Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.
W marcu 2013 roku, Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił projekt racjonalizacji układu komunikacyjnego w Warszawie, spowodowany zmniejszonym budżetem przeznaczonym na komunikację miejską. Projekt zakładał m.in. likwidację linii 175, czy skrócenie linii 521 do Wiatracznej. Po wielu protestach mieszkańców, ostateczne zmiany weszły w życie w dniu 1 czerwca 2013 roku.
Linia | Zmiana |
102 | Wydłużenie linii do krańca Młynów w zamian za zlikwidowane 151. Dawniej linia kursowała na trasie PKP Olszynka Grochowska - Dw. Centralny. |
115 | Połączenie ze zlikwidowaną linią 215 i skierowanie do krańca Mokry Ług. Dawniej linia kursowała na trasie Dw. Wschodni (Lubelska) - Aleksandrów. |
117 | Skrócenie linii do krańca Dw. Centralny. Dawniej linia kursowała na trasie Gocław - Wilanów. |
127 | Wydłużenie linii na Mariensztat (w zamian za 128). Dawniej linia kursowała na trasie Nowe Włochy - Pl. Trzech Krzyży. |
128 | Skierowanie linii do krańca Plac Piłsudskiego. Dawniej linia kursowała na trasie Szczęśliwice - Mariensztat. |
129 | Wycofanie linii z zachodniej części Ursusa i skierowanie do krańca Ursus-Sanktuarium. Dawniej linia kursowała na trasie Koło - PKP Ursus. |
130 | Likwidacja linii, stara trasa: CH Blue City - Wilanów. |
140 | Likwidacja linii, stara trasa: CH Targówek - Dw. Wschodni (Kijowska). |
151 | Likwidacja linii, stara trasa: Młynów - Gocław. |
154 | Uruchomienie kursów wariantowych do przystanku Fort Radiowo, w związku z przekształceniem linii 220 w 320. |
156 | Wydłużenie linii do krańca Dw. Wschodni (Kijowska). Dawniej linia kursowała na trasie Metro Młociny - Zajezdnia Stalowa. |
168 | Skierowanie linii do krańca Spartańska, w zamian za zlikwidowane na Mokotowie 117. Dawniej linia kursowała na trasie Witolin - Rakowiecka-Sanktuarium. |
178 | Drobna korekta trasy na terenie Starego Ursusa. |
195 | Zmiana trasy, zredukowanie linii do charakteru "socjalnej". Nowa trasa: Rakowiecka-Sanktuarium - Natolin Płn, stara trasa: Pl. Piłsudskiego - Natolin Płn. |
202 | Likwidacja linii, stara trasa: Bródno Podgrodzie - Suwalska (trasa okrężna przez Bródno i Targówek) |
206 | Wydłużenie linii do krańca WKD Opacz. Dawniej linia kursowała na trasie Nowe Włochy - Odolany. |
207 | Skrócenie linii do krańca Skorosze. Dawniej linia kursowała na trasie Regulska - WKD Opacz. |
210 | Likwidacja linii, stara trasa: Emilii Plater - Ursynów Płn. |
215 | Likwidacja linii, stara trasa: Mokry Ług - Marysin. |
220 | Likwidacja linii, stara trasa: Nowe Bemowo - Fort Radiowo. |
222 | Skierowanie linii do krańca Bielańska. Dawniej linia kursowała na trasie Konwiktorska - Spartańska. |
225 | Przekształcenie linii w 325. |
228 | Likwidacja linii, stara trasa: CH Reduta - CH Reduta (linia okrężna). |
302 | Likwidacja linii, stara trasa: Dw. Wschodni (Kijowska) - Buków. |
306 | Skrócenie linii do krańca Osmańska-DHL. Dawniej linia kursowała na trasie Instalatorów - Os. Kabaty. |
317 | Skierowanie linii do krańca Wilanów. Dawniej linia kursowała na trasie P+R Al. Krakowska - Stegny. |
318 | Likwidacja linii, stara trasa: Rakowiecka-Sanktuarium - Spartańska. |
320 | Uruchomienie linii na trasie Fort Radiowo - Groty. |
325 | Przekształcenie linii z 225, trasa: Gocław - Mokry Ług. |
394 | Skierowanie linii do krańca Ursus-Niedźwiadek, stara trasa: Ursus-Ratusz - Składkowskiego. |
401 | Likwidacja dodatkowych kursów wariantowych na trasie. |
410 | Likwidacja linii, stara trasa: Groty - Zachęta. |
422 | Skrócenie linii do krańca Dw. Centralny, stara trasa: Rozłogi - Branickiego. |
503 | Skrócenie linii do krańca Konwiktorska, stara trasa: Nowodwory - Natolin Płn. |
509 | Uruchomienie przystanku Śliwice w związku z likwidacją linii 302. |
510 | Likwidacja linii, stara trasa: Emilii Plater - Nowodwory. |
518 | Uruchomienie linii (w zamian za 503 i 510) na trasie Emilii Plater - Nowodwory |
519 | Skrócenie części kursów do krańca Wilanów. |
521 | Przekształcenie kursów skróconych w trasę podstawową z pozostawieniem części kursów wydłużonych do Szczęśliwic. |
731 | Likwidacja kursów skróconych (pojedynczych) do pętli Dąbrówka Wiślana i Nowodwory. |
740 | Skierowanie linii jednokierunkowo przez ul. Tarnogórską i Tużycką w zamian za skasowane 202. |
741 | Skierowanie linii do krańca Nowodwory. Dawniej linia kursowała na trasie Stare Świdry - Chotomów. |
Linia | Zmiana |
119 | Według projektu, linia miała jeździć przez ulice Chełmską, Dolną, Puławską i Rakowiecką w zamian za linię 130. Ostatecznie jednak na Górny Mokotów pojechała linia 195. |
121 | Linia miała zostać przekształcona w linię kursującą tylko w dni powszechnie. |
129 | Linia miała zostać przekształcona w linię kursującą tylko w dni powszechnie. |
138 | Linia miała być skrócona do krańca Dw. Wschodni (Kijowska), zaś na Utracie miała się pojawić linia 238. |
139 | Linia miała zostać skrócona do krańca Wilanów, zaś na odcinku powsińskim jej rolę miała przejąć linia 239. |
140 | Według projektu, linia nie miała być skasowana, a wycofana z ulicy Świętego Wincentego. |
156 | Według projektu, linia miała zostać skrócona do krańca Targówek i kursować na trasie Metro Młociny - Targówek. |
175 | Linia miała zostać zlikwidowana. |
178 | Linia miała zostać przekształcona w linię kursującą tylko w dni powszechnie. |
195 | Linia miała zostać zlikwidowana. |
210 | Linia miała zostać przekształcona w linię kursującą tylko w dni powszechnie oraz być skrócona do Pl. Unii Lubelskiej. Ostatecznie została zlikwidowana. |
222 | Linia miała zostać skierowana do krańca Pl. Piłsudskiego. |
238 | Linia miała zostać uruchomiona w zastępstwie za 138 (obsługa rejonów Utraty). |
239 | Linia miała zostać uruchomiona w zastępstwie za 139 i 519 na powsińskim odcinku. |
306 | Linia miała zostać skrócona do krańca Hynka. |
318 | Linia miała zostać skrócona do krańca Metro Pole Mokotowskie, ostatecznie została zlikwidowana. |
422 | Linia miała zostać zlikwidowana, ostatecznie została skrócona do Dw. Centralnego. |
519 | Linia miała zostać skrócona do krańca Wilanów, a na powsińskim odcinku być zastąpiona przez 239. |
521 | Linia miała zostać skrócona do krańca Wiatraczna, bez kursów wydłużonych do krańca Szczęśliwice. |
E-2 | Linia miała zostać skierowana do Miasteczka Wilanów. |
Źródła: Trasbus, Warszawa Wikia