Zajezdnia funkcjonuje od 21 lipca 1969 roku i jest pierwszym powojennym zakładem autobusowym w tej części Warszawy. Położona jest przy ulicy Ostrobramskiej 28. Do 2006 roku miała oznaczenie R-10. W pierwszych latach eksploatowano na niej popularne ogórki, czyli Jelcze MEX272 oraz AP021. W 1976 roku dostarczono pierwsze Jelcze PR100 (Berliety), a pod koniec 1977 roku PR110U. W marcu 1979 roku, czyli po 10 latach funkcjonowania, zajezdnię opuścił ostatni ogórek. W sierpniu tego samego roku dostarczono pierwsze Ikarusy 280.11, a rok później - 260.04. W latach 1985-1986, na zakładzie stacjonowały dwa testowe Autosany H10-30, które głównie pojawiały się na liniach: 143 i 146 (zdjęcie: Klik!). Przez 10 lat [1987-1997] na R-10 stacjonowały wyłącznie węgierskie pojazdy.
W 1997 roku na Ostrobramską dostarczono 14 Jelczy M121M (numery taborowe: 4700-4709, 4740, 4741, 4744, 4745), a rok później kolejne 4 sztuki (numery taborowe: 4800-4803). W 1999 roku wpisano na stan 7 Jelczy M181M (numery taborowe: 7900-7906). Wraz z nadejściem nowej dekady, zaczęły się masowe dostawy Solarisów Urbino 15 i MANów NG313. I tak, w 2001 roku pojawiło się 12 sztuk NG313 (numery taborowe: 3001-3012) oraz 20 sztuk SU15 (numery taborowe: 8001-8020), a w 2002 - 7 sztuk NG313 (3011, 3013-3018) oraz 2 sztuki SU15 (numery taborowe: 8021-8022). Przez następne 3 lata nie było żadnych dostaw, aczkolwiek były wykonywane liczne przenosiny. W 2004 roku przeniesiono wszystkie Jelcze M181M na Redutową, a rok później wszystkie MANy NG313 na Stalową.
W 2005 roku na zakład dostarczono 40 sztuk Solarisów Urbino 18 (numery taborowe: 8401-8440). Były to pierwsze autobusy w Warszawie wyposażone w klimatyzację. Dwa lata później przeniesiono na Ostrobramską kolejne 40 sztuk z tej samej dostawy (numery taborowe: 8201-8240), które wcześniej stacjonowały na Woronicza. W 2010 roku wpisano na stan 16 Solarisów Urbino 10 (numery taborowe: 1000-1015) oraz 42 sztuki Urbino 18 (numery taborowe: 8300-8341). Rok później przyjechało kolejne 32 sztuk przegubowców spod marki Solarisa (numery taborowe: 8342-8369), w tym 4 hybrydowe (numery taborowe: 8396-8399) oraz 36 sztuk w wersji solowej - Urbino 12 (numery taborowe: 1520-1555). Przez pewien czas, Ostrobramska była zajezdnią, na której stacjonowały wyłącznie Solarisy. Zmieniło się to w 2015 roku, kiedy dostarczono 35 Solbusów SM18, zasilane gazem LNG (numery taborowe: 7301-7335). Zakład ten był także miejscem stacjonowania pojazdów zabytkowych KMKM. Obecnie jest to największa zajezdnia w Warszawie. Na zajezdni stacjonuje testowane przez MZA Volvo 7900 Hybrid o numerze taborowym 941. W kwietniu 2018 roku przeniesiono na R-3 z R-4 Solarisy Urbino 12 (rok produkcji 2015) ze względu na brak autobusów z alkomatami na Ostrobramskiej. W 2019 roku na zajezdni odbyły się Dni Transportu Publicznego.
Obecnie na Ostrobramskiej stacjonują następujące pojazdy będące w ruchu liniowym (stan na 01.10.2020):
Model | Ilostan | Zakres numerów |
Solaris Urbino 10 | 16 | 1000-1015 |
Solaris Urbino 12 | 86 | 1411-1430, 1520-1535; 1820-1869 |
Solbus SM18 LNG | 35 | 7301-7335 |
Solaris Urbino 18 | 208 | 8201-8240; 8300-8369; 8401-8440; 8561-8579; 8586-8595, 8827-8855 |
Solaris Urbino 18 Electric | Szczegółowe informacje w artykule | |
Solaris Urbino 18 Hybrid | 4 | 8396-8399 |
Zdjęcia satelitarne zajezdni: Klik!