Strona Główna

Propozycje zmian tras po wydłużeniu M2 do stacji Bródno

b_150_150_0_00_images_templates_8V9A1358-Edit.jpg

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Zarząd Transportu Miejskiego opublikował wstępne propozycje zmian tras po wydłużeniu drugiej linii do stacji Bródno. Otwarcie odcinka nastąpi już w tym roku, zaś konsultacje potrwają do maja.

Linia

Zmiana

Proponowana częstotliwość (szczyt/międzyszczyt/święto)

25

Likwidacja linii.

41

Likwidacja linii - w zamian zostanie wzmocniona linia 17.

104

Skierowanie linii na nową trasę: Brzeziny - Metro Bródno.

Trasa:

BRZEZINY – Białołęcka – Juranda ze Spychowa – Echa Leśne – Wielkiego Dębu – Białołęcka – Kopijników – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO

20/30/30

112

Skierowanie linii na nową trasę: CH Marki - Nowe Bemowo.

Trasa:

CH MARKI – Toruńska – Głębocka – św. Wincentego – L. Kondratowicza – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – Bazyliańska – P. Wysockiego – Toruńska – most gen. S. Grota-Roweckiego – al. Armii Krajowej – J. Słowackiego – S. Żeromskiego – al. W. Reymonta – Powstańców Śląskich – NOWE BEMOWO

10/15/15

118

Skierowanie linii na nową trasę: Metro Politechnika - Mariensztat.

Trasa:

METRO POLITECHNIKA – L. Waryńskiego – pl. Konstytucji – Piękna – Al. Ujazdowskie – Książęca – Ludna – Solec – Dobra – Tamka – Wybrzeże Kościuszkowskie – Zajęcza – Dobra – MARIENSZTAT (powrót: Dobra – Nowy Zjazd – Wybrzeże Kościuszkowskie – Karowa – Dobra)

15/15/20

120

Nowa trasa - skierowanie linii przez ulicę Malborską i Kondratowicza - tak aby podjeżdżała do Metra Kondratowicza.

Trasa:

OLESIN – Kobiałka – Mochtyńska – Ostródzka – Zdziarska – Kąty Grodziskie – L. Berensona – Głębocka (powrót: Lewandów – Skośna – L. Berensona) – Malborska – L. Kondratowicza – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Unicka – Handlowa – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – al. „Solidarności” – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)

15/20/20

Linia byłaby skoordynowana z linią 256.

126

Skierowanie linii na nową trasę: Tarchomin - CH Targówek.

Trasa:

TARCHOMIN –W. Świętosławskiego – Świderska (powrót: Ćmielowska – Światowida) – Porajów – Myśliborska – Światowida – Modlińska – (wybrane kursy: Ekspresowa – A. Fleminga – Ekspresowa) – Płochocińska – (wybrane kursy: Płytowa – Kupiecka – Płytowa) – Płochocińska – Marywilska – Odlewnicza – Annopol – Rembielińska – Bazyliańska – P. Wysockiego –  Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – L. Kondratowicza – św. Wincentego – Głębocka – CH TARGÓWEK

30/30/30

132

Nowa trasa - połączenie z linią E-9:

OS. DERBY – Skarbka z Gór – L. Berensona – Głębocka (powrót: Lewandów – Skośna – L. Berensona) – Toruńska – most gen. S. Grota-Roweckiego – Trasa AK – J. Słowackiego – Włościańska – METRO MARYMONT (powrót: Włościańska – Żelazowska)

10/15/20

134

Skierowanie linii na nową trasę: Olesin - Metro Bródno

Trasa:

OLESIN – Kobiałka – Ruskowy Bród – Zdziarska – Ostródzka – Toruńska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO (powrót: METRO BRÓDNO – L. Kondratowicza – św. Wincentego – Głębocka– Toruńska)

Uruchomienie kursów skróconych na trasie: Mańki-Wojdy - Metro Bródno.

Trasa:

MAŃKI-WOJDY – Zdziarska – Ostródzka – Toruńska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO powrót: METRO BRÓDNO – L. Kondratowicza – św. Wincentego – Głębocka – Toruńska – … – MAŃKI-WOJDY.

Częstotliwość na wspólnym odcinku: 7,5/15/15

Częstotliwość na trasie Mańki-Wojdy - Olesin: 15/30/30

145

Nowa trasa:

ŻERAŃ FSO – Modlińska – Toruńska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – L. Kondratowicza – Młodzieńcza – Łodygowa – Warszawska – marsz. J. Piłsudskiego – Chełmżyńska – Marsa – Płowiecka – Grochowska – WIATRACZNA

10/15/20

156

Skierowanie linii na nową trasę: Metro Młociny - PKP Zacisze Wilno.

Trasa:

METRO MŁOCINY – J. Kasprowicza – S. Żeromskiego – J. Słowackiego – al. Armii Krajowej – most gen. S. Grota-Roweckiego – Toruńska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – L. Kondratowicza – św. Wincentego – Kołowa – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska –  Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Swojska – Wierna – PKP ZACISZE WILNO  

30/30/30

160

Likwidacja linii

176

Skierowanie linii na nową trasę: Choszczówka - Metro Bródno.

Trasa:

CHOSZCZÓWKA – Raciborska – Przytulna – Henrykowska – Wyganowska – Raciborska – J. Mehoffera – Polnych Kwiatów – Parowozowa – Ołówkowa – Bohaterów – Czołowa  – Marywilska – P. Wysockiego – Bazyliańska – L. Kondratowicza– METRO BRÓDNO

15/30/30

199

Skierowanie linii na nową trasę: Rembertów-Strzelnica - Bródno-Podgrodzie.

Trasa:

REMBERTÓW STRZELNICA – al. gen. A. Chruściela „Montera” – I. Paderewskiego – Czwartaków – Żołnierska – Zielonka: al. marsz. J. Piłsudskiego – Ząbki: Szwoleżerów – F. Stefczyka – gen. W. Sikorskiego – Kwiatowa – Orla – Wojska Polskiego – A. Leszczyckiego – (powrót: Kwiatowa – Szwoleżerów – R. Żbikowskiego) – Stefana Batorego – Warszawa: Bystra – Radzymińska – Młodzieńcza – L. Kondratowicza – Chodecka – BRÓDNO-PODGRODZIE

15-20/30/30

204

Skierowanie linii na nową trasę: Zaułek-Szkoła - Metro Bródno.

Trasa:

ZAUŁEK-SZKOŁA – Zaułek – L. Berensona– Głębocka– Lewandów – Oknicka – L. Berensona – Olsztyńska – Ostródzka – Juranda ze Spychowa – Białołęcka – Kopijników – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO

Powrót:

METRO BRÓDNO – L. Kondratowicza – Łabiszyńska – Kopijników – Białołęcka – Juranda ze Spychowa – Ostródzka – Olsztyńska – L. Berensona – Głębocka – Lewandów – Skośna – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Skośna – L. Berensona – Zaułek – ZAUŁEK-SZKOŁA

10/20/20

233

Uruchomienie linii na trasie Kępa Tarchomińska - Tarchomin.

Trasa:

KĘPA TARCHOMIŃSKA – Kępa Tarchomińska – Bukowska – Przyrzecze – Gąsiorowskiej – Główna – Modlińska (powrót: Modlińska – Przyrzecze) – Aluzyjna – Sprawna – Odkryta – Dzierzgońska – Światowida – H. Ordonówny – J. Mehoffera – Światowida – W. Świętosławskiego – TARCHOMIN  (powrót: Świętosławskiego – Świderska)

20/30/40

240

Skierowanie linii na nową trasę: Marki (Pustelnik) - Metro Kondratowicza.

Trasa:

MARKI /PUSTELNIK/ – Duża– al. marsz J. Piłsudskiego – Sosnowa – T. Kościuszki – Warszawa: Lewandów – Skośna – L. Berensona – Głębocka (powrót: Głębocka – Lewandów) – św. Wincentego – L. Kondratowicza – METRO KONDRATOWICZA 

20/30/30

245

Skierowanie linii na nową trasę: Ząbki (Maczka) - Bródno-Podgrodzie.

Trasa: 

ZĄBKI /MACZKA/ – Gajowa – Kosynierów – gen. S. Maczka – Powstańców – marsz. J. Piłsudskiego – Warszawska – Warszawa: Łodygowa – Młodzieńcza – L. Kondratowicza – Chodecka – BRÓDNO-PODGRODZIE

15/20/30

256

Skierowanie linii na nową trasę: Grodzisk - Metro Kondratowicza.

Trasa:

GRODZISK – Skośna – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Skośna – L. Berensona – Głębocka – św. Wincentego – L. Kondratowicza – METRO KONDRATOWICZA

Powrót:

METRO KONDRATOWICZA – L. Kondratowicza – Malborska – Głębocka – Lewandów – Oknicka – L. Berensona – Głębocka – Lewandów – Skośna – GRODZISK

15/20/20

Linia byłaby skoordynowana z linią 120.

262

Nowa trasa:

METRO TROCKA – Trocka – Unicka – Władysława Łokietka – Krośniewicka – Kościeliska – Tarnogórska – Potulicka – Łodygowa – LEWINÓW

15/30/-

269

Likwidacja linii.

314

Skierowanie linii na nową trasę: Żerań Wschodni - Olesin.

Trasa:

ŻERAŃ WSCHODNI – Annopol – Daniszewska – Białołęcka – M. Hemara – Ostródzka – Mochtyńska – Kobiałka – OLESIN

30/-/-

333

Likwidacja linii - uruchomienie w zamian linii 233.

356

Uruchomienie linii na trasie Metro Trocka - Dw. Wschodni (Kijowska).

Trasa:

METRO TROCKA – Trocka – Unicka – Handlowa – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Zabraniecka – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)

30/30/-

412

Likwidacja linii.

527

Skierowanie linii na nową trasę: Grodzisk - Metro Kondratowicza.

Trasa:

GRODZISK – Skośna – L. Berensona (powrót: Głębocka – Lewandów – Skośna)– Skarbka z Gór – Jesiennych Liści – Głębocka – św. Wincentego – L. Kondratowicza – METRO KONDRATOWICZA

4/10/10

E-9

Likwidacja linii.

Mapki oraz szczegóły na stronie WTP

Propozycje zmian tras po wydłużeniu M2 do stacji Bemowo

Jak oceniacie zmiany? Co Waszym zdaniem powinno zostać zmienione, które zmiany są dobre? Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami w komentarzach.

Komentarze   

#41 bpm 2022-03-31 05:20
Cytuję michael112:
Cytuję bpm:
Dlaczego mieszkańcom np. Wawra nie proponuje się likwidacji linii jeżdżących Mostem Siekierkowskim, przecież mogą jechać pociągiem do Dw. Centralnego i dalej metrem.

To nienajlepsze porównanie. Akurat na moście Siekierkowskim jest niedobór linii, a z Wawra to tam jedzie praktycznie tylko 119 (oczywiście co pół godziny), bo 402 jedzie na Marysin, a 148 i 168 w rejon Gocławia.
W ogóle Wawer to najgorzej skomunikowana dzielnica w Warszawie, gorzej nawet niż podwarszawskie Piaseczno.
Tory kolejowe nie załatwiają sprawy, bo z wielu miejsc jest do nich zbyt daleko. Natomiast prawie wszędzie komunikację w tej dzielnicy stanowią linie kursujące co 30 minut, z wielkiej łaski nieco częściej w szczycie.
Akurat Wawer powinien dostać nieco zastrzyku brygad po zwolnieniu się miejsca w innych dzielnicach na skutek metra.

Uwaga słuszna, to miał być tylko przykład :lol:
Cytować
#40 Jurajczyk Śląski 2022-03-30 19:22
Cytuję michael112:
Cytuję bpm:
Dlaczego mieszkańcom np. Wawra nie proponuje się likwidacji linii jeżdżących Mostem Siekierkowskim, przecież mogą jechać pociągiem do Dw. Centralnego i dalej metrem.

To nienajlepsze porównanie. Akurat na moście Siekierkowskim jest niedobór linii, a z Wawra to tam jedzie praktycznie tylko 119 (oczywiście co pół godziny), bo 402 jedzie na Marysin, a 148 i 168 w rejon Gocławia.
W ogóle Wawer to najgorzej skomunikowana dzielnica w Warszawie, gorzej nawet niż podwarszawskie Piaseczno.
Tory kolejowe nie załatwiają sprawy, bo z wielu miejsc jest do nich zbyt daleko. Natomiast prawie wszędzie komunikację w tej dzielnicy stanowią linie kursujące co 30 minut, z wielkiej łaski nieco częściej w szczycie.
Akurat Wawer powinien dostać nieco zastrzyku brygad po zwolnieniu się miejsca w innych dzielnicach na skutek metra.

173 akurat powinien dostać awans na przeguby, reszta wzmocnienie brygad (przy okazji można skrócić 521 do Metra Stadion Narodowy lub Dworca Centralnego).
Cytować
#39 michael112 2022-03-30 17:30
Cytuję bpm:
Dlaczego mieszkańcom np. Wawra nie proponuje się likwidacji linii jeżdżących Mostem Siekierkowskim, przecież mogą jechać pociągiem do Dw. Centralnego i dalej metrem.

To nienajlepsze porównanie. Akurat na moście Siekierkowskim jest niedobór linii, a z Wawra to tam jedzie praktycznie tylko 119 (oczywiście co pół godziny), bo 402 jedzie na Marysin, a 148 i 168 w rejon Gocławia.
W ogóle Wawer to najgorzej skomunikowana dzielnica w Warszawie, gorzej nawet niż podwarszawskie Piaseczno.
Tory kolejowe nie załatwiają sprawy, bo z wielu miejsc jest do nich zbyt daleko. Natomiast prawie wszędzie komunikację w tej dzielnicy stanowią linie kursujące co 30 minut, z wielkiej łaski nieco częściej w szczycie.
Akurat Wawer powinien dostać nieco zastrzyku brygad po zwolnieniu się miejsca w innych dzielnicach na skutek metra.
Cytować
#38 Radzyminiak 2022-03-30 17:28
Cytuję Mieszkaniec Marek:
Cytuję Markowianin:
Jak widać Marki słabo się starają o połączenie z metrem :(


Obowiązkowo linie 140, 340, 738 do Metra Trocka muszą zostać. Osoby, które nie jeżdżą w godzinach szczytu nie powinny się wypowiadać. Tak jak już wcześniej ktoś tu wspominał od Młodzieńczej do Trockiej jest porównywalny czas jak z Młodzieńczej do zatłoczonej i oblężonej Kondratowicza i potem M2. Ponadto połączenie Marek z Radzymińską do 190/512 musi zostać utrzymane, aby dało się dojechać np. do Dworca Wschodniego. Poza tym tylko utrzymanie wszystkich 3 linii na jednej trasie umożliwi mieszkańcom najwięcej kursów z przystanków bez głupich dylematów ten czy inny przystanek przesiadkowy z Metra. Dodatkowo sami popatrzcie jakie jest ułożenie ulic w okolicy stacji Kondratowicza. Młodzieńcza jednopasmowa, św. Wincentego jednopasmowa, Malborska jednopasmowa, Kondratowicza zaledwie 2 pasy. Tam przejazd w godzinach szczytu będzie graniczył z cudem, ludzie i tak będą mega stłoczeni, a nie wspominając już o zawrotkach na Metro Kondratowicza czy przepełnieniu Bródna Podgrodzie. Wszelkie inny cuda z kierowaniem linii na Zacisze to chore wymysły.

Zatem linie 140, 340 i 738 prawidłowo powinny zostać na Metro Trocka.


Przynajmniej jedna linia powinna dojeżdżać do dworca Wschodniego Kijowska. Najlepiej, jakby była to linia 738 z racji dłuższej odległości.
Cytować
#37 Jurajczyk Śląski 2022-03-30 13:20
Cytuję bpm:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję bpm:

Oceniając proponowane propozycje zmian czy na Bemowie czy na Targówku i Bródnie przychodzi mi tylko jedna myśl: miasto zachęca do korzystania z komunikacji a jednocześnie tą komunikację "psuje", jak sądzicie w co przesiądą się mieszkańcy Warszawy pozbawieni sprawnej komunikacji - oczywiście że do aut, czym na pewno przyczynią się do zwiększonego zakorkowania miasta.

Przecież w ZTM chodzi o to, że budowa metra = likwidacja autobusów w podobnych (to należy napisać) relacjach do metra, a kierowcy jak się przesiądą to fajnie, jak nie to trudno, korki nie wzrosną bo dawny buspas, stał się pasem dla wszystkich. Pomijam taki aspekt, jak stacja metra Świętokrzyska, nie chcę wiedzieć jak będzie ciasno na peronie M2, gdy będzie jakieś wstrzymanie ruchu w godzinach szczytu lub gdy akurat w tej samej chwili przyjadą w obu kierunkach składy na linii M1 i M2, jak to łącznik (nie)zniesie. :sigh:

To jest logiczne, że linie "naziemne" w podobnych relacjach do metra będą ulegać zmianom lub likwidacji, nie zapominajmy jednak, że linie "naziemne" mają dużo lepszą dostępność od metra (odległość do najbliższego przystanku). Oczywistym jest, że linie "naziemne" powinny dowozić pasażerów do komunikacji szynowej (głównie metro i pociąg) ale powinny także zapewniać sprawne połączenia w relacjach innych od transportu szynowego - najlepszy przykład: zlikwidujmy linie jeżdżące Trasą Toruńską, jest przecież metro i linia średnicowa. Dlaczego mieszkańcom np. Wawra nie proponuje się likwidacji linii jeżdżących Mostem Siekierkowskim, przecież mogą jechać pociągiem do Dw. Centralnego i dalej metrem.

Nie twierdzę dobrze, czy źle, stwierdzam fakt, że ZTM tak robi (moje opinie o liniach są na bemowskim i tym wątku), ale takie pomysły jak likwidacja łączna 25 i 41 oraz skrócenie 109 czy 118 powodują otwarcie się przysłowiowego noża w kieszeni, no sorry. :sigh:
Cytować
#36 bpm 2022-03-30 05:28
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję bpm:

Oceniając proponowane propozycje zmian czy na Bemowie czy na Targówku i Bródnie przychodzi mi tylko jedna myśl: miasto zachęca do korzystania z komunikacji a jednocześnie tą komunikację "psuje", jak sądzicie w co przesiądą się mieszkańcy Warszawy pozbawieni sprawnej komunikacji - oczywiście że do aut, czym na pewno przyczynią się do zwiększonego zakorkowania miasta.

Przecież w ZTM chodzi o to, że budowa metra = likwidacja autobusów w podobnych (to należy napisać) relacjach do metra, a kierowcy jak się przesiądą to fajnie, jak nie to trudno, korki nie wzrosną bo dawny buspas, stał się pasem dla wszystkich. Pomijam taki aspekt, jak stacja metra Świętokrzyska, nie chcę wiedzieć jak będzie ciasno na peronie M2, gdy będzie jakieś wstrzymanie ruchu w godzinach szczytu lub gdy akurat w tej samej chwili przyjadą w obu kierunkach składy na linii M1 i M2, jak to łącznik (nie)zniesie. :sigh:

To jest logiczne, że linie "naziemne" w podobnych relacjach do metra będą ulegać zmianom lub likwidacji, nie zapominajmy jednak, że linie "naziemne" mają dużo lepszą dostępność od metra (odległość do najbliższego przystanku). Oczywistym jest, że linie "naziemne" powinny dowozić pasażerów do komunikacji szynowej (głównie metro i pociąg) ale powinny także zapewniać sprawne połączenia w relacjach innych od transportu szynowego - najlepszy przykład: zlikwidujmy linie jeżdżące Trasą Toruńską, jest przecież metro i linia średnicowa. Dlaczego mieszkańcom np. Wawra nie proponuje się likwidacji linii jeżdżących Mostem Siekierkowskim, przecież mogą jechać pociągiem do Dw. Centralnego i dalej metrem.
Cytować
#35 Bródno 2022-03-29 21:41
A co w zamian linii 118?
To jedyny autobus dojeżdżający bezpośrednio na Powiśle, Pl.Trzech Krzyży czy Pl.Konstytucji z podgrodzia, Łojewskiej. Chcecie zmusić mieszkańców do 2 przesiadek.
W wyniku tego działania większość osób pracujących w Śródmieściu, na Powiślu czy w Okol Wiejskiej/pięknej będzie zmuszona przesiąść się do samochodów!
To jest masakra.
Jestem Warszawiakiem od pokoleń i jeśli wprowadzicie te zmianę osobiście przeniosę swoje podatki do innego miasta. Do czego będę namawiał wszystkich z rodziny i znajomych.
Bo ten Wasz miesięczny będzie nic nie wart!
Jak sobie wyobrażacie zimą podróż do pracy?!
Cytować
#34 Jurajczyk Śląski 2022-03-28 21:37
Cytuję bpm:

Oceniając proponowane propozycje zmian czy na Bemowie czy na Targówku i Bródnie przychodzi mi tylko jedna myśl: miasto zachęca do korzystania z komunikacji a jednocześnie tą komunikację "psuje", jak sądzicie w co przesiądą się mieszkańcy Warszawy pozbawieni sprawnej komunikacji - oczywiście że do aut, czym na pewno przyczynią się do zwiększonego zakorkowania miasta.

Przecież w ZTM chodzi o to, że budowa metra = likwidacja autobusów w podobnych (to należy napisać) relacjach do metra, a kierowcy jak się przesiądą to fajnie, jak nie to trudno, korki nie wzrosną bo dawny buspas, stał się pasem dla wszystkich. Pomijam taki aspekt, jak stacja metra Świętokrzyska, nie chcę wiedzieć jak będzie ciasno na peronie M2, gdy będzie jakieś wstrzymanie ruchu w godzinach szczytu lub gdy akurat w tej samej chwili przyjadą w obu kierunkach składy na linii M1 i M2, jak to łącznik (nie)zniesie. :sigh:
Cytować
#33 kierowca_arriva 2022-03-28 06:36
256 i 356 można byłoby skierować na zawrotkę przy szkole SP398. 256 powinno również jeździć na Zaułek Szkoła. Dojście na Niwą z tej szkoły to tragedia. Błotem albo trzeba krążyć. Autobus by się przydał również dla mieszkańców Os. Nowy Targówek i Osiedle Amsterdam. Likwidacja 160 bardzo zły pomysł. Powinno 160 zostać na starej trasie jedynie może MALBORSKĄ jechać a 527 można zlikwidować i na 160 można zrobić kursy skrócone Grodzisk - Metro Kondratowicza (częstotliwość na tym odcinku 4/10/10) a na odcinku Metro Kondratowicza - Dw. Centralny (8/20/20 lub 12/20/20).
Cytować
#32 bpm 2022-03-28 06:08
Proponowane zmiany nijak się mają z potrzebami mieszkańców, przynajmniej tych z Zielonej Białołęki. Mam wrażenie, że specjaliści z ZTM mają inne wytyczne niż usprawnienie komunikacji dla mieszkańców (chociaż "dogodzenie" wszystkim także nie jest możliwe):
- dojazd do M1 (nie wszyscy korzystają z M2) ulegnie pogorszeniu - jedna linia, nawet częściej kursująca, nie zastąpi trzech (132, 134, E-9 - podnoszony argument o korkach może jest i słuszny, ale korki nie znikną po redukcji ilości linii autobusowych);
- linie 256 i 527 praktycznie się dublują (różnica przebiegu sąsiednimi ulicami - może lepsze byłoby kryterium uliczne tak jak przy metrze);
- 204: dojazd do szkoły na ul. Zaułek to w sumie dobry pomysł (pomimo istniejących rejonów szkolnych sporo dzieci z os. Derby uczy się właśnie w tej szkole), pozostaje kwestia przejazdu przez ul. Skarbka z Gór (argument jw. - może wjazd kieszeniowy) oraz likwidacja alternatywnego do Trasy Toruńskiej dojazdu do pociągów;
- 120: jest to powrót do stałej trasy sprzed budowy metra;
- 134: połączenie ulic Ruskowy Bród i Ostródzkiej z metrem (ul. Mochtyńska i Kąty Grodziskie mają 120) można zrealizować zgodnie z podniesioną w tej dyskusji propozycją podjazdu do Metro Bródno przez np.: Łabiszyńską, Kondratowicza, Bazyliańską, Wysockiego;
- 160: likwidacja bezpośredniego dojazdu do Centrum jest co najmniej kontrowersyjna: dojazd do Ratusza i Dw. Centralnego, weekendowe dojazdy do ZOO czy na Stare Miasto;
- pozostałych propozycji zmian nie komentuję, pozostawiam pole dla zainteresowanych mieszkańców tych okolic.
Oceniając proponowane propozycje zmian czy na Bemowie czy na Targówku i Bródnie przychodzi mi tylko jedna myśl: miasto zachęca do korzystania z komunikacji a jednocześnie tą komunikację "psuje", jak sądzicie w co przesiądą się mieszkańcy Warszawy pozbawieni sprawnej komunikacji - oczywiście że do aut, czym na pewno przyczynią się do zwiększonego zakorkowania miasta.
Cytować
#31 Jurajczyk Śląski 2022-03-26 23:52
Cytuję Daniel:
Najlepiej, to zlikwidować wszystkie połączenia z siedzibą ZTM na Grochowskiej. I nie będzie problemu.

Na szczęście tam jest tylko 125 i 135. :P
Cytować
#30 Mieszkaniec Marek 2022-03-26 21:11
Cytuję Markowianin:
Jak widać Marki słabo się starają o połączenie z metrem :(


Obowiązkowo linie 140, 340, 738 do Metra Trocka muszą zostać. Osoby, które nie jeżdżą w godzinach szczytu nie powinny się wypowiadać. Tak jak już wcześniej ktoś tu wspominał od Młodzieńczej do Trockiej jest porównywalny czas jak z Młodzieńczej do zatłoczonej i oblężonej Kondratowicza i potem M2. Ponadto połączenie Marek z Radzymińską do 190/512 musi zostać utrzymane, aby dało się dojechać np. do Dworca Wschodniego. Poza tym tylko utrzymanie wszystkich 3 linii na jednej trasie umożliwi mieszkańcom najwięcej kursów z przystanków bez głupich dylematów ten czy inny przystanek przesiadkowy z Metra. Dodatkowo sami popatrzcie jakie jest ułożenie ulic w okolicy stacji Kondratowicza. Młodzieńcza jednopasmowa, św. Wincentego jednopasmowa, Malborska jednopasmowa, Kondratowicza zaledwie 2 pasy. Tam przejazd w godzinach szczytu będzie graniczył z cudem, ludzie i tak będą mega stłoczeni, a nie wspominając już o zawrotkach na Metro Kondratowicza czy przepełnieniu Bródna Podgrodzie. Wszelkie inny cuda z kierowaniem linii na Zacisze to chore wymysły.

Zatem linie 140, 340 i 738 prawidłowo powinny zostać na Metro Trocka.
Cytować
#29 Markowianin 2022-03-26 07:08
Jak widać Marki słabo się starają o połączenie z metrem :(
Cytować
#28 Jurajczyk Śląski 2022-03-25 20:00
Cytuję Janswan:
Cytuję CafeKaskada:
No moim zdaniem tak,

Wycofanie 132 z Ostródzkiej, a 134 z lewego brzegu Wisły to moim zdaniem nóż w plecy dla mieszkańców tej ulicy. Z dwóch linii dowożących do pierwszej linii metra zostanie jedna (w obronie można jedynie powiedzieć, że częściej kursująca), która dowiezie jedynie do stacji drugiej linii metra, skąd dojazd do Centrum zajmie wiele więcej czasu. Lepiej byłoby zostawić E-9, a 134 (i ewentualnie 132) skierować na trasę Łabiszyńska - Kondratowicza - Bazyliańska - Wysockiego - Toruńska).

Nie rozumiem również likwidacji linii tramwajowych, a zwłaszcza linii 41, która gwarantowała szybkie i bezpośrednie połączenie z Służewcem.

Za to dziwię się, że nikomu nie przyszło do głowy, aby linie 234 i 314 skierować dalej Annopolem, do stacji metra Bródno, zwłaszcza, że na Annopolu za pętlą Annopol zostanie tylko jedna linia. 314 mogłoby w zasadzie dalej jeździć na Tarchomin (Annopol - Rembielińska - Bazyliańska - Wysockiego - Marywilska), więc nie byłoby trzeba kombinować ze 126 (które mogłoby na przykład zostać skierowane przez Czołową i Klasyków, aby poprawić tam komunikację, a w zamian wprowadzić podjazdy 314 na Polfę)

Ze 118 to mam wrażenie, że będzie podobna sytuacja, jak ze 109.

Natomiast nie rozumiem, po co wycofywać 256 z Lewandów i kierować tam 204, które będzie jeździło dłuższą trasą i do bardziej oddalonej od Centrum stacji metra. Wystarczyłoby moim zdaniem skrócić linię do najbliższej stacji metra, w celu wsparcia 240, bo w tej chwili to jest słaby dubel tej linii, na odcinku, gdzie wspierają ją już inne linie. A tak możnaby skordynować 240 z 256 i stworzyć dla ulicy Lewandów (która jak tak patrzę, to zawsze była mniej lub bardziej pokrzywdzona) dobrą, częstą (co 10 minut w kordynacji w szyczie) komunikację.

Również dziwny wydaje mi się fakt, że nigdzie nie jest nic powiedziane o likwidacji 269, jaki jest sens utrzymywania linii, której zadaniem było dowożenie mieszkańców Bródna do metra na Targówku, w momencie, gdy już na Bródnie będzie metro?

Oprócz tego ciekawi mnie, gdzie się w tym wszystkim podziały linie 140, 340 i 738, skoro 199 i 245 zostały skierowane na Bródno, to czemu w przypadku markowskich linii nie wprowadzono analogicznej zmiany?

To już swoją drogą, ale moim zdaniem lepszym pomysłem byłoby skierowanie tych linii do pętli Gilarska i likwidacja 512 (po co tą linię dalej utrzymywać, to nie wiem), gdyż do stacji Zacisze będzie bliżej (mierzyłem to), oraz znajduje się ona bliżej Centrum.

Nie wydaje mi się również, aby likwidacja 160 dobrze się przyjęła, mieszkałem kiedyś na Derbach i coś o tym wiem ;). Dziwne tylko, że utrzymany zostanie przyspieszony charakter linii 527, gdzie obecnie na planowanej trasie linia omija tylko przystanki CH Targówek 03 i 04. Nie prościej byłoby je dodać i przekształcić linię w takie np. 227?

Tak, wiem, mocno się rozpisałem...



Dlaczego twoim zdaniem 512 jest bezsensowne. Linia cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem oraz rzadko widzę autobusy tej linii puste (Często z niej korzystam). Zapominasz chyba o pasażerach którzy mieszkają w okolicy ulicy Radzymińskiej a chcieliby dojechać do Dworca Wschodniego. Gdyby 512 zostało zlikwidowane to nie dość że większość mieszkańców Targówka straciłaby jedyny dojazd do dworca Wschodniego to mieszkańcy Marek, Ząbek również taką możliwość stracą i wszyscy bylibyśmy zmuszeni to co najmniej 2 przesiadek. Więc moim zdanie ZTM bardzo dobrze zrobiło że tą linie zostawia w spokoju.

Jeżeli chodzi o linie "Mareckie" (140, 340 oraz 738) to powód jest prosty. Bródno Podgrodzie nie zmieści tylu linii , a pętla Metro Trocka straciła by sens. Po wprowadzeniu takich zmian ponownie Mieszkańcy Targówka byliby zmuszeni do przesiadki w metro, przejazd 2 stacji i przesiadkę do wyżej wymienionych linii. Mieszkańcy Marek również nie byli by zadowoleni ponieważ większość z nich przesiada się na Młodzieńczej do 512 lub 190. Po wprowadzeniu zmian zmuszeni byli by do przejścia około 100-150 metrów (Zamiast przesiąść się drzwi w drzwi). Nie zapominajmy że ulica Młodzieńca jest jedno-pasmowa, więc autobusy byłyby narażone na długie korki (już w tej chwili ruch w tej okolicy jest wzmożony).

Z resztą twoich uwag zgadzam się w 100%

W sumie nie głupim pomysłem byłoby skierowanie linii mareckich (a przynajmniej 140) przez Młodzieńczą, Codzienną, Figara, Łokietka, Unicką do Metra Trocka, zapewniałoby unikalne połączenie Zacisza Północnego z Południowym, który nie byłby obsługiwany metrem, a jednocześnie taka linia zyska pasażerów, nie zabierając ich innej linii. :-)
Cytować
#27 Jurajczyk Śląski 2022-03-25 19:52
Cytuję Sebek2153:
25 trzeba zostawić. Szpital, Wileński, cmetarz a metro dla osób starszych i inwalidów jest dużym utrudnieniem.
126 to zastępstwo za 178 było na trasie Mehoffera, Modlińska. Dla mnie jest to zły pomysł o 118 już nie piszę bo to też zły pomysł.

Jeśli działa winda, to raczej problem jest najmniejszy w metrze, płaska podłoga, siedzenia z niskiej podłogi, nie będzie sytuacji, że w drodze do przystanku nagle są jakieś progi i chyba dużo szybciej rozkładająca się rampa.
Cytować
#26 Jurajczyk Śląski 2022-03-25 19:49
Cytuję ashir:
Cytuję Solar:
Cytuję CafeKaskada:
No moim zdaniem tak,

Wycofanie 132 z Ostródzkiej, a 134 z lewego brzegu Wisły to moim zdaniem nóż w plecy dla mieszkańców tej ulicy. Z dwóch linii dowożących do pierwszej linii metra zostanie jedna (w obronie można jedynie powiedzieć, że częściej kursująca), która dowiezie jedynie do stacji drugiej linii metra, skąd dojazd do Centrum zajmie wiele więcej czasu. Lepiej byłoby zostawić E-9, a 134 (i ewentualnie 132) skierować na trasę Łabiszyńska - Kondratowicza - Bazyliańska - Wysockiego - Toruńska).

Nie rozumiem również likwidacji linii tramwajowych, a zwłaszcza linii 41, która gwarantowała szybkie i bezpośrednie połączenie z Służewcem.

Za to dziwię się, że nikomu nie przyszło do głowy, aby linie 234 i 314 skierować dalej Annopolem, do stacji metra Bródno, zwłaszcza, że na Annopolu za pętlą Annopol zostanie tylko jedna linia. 314 mogłoby w zasadzie dalej jeździć na Tarchomin (Annopol - Rembielińska - Bazyliańska - Wysockiego - Marywilska), więc nie byłoby trzeba kombinować ze 126 (które mogłoby na przykład zostać skierowane przez Czołową i Klasyków, aby poprawić tam komunikację, a w zamian wprowadzić podjazdy 314 na Polfę)

Ze 118 to mam wrażenie, że będzie podobna sytuacja, jak ze 109.

Natomiast nie rozumiem, po co wycofywać 256 z Lewandów i kierować tam 204, które będzie jeździło dłuższą trasą i do bardziej oddalonej od Centrum stacji metra. Wystarczyłoby moim zdaniem skrócić linię do najbliższej stacji metra, w celu wsparcia 240, bo w tej chwili to jest słaby dubel tej linii, na odcinku, gdzie wspierają ją już inne linie. A tak możnaby skordynować 240 z 256 i stworzyć dla ulicy Lewandów (która jak tak patrzę, to zawsze była mniej lub bardziej pokrzywdzona) dobrą, częstą (co 10 minut w kordynacji w szyczie) komunikację.

Również dziwny wydaje mi się fakt, że nigdzie nie jest nic powiedziane o likwidacji 269, jaki jest sens utrzymywania linii, której zadaniem było dowożenie mieszkańców Bródna do metra na Targówku, w momencie, gdy już na Bródnie będzie metro?

Oprócz tego ciekawi mnie, gdzie się w tym wszystkim podziały linie 140, 340 i 738, skoro 199 i 245 zostały skierowane na Bródno, to czemu w przypadku markowskich linii nie wprowadzono analogicznej zmiany?

To już swoją drogą, ale moim zdaniem lepszym pomysłem byłoby skierowanie tych linii do pętli Gilarska i likwidacja 512 (po co tą linię dalej utrzymywać, to nie wiem), gdyż do stacji Zacisze będzie bliżej (mierzyłem to), oraz znajduje się ona bliżej Centrum.

Nie wydaje mi się również, aby likwidacja 160 dobrze się przyjęła, mieszkałem kiedyś na Derbach i coś o tym wiem ;). Dziwne tylko, że utrzymany zostanie przyspieszony charakter linii 527, gdzie obecnie na planowanej trasie linia omija tylko przystanki CH Targówek 03 i 04. Nie prościej byłoby je dodać i przekształcić linię w takie np. 227?

Tak, wiem, mocno się rozpisałem...




Bez sensu jest kierowanie 140, 340 i 738 do M Bródno. Wg mnie 738 mogłoby dojeżdżać do dworca Wschodniego, a 140 i 340 do M Trocka. Dlaczego mamy znów zmieniać trasę dla linii mareckich skoro do M Trocka jest dobrze?
Mareckie linie (140, 340 i 738) mają po staremu dojeżdżać do Metro Trocka.

Taki jest zamysł ZTM, ale ze 2 osoby na czacie głosowym i ileś głosów na czacie by skierować je na Metro Kondratowicza, więc czy to jest skrajnie pewne, nie powiedziałbym. :sigh:
Cytować
#25 XYZ 2022-03-25 19:45
Swego czasu jak prowadziłem autobus linii 412 to w kierunku Dw. Wschodni obłożenie było bardzo duże, a czasem miałem problemy z zamykaniem drzwi, jedyny ogromny plus to czas przejazdu.
Cytować
#24 Jurajczyk Śląski 2022-03-25 19:44
Cytuję Pawel:
No wlasnie to 109 i 118 polaczyc razem na trasie emilli plater marszalkowska metro politechnika trasa 118 pozniej zachaczala by torwar i Wisłostrada kawalek pozniej przez powisle i na mariensztat

Akurat Plater to średni pomysł na taki przystanek początkowy.
Cytować
#23 Jurajczyk Śląski 2022-03-25 19:41
Cytuję Piotr Żółciński:
Czemu nie połączyć 512 z 527
Zielona Białołęka dostaje mocno w kość. Ani bezpośrednio na Centralny nie dojedziesz, a podróż na Marymont przy obecnych korkach to również nieporozumienie. Przydałoby się jeszcze zamienienie pętlami 126 i 152, 126 Głębocką, Berensona i Skarbka na Os. Derby, a 152 dalej Skarbka i Glębocką na CH Targówek

Różna częstotliwość. :-?
Cytować
#22 Daniel 2022-03-25 17:29
Najlepiej, to zlikwidować wszystkie połączenia z siedzibą ZTM na Grochowskiej. I nie będzie problemu.
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy