Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.
Zarząd Transportu Miejskiego opublikował wstępne propozycje zmian tras po wydłużeniu drugiej linii do stacji Bemowo. Otwarcie odcinka nastąpi już w tym roku, zaś konsultacje potrwają do maja.
Linia |
Zmiana |
Proponowana częstotliwość (szczyt/międzyszczyt/święto) |
109 |
Skierowanie linii na nową trasę: Torwar - Emilii Plater. Trasa: EMILII PLATER – Emilii Plater – Aleje Jerozolimskie – Bracka – pl. Trzech Krzyży (powrót: Nowy Świat) – Książęca – Rozbrat – Górnośląska – Wisłostrada – TORWAR (powrót: Łazienkowska – Rozbrat). |
7,5/10/10 |
112 |
Skierowanie linii na nową trasę: CH Marki - Nowe Bemowo. Trasa: CH MARKI – Toruńska – Głębocka – św. Wincentego – L. Kondratowicza – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – Bazyliańska – P. Wysockiego – Toruńska – most gen. S. Grota–Roweckiego – al. Armii Krajowej – J. Słowackiego – S. Żeromskiego – al. W. Reymonta – Powstańców Śląskich – NOWE BEMOWO |
10/15/15 |
122 |
Skierowanie linii na nową trasę: Gwiaździsta - Nowe Bemowo. Trasa: GWIAŹDZISTA – Gwiaździsta – pl. T.W. Wilsona – Z. Krasińskiego – Powązkowska – gen. S. Maczka – gen. K. S. Rudnickiego – J. Kochanowskiego – al. W. Reymonta – Powstańców Śląskich – NOWE BEMOWO |
10/15/15 |
149 |
Skierowanie linii na nową trasę: Groty - Metro Bemowo. Trasa: GROTY – Bolimowska (powrót: Spychowska – H. Dobrzańskiego „Hubala”) – A. Kocjana – Lazurowa – Górczewska – METRO BEMOWO |
15/15/20 |
154 |
Skierowanie linii na nową trasę: P+R Al. Krakowska - Dworzec Zachodni. Trasa: P+R AL. KRAKOWSKA – al. Krakowska – Komitetu Obrony Robotników – Żwirki i Wigury – 1 Sierpnia – al. Krakowska – Grójecka – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – Szczęśliwicka – ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały” – Aleje Jerozolimskie – DW. ZACHODNI
|
15/15/20 |
167 |
Skierowanie linii na nową trasę: Siekierki-Sanktuarium - Stare Bemowo. Trasa: SIEKIERKI–SANKTUARIUM – Gościniec – Bartycka – Czerniakowska – J. Gagarina – Spacerowa – Goworka – Puławska – Rakowiecka – al. Niepodległości –Trasa Łazienkowska –Grójecka – Bitwy Warszawskiej 1920 r.– al. Prymasa Tysiąclecia – M. Kasprzaka – Wolska – Redutowa – Jana Olbrachta – Górczewska – Lazurowa – gen. S. Kaliskiego – STARE BEMOWO |
10/15/15 |
171 |
Skierowanie linii na nową trasę: Chomiczówka - Os. Górczewska. Trasa: CHOMICZÓWKA – J. Conrada – al. W. Reymonta – Powstańców Śląskich – Piastów Śląskich – Żołnierzy Wyklętych – Wrocławska – Radiowa – Powstańców Śląskich – Człuchowska – Lazurowa – Górczewska – OS. GÓRCZEWSKA |
10/15/15 |
177 |
Skierowanie linii na nową trasę: Ursus-Niedźwiadek - Os. Górczewska. Trasa: URSUS–NIEDŹWIADEK – Orląt Lwowskich – M. Keniga – Orłów Piastowskich – Czerwona Droga – Posag 7 Panien – Szamoty – Traktorzystów – al. 4 Czerwca 1989 r. – Lazurowa – Człuchowska – Powstańców Śląskich – Górczewska – OS. GÓRCZEWSKA |
10/15/15 |
178 |
Skierowanie linii na nową trasę: Konwiktorska/Rondo Daszyńskiego - Skorosze. Trasa: KONWIKTORSKA / RONDO DASZYŃSKIEGO – Prosta – M. Kasprzaka – al. Prymasa Tysiąclecia – Aleje Jerozolimskie – Popularna – Bolesława Chrobrego – Ryżowa – A. Prystora – Skoroszewska – SKOROSZE |
Na trasie Skorosze - Rondo Daszyńskiego: 10/15/15(sob)/30(niedz) Na trasie: Rondo Daszyńskiego - Konwiktorska: 30/30/30 |
190 |
Skierowanie linii na nową trasę: CH Marki - Znana. Trasa: CH MARKI – Radzymińska – al. Solidarności – most Śląsko–Dąbrowski – al. Solidarności – Leszno – Górczewska – Jana Olbrachta – ZNANA |
7,5/10/10 |
197 |
Skierowanie linii na nową trasę: Gwiaździsta - Cm. Wolski. Trasa: GWIAŹDZISTA – Gwiaździsta – Podleśna – Marymoncka – al. Zjednoczenia – S. Żeromskiego – W. Perzyńskiego – gen. K. S. Rudnickiego – Obrońców Tobruku – Księcia Bolesława – Księcia Janusza – Obozowa – (powrót : Newelska) – E. Ciołka – Górczewska – Jana Olbrachta – Redutowa – Wolska – Fort Wola – CM. WOLSKI |
10/15/15 |
201 |
Skierowanie linii na nową trasę: Nowe Bemowo - Metro Księcia Janusza. Likwidacja kursów wariantowych przez ul. Żołnierzy Wyklętych. Trasa: NOWE BEMOWO – Powstańców Śląskich – Piastów Śląskich – Osmańczyka – Z. Pieniążka – Obrońców Tobruku – Księcia Bolesława – Księcia Janusza – Obozowa – Deotymy – Górczewska – E. Ciołka – METRO KSIĘCIA JANUSZA (powrót: E. Ciołka – Newelska – Księcia Janusza) |
10/15/30 |
207 |
Skierowanie linii na nową trasę: PKP Ursus - Regulska. Trasa: PKP URSUS – Wiosny Ludów – Opieńskiego – Kościuszki – Dzieci Warszawy (powrót: Dzieci Warszawy – Wiosny Ludów) – Dzieci Warszawy – Ryżowa – A. Prystora – Skoroszewska – Starodęby – Aleje Jerozolimskie – S. Bodycha (powrót: M. Spisaka – Aleje Jerozolimskie) – M. Spisaka – PKP Ursus – Regulska – REGULSKA |
15/20/20 |
220 |
Nowa trasa: P+R AL. KRAKOWSKA – al. Krakowska – Szyszkowa – Środkowa – Ryżowa – A. Prystora – Skoroszewska – Dzieci Warszawy – Poczty Gdańskiej – al. 4 Czerwca 1989 r. – Lazurowa – Kaliskiego – Radiowa – Wrocławska – Żołnierzy Wyklętych – Piastów Śląskich – Powstańców Śląskich – NOWE BEMOWO |
15/20/20 |
714 |
Skrócenie do krańca Metro Bemowo. |
30/60/60 |
716 |
Nowa trasa: PIASTÓW (OGIŃSKIEGO) – Sowińskiego – Wojska Polskiego – Warszawska – Władysława Jagiełły – Lalki – K. Gierdziejewskiego – Połczyńska – Wolska – Fort Wola – CM. WOLSKI |
20/30/30 |
719 |
Skrócenie do krańca Metro Bemowo. |
20-30/60/60 |
729 |
Skrócenie do krańca Metro Bemowo. |
60/120/120 |
Mapki oraz szczegóły na stronie WTP
Propozycje zmian tras po wydłużeniu M2 do stacji Bródno
Jak oceniacie zmiany? Co Waszym zdaniem powinno zostać zmienione, które zmiany są dobre? Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami w komentarzach.
Komentarze
Serio uważasz, że skrócenie tras 109, 171, czy 154 jest na Woli przyjmowane bardzo dobrze? Kpisz chyba wasc....
Mam nadzieję, że kończąc definitywnie przemyślenia, obstawiam niestety czarny scenariusz dla osób co nie chcą jeździć z Bródna i Białołęki do metra w tej okolicy czyli kasację linii 41, 160, 169 lub 500, 212, 269, 412 lub 512, 527 oraz E-9. Pewnie powstanie nowa linia w ich miejsce jako dowozówka do metra lub jakaś z tych linii wyżej zostanie takim czymś w stylu planowanej 154. Obym się mylił.
169, 212 i 512 mają zostać a także 269 na trasie obecnej 500
Ale od kiedy w Katowicach jest metro xD
Szczerze mówiąc, to myślę, że skoro na Bemowie zmiany nie dotknęły linii tramwajowych, to tu również nie dotkną, a raczej na pewno nie wywalą tak ważnego połączenia, jak 41 (które moim zdaniem powinno awansować na całotygodniówkę), tymbardziej, że przez krętość trasy metra dojazd do Dworca Wileńskiego tramwajem będzie czasowo zbliżony do dojazdu metrem.
Co do wschodniej Białołęki, to jak zwykle pakuje się ją do najbliższej stacji metra, likwidując jakiekolwiek inne połączenia.
Mam nadzieję, że kończąc definitywnie przemyślenia, obstawiam niestety czarny scenariusz dla osób co nie chcą jeździć z Bródna i Białołęki do metra w tej okolicy czyli kasację linii 41, 160, 169 lub 500, 212, 269, 412 lub 512, 527 oraz E-9. Pewnie powstanie nowa linia w ich miejsce jako dowozówka do metra lub jakaś z tych linii wyżej zostanie takim czymś w stylu planowanej 154. Obym się mylił.
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Tutaj zapomniałem dodać, że jest ok, tak więc napiszę to tutaj.
Moim zdaniem powinno pozostać 120 na swojej trasie, 527 puścić zmodyfikowaną trasą 160 (bez zwiedzania Targówka), a 160 Przedłużyć na Olesin i z Olesina, ostródzką i Derbami do Metra. Wtedy skoordynować na wspólnych odcinkach z 120,134 i 527, a 134 pozostawić do Marymontu. Jeżeli chodzi o E-9, ZTM argumentował pomysł jej likwidacji, że po otwarciu bliższej stacji drugiej linii metra spadnie zainteresowanie pasażerów dojazdem do pierwszej linii metra przez zakorkowaną S8. Ten sam argument został wykorzystany również przy linii 134 (Skierowanie na Bródno). Także w relacji Białołęka- Marymont ma pozostać jedynie 132 na zmienionej trasie w obrębie Białołęki. Tak jak zmiany na Bemowie i Ursusie są przyjmowane dosyć dobrze, jestem pewny, że Bródno, Derby i Targówek nie zaakceptują propozycji.
Ale to nie jest pętla, tylko ciąg ulic i wątpię, żeby te linie miały tam postój.
Cytuję R-4:
Likwidacja E-9 i 160 jest bez sensu. E-9 to zupełnie inna bajka i ma dowozić do pierwszej linii metra. 160 również daje bezpośrednie połączenie Białołęki (gdzie nie ma metra) z Centrum. Jak zwykle próbuje się Derby za wszelką cenę wsadzić do najbliższego metra i jako były mieszkaniec wiem, jak bardzo złym pomysłem to jest. E-9 nijak się ma do drugiej linii metra, bo to ma być szybka dowozówka do pierwszej linii metra. Likwidacja 160 również jest złym pomysłem, już lepszym pomysłem byłoby je faktycznie zlikwidować, ale zachować 527 na trasie do Dworca Centralnego, z mniejszą ilością przystanków, aby była to faktycznie dobra alternatywa dla metra.
A myślisz że pętla na Bemowie będzie taka pojemna?? Tak jak na Pralce zrobili petle ktora nie nadaje się do takiej ilości linii i czasami naprawdę ciężko wyjechać. A ilu chłopaków już lusterka zachaczalo narożnikiem autobusu. I stawanie na lewym pasie. Skończy się to jak ktoś zrobi sobie krzywde wsiadajac albo wysiadając i założy jakaś sprawe która wygra z wielkim hukiem.
Ja bym do 26 się nie przywiązywał, po budowie rozjazdów na Kasprzaka, tę rolę przejmie 11, które będzie dla wielu mniej komfortowe, gdyż będą to tramwaje dwukierunkowe, a więc z mniejszą liczbą miejsc siedzących.
Na Wileński to już byłby średniak, lepszym pomysłem byłoby podzielenie na 2. linie (190 Karolin-Dw. Wschodni, oraz 101 (C.H. Marki-Mariensztat przez przystanki Okrzei, Metro Stadion Narodowy, Most Świętokrzyski, Metro CNK, Bibliotekę Uniwersytecką, Dobrą, tak wiem, że tam są korki, ale zapewniłoby temu rejonowi łatwiejszy dojazd na prawobrzeże, a dodatkowo wartość turystyczna, tego rejonu wzrośnie po budowie kładki, więc jakiś pasażerów się uzbiera).
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.