesów Conecto LF. W kwietniu 2018 roku przeniesiono z Ostrobramskiej Solarisy Urbino 12 o numerach taborowych 1536-1555 w zamian za Solarisy Urbino 12 serii 14xx z 2015 roku. Na zakład przeniesione zostały także Solarisy Urbino 12 z Kleszczowej (rok produkcji: 2007) w zamian za Jelcze M121I/4, które mają zostać wycofane w najbliższym czasie. Pod koniec 2019 roku wycofano Jelcze M121I/4, co zakończyło erę Jelczy w warszawskiej komunikacji.
Obecnie na Stalowej stacjonują następujące pojazdy będące w ruchu liniowym (stan na 02.03.2020):
Model | Ilostan | Zakres numerów |
Solaris Urbino 10 | 10 | 1040-1049 |
Solaris Urbino 12 | 90 | 1100-1119, 1401-1409, 1500-1519, 1536-1555, 1800-1819 |
MAN NG313 | Szczegółowe informacje w artykule | |
MAN NG313 Lion's City G | 3 | 3382-3384 |
MAN NG363 Lion's City G | 70 | 3400-3469 |
Mercedes Conecto LF | 35 | 4400-4434 |
Solaris Urbino 18 | 108 | 5401-5460, 8441-8465, 8580-8585, 8856-8872 |
Solaris Urbino 18 Electric | Szczegółowe informacje w artykule |