Strona Główna

Problemów z Autosanem ciąg dalszy

b_150_150_0_00_images_su10_20151205_7316_1_0_1.jpg

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

W 2020 roku Miejskie Zakłady Autobusowe ogłosiły przetarg na dostawę autobusów gazowych. Jedna z części zamówienia obejmowała dostawę 90 autobusów zasilanych gazem LNG. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożył Autosan, z którym MZA podpisały umowę. Pojazdy mają być dostarczone do stolicy w 2022 roku.

Z odpowiedzi na interpelację posła Pawła Bejdy wynika, że przejęcie Autosana przez Polską Grupę Energetyczną się nie powiodło, zaś powodem była zbyt wysoka cena. Pojawia się więc pytanie, czy jest zagrożenie nie realizacji kontraktu na dostawę 90 gazówek dla Warszawy.

Interpelacja dotyczyła głównie pytań w zakresie realizowanych przez firmę zamówień. Można znaleźć informację, że przedsiębiorstwo nadal oczekuje na sprzedaż, ponieważ kwota jaką żąda PGZ jest zbyt wygórowana. Z odpowiedzi wynika także, że kwota, jaka została zainwestowana w Autosan to około 90 milionów złotych. 

Na początku lipca Polskie Radio Rzeszów podało, że występują problemy z produkcją autobusów. Autosan nie ma pieniędzy na niezbędne materiały, zaś od Polskiej Grupy Zbrojeniowej producent otrzymał do tej pory tylko 30 milionów złotych, z potrzebnych 100. Prezes Autosana deklaruje jednak, że brakujące pieniądze nie są problemem, ponieważ właściciel Autosana zagwarantował poręczenia kredytowe, zaś wszelkie prace realizowane są zgodnie z harmonogramem. Przyczyną przestoju w produkcji jest brak ukończonych projektów autobusów oraz konieczność ich dopracowania, tak aby w późniejszym czasie zminimalizować ewentualne poprawki.

Komentarze   

#1 Jurajczyk Śląski 2021-08-05 16:25
Czarno to widzę. :sad:
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy