Artykuły niewyróżnione

PKS Polonus

PKS Polonus (Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej „Polonus” w Warszawie SA) to polskie przedsiębiorstwo transportowe zajmujące się przewozem osób na liniach dalekobieżnych i lokalnych. Właścicielem 100% akcji jest Skarb Państwa.

Historia powstania PKS Polonus (PKS Warszawa) wywodzi się z powstałych pod koniec lat 40. PKS-ów, które obejmowały obsługę całej Polski. 1 czerwca 1990 roku utworzone Państwowe Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Warszawie. W 2008 roku w skład przedsiębiorstwa zostały włączone PKS Piaseczno i PKS Nowy Dwór Mazowiecki. W 2011 roku przedsiębiorstwo zostało przekształcone w spółkę prawa handlowego.

PKS Polonus jest właścicielem Dworca Zachodniego w Warszawie oraz Hostelu Zachodniego. Spółka posiada własny system zarządzania dworcem oraz platformę sprzedaży biletów dworzeconline.pl. 

W kwestii współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego, przewoźnik realizuje się w obsłudze linii lokalnych.

Linki: 

Galeria:

Czytaj więcej: PKS PolonusCzytaj więcej: PKS PolonusCzytaj więcej: PKS Polonus

Stalko

Stalko ("Stalko" Przybysz i wspólnicy sp. j.) to firma specjalizująca się w krajowym i międzynarodowym transporcie drogowym, transporcie pasażerskim i innych usługach (sprzedaż materiałów budowlanych i artykułów metalowych).

Przewoźnik jest jednym z największych graczy na rynku linii lokalnych w Aglomeracji Warszawskiej. Oprócz tego, Stalko obsługuje własne linie komercyjne. Flagowymi liniami są J i W, na trasie z Warszawy do Wołomina.

Lista linii regularnych Stalko (linie podmiejskie)

Lista linii dalekobieżnych Stalko

Oprócz tego, przewoźnik oferuje wynajem autobusów, w tym dwóch zabytkowych (Jelcz 043 i Ikarus 255).

Główna siedziba firmy znajduje się w Zielonce przy ulicy Poniatowskiego 65. Ponadto, przewoźnik posiada swoje punkty obsługi klienta, m.in. na Dworcu Wileńskim w Warszawie, czy przy ulicy Wąskiej w Zielonce.

Obsługa linii na zlecenie ZTM Warszawa przez Stalko:

Kontrakt Od kiedy Do kiedy
L20 i L22 01.07.2015 15.01.2017
L-8, L18, L26, L27 01.01.2016 31.12.2016
L-2, L-5, L12, L13, L24, L25, L32, L39 01.07.2017 28.02.2018
L40 01.01.2017 31.12.2017
L26 i L27 02.01.2017 31.12.2017
L23 16.01.2017 31.12.2018
L-1, L-3, L-4 01.03.2017 30.11.2018
L35, L36, L37, L37 01.02.2018 30.11.2019
L-8, L31, L33 15.02.2018 31.12.2019
L43 i L44 2018 31.12.2018
L26 i L27 01.02.2018 30.11.2019
L-2, L-5, L12, L13, L24, L25, L32, L39 (w konsorcjum z PKS Polonus) 01.06.2018 30.11.2020
L40 i L45 (w konsorcjum z PKS Polonus) 01.07.2018 31.12.2019
L46 (w konsorcjum z PKS Polonus) 2018 31.08.2019
L47 i L48 (w konsorcjum z PKS Grodzisk Mazowiecki) 01.10.2018 30.11.2019
L-1, L-3, L-4 (w konsorcjum z PKS Grodzisk Mazowiecki) 01.12.2018 30.11.2021
L23 01.01.2019 31.12.2019
L43, L44 (w konsorcjum z PKS Polonus) 01.01.2019 31.12.2019
L-9, L10, L11 (w konsorcjum z PKS Polonus) 01.06.2019 31.12.2019
L-8, L-9, L10, L11, L31, L33, L34, L41, L49, L50 17.02.2020 30.11.2021

Daty dotyczące kontraktów mogą być błędne z powodu braku informacji o faktycznym starcie kontraktu (np. przez wydłużające się procedury przetargowe) - są więc orientacyjne.

Głowna siedziba firmy: ul. Poniatowskiego 65, Zielonka

Linki:

Galeria:

Czytaj więcej: StalkoCzytaj więcej: StalkoCzytaj więcej: Stalko

KM Łomianki

Komunikacja Miejska Łomianki (KM Łomianki) to przedsiębiorstwo, które powołano w 1991 roku. Początkowo linie Ł i BIS obsługiwały trasy z Placu Wilsona do szpitala w Dziekanowie Leśnym oraz do Łomnej i Sadowej.

W 1996 roku przedsiębiorstwo przekształcono w przedsiębiorstwo miejskie o nazwie Komunikacja Miejska Łomianki sp. z o.o.. Przez 22 lata przewoźnik działał pod własną taryfą biletową (istniała drobna integracja z systemem ZTM w zakresie biletów okresowych) i własnym zielono-białym malowaniem autobusów. Od 1 stycznia 2018 roku, gmina Łomianki, na mocy umowy pomiędzy miastem a Zarządem Transportu Miejskiego, została włączona do I strefy biletowej, zaś KM Łomianki zostało podwykonawcą ZTM. Zmieniona została numeracja linii jeżdżących do Warszawy, zaś linie lokalne na terenie Gminy Łomianki stały się bezpłatne.

Przewoźnik od dłuższego czasu intensywnie inwestuje w tabor. Co roku ogłaszane są przetargi, w których zamawiane autobusy muszą spełniać restrykcyjne wymagania narzucone przez ZTM. Przewoźnik ponadto eksploatuje dwa autobusy elektryczne marki Solaris Urbino 12.

Siedziba firmy znajduje się w Kiełpinie, przy ulicy Rolniczej 248.

Linki:

Galeria:

Czytaj więcej: KM ŁomiankiCzytaj więcej: KM ŁomiankiCzytaj więcej: KM Łomianki

Michalczewski

Michalczewski (Michalczewski sp. z o.o.) to polska firma transportowa z siedzibą w Radomiu. Obsługuje komunikację miejską w Warszawie, Wrocławiu i Radomiu. Oprócz usług w zakresie transportu publicznego, przewoźnik oferuje również usługi w zakresie transportu samochodami ciężarowymi. Dawniej firma istniała pod nazwą ITS Michalczewski.

Przedsiębiorstwo zostało założone w 1973 roku, jednak od 1994 roku zajmuje się głównie przewozem osób - swój pierwszy kontrakt przewoźnik realizował w Radomiu.

Od 1 czerwca 2003 roku do 31 maja 2013 roku Michalczewski realizował kontrakt na obsługę 50 brygad, do obsługi którego zakupił 55 sztuk dwunastometrowych autobusów MAN NL223 (zakres numerów taborowych: #A4xx). Później podpisane zostały dwie tymczasowe umowy - pierwsza od 1 czerwca 2013 roku do 31 maja 2014 roku (20 brygad), zaś druga od 1 września 2013 roku do 31 sierpnia 2014 roku (20 brygad).

Od 1 września 2006 roku do 31 grudnia 2015 roku przewoźnik realizował drugi kontrakt na obsługę 50 brygad, do obsługi którego zakupił 55 sztuk osiemnastometrowych autobusów MAN Lion's City G (zakres numerów taborowych: #A2xx). 

Przez prawie 3 lata przewoźnik nie obsługiwał "warszawskich ulic" - startował w wielu przetargach, jednak udało mu się wygrać dopiero ten na obsługę 25 brygad z użyciem taboru MAXI - do obsługi kontraktu zakupione zostały Scanie CN280UB CityWide, zasilane gazem CNG.

Michalczewski od 2003 roku garażuje swoje pojazdy na terenie zajezdni położonej przy Płochocińskiej 33, którą aktualnie współdzieli m.in. z Arrivą.

Kontrakt Od kiedy Do kiedy
50 brygad (MAN NL223) 01.06.2003 31.05.2013
50 brygad (MAN Lion's City G) 01.09.2006 31.12.2015
20 brygad (MAN NL223) 01.06.2013 31.05.2014
20 brygad (MAN NL223) 01.09.2013 31.08.2014
25 brygad (Scania CN280UB CityWide CNG) 27.10.2018 31.12.2026

Zajezdnia: ul. Płochocińska 33, Warszawa

Linki:

Galeria:

Czytaj więcej: MichalczewskiCzytaj więcej: MichalczewskiCzytaj więcej: Michalczewski

Arriva

Arriva (Arriva Bus Transport Polska sp. z o.o) to brytyjska spółka działająca w transporcie regionalnym i komunikacji miejskiej. Jest własnością przedsiębiorstwa Deutsche Bahn. Przewoźnik w Warszawie zadebiutował 1 grudnia 2016 roku, przejmując obsługę 50 brygad 12-metrowymi Solarisami Urbino 12. W szerszym ujęciu, firma prowadzi działalność w 12 krajach Europy, wykonując zarówno przewozy drogowe jak i kolejowe.

Do obsługi pierwszego kontraktu przewoźnik zakupił 49 spalinowych Solarisów Urbino 12 i 5 hybrydowych Solarisów Urbino 12 Hybrid. Zajezdnię przewoźnika ulokowano na terenie dawnej zajezdni firmy ITS Michalczewski, przy ulicy Płochocińskiej 33. Dwa lata później, 22 grudnia 2018 roku, przewoźnik rozpoczął obsługę drugiego kontraktu, tym razem rozpoczynając obsługę 25 brygad autobusami klasy MIDI - w tym celu zostało zakupionych 34 Otokarów Vectio C, wyprodukowanych w Turcji. Jako miejsce stacjonowania wybrano zajezdnię przy ulicy Klementowickiej 2, którą Arriva współdzieli z PKS Grodzisk Mazowiecki

Arriva miała dobrą passę w wygrywaniu przetargów - 31 sierpnia 2019 wystartował trzeci kontrakt, tym razem na obsługę 50 brygad autobusami 18-metrowymi - w tym celu przewoźnik zakupił 54 sztuk Solarisów Urbino 18 IV generacji, zasilanych gazem ziemnym CNG. Zajezdnia została ulokowana znowu w innym miejscu, tym razem w podwarszawskim Klaudynie przy ulicy Estrady 5

W ofercie firmy istnieje możliwość sfinansowania prawa jazdy kategorii D. Przedsiębiorstwo całkowicie pokrywa koszty uzyskania uprawnień, po czym po rozpoczęciu pracy pracownik zobowiązany jest do spłaty w ratach określonej kwoty. Jest to szansa dla osób, których nie stać na kurs prawa jazdy (koszt od 7 do 10 tysięcy złotych) - projekt nosi nazwę Akademia Arriva.

Pracownikom przewoźnik zapewnia tzw. ekstrówki, czyli autobusy dowożące ich do miejsca pracy.

Obsługa linii na zlecenie ZTM Warszawa przez Arrivę:

Kontrakt Od kiedy Do kiedy
50 brygad (Solaris Urbino 12) 01.12.2016 30.11.2024
25 brygad (Otokar Vectio C) 22.12.2018 31.12.2026
50 brygad (Solaris Urbino 18 CNG) 31.08.2019 31.12.2026 

Zajezdnie:

Płochocińska 33, Warszawa
Klementowicka 2, Warszawa
Estrady 5, Klaudyn

Linki:

Galeria:

Czytaj więcej: ArrivaCzytaj więcej: ArrivaCzytaj więcej: Arriva

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy