Strona Główna

Rozpoczęcie budowy trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Kasprzaka

b_150_150_0_00_images_swmenufree_13562B1355_OsiedleGorczewska.jpg

W najbliższą sobotę, 5 marca 2022 roku, rozpocznie się budowa trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Kasprzaka. Otwarta zostanie ponownie także pętla tramwajowa Osiedle Górczewska, na którą pojadą tramwaje linii 10 i 28.

Budowa nowej trasy tramwajowej obejmuje budowę ok. 2,3 km torów między ulicami Wolską i Skierniewicką i ma się zakończyć w 2023 roku

W związku z tym, wyłączony z ruchu zostanie odcinek między Rondem ONZ a Metrem Płocka (z wyjątkiem zjazdów do Zajezdni Wola do przystanku Rogalińska). Tramwaje linii 10 i 11 pojadą nowymi trasami.

Otwarta zostanie także ponownie pętla tramwajowa Osiedle Górczewska, która była zamknięta na czas budowy metra na Bemowie. Pojadą na nią tramwaje linii 10 i 28.

Nowe trasy:

10

WYŚCIGI – Puławska – Nowowiejska – al. Niepodległości – al. Jana Pawła II – al. „Solidarności” – Wolska – Połczyńska – Powstańców Śląskich – Górczewska – OS. GÓRCZEWSKA

11

PL. NARUTOWICZA – Grójecka – Towarowa – Okopowa – Wolska – Połczyńska – Powstańców Śląskich – NOWE BEMOWO

26

WIATRACZNA – Grochowska – Targowa – al. „Solidarności” – Wolska – Połczyńska – Powstańców Śląskich – al. W. Reymonta – Wólczyńska – T. Nocznickiego – METRO MŁOCINY

28

DW. WSCHODNI – Kijowska – Targowa – Ratuszowa – Jagiellońska – S. Starzyńskiego – most Gdański – Z Słomińskiego – al. Jana Pawła II – W. Broniewskiego – al. W. Reymonta – Powstańców Śląskich – Górczewska – OS. GÓRCZEWSKA

 

 

Komentarze   

#22 Jurajczyk Śląski 2022-03-07 17:46
Cytuję R-6 Redutowa:
Czas pokaże :-) czekają nas kolejne inwestycje - M2, tramwaj na Kasprzaka a później również trasa przez Zachodni i Banacha, więc układ linii na Woli i Bemowie może jeszcze ulec wielu zmianom,.

Akurat Wola i Bemowo nie powinny odczuć zmian w ciągu najbliższych lat, wydłużenie M2 na Mory spowoduje maksymalnie wywalenie jednej linii z Górczewskiej, Kasprzaka to pewnie przeniesienie tylko linii 11 i 27, a oddanie ciągu Wilanowskiego to pewnie oznacza wydłużenie tam 11 i może jedna nowa linia. Większe zmiany w tym rejonie, to dopiero po budowie połączenia Kasprzaka z Dworcem Zachodnim, ale to bodajże dopiero za kilkanaście lat. :sigh:
Cytować
#21 R-6_Redutowa 2022-03-07 13:38
Problem z 11 jest taki że obecnie jest to linia okresowa kursująca tylko w DP do 20:00. Na ciągu obwodowym Młociny - Powstańców musi kursować linia całotygodniowa. Dlatego skierowano 26 na Młociny. Ale myślę że po otwarciu nowej trasy na Kasprzaka będzie można 11 przywrócić do trybu całotygodniowego, puścić ją nowym ocinkiem i wtedy pomyśleć o roszadzie 11-26.
Cytować
#20 R-6 Redutowa 2022-03-06 13:51
Czas pokaże :-) czekają nas kolejne inwestycje - M2, tramwaj na Kasprzaka a później również trasa przez Zachodni i Banacha, więc układ linii na Woli i Bemowie może jeszcze ulec wielu zmianom,.
Cytować
#19 MobilisA075 2022-03-05 21:59
Cytuję Adsm:
A czy 26 wróci jeszcze kiedyś na os. Górczewska? Czy to już stała będzie trasa Wiatraczna-Metro Młociny? I czy jeszcze jakieś tramwaje puszczą do Górczewskiej ?

Moim zdaniem tam 23 pogliby pociągnąć, trasa w dużym stopniu pokrywa się z 20, a 26 mogłoby jeździć na Koło, 11 na Młociny po otwarciu metra do Karolina
Cytować
#18 Jurajczyk Śląski 2022-03-05 21:36
Cytuję Adsm:
A czy 26 wróci jeszcze kiedyś na os. Górczewska? Czy to już stała będzie trasa Wiatraczna-Metro Młociny? I czy jeszcze jakieś tramwaje puszczą do Górczewskiej ?

Pewnie po budowie rozjazdów na Wolskiej i Skierniewickiej przywrócą 11 na starą trasę Metro Młociny - Rondo Daszyńskiego, wówczas 26 wróci na Osiedle Górczewska. Przynajmniej tak brzmi logicznie.
Cytować
#17 CafeKaskada 2022-03-05 19:34
Cytuję Adsm:
A czy 26 wróci jeszcze kiedyś na os. Górczewska? Czy to już stała będzie trasa Wiatraczna-Metro Młociny? I czy jeszcze jakieś tramwaje puszczą do Górczewskiej ?

Nie wiadomo, na razie planów co do tego nie ma.
Tak naprawdę, to możnaby tu równie dobrze przywrócić układ komunikacyjny sprzed rozpoczęcia budowy metra, tj. 10, 26 i 28 na Górczewską, a 11 na Młociny
Cytować
#16 Adsm 2022-03-05 11:46
A czy 26 wróci jeszcze kiedyś na os. Górczewska? Czy to już stała będzie trasa Wiatraczna-Metro Młociny? I czy jeszcze jakieś tramwaje puszczą do Górczewskiej ?
Cytować
#15 Jurajczyk Śląski 2022-03-03 14:40
Cytuję R-6_Redutowa:
Cytuję Jurajczyk Śląski:

I dobra, i nie. pętla na Górczewskiej jest bardzo duża i aż żal jej nie wykorzystywać. Popatrzmy jak to będzie wkrótce realnie wyglądać. Otworzą metro do skrzyżowania Górczewskiej z Powstańców Śląskich, w związku z tym napełnienie na odcinku Os. Górczewska - Metro Bemowo WZROŚNIE, a linia 109 pewnie zostanie najpewniej zlikwidowana, o ile dla ludzi na wschód od przystanku Klemensiewicza pewnie zmienią nawyki i z tego ciągu nie będą korzystać, tak reszta dalej będzie z niego korzystać.


Oprócz 109 masz 149, 154 i siedemsetki - nie muszą tam jeszcze jeździć trzy linie tramwajowe żeby obsłużyć de facto jeden przystanek czyli pętlę (z Klemensiewicza to więszośc ludzi pójdzie do metra na piechotę). Oczywiście wszystko to stan tymczasowy, na docelowy układ jeszcze poczekamy, w międzyczasie pewnie linia znowu zostanie wyłączona na czas budowy stacji Lazurowa.

Pętla jest duża, bo to takie typowe polskie "100 lat planowania" - gdy ją budowano, zakładano linię tramwajową na całej Górczewskiej a metro pod Połczyńską. Dziś po decyzji o budowie metra w obecnym kształcie, większy sens miała by likwidacja tego kikuta i w zamian tramwaj na Człuchowskiej aż do metra Chrzanów, a może i dalej jakby zaanektować te pola w Szeligach i pobudować tam osiedla. Chyba żeby tramwaj z OSG pociągnąć dalej do Babic jako podmiejską dowozówkę. No ale to wszystko oczywiście mało realne plany - będzie kolejny odcinek gdzie z jednej strony głupio skasować tramwaj i jakieś lokalne funkcje będzie pełnił, z drugiej metro zabierze mu większość pasażerów - tak jak choćby na ciągu Andersa-Mickiewicza-Słowackiego.

Dlatego myślę nad zmarginalizowaniem pętli tramwajowej po budowie metra. Teraz po otwarciu M2 najpewniej 122, 189 i 249 przedłużą na Metro Bemowo, a 109 zlikwidują, czy to na pewno wystarczy (dojazd do metra, to nie tylko przyszły węzeł Metro Lazurowa, ale też Lazurowa, Chrzanów i Babice)? Stacja Lazurowa jest tak fantastycznie zaprojektowana, że żadne wyjście nie znajduje się na wysokości pętli tramwajowej, więc poza kilkoma dniami przerwy, ruch nie powinien być tam dłużej wstrzymany, gorzej z pętlą autobusową. Co do innej trasy planowanej M2, to ja wiem, że taka była, ale no jak piszesz taki efekt 100 lat planowania.
Cytować
#14 R-6_Redutowa 2022-03-03 10:59
Cytuję Jurajczyk Śląski:

I dobra, i nie. pętla na Górczewskiej jest bardzo duża i aż żal jej nie wykorzystywać. Popatrzmy jak to będzie wkrótce realnie wyglądać. Otworzą metro do skrzyżowania Górczewskiej z Powstańców Śląskich, w związku z tym napełnienie na odcinku Os. Górczewska - Metro Bemowo WZROŚNIE, a linia 109 pewnie zostanie najpewniej zlikwidowana, o ile dla ludzi na wschód od przystanku Klemensiewicza pewnie zmienią nawyki i z tego ciągu nie będą korzystać, tak reszta dalej będzie z niego korzystać.


Oprócz 109 masz 149, 154 i siedemsetki - nie muszą tam jeszcze jeździć trzy linie tramwajowe żeby obsłużyć de facto jeden przystanek czyli pętlę (z Klemensiewicza to więszośc ludzi pójdzie do metra na piechotę). Oczywiście wszystko to stan tymczasowy, na docelowy układ jeszcze poczekamy, w międzyczasie pewnie linia znowu zostanie wyłączona na czas budowy stacji Lazurowa.

Pętla jest duża, bo to takie typowe polskie "100 lat planowania" - gdy ją budowano, zakładano linię tramwajową na całej Górczewskiej a metro pod Połczyńską. Dziś po decyzji o budowie metra w obecnym kształcie, większy sens miała by likwidacja tego kikuta i w zamian tramwaj na Człuchowskiej aż do metra Chrzanów, a może i dalej jakby zaanektować te pola w Szeligach i pobudować tam osiedla. Chyba żeby tramwaj z OSG pociągnąć dalej do Babic jako podmiejską dowozówkę. No ale to wszystko oczywiście mało realne plany - będzie kolejny odcinek gdzie z jednej strony głupio skasować tramwaj i jakieś lokalne funkcje będzie pełnił, z drugiej metro zabierze mu większość pasażerów - tak jak choćby na ciągu Andersa-Mickiewicza-Słowackiego.
Cytować
#13 AntekJelczPR110 2022-03-02 03:32
Czy ta trasa tramwajowa będzie wyglądać dokładnie
tak samo jak w słynnej polskiej komedii nie lubię poniedziałku.
Cytować
#12 Marian 2022-03-01 22:13
23 albo 24 mogło by kończyć na os.górczewska
Cytować
#11 Jurajczyk Śląski 2022-03-01 17:48
Cytuję R-6_Redutowa:
Decyzja o puszczeniu tylko dwóch linii na Górczewską jest dobra. Dzięki temu zostaje silne połączenie obwodowe na całym ciągu Powstańców-Wólczyńska-Huta, tyle że teraz to bęzie 26 a nie 10. Dodatkowo wzmocniony jest dowóz z właściwego Bemowa do Metra Bemowo. I dobrze że w miare punktualna 26 niż ciągnąca się przez całe miasto 10 która znowu będzie zaliczać uciążliwy skręt na Feminie.

Ale czemu aż 4 linie na Nowym Bemowie? Choć podejrzewam że po otwarciu metra któraś z duetu 23/24 zostanie przynajmniej skrócona do Koła. A idealnie byłoby zrobić "myk" stosowany czasem przy remontach - 11 przebiera się w 35 i jedzie dalej, tworząc kolejne połączenie obowodowe.

I dobra, i nie. pętla na Górczewskiej jest bardzo duża i aż żal jej nie wykorzystywać. Popatrzmy jak to będzie wkrótce realnie wyglądać. Otworzą metro do skrzyżowania Górczewskiej z Powstańców Śląskich, w związku z tym napełnienie na odcinku Os. Górczewska - Metro Bemowo WZROŚNIE, a linia 109 pewnie zostanie najpewniej zlikwidowana, o ile dla ludzi na wschód od przystanku Klemensiewicza pewnie zmienią nawyki i z tego ciągu nie będą korzystać, tak reszta dalej będzie z niego korzystać. Może do tego czasu 11 też przywrócą na Młociny (przybędzie też Hyundaiów, więc można zwiększyć ilość brygad), a 26 skierować na os. Górczewską. Prawdopodobnie na pętli autobusowej os. Górczewska też będą pewnie jakieś zmiany (jakieś ograniczenie na niej na bank będzie), gdy zacznie się budowa metra na Mory, część pasażerów przejdzie z autobusów do tramwajów. Po budowie metra na Mory i budowie węzła Metro Lazurowa, można pomyśleć nad mniejszą pętlą i 2. torami, i tylko 2. liniami, ale to pieśń wychodząca o minimum kilka lat w przód. :-*
Cytować
#10 ashir 2022-03-01 17:21
Cytuję XYZ:
Zamiast dać 26 na gorczewska, jak to zawsze było, to ZTM wymyślił sobie 28 na Nowe Bemowo, pętle która nie jest dostosowana do czterech tramwajów, dodatkowo ludzie zamiast wysiadać na przystanku dla wysiadających, zostają e pojeździe, a później będą pretensje. Nie można byłoby 11 przywrócić do starej trasy, czyli do Metra Młociny?
28 będzie jeździło na Os. Górczewska.
Cytować
#9 R-6_Redutowa 2022-03-01 13:03
Decyzja o puszczeniu tylko dwóch linii na Górczewską jest dobra. Dzięki temu zostaje silne połączenie obwodowe na całym ciągu Powstańców-Wólczyńska-Huta, tyle że teraz to bęzie 26 a nie 10. Dodatkowo wzmocniony jest dowóz z właściwego Bemowa do Metra Bemowo. I dobrze że w miare punktualna 26 niż ciągnąca się przez całe miasto 10 która znowu będzie zaliczać uciążliwy skręt na Feminie.

Ale czemu aż 4 linie na Nowym Bemowie? Choć podejrzewam że po otwarciu metra któraś z duetu 23/24 zostanie przynajmniej skrócona do Koła. A idealnie byłoby zrobić "myk" stosowany czasem przy remontach - 11 przebiera się w 35 i jedzie dalej, tworząc kolejne połączenie obowodowe.
Cytować
#8 Jurajczyk Śląski 2022-03-01 12:12
Cytuję CafeKaskada:
No, czyli 10 nie będzie już najdłuższą linią tramwajową w Warszawie i w Polsce.
Chociaż tak na logikę, czy nie prościej byłoby zostawić 10 na niezmienionej trasie, a 26 skierować na Górczewską?

Może więcej brygad uda się tak oszczędzić?
Cytować
#7 Jurajczyk Śląski 2022-03-01 12:11
Cytuję XYZ:
Zamiast dać 26 na gorczewska, jak to zawsze było, to ZTM wymyślił sobie 28 na Nowe Bemowo, pętle która nie jest dostosowana do czterech tramwajów, dodatkowo ludzie zamiast wysiadać na przystanku dla wysiadających, zostają e pojeździe, a później będą pretensje. Nie można byłoby 11 przywrócić do starej trasy, czyli do Metra Młociny?

Pewnie wróci, albo po otwarciu metra, albo po zakończeniu budowy rozjazdów przy Skierniewickiej i Wolskiej.
Cytować
#6 kamilx 2022-03-01 12:10
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję MobilisA075:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Na jakim taborze będzie 11?

Pewnie pesy plus Wolskie wysokie, a dodatki wysokie z Mokotowa i Żoliborza

Ale te krótsze Pesy i solówki, czy na te dłuższe?

Stawiam, że na dłuższe, ale mogę się mylić. A jak będzie - dowiemy się za kilka dni.
Cytować
#5 CafeKaskada 2022-03-01 09:55
No, czyli 10 nie będzie już najdłuższą linią tramwajową w Warszawie i w Polsce.
Chociaż tak na logikę, czy nie prościej byłoby zostawić 10 na niezmienionej trasie, a 26 skierować na Górczewską?
Cytować
#4 XYZ 2022-03-01 08:08
Zamiast dać 26 na gorczewska, jak to zawsze było, to ZTM wymyślił sobie 28 na Nowe Bemowo, pętle która nie jest dostosowana do czterech tramwajów, dodatkowo ludzie zamiast wysiadać na przystanku dla wysiadających, zostają e pojeździe, a później będą pretensje. Nie można byłoby 11 przywrócić do starej trasy, czyli do Metra Młociny?
Cytować
#3 Jurajczyk Śląski 2022-02-28 22:13
Cytuję MobilisA075:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Na jakim taborze będzie 11?

Pewnie pesy plus Wolskie wysokie, a dodatki wysokie z Mokotowa i Żoliborza

Ale te krótsze Pesy i solówki, czy na te dłuższe?
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy