Strona Główna

Zmiany tras po otwarciu metra na Bemowo - częstotliwości linii

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Zarząd Transportu Miejskiego opublikował raport z konsultacji dotyczących zmian w układzie komunikacyjnym po wydłużeniu metra na Bemowo. Znalazły się w nich interwały linii, które zmienią swoje trasy w połowie lipca.

Zmiany wejdą w życie 16 lipca 2022 roku. Częstotliwości przedstawione w tabeli mogą być inne w początkowym okresie funkcjonowania zmian, ze względu na trwające wakacje szkolne (tzn. przedstawione są te powakacyjne).

Linia

Trasa

Częstotliwość (szczyt/międzyszczyt/święto)

109

Torwar - Emilii Plater

15/20/20
Linia będzie skoordynowana z linią 155.

112

CH Marki - Chomiczówka

10/15/15

122

Gwiaździsta - Nowe Bemowo

10/15/15

129

Koło - PKP Ursus

30/30/30

149

Groty - Metro Bemowo

15/20/20

155

Zajezdnia Wola - Towar

15/20/20
Linia będzie skoordynowana z linią 109.

167

Siekierki-Sanktuarium - Stare Bemowo
(w wybranych kursach Siekierki-Sanktuarium - Fort Radiowo)

12/15/20

171

Metro Słodowiec - Os. Górczewska

10/15/15

177

Ursus-Niedźwiadek - Os. Górczewska

10/15/15

178

Konwiktorska / Rondo Daszyńskiego - Skorosze

Na wspólnym odcinku: 10/15/15-30
Na pełnej trasie: 30/30/30

190

Znana - CH Marki

7,5/10/10

197

Gwiaździsta - Cm. Wolski

10/15/15

201

Metro Księcia Janusza - Nowe Bemowo

10/15/30

207

Regulska - Ursus-Ratusz

15/20/20

220

P+R Al. Krakowska - Nowe Bemowo

15/20/20

249

Chrzanów - Koło

20/30/30

716

Piastów (Ogińskiego) - Cm. Wolski

20/30/30

Linki:

Komentarze   

#7 Mateusz R-2 2022-07-09 11:25
Cytuję Juliusz:
109 - Bez sens, bo nie dojeżdża np. do stacji metra Świętokrzyska lub Rondo ONZ
178 - Powinno mieć na całej trasie więcej kursów, lub dłuższe autobusy powinno być
190 - Powinni skrócić do Dworca Wileńskiego, bo się dubluje z metrem, pomimo skrócenia do Znanej
197 - Zastępowanie przez 716 jest najgłupszym pomysłem, bo jeździ za rzadko

207 - Nie wiem jaki jest sens reaktywacji linii ( ostatnio jechałem i było pusto
249 - Powinno od początku jeździć w weekendy
716 - Jak już tak zrobili mogli by zrobić kursy skrócone np. do PKP Ursus lub Ursus Niedźwiadek, żeby był sens zastąpienia 197
Reszta linii nie mam zdania

109-według mnie powinno zostać jeszcze bardziej wydłużone i zastąpić 112 na Karolinie (to była jedna z moich propozycji w konsultacjach), a częstotliwość 15/15/15.
154-skierowanie do krańca Znana z częstotliwością 20/20/20 (zmiana zgłoszoszona w ramach konsultacji)
1155- powinna wg mnie dostać numer 355 i kursować w dni robocze w godzinach 5-22 z częstotliwością podaną w propozycji.
1171-powinno zostać na dotychczasowej trasie z częstotliwością 10/15/15.
190-skierowanie do krańca Esperanto i częstotliwość 10/15/15
i częstotliwość 10/15/15
197- jako mieszkaniec Ursusa mogę powiedzieć, że to jest totalny bezsens, ponieważ 197 spełniało w swoim dotychczasowym kształcie 2 role: 1. możliwość wyjazdu do centrum bez konieczności stania w dużym korku w Al. Jerozolimskich i na Kleszczowej i dojazdu do centrum przez Wolę. 2. Połączenie dawnego Ursusa Fabrycznego z resztą dzielnicy (razem ze 177, ktorego zmiana jest tak samo absurdalna) i centrum miasta przez Wolę.
Reszta zmian wedycji mnie ok.
Cytować
#6 Jurajczyk Śląski 2022-07-09 00:37
Cytuję Juliusz:
109 - Bez sens, bo nie dojeżdża np. do stacji metra Świętokrzyska lub Rondo ONZ
178 - Powinno mieć na całej trasie więcej kursów, lub dłuższe autobusy powinno być
190 - Powinni skrócić do Dworca Wileńskiego, bo się dubluje z metrem, pomimo skrócenia do Znanej
197 - Zastępowanie przez 716 jest najgłupszym pomysłem, bo jeździ za rzadko
207 - Nie wiem jaki jest sens reaktywacji linii ( ostatnio jechałem i było pusto
249 - Powinno od początku jeździć w weekendy
716 - Jak już tak zrobili mogli by zrobić kursy skrócone np. do PKP Ursus lub Ursus Niedźwiadek, żeby był sens zastąpienia 197
Reszta linii nie mam zdania

109 - powinno kończyć, jak już musi mieć taką krótką trasę to na Rondzie ONZ, gdzie obecnie kończy 174, w zamian tę linię wydłużyć do Ronda Daszyńskiego, a na Dworzec Centralny wysłać 255.
178 - ok.
190 - zaryzykuję, że powinna pojechać na Dworzec Centralny, w zamian mając nawet częstotliwość co 6 minut, a na słynną Znaną wysłać inne autobusy.
197 - ok.
249 - zgoda.
Cytować
#5 Juliusz 2022-07-08 20:46
109 - Bez sens, bo nie dojeżdża np. do stacji metra Świętokrzyska lub Rondo ONZ
178 - Powinno mieć na całej trasie więcej kursów, lub dłuższe autobusy powinno być
190 - Powinni skrócić do Dworca Wileńskiego, bo się dubluje z metrem, pomimo skrócenia do Znanej
197 - Zastępowanie przez 716 jest najgłupszym pomysłem, bo jeździ za rzadko
207 - Nie wiem jaki jest sens reaktywacji linii ( ostatnio jechałem i było pusto
249 - Powinno od początku jeździć w weekendy
716 - Jak już tak zrobili mogli by zrobić kursy skrócone np. do PKP Ursus lub Ursus Niedźwiadek, żeby był sens zastąpienia 197
Reszta linii nie mam zdania
Cytować
#4 MobilisA075 2022-07-07 20:55
190 bardzo dobrze, że co 7.5 i 10, jak było przed pandemią
Cytować
#3 Jurajczyk Śląski 2022-07-07 20:41
Mam 2 pytania:
1. Czy 109 i 155 będą mieć łączone brygady?
2. Jaką częstotliwość będzie miało 154?
I 2 stwierdzenia:
1. 178 w takim układzie potrzebuje autobusów 18-metrowych, Prosta do niedawna miała obsługę częstego 109 i 10 i rzadkiego 178, teraz zostaje rzadkie 178. :oops:
2. Taka częstotliwość 190 oznacza, że 160 już można spisać na straty. :-*
Cytować
#2 Kamil1. 2022-07-07 20:26
Cytuję Mateusz:
Mam nadzieje ze 129 i 249 beda mialy skoordynowane rozklady jazdy w kierunku koła
Moze poza szczytem tak, w szczycie na pewno nie.
Cytować
#1 Mateusz 2022-07-07 19:44
Mam nadzieje ze 129 i 249 beda mialy skoordynowane rozklady jazdy w kierunku koła
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy