Strona Główna

Projekt racjonalizacji układu komunikacyjnego w Warszawie - 2013

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

W marcu 2013 roku, Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił projekt racjonalizacji układu komunikacyjnego w Warszawie, spowodowany zmniejszonym budżetem przeznaczonym na komunikację miejską. Projekt zakładał m.in. likwidację linii 175, czy skrócenie linii 521 do Wiatracznej. Po wielu protestach mieszkańców, ostateczne zmiany weszły w życie w dniu 1 czerwca 2013 roku

Linia Zmiana
102 Wydłużenie linii do krańca Młynów w zamian za zlikwidowane 151. Dawniej linia kursowała na trasie PKP Olszynka Grochowska - Dw. Centralny.
 115  Połączenie ze zlikwidowaną linią 215 i skierowanie do krańca Mokry Ług. Dawniej linia kursowała na trasie Dw. Wschodni (Lubelska) - Aleksandrów.
 117  Skrócenie linii do krańca Dw. Centralny. Dawniej linia kursowała na trasie Gocław - Wilanów.
 127  Wydłużenie linii na Mariensztat (w zamian za 128). Dawniej linia kursowała na trasie Nowe Włochy - Pl. Trzech Krzyży.
128 Skierowanie linii do krańca Plac Piłsudskiego. Dawniej linia kursowała na trasie Szczęśliwice - Mariensztat.
 129  Wycofanie linii z zachodniej części Ursusa i skierowanie do krańca Ursus-Sanktuarium. Dawniej linia kursowała na trasie Koło - PKP Ursus.
 130  Likwidacja linii, stara trasa: CH Blue City - Wilanów.
 140  Likwidacja linii, stara trasa: CH Targówek - Dw. Wschodni (Kijowska).
 151  Likwidacja linii, stara trasa: Młynów - Gocław.
154 Uruchomienie kursów wariantowych do przystanku Fort Radiowo, w związku z przekształceniem linii 220 320.
156 Wydłużenie linii do krańca Dw. Wschodni (Kijowska). Dawniej linia kursowała na trasie Metro Młociny - Zajezdnia Stalowa.
168 Skierowanie linii do krańca Spartańska, w zamian za zlikwidowane na Mokotowie 117. Dawniej linia kursowała na trasie Witolin - Rakowiecka-Sanktuarium.
178 Drobna korekta trasy na terenie Starego Ursusa.
195 Zmiana trasy, zredukowanie linii do charakteru "socjalnej". Nowa trasa: Rakowiecka-Sanktuarium - Natolin Płn, stara trasa: Pl. Piłsudskiego - Natolin Płn.
202 Likwidacja linii, stara trasa: Bródno Podgrodzie - Suwalska (trasa okrężna przez Bródno i Targówek)
206 Wydłużenie linii do krańca WKD Opacz. Dawniej linia kursowała na trasie Nowe Włochy - Odolany.
207 Skrócenie linii do krańca Skorosze. Dawniej linia kursowała na trasie Regulska - WKD Opacz.
210 Likwidacja linii, stara trasa: Emilii Plater - Ursynów Płn.
215 Likwidacja linii, stara trasa: Mokry Ług - Marysin.
220 Likwidacja linii, stara trasa: Nowe Bemowo - Fort Radiowo.
222 Skierowanie linii do krańca Bielańska. Dawniej linia kursowała na trasie Konwiktorska - Spartańska.
225 Przekształcenie linii w 325.
228 Likwidacja linii, stara trasa: CH Reduta - CH Reduta (linia okrężna).
302 Likwidacja linii, stara trasa: Dw. Wschodni (Kijowska) Buków.
306 Skrócenie linii do krańca Osmańska-DHL. Dawniej linia kursowała na trasie Instalatorów - Os. Kabaty.
317 Skierowanie linii do krańca Wilanów. Dawniej linia kursowała na trasie P+R Al. Krakowska - Stegny. 
318 Likwidacja linii, stara trasa: Rakowiecka-Sanktuarium - Spartańska.
320 Uruchomienie linii na trasie Fort Radiowo - Groty. 
325 Przekształcenie linii z 225, trasa: Gocław - Mokry Ług. 
394 Skierowanie linii do krańca Ursus-Niedźwiadek, stara trasa: Ursus-Ratusz - Składkowskiego.
401 Likwidacja dodatkowych kursów wariantowych na trasie.
410 Likwidacja linii, stara trasa: Groty - Zachęta.
422 Skrócenie linii do krańca Dw. Centralny, stara trasa: Rozłogi - Branickiego. 
503 Skrócenie linii do krańca Konwiktorska, stara trasa: Nowodwory - Natolin Płn.
509 Uruchomienie przystanku Śliwice w związku z likwidacją linii 302.
510 Likwidacja linii, stara trasa: Emilii Plater - Nowodwory.
518 Uruchomienie linii (w zamian za 503 i 510) na trasie Emilii Plater - Nowodwory
519 Skrócenie części kursów do krańca Wilanów. 
521 Przekształcenie kursów skróconych w trasę podstawową z pozostawieniem części kursów wydłużonych do Szczęśliwic. 
731 Likwidacja kursów skróconych (pojedynczych) do pętli Dąbrówka Wiślana Nowodwory.
740 Skierowanie linii jednokierunkowo przez ul. Tarnogórską i Tużycką w zamian za skasowane 202.
741 Skierowanie linii do krańca Nowodwory. Dawniej linia kursowała na trasie Stare Świdry - Chotomów.

Zmiany, z których zrezygnowano

Linia Zmiana
119 Według projektu, linia miała jeździć przez ulice Chełmską, Dolną, Puławską i Rakowiecką w zamian za linię 130. Ostatecznie jednak na Górny Mokotów pojechała linia 195.
 121  Linia miała zostać przekształcona w linię kursującą tylko w dni powszechnie.
 129  Linia miała zostać przekształcona w linię kursującą tylko w dni powszechnie.
 138  Linia miała być skrócona do krańca Dw. Wschodni (Kijowska), zaś na Utracie miała się pojawić linia 238.
 139  Linia miała zostać skrócona do krańca Wilanów, zaś na odcinku powsińskim jej rolę miała przejąć linia 239. 
 140  Według projektu, linia nie miała być skasowana, a wycofana z ulicy Świętego Wincentego.  
 156  Według projektu, linia miała zostać skrócona do krańca Targówek i kursować na trasie Metro Młociny - Targówek.
 175  Linia miała zostać zlikwidowana. 
 178  Linia miała zostać przekształcona w linię kursującą tylko w dni powszechnie.
195 Linia miała zostać zlikwidowana.
210 Linia miała zostać przekształcona w linię kursującą tylko w dni powszechnie oraz być skrócona do Pl. Unii Lubelskiej. Ostatecznie została zlikwidowana.
222 Linia miała zostać skierowana do krańca Pl. Piłsudskiego. 
238 Linia miała zostać uruchomiona w zastępstwie za 138 (obsługa rejonów Utraty).
239 Linia miała zostać uruchomiona w zastępstwie za 139 i 519 na powsińskim odcinku.
306 Linia miała zostać skrócona do krańca Hynka.
318 Linia miała zostać skrócona do krańca Metro Pole Mokotowskie, ostatecznie została zlikwidowana.
422 Linia miała zostać zlikwidowana, ostatecznie została skrócona do Dw. Centralnego.
519 Linia miała zostać skrócona do krańca Wilanów, a na powsińskim odcinku być zastąpiona przez 239.
521 Linia miała zostać skrócona do krańca Wiatraczna, bez kursów wydłużonych do krańca Szczęśliwice.
E-2 Linia miała zostać skierowana do Miasteczka Wilanów.

Źródła: Trasbus, Warszawa Wikia 

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy