Strona Główna

Dalsze zmiany tras w rejonie metra Trocka

b_150_150_0_00_images_bus_3324_140_Marki.jpg

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Od dnia 4 stycznia 2020 roku zostaną wprowadzone kolejne zmiany tras linii autobusowych związane z przedłużeniem II linii metra do stacji Trocka. Poniższe zmiany zostały pierwotnie odłożone w czasie z powodu konieczności wprowadzenia nowej organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Trockiej i Radzymińskiej.

 

Szczegóły zmian:

Linia Nowa trasa
140 CZARNA STRUGA - ... - Radzymińska - Trocka - METRO TROCKA
340 PUSTELNIK - ... - Radzymińska - Trocka - METRO TROCKA
412

GRODZISK - ... - al. Solidarności - Targowa - Kijowska - DWORZEC WSCHODNI (KIJOWSKA)

(Kursy skrócone na trasie Młodzieńcza - Dw. Wileński bez zmian)

512 GILARSKA - ... - al. Solidarności - Targowa - Kijowska - DWORZEC WSCHODNI (KIJOWSKA)
738 OSIEDLE VICTORIA - ... - Radzymińska - Trocka - METRO TROCKA

 

Historia linii:

Dla linii 140, 340 i 738 będzie to pierwsze tak znaczne skrócenie trasy w historii kursowania. Przypomnijmy, że od początku kursowania linie dojeżdżały do Dworca Wschodniego (pierwsze dwie odpowiednio jako 718 i 805). W 2011 roku linie zostały wydłużone do placu Bankowego, co było bezpośrednio związane z budową centralnego odcinka II linii metra. W wakacje 2013 roku poranne kursy linii docierały aż krańca Centrum, kompensując tym samym utrudnienia związane z zawieszeniem kursowania linii metra M1 na odcinku śródmiejskim. Po uruchomieniu linii M2, linie przywrócono na pierwotne trasy do Dworca Wschodniego. 1 listopada 2016 roku Marki włączono do 1 strefy biletowej ZTM, a linie 718 i 805 przenumerowano na 140 i 340. Ostatnią zmianą trasy było wycofanie przed dwoma laty linii 340 z ulic Targowej i Kijowskiej i skrócenie jej do Dworca Wileńskiego.

Linia 512 już po raz kolejny zmieni trasę w rejonie Pragi. Do roku 2015 linia krańcowała na różnych pętlach lewobrzeżnej Warszawy, począwszy od Szczęśliwic, przez Plac Trzech Krzyży i Osiedle Górczewska, a skończywszy na trasie łączącej Zacisze z pętlą Esperanto przez Trasę W-Z. Po otwarciu II linii metra linię przekierowano do Metra Stadion Narodowy, a na odcinku wolsko-śródmiejskim zastąpiono linią 527. Już po trzech miesiącach linię wycofano z rejonu Stadionu i skrócono do Dworca Wileńskiego, gdzie pozostała do tej pory.

Linia 412 w obecnym wcieleniu nie dojeżdżała nigdy dalej niż do Dworca Wileńskiego. Po uruchomieniu II linii metra łączyła z Pragą przystanek Gilarska (po trasie linii 512). Następnie przystanek początkowy został przesunięty na skrzyżowanie ulic św. Wincentego i Kondratowicza, a po rozpoczęciu budowy nowych stacji metra na Bródnie, odjazdy linii były realizowane aż z Ronda Żaba. Po otwarciu stacji metra przy Trockiej, linię skierowano ulicami św. Wincentego i Głębocką do nowo otwartej pętli Grodzisk oraz wprowadzono kursowanie dwukierunkowe, zarówno w szczycie porannym, jak i popołudniowym.

Na podstawie: trasbus.com, wtp.waw.pl

Komentarze   

#3 3434 2020-01-03 23:03
412 chyba bedzie z 527 jak dotychczas łączone
Cytować
#2 Roland 2020-01-02 15:39
Nie wiem jakie zmiany obslugowe, ale wyjazd 199 czy 345 zajmuje czasami z pętli nawet 7 minut, czas do pierwszego przystanku za pętla. Później norma jest jazdy od 5 do 10 minut na kolejny przystanek, to jest dawna Trocka.

Wrzucenie tutaj autobusów z Marek spowoduje totalny paraliż samego wyjazdu z pętli na Trocka. To musiał planować ktoś zza biurka.
Cytować
#1 gimi 2020-01-02 14:48
Jakie zmiany obsługowe, w szczególności czy 412 będą łączone z 512?

Ciekawe na jak długo te zmiany - Trocka nie udźwignie tego ruchu, mimo zmian w organizacji ruchu przy Radzymińskiej.
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Reklama