Strona Główna

Autobusy po otwarciu metra na Woli - projekt

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Zarząd Transportu Miejskiego opublikował wstępny projekt zmian w komunikacji miejskiej po wydłużeniu linii M2 na Wolę. Od 10 grudnia będą prowadzone także konsultacje w tej sprawie. 

Projekt zmian w komunikacji miejskiej po wydłużeniu M2 do stacji Księcia Janusza

Linia Zmiana Proponowana częstotliwość (godziny szczytu/międzyszczyt/dni świąteczne)
102

Skrócenie linii do Ronda Waszyngtona, nowa trasa:

RONDO WASZYNGTONA – al. Poniatowskiego – al. Waszyngtona – Grenadierów (powrót: Międzyborska) – Podskarbińska – Dwernickiego – Szaserów – Chłopickiego – PKP OLSZYNKA GROCHOWSKA

30/30/30
103

Powrót linii na ulicę Płocką, trasa:

DW. ZACHODNI (TUNELOWA) – ...  – Szarych Szeregów – Krzyżanowskiego – Płocka – Obozowa – Ostroroga – Tatarska – ... - METRO MŁOCINY

8-12/15/20
105 

Skrócenie linii do Ronda Daszyńskiego, nowa trasa:

OS. GÓRCZEWSKA – Górczewska – Lazurowa – Połczyńska – Wolska – Kasprzaka – RONDO DASZYŃSKIEGO

5-4/10/10
 105B  

Kursy skrócone linii 105 na trasie: 

CM. WOLSKI – Fort Wola – Wolska – Kasprzaka – Prosta – RONDO DASZYŃSKIEGO

5-0/-/-
106

Nowa linia, trasa:

MŁYNÓW – Płocka – Wolska – Skierniewicka (powrót: Skierniewicka – Kasprzaka – Płocka) – Siedmiogrodzka – Grzybowska – Królewska – Krakowskie Przedmieście – Świętokrzyska – Nowy Świat – Tamka – Dobra – BROWARNA

10/12/15
109 Utrzymanie linii na dotychczasowej trasie 20/20/20
 112 

Skrócenie linii do Nowego Bemowa, nowa trasa: 

CH MARKI – Toruńska – Głębocka – św. Wincentego – Matki Teresy z Kalkuty – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – Toruńska – most Grota-Roweckiego – al. Armii Krajowej – Słowackiego – Żeromskiego – al. Reymonta – Powstańców Śląskich – NOWE BEMOWO

10/10/10
 129 

Skierowanie linii na nową trasę:

KOŁO – Obozowa – Deotymy – Górczewska – Jana Olbrachta – Stroma (powrót: Boznańskiej) – Strąkowa – Powstańców Śląskich – ... – PKP URSUS

30/30/30
136

Przywrócenie trasy sprzed budowy metra:

MŁYNÓW – Płocka – Górczewska – al. Prymasa Tysiąclecia – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – ...  – NATOLIN PŁN

10/15/15
 149  Wydłużenie linii do krańca Metro Księcia Janusza ulicą Górczewską (rozwiązanie tymczasowe) 10/15/15
154

Przywrócenie trasy sprzed budowy metra:

P+R AL. KRAKOWSKA – ... – al. Prymasa Tysiąclecia – Kasprzaka – Wolska – Redutowa – Jana Olbrachta – Górczewska – Lazurowa – Kaliskiego – STARE BEMOWO

10/20/20
155 Likwidacja linii
167

Skierowanie linii na nową trasę:

SIEKIERKI-SANKTUARIUM – ... – al. Prymasa Tysiąclecia – Kasprzaka – Ordona – Elekcyjna – Górczewska – Jana Olbrachta – ZNANA

10-12/15/20
171

Skrócenie linii do krańca Metro Księcia Janusza, nowa trasa:

CHOMICZÓWKA – Conrada – Powstańców Śląskich – Piastów Śląskich – Żołnierzy Wyklętych – Wrocławska – Radiowa – Powstańców Śląskich – Górczewska – METRO KSIĘCIA JANUSZA

7,5/10/10
184

Skierowanie linii na nową trasę:

METRO MŁOCINY – ...  – Dywizjonu 303 – Obozowa – Ciołka – Górczewska – Elekcyjna – Ordona – Kasprzaka – al. Prymasa Tysiąclecia – ... – SZCZĘŚLIWICE

10-12/15/20
190

Przywrócenie trasy sprzed budowy metra:

CH MARKI – ... – most Śląsko-Dąbrowski – al. Solidarności – Leszno – Górczewska – Powstańców Śląskich – Człuchowska – Lazurowa – Górczewska – OS. GÓRCZEWSKA

7,5/10/10
197

Przywrócenie trasy sprzed budowy metra:

GWIAŹDZISTA – ... – ks. Bolesława – ks. Janusza – Obozowa – Ciołka – Górczewska – Jana Olbrachta – Redutowa – Wolska – Połczyńska – ...  – URSUS-NIEDŹWIADEK

15/15/20
201

Wydłużenie do Znanej, nowa trasa:

NOWE BEMOWO – Powstańców Śląskich – Piastów Śląskich – Osmańczyka – Pieniążka – Obrońców Tobruku – ks. Bolesława – ks. Janusza – Obozowa – Ciołka – Górczewska – Jana Olbrachta – ZNANA

10-12/15/20
202 Zwiększenie częstotliwości kursowania w weekendy do 20 minut
271

Nowa linia, trasa:

KAROLIN – Połczyńska – Lazurowa – Człuchowska – Powstańców Śląskich – Górczewska – METRO KSIĘCIA JANUSZA

7,5/10/10
397

Linia będzie funkcjonować jako kursy skrócone 197, trasa:

METRO STARE BIELANY – al. Zjednoczenia – Żeromskiego – Perzyńskiego – Rudnickiego – Obrońców Tobruku – ks. Bolesława – ks. Janusza – Obozowa – Ciołka – Górczewska – Jana Olbrachta – Redutowa – Wolska – Fort Wola – CM. WOLSKI

15/-/-
517

Wydłużenie linii na Torwar (w zamian za 171), nowa trasa:

URSUS-NIEDŹWIADEK – ... – pl. Zawiszy – Aleje Jerozolimskie – Nowy Świat – pl. Trzech Krzyży – Książęca – Rozbrat – Górnośląska – Solec – TORWAR (powrót: Łazienkowska – Rozbrat)

7,5-10/15/15
520

Skrócenie linii do krańca Centrum, nowa trasa:

MARYSIN – ...  – Waryńskiego – pl. Konstytucji – Marszałkowska – Aleje Jerozolimskie – Emilii Plater – Świętokrzyska – Marszałkowska – CENTRUM

7,5/10/10
E-2 Pozostawienie na obecnej trasie do krańca Metro Ratusz Arsenał 10/-/-
714 Wydłużenie linii do krańca Metro Księcia Janusza ulicą Górczewską (rozwiązanie tymczasowe) 30/60/60
719 Wydłużenie linii do krańca Metro Księcia Janusza ulicą Górczewską (rozwiązanie tymczasowe) 20-30/60/60
729 Wydłużenie linii do krańca Metro Księcia Janusza ulicą Górczewską (rozwiązanie tymczasowe) 60/120/120

Konsultacje społeczne

Od 10 grudnia rozpoczną się konsultacje społeczne w sprawie nowego układu komunikacyjnego na Woli i Bemowie. Swoje uwagi można wysyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Ponadto, w przyszłym roku będą prowadzone spotkania z mieszkańcami. Opinie będą zbierane do 9 lutego 2020 roku.

Internet zawrzał

Po opublikowaniu przez Zarząd Transportu Miejskiego na profilu na Facebooku informacji o planowanych trasach, niemal natychmiastowo wybuchła afera. Większość reakcji jest negatywna, zaś najgorzej przyjął się pomysł skrócenia linii 171. Zdaniem komentujących, jest to potrzebne połączenie do centrum, zapewniające dojazd do pracy wielu mieszkańcom. Internauci również nie kryją oburzenia, że wolą bezpośredni dojazd, a nie przesiadki do metra. Ich zdaniem metro ma uzupełniać, a nie zastępować. Źle przyjął się także pomysł skrócenia linii 112 i 520Komentarze można przeczytać pod postem.

Przypomnijmy, metrem na Wolę pojedziemy prawdopodobnie 4 kwietnia 2020 roku. 

Artykuł na stronie WTP

 

Komentarze   

#15 Jakub 2019-12-26 23:48
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Mam nadzieję, że 190 z tego pomysłu nie przetrwa!

Niby czemu? Po co ma się dublować ze 109 i mieć horendalnie długą trasę?
Cytować
#14 Łukasz 2019-12-18 11:15
105B wygląda na wariantowe kursy z Metro RD do Centarza Wolskiego. Kursy tylko w porannym szczycie. Bardziej odpowiednie byłoby oznaczenie 105A albo 3XX.
Cytować
#13 Jurajczyk Śląski 2019-12-07 21:40
Cytuję Matej:
Myślę, że to robocze oznaczenie na poczet projektu ;)

Chodzi o 105 i 105B?
Cytować
#12 Matej 2019-12-07 20:41
Myślę, że to robocze oznaczenie na poczet projektu ;)
Cytować
#11 Jurajczyk Śląski 2019-12-07 19:57
Cytuję MANLionsCityGCNG:
105B? Serio pojawi się linia z takim oznaczeniem? Prawie jak w Łodzi xD

A gdzie 105A w takim razie? :lol:
Cytować
#10 MANLionsCityGCNG 2019-12-05 13:20
105B? Serio pojawi się linia z takim oznaczeniem? Prawie jak w Łodzi xD
Cytować
#9 Matej 2019-12-05 11:20
Cytuję cyz:
Na czym polega to : 105: 5-0/


Linia będzie kursowała wyłącznie w szczycie porannym co 5 minut.
Cytować
#8 cyz 2019-12-05 11:07
Na czym polega to : 105: 5-0/
Cytować
#7 Bandziot 2019-12-04 22:10
Jak zwykle ztm robi bałagan i burdel przemyśle pomysły nadaje się do kosz lub spuszczenia do kibla
Cytować
#6 Osiem 2019-12-04 13:14
Moim zdaniem 171 lepiej by było w ogóle zlikwidować, w zamian E-2 lub 520 przedłużyć przez Leszno, Dywizjonu 303, Powstańców Śląskich do Chomiczówki.
Cytować
#5 klops 2019-12-04 12:20
To 136 wraca oficjalnie na Natolin? Czy po wybudowaniu POW wróci w całości ta pętla? Czy to po prostu błąd i kończyć będzie kilka metrów bliżej na Cynamonowej
Cytować
#4 Olo 2019-12-04 11:03
Cytuję CafeKaskada:
Linie 171 zostawić. A 106 powinno mieć inny numer, gdyż ten się nie nadaje

A czemu się nie nadaje ?? Numer jest wolny więc to biorą.
Cytować
#3 Mateusz 2019-12-04 00:23
Po co przekształcać 397, nie rozumiem. Numer niech zostanie, ludzie będą wiedzieli, że inna trasa, a tak znów mieszanie kursami skróconymi.
Cytować
#2 CafeKaskada 2019-12-03 21:04
Linie 171 zostawić. A 106 powinno mieć inny numer, gdyż ten się nie nadaje
Cytować
#1 Jurajczyk Śląski 2019-12-03 20:27
Mam nadzieję, że 190 z tego pomysłu nie przetrwa!
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy