Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.
Zarząd Transportu Miejskiego opublikował wstępne propozycje zmian tras po wydłużeniu drugiej linii do stacji Bródno. Otwarcie odcinka nastąpi już w tym roku, zaś konsultacje potrwają do maja.
Linia |
Zmiana |
Proponowana częstotliwość (szczyt/międzyszczyt/święto) |
25 |
Likwidacja linii. |
|
41 |
Likwidacja linii - w zamian zostanie wzmocniona linia 17. |
|
104 |
Skierowanie linii na nową trasę: Brzeziny - Metro Bródno. Trasa: BRZEZINY – Białołęcka – Juranda ze Spychowa – Echa Leśne – Wielkiego Dębu – Białołęcka – Kopijników – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO |
20/30/30 |
112 |
Skierowanie linii na nową trasę: CH Marki - Nowe Bemowo. Trasa: CH MARKI – Toruńska – Głębocka – św. Wincentego – L. Kondratowicza – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – Bazyliańska – P. Wysockiego – Toruńska – most gen. S. Grota-Roweckiego – al. Armii Krajowej – J. Słowackiego – S. Żeromskiego – al. W. Reymonta – Powstańców Śląskich – NOWE BEMOWO |
10/15/15 |
118 |
Skierowanie linii na nową trasę: Metro Politechnika - Mariensztat. Trasa: METRO POLITECHNIKA – L. Waryńskiego – pl. Konstytucji – Piękna – Al. Ujazdowskie – Książęca – Ludna – Solec – Dobra – Tamka – Wybrzeże Kościuszkowskie – Zajęcza – Dobra – MARIENSZTAT (powrót: Dobra – Nowy Zjazd – Wybrzeże Kościuszkowskie – Karowa – Dobra) |
15/15/20 |
120 |
Nowa trasa - skierowanie linii przez ulicę Malborską i Kondratowicza - tak aby podjeżdżała do Metra Kondratowicza. Trasa: OLESIN – Kobiałka – Mochtyńska – Ostródzka – Zdziarska – Kąty Grodziskie – L. Berensona – Głębocka (powrót: Lewandów – Skośna – L. Berensona) – Malborska – L. Kondratowicza – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Unicka – Handlowa – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – al. „Solidarności” – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) |
15/20/20 Linia byłaby skoordynowana z linią 256. |
126 |
Skierowanie linii na nową trasę: Tarchomin - CH Targówek. Trasa: TARCHOMIN –W. Świętosławskiego – Świderska (powrót: Ćmielowska – Światowida) – Porajów – Myśliborska – Światowida – Modlińska – (wybrane kursy: Ekspresowa – A. Fleminga – Ekspresowa) – Płochocińska – (wybrane kursy: Płytowa – Kupiecka – Płytowa) – Płochocińska – Marywilska – Odlewnicza – Annopol – Rembielińska – Bazyliańska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – L. Kondratowicza – św. Wincentego – Głębocka – CH TARGÓWEK |
30/30/30 |
132 |
Nowa trasa - połączenie z linią E-9: OS. DERBY – Skarbka z Gór – L. Berensona – Głębocka (powrót: Lewandów – Skośna – L. Berensona) – Toruńska – most gen. S. Grota-Roweckiego – Trasa AK – J. Słowackiego – Włościańska – METRO MARYMONT (powrót: Włościańska – Żelazowska) |
10/15/20 |
134 |
Skierowanie linii na nową trasę: Olesin - Metro Bródno Trasa: OLESIN – Kobiałka – Ruskowy Bród – Zdziarska – Ostródzka – Toruńska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO (powrót: METRO BRÓDNO – L. Kondratowicza – św. Wincentego – Głębocka– Toruńska) Uruchomienie kursów skróconych na trasie: Mańki-Wojdy - Metro Bródno. Trasa: MAŃKI-WOJDY – Zdziarska – Ostródzka – Toruńska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO powrót: METRO BRÓDNO – L. Kondratowicza – św. Wincentego – Głębocka – Toruńska – … – MAŃKI-WOJDY. |
Częstotliwość na wspólnym odcinku: 7,5/15/15 Częstotliwość na trasie Mańki-Wojdy - Olesin: 15/30/30 |
145 |
Nowa trasa: ŻERAŃ FSO – Modlińska – Toruńska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – L. Kondratowicza – Młodzieńcza – Łodygowa – Warszawska – marsz. J. Piłsudskiego – Chełmżyńska – Marsa – Płowiecka – Grochowska – WIATRACZNA |
10/15/20 |
156 |
Skierowanie linii na nową trasę: Metro Młociny - PKP Zacisze Wilno. Trasa: METRO MŁOCINY – J. Kasprowicza – S. Żeromskiego – J. Słowackiego – al. Armii Krajowej – most gen. S. Grota-Roweckiego – Toruńska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – L. Kondratowicza – św. Wincentego – Kołowa – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Swojska – Wierna – PKP ZACISZE WILNO |
30/30/30 |
160 |
Likwidacja linii |
|
176 |
Skierowanie linii na nową trasę: Choszczówka - Metro Bródno. Trasa: CHOSZCZÓWKA – Raciborska – Przytulna – Henrykowska – Wyganowska – Raciborska – J. Mehoffera – Polnych Kwiatów – Parowozowa – Ołówkowa – Bohaterów – Czołowa – Marywilska – P. Wysockiego – Bazyliańska – L. Kondratowicza– METRO BRÓDNO |
15/30/30 |
199 |
Skierowanie linii na nową trasę: Rembertów-Strzelnica - Bródno-Podgrodzie. Trasa: REMBERTÓW STRZELNICA – al. gen. A. Chruściela „Montera” – I. Paderewskiego – Czwartaków – Żołnierska – Zielonka: al. marsz. J. Piłsudskiego – Ząbki: Szwoleżerów – F. Stefczyka – gen. W. Sikorskiego – Kwiatowa – Orla – Wojska Polskiego – A. Leszczyckiego – (powrót: Kwiatowa – Szwoleżerów – R. Żbikowskiego) – Stefana Batorego – Warszawa: Bystra – Radzymińska – Młodzieńcza – L. Kondratowicza – Chodecka – BRÓDNO-PODGRODZIE |
15-20/30/30 |
204 |
Skierowanie linii na nową trasę: Zaułek-Szkoła - Metro Bródno. Trasa: ZAUŁEK-SZKOŁA – Zaułek – L. Berensona– Głębocka– Lewandów – Oknicka – L. Berensona – Olsztyńska – Ostródzka – Juranda ze Spychowa – Białołęcka – Kopijników – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO Powrót: METRO BRÓDNO – L. Kondratowicza – Łabiszyńska – Kopijników – Białołęcka – Juranda ze Spychowa – Ostródzka – Olsztyńska – L. Berensona – Głębocka – Lewandów – Skośna – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Skośna – L. Berensona – Zaułek – ZAUŁEK-SZKOŁA |
10/20/20 |
233 |
Uruchomienie linii na trasie Kępa Tarchomińska - Tarchomin. Trasa: KĘPA TARCHOMIŃSKA – Kępa Tarchomińska – Bukowska – Przyrzecze – Gąsiorowskiej – Główna – Modlińska (powrót: Modlińska – Przyrzecze) – Aluzyjna – Sprawna – Odkryta – Dzierzgońska – Światowida – H. Ordonówny – J. Mehoffera – Światowida – W. Świętosławskiego – TARCHOMIN (powrót: Świętosławskiego – Świderska) |
20/30/40 |
240 |
Skierowanie linii na nową trasę: Marki (Pustelnik) - Metro Kondratowicza. Trasa: MARKI /PUSTELNIK/ – Duża– al. marsz J. Piłsudskiego – Sosnowa – T. Kościuszki – Warszawa: Lewandów – Skośna – L. Berensona – Głębocka (powrót: Głębocka – Lewandów) – św. Wincentego – L. Kondratowicza – METRO KONDRATOWICZA |
20/30/30 |
245 |
Skierowanie linii na nową trasę: Ząbki (Maczka) - Bródno-Podgrodzie. Trasa: ZĄBKI /MACZKA/ – Gajowa – Kosynierów – gen. S. Maczka – Powstańców – marsz. J. Piłsudskiego – Warszawska – Warszawa: Łodygowa – Młodzieńcza – L. Kondratowicza – Chodecka – BRÓDNO-PODGRODZIE |
15/20/30 |
256 |
Skierowanie linii na nową trasę: Grodzisk - Metro Kondratowicza. Trasa: GRODZISK – Skośna – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Skośna – L. Berensona – Głębocka – św. Wincentego – L. Kondratowicza – METRO KONDRATOWICZA Powrót: METRO KONDRATOWICZA – L. Kondratowicza – Malborska – Głębocka – Lewandów – Oknicka – L. Berensona – Głębocka – Lewandów – Skośna – GRODZISK |
15/20/20 Linia byłaby skoordynowana z linią 120. |
262 |
Nowa trasa: METRO TROCKA – Trocka – Unicka – Władysława Łokietka – Krośniewicka – Kościeliska – Tarnogórska – Potulicka – Łodygowa – LEWINÓW |
15/30/- |
269 |
Likwidacja linii. |
|
314 |
Skierowanie linii na nową trasę: Żerań Wschodni - Olesin. Trasa: ŻERAŃ WSCHODNI – Annopol – Daniszewska – Białołęcka – M. Hemara – Ostródzka – Mochtyńska – Kobiałka – OLESIN |
30/-/- |
333 |
Likwidacja linii - uruchomienie w zamian linii 233. |
|
356 |
Uruchomienie linii na trasie Metro Trocka - Dw. Wschodni (Kijowska). Trasa: METRO TROCKA – Trocka – Unicka – Handlowa – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Zabraniecka – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) |
30/30/- |
412 |
Likwidacja linii. |
|
527 |
Skierowanie linii na nową trasę: Grodzisk - Metro Kondratowicza. Trasa: GRODZISK – Skośna – L. Berensona (powrót: Głębocka – Lewandów – Skośna)– Skarbka z Gór – Jesiennych Liści – Głębocka – św. Wincentego – L. Kondratowicza – METRO KONDRATOWICZA |
4/10/10 |
E-9 |
Likwidacja linii. |
Mapki oraz szczegóły na stronie WTP
Propozycje zmian tras po wydłużeniu M2 do stacji Bemowo
Jak oceniacie zmiany? Co Waszym zdaniem powinno zostać zmienione, które zmiany są dobre? Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami w komentarzach.
Komentarze
Uwaga słuszna, to miał być tylko przykład
173 akurat powinien dostać awans na przeguby, reszta wzmocnienie brygad (przy okazji można skrócić 521 do Metra Stadion Narodowy lub Dworca Centralnego).
To nienajlepsze porównanie. Akurat na moście Siekierkowskim jest niedobór linii, a z Wawra to tam jedzie praktycznie tylko 119 (oczywiście co pół godziny), bo 402 jedzie na Marysin, a 148 i 168 w rejon Gocławia.
W ogóle Wawer to najgorzej skomunikowana dzielnica w Warszawie, gorzej nawet niż podwarszawskie Piaseczno.
Tory kolejowe nie załatwiają sprawy, bo z wielu miejsc jest do nich zbyt daleko. Natomiast prawie wszędzie komunikację w tej dzielnicy stanowią linie kursujące co 30 minut, z wielkiej łaski nieco częściej w szczycie.
Akurat Wawer powinien dostać nieco zastrzyku brygad po zwolnieniu się miejsca w innych dzielnicach na skutek metra.
Przynajmniej jedna linia powinna dojeżdżać do dworca Wschodniego Kijowska. Najlepiej, jakby była to linia 738 z racji dłuższej odległości.
Nie twierdzę dobrze, czy źle, stwierdzam fakt, że ZTM tak robi (moje opinie o liniach są na bemowskim i tym wątku), ale takie pomysły jak likwidacja łączna 25 i 41 oraz skrócenie 109 czy 118 powodują otwarcie się przysłowiowego noża w kieszeni, no sorry.
To jest logiczne, że linie "naziemne" w podobnych relacjach do metra będą ulegać zmianom lub likwidacji, nie zapominajmy jednak, że linie "naziemne" mają dużo lepszą dostępność od metra (odległość do najbliższego przystanku). Oczywistym jest, że linie "naziemne" powinny dowozić pasażerów do komunikacji szynowej (głównie metro i pociąg) ale powinny także zapewniać sprawne połączenia w relacjach innych od transportu szynowego - najlepszy przykład: zlikwidujmy linie jeżdżące Trasą Toruńską, jest przecież metro i linia średnicowa. Dlaczego mieszkańcom np. Wawra nie proponuje się likwidacji linii jeżdżących Mostem Siekierkowskim, przecież mogą jechać pociągiem do Dw. Centralnego i dalej metrem.
To jedyny autobus dojeżdżający bezpośrednio na Powiśle, Pl.Trzech Krzyży czy Pl.Konstytucji z podgrodzia, Łojewskiej. Chcecie zmusić mieszkańców do 2 przesiadek.
W wyniku tego działania większość osób pracujących w Śródmieściu, na Powiślu czy w Okol Wiejskiej/pięknej będzie zmuszona przesiąść się do samochodów!
To jest masakra.
Jestem Warszawiakiem od pokoleń i jeśli wprowadzicie te zmianę osobiście przeniosę swoje podatki do innego miasta. Do czego będę namawiał wszystkich z rodziny i znajomych.
Bo ten Wasz miesięczny będzie nic nie wart!
Jak sobie wyobrażacie zimą podróż do pracy?!
Przecież w ZTM chodzi o to, że budowa metra = likwidacja autobusów w podobnych (to należy napisać) relacjach do metra, a kierowcy jak się przesiądą to fajnie, jak nie to trudno, korki nie wzrosną bo dawny buspas, stał się pasem dla wszystkich. Pomijam taki aspekt, jak stacja metra Świętokrzyska, nie chcę wiedzieć jak będzie ciasno na peronie M2, gdy będzie jakieś wstrzymanie ruchu w godzinach szczytu lub gdy akurat w tej samej chwili przyjadą w obu kierunkach składy na linii M1 i M2, jak to łącznik (nie)zniesie.
- dojazd do M1 (nie wszyscy korzystają z M2) ulegnie pogorszeniu - jedna linia, nawet częściej kursująca, nie zastąpi trzech (132, 134, E-9 - podnoszony argument o korkach może jest i słuszny, ale korki nie znikną po redukcji ilości linii autobusowych);
- linie 256 i 527 praktycznie się dublują (różnica przebiegu sąsiednimi ulicami - może lepsze byłoby kryterium uliczne tak jak przy metrze);
- 204: dojazd do szkoły na ul. Zaułek to w sumie dobry pomysł (pomimo istniejących rejonów szkolnych sporo dzieci z os. Derby uczy się właśnie w tej szkole), pozostaje kwestia przejazdu przez ul. Skarbka z Gór (argument jw. - może wjazd kieszeniowy) oraz likwidacja alternatywnego do Trasy Toruńskiej dojazdu do pociągów;
- 120: jest to powrót do stałej trasy sprzed budowy metra;
- 134: połączenie ulic Ruskowy Bród i Ostródzkiej z metrem (ul. Mochtyńska i Kąty Grodziskie mają 120) można zrealizować zgodnie z podniesioną w tej dyskusji propozycją podjazdu do Metro Bródno przez np.: Łabiszyńską, Kondratowicza, Bazyliańską, Wysockiego;
- 160: likwidacja bezpośredniego dojazdu do Centrum jest co najmniej kontrowersyjna: dojazd do Ratusza i Dw. Centralnego, weekendowe dojazdy do ZOO czy na Stare Miasto;
- pozostałych propozycji zmian nie komentuję, pozostawiam pole dla zainteresowanych mieszkańców tych okolic.
Oceniając proponowane propozycje zmian czy na Bemowie czy na Targówku i Bródnie przychodzi mi tylko jedna myśl: miasto zachęca do korzystania z komunikacji a jednocześnie tą komunikację "psuje", jak sądzicie w co przesiądą się mieszkańcy Warszawy pozbawieni sprawnej komunikacji - oczywiście że do aut, czym na pewno przyczynią się do zwiększonego zakorkowania miasta.
Na szczęście tam jest tylko 125 i 135.
Obowiązkowo linie 140, 340, 738 do Metra Trocka muszą zostać. Osoby, które nie jeżdżą w godzinach szczytu nie powinny się wypowiadać. Tak jak już wcześniej ktoś tu wspominał od Młodzieńczej do Trockiej jest porównywalny czas jak z Młodzieńczej do zatłoczonej i oblężonej Kondratowicza i potem M2. Ponadto połączenie Marek z Radzymińską do 190/512 musi zostać utrzymane, aby dało się dojechać np. do Dworca Wschodniego. Poza tym tylko utrzymanie wszystkich 3 linii na jednej trasie umożliwi mieszkańcom najwięcej kursów z przystanków bez głupich dylematów ten czy inny przystanek przesiadkowy z Metra. Dodatkowo sami popatrzcie jakie jest ułożenie ulic w okolicy stacji Kondratowicza. Młodzieńcza jednopasmowa, św. Wincentego jednopasmowa, Malborska jednopasmowa, Kondratowicza zaledwie 2 pasy. Tam przejazd w godzinach szczytu będzie graniczył z cudem, ludzie i tak będą mega stłoczeni, a nie wspominając już o zawrotkach na Metro Kondratowicza czy przepełnieniu Bródna Podgrodzie. Wszelkie inny cuda z kierowaniem linii na Zacisze to chore wymysły.
Zatem linie 140, 340 i 738 prawidłowo powinny zostać na Metro Trocka.
W sumie nie głupim pomysłem byłoby skierowanie linii mareckich (a przynajmniej 140) przez Młodzieńczą, Codzienną, Figara, Łokietka, Unicką do Metra Trocka, zapewniałoby unikalne połączenie Zacisza Północnego z Południowym, który nie byłby obsługiwany metrem, a jednocześnie taka linia zyska pasażerów, nie zabierając ich innej linii.
Jeśli działa winda, to raczej problem jest najmniejszy w metrze, płaska podłoga, siedzenia z niskiej podłogi, nie będzie sytuacji, że w drodze do przystanku nagle są jakieś progi i chyba dużo szybciej rozkładająca się rampa.
Taki jest zamysł ZTM, ale ze 2 osoby na czacie głosowym i ileś głosów na czacie by skierować je na Metro Kondratowicza, więc czy to jest skrajnie pewne, nie powiedziałbym.
Akurat Plater to średni pomysł na taki przystanek początkowy.
Różna częstotliwość.
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.