Koniec odbiorów 70 gazowych Solarisów

b_150_150_0_00_images_DSC_7315.jpg

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Miejskie Zakłady Autobusowe poinformowały o zakończeniu odbiorów 70 gazowych Solarisów, dostarczonych do Warszawy w ramach przetargu rozstrzygniętego w sierpniu ubiegłego roku. Do końca roku mają rozpocząć się dostawy kolejnych 30 przegubowców o tej samej specyfikacji, które zostały zamówione w maju 2021 r. w ramach prawa opcji.

Na 70 zakontraktowanych w ubiegłym roku pojazdów składa się 40 Solarisów Urbino 12 CNG oraz 30 Solarisów Urbino 18 CNG. Przetarg na ich dostawę ogłoszony został w styczniu 2020 roku. Podzielony został on wówczas na dwa zadania: obejmujące dostawę wspomnianych 70 autobusów napędzanych CNG (z prawem do rozszerzenia zamówienia o 30) oraz 90 autobusów napędzanych LNG. Rozstrzygnięcia dokonano w sierpniu 2020 roku: pierwsza część przypadła tym samym Solarisowi, a druga Autosanowi. O problemach z realizacją drugiej części zamówienia informowaliśmy niedawno na naszym portalu: KLIK

Szczegółowe informacje o całym przetargu

Komentarze   

#16 Gryzli 2021-08-17 19:26
Cytuję XYZ:
a ja za to rozmawiałem z jednym z kierowców z Kleszczowej który twierdził ,że MANem jeździ się mu o wiele lepiej niż Solarisem,bez urazy ale moim zdaniem faworyzujecie Solarisy.
Jakoś nigdzie indziej poza warszawskimi portalami nie widziałem aż tak negatywnych opinii o MANach czy Mercedesach!

No bo jeśli Solaris robi lepsze pod kierowcę wozy to się chwali.
Nie przesadzaj, że nowe kebaby są hejtowane, wiele osób bardzo sobie je chwali, jedyną wadą ich jest brak ruchowej deski rozdzielczej, przez co trzeba się pochylać przy otwieraniu drzwi. Natomiast co to starych kebsów to dodatkowo dochodzi problem wbudowanego auto w ciepły guzik, przez co często zdarzają się przytrzaśnięcia pasażerów.

A co do MANów to aż się boję myśleć co będzie po gwarancji, teraz dzień w dzień przyjeżdżają 2 auta serwisowe, a i tak w wielu MANach np. rano kierowcy muszą bić powietrze, bo w zbiornikach pusto...
Cytować
#15 XYZ 2021-08-10 16:31
a ja za to rozmawiałem z jednym z kierowców z Kleszczowej który twierdził ,że MANem jeździ się mu o wiele lepiej niż Solarisem,bez urazy ale moim zdaniem faworyzujecie Solarisy.
Jakoś nigdzie indziej poza warszawskimi portalami nie widziałem aż tak negatywnych opinii o MANach czy Mercedesach!
Cytować
#14 Gryzli 2021-08-09 16:27
Dokładnie, zgadzam się z moim przed mówcą. C2 z Wrocławia szczególnie z drugiej dostawy są bardzo kiepsko spasowane, śruby non stop tam spadały kierowcom na głowę.

Co do MANa, to większość kierowców nie lubi nimi jeździć, głównymi zarzutami jest kiepska elektronika drzwi i brak mocy (nie mówiąc nawet gdy klima jest włączona). Co do spasowania nie byłbym taki pewien, bo już widziałem półki nad głowami kierowców, które latały w te i we wte.
Cytować
#13 . 2021-08-07 00:03
Cytuję XYZ:
@Jurajczyk śląski Chodziło mi ogólnie o jakość wykonania i spasowania różnych elementów wnętrza,zwróć uwagę podczas następnej podróży kartonem na przeraźliwe trzeszczenie nawet na małych nierównościach,moim zdaniem najgorzej jest w większości SU18 electric i w #4305.
Żeby nie było,nie twierdzę że MB Citaro czy MAN Lion's City to autobusy idealne pod tym względem,im też zdarza się trzeszczeć lecz nie jest to aż tak częste i głośne jak w kartonach,trzecia generacja była pod tym względem o wiele lepsza

Pozdrawiam

Nowe Citara z Wrocławia i Gdańska są akurat bardzo kiepsko wykonane.
Cytować
#12 Jurajczyk Śląski 2021-08-05 23:31
Cytuję michael112:
Cytuję XYZ:
BTW.Nie wiadomo,czy MZA nie szykuje jakiegoś przetargu na elektryczne solówki? 30 sztuk to chyba jednak trochę za mało...


Oj, przydałoby się i to bardzo, chociaż może niekoniecznie elektryki, bo z nimi są straszne problemy.

Zauważcie że zapewne 'szarpaki' zostają - mimo że nieraz na nie narzekano - no bo R3 sobie wytnie 18xx.

Najlepiej byłoby zamówić 80 solówek (jakiego napędu to inna sprawa). Dlaczego tyle? Szarpaków pierwotnie było 50, natomiast 18xx - 70. Zatem 50 dodać 70 i odjąć te 40 nowych gazowców - wychodzi wspomniane 80.

A co do przegubowców i tego że Autosanom może nie wyjść - no to szykują się większe problemy. MZA chyba podziadowało forsą. Lepiej było podpisać umowy z Solarisem w obu częściach przetargu.

Co do 1. części, do tego bym doliczył jeszcze otwarcie M2 i przetasowania, dzięki temu z 10 18xx lub Szarpaków wyleci, zostaje 70. De facto 10 z nich to powinny być elektryki, a pozostałe 60 na CNG. Co do 2. części pełna racja, na kolejne przetargi powinien być już wymóg doświadczenia (SIP też), jedynie martwię się, czy gdyby Autosana odrzucono, a Solaris by wygrał, czy ten pierwszy by się skutecznie nie odwołał w KIO lub Sądzie (zważywszy kto jest jego obecnym właścicielem, mogłoby mu to pomóc), niestety stało się jak się stało i zostaje tylko gdybanie... :sad:
Cytować
#11 XYZ 2021-08-05 23:06
@Jurajczyk śląski Chodziło mi ogólnie o jakość wykonania i spasowania różnych elementów wnętrza,zwróć uwagę podczas następnej podróży kartonem na przeraźliwe trzeszczenie nawet na małych nierównościach,moim zdaniem najgorzej jest w większości SU18 electric i w #4305.
Żeby nie było,nie twierdzę że MB Citaro czy MAN Lion's City to autobusy idealne pod tym względem,im też zdarza się trzeszczeć lecz nie jest to aż tak częste i głośne jak w kartonach,trzecia generacja była pod tym względem o wiele lepsza

Pozdrawiam
Cytować
#10 Jurajczyk Śląski 2021-08-05 16:25
Cytuję XYZ:
Szkoda ,że nie wygrał Evobus lub MAN wtedy mielibyśmy dzisiaj dużo więcej porządnych wozów w Warszawie.
BTW.Nie wiadomo,czy MZA nie szykuje jakiegoś przetargu na elektryczne solówki? 30 sztuk to chyba jednak trochę za mało...
Wtedy była by również szansa na eCitaro bo ono nie jest takie drogie a u nas cena zawsze odgrywa największą role

Co rozumiesz przez hasło "porządne" wozy? W mojej opinii kartony mają dość dobrą konstrukcję, wystarczy popatrzyć na zeszłoroczny wypadek na S8, w mojej opinii wiele autobusów by przetrwały to w dużo gorszym stanie. Co do E-Citaro, jak na razie wygrali w Gdyni, ale nie zawsze startowali z niską ceną, przez nią przegrali w Krakowie. W ogóle nikt MAN-owi (w sumie fajnie by przyjechał taki elektryk na testy) oraz Mercedesowi nie zabrania poza obniżeniem ceny, zyskać także na kryteriach technicznych (a przez to też przegrywają z Solarisem)... A co do ilości krótkich elektryków, pełna zgoda, że powinno ich być więcej.
Cytować
#9 michael112 2021-08-05 15:00
Cytuję XYZ:
BTW.Nie wiadomo,czy MZA nie szykuje jakiegoś przetargu na elektryczne solówki? 30 sztuk to chyba jednak trochę za mało...


Oj, przydałoby się i to bardzo, chociaż może niekoniecznie elektryki, bo z nimi są straszne problemy.

Zauważcie że zapewne 'szarpaki' zostają - mimo że nieraz na nie narzekano - no bo R3 sobie wytnie 18xx.

Najlepiej byłoby zamówić 80 solówek (jakiego napędu to inna sprawa). Dlaczego tyle? Szarpaków pierwotnie było 50, natomiast 18xx - 70. Zatem 50 dodać 70 i odjąć te 40 nowych gazowców - wychodzi wspomniane 80.

A co do przegubowców i tego że Autosanom może nie wyjść - no to szykują się większe problemy. MZA chyba podziadowało forsą. Lepiej było podpisać umowy z Solarisem w obu częściach przetargu.
Cytować
#8 zxcvbnm_9999 2021-08-05 10:22
Cytuję x:
Cytuję zxcvbnm_9999:
@CafeKaskada
4. Tylko R3 na LNG.

A nie wiadomo czy wozy LNG zostaną w końcu dostarczone, a przynajmniej nie w ramach tej umowy.

Póki co średnio wierzę w plotki. Oni mają czas do grudnia na prototyp więc jeśli zawalą termin prototypu to wtedy będzie można coś więcej stwierdzić i ewentualnie myśleć o zerwaniu umowy.
Cytować
#7 x 2021-08-05 09:06
Cytuję zxcvbnm_9999:
@CafeKaskada
4. Tylko R3 na LNG.

A nie wiadomo czy wozy LNG zostaną w końcu dostarczone, a przynajmniej nie w ramach tej umowy.
Cytować
#6 zxcvbnm_9999 2021-08-05 07:55
@CafeKaskada
A ja rozumiem. Jest conajmniej kilka powodów.
1. Infra do tankowania CNG - ma ją R2 i R3, a w kontekście przyszłych przenosin R4 montaż ich na Stalowej jest mało opłacalny
2. 43xx to pierwsze fabrycznie nowe solówki na R3 od... 2011 roku.
3. R3 ma na stanie 18xx które są w opłakanym stanie, a 43xx pozwolą je wycofać
4. Tylko R3 na LNG.
Cytować
#5 MobilisA075 2021-08-05 06:22
Cytuję CafeKaskada:
Bład jest małyCytat:
składa się 40 Solarisów Urbino 12 CNG oraz 30 Solarisów Urbino 12 CNG
.

Nie rozumiem tylko, dlaczego zawsze nowe wozy dostają Kleszczowa, albo Ostrobramska, a na przykład Stalowa zawsze dostaje zrzuty z tamtych zajezdni. Wiem, że jest wymówka, że Stalową zamykają, ale badźmy szczerzy, o ile to w ogóle nastąpi, to będzie to bliżej 2030 roku. A tak, z wyjątkiem tych elektryków z dostawy 130 elektryków, to ostatnie nówki Stalowa otrzyamała w 2017 roku. Mogliby moim zdaniem te Solarisy dać na R-4.
Ostrobramska przed elektrykami ostatnio miała gazowe solbusy w 2014
Cytować
#4 Houdini 2021-08-05 04:14
Cytuję CafeKaskada:
Bład jest małyCytat:
składa się 40 Solarisów Urbino 12 CNG oraz 30 Solarisów Urbino 12 CNG
.

Nie rozumiem tylko, dlaczego zawsze nowe wozy dostają Kleszczowa, albo Ostrobramska, a na przykład Stalowa zawsze dostaje zrzuty z tamtych zajezdni. Wiem, że jest wymówka, że Stalową zamykają, ale badźmy szczerzy, o ile to w ogóle nastąpi, to będzie to bliżej 2030 roku. A tak, z wyjątkiem tych elektryków z dostawy 130 elektryków, to ostatnie nówki Stalowa otrzyamała w 2017 roku. Mogliby moim zdaniem te Solarisy dać na R-4.
A co ma powiedzieć R-1? Poza tym skoro R-4 jak i R-1 nie ma stacji do gazu w który teraz MZA idzie to co mają nowego dostarczyć?
Cytować
#3 łowca 2021-08-05 00:08
Cytuję CafeKaskada:
Mogliby moim zdaniem te Solarisy dać na R-4.

I gaz do nich przywozić cysterną?
Cytować
#2 CafeKaskada 2021-08-04 19:15
Bład jest małyCytat:
składa się 40 Solarisów Urbino 12 CNG oraz 30 Solarisów Urbino 12 CNG
.

Nie rozumiem tylko, dlaczego zawsze nowe wozy dostają Kleszczowa, albo Ostrobramska, a na przykład Stalowa zawsze dostaje zrzuty z tamtych zajezdni. Wiem, że jest wymówka, że Stalową zamykają, ale badźmy szczerzy, o ile to w ogóle nastąpi, to będzie to bliżej 2030 roku. A tak, z wyjątkiem tych elektryków z dostawy 130 elektryków, to ostatnie nówki Stalowa otrzyamała w 2017 roku. Mogliby moim zdaniem te Solarisy dać na R-4.
Cytować
#1 XYZ 2021-08-04 19:08
Szkoda ,że nie wygrał Evobus lub MAN wtedy mielibyśmy dzisiaj dużo więcej porządnych wozów w Warszawie.
BTW.Nie wiadomo,czy MZA nie szykuje jakiegoś przetargu na elektryczne solówki? 30 sztuk to chyba jednak trochę za mało...
Wtedy była by również szansa na eCitaro bo ono nie jest takie drogie a u nas cena zawsze odgrywa największą role
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy