Strona Główna

Autobusy po uruchomieniu M2 do Księcia Janusza

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił plan zmian w układzie komunikacyjnym po wydłużeniu M2 do stacji Księcia Janusza. W stosunku do projektu zaszło parę zmian, m.in. 171 nadal będzie jeździło na Torwar, zaś 102 pojedzie na Emilii Plater.

Szczegóły zmian w układzie komunikacyjnym po otwarciu nowych stacji metra na Woli

Na zielono - ostateczne zmiany

Linia

Projekt - trasa

Częstotliwość (godziny szczytu/międzyszczyt/dni świąteczne)

Po konsultacjach - trasa

Częstotliwość (godziny szczytu/międzyszczyt/dni świąteczne)

102

RONDO WASZYNGTONA – al. Poniatowskiego – al. Waszyngtona – Grenadierów (powrót: Międzyborska) – Podskarbińska – Dwernickiego – Szaserów – Chłopickiego – PKP OLSZYNKA GROCHOWSKA

Częstotliwość: 30/30/30

Korekta trasy względem projektu:

PKP OLSZYNKA GROCHOWSKA – ... – Zajęcza – Dobra (powrót bezpośrednio Tamką) – Tamka – M. Kopernika – Świętokrzyska – Nowy Świat – Krakowskie Przedmieście – Królewska – pl. Grzybowski – Twarda – Emilii Plater – EMILII PLATER

Częstotliwość: 20/30/30

105 

OS. GÓRCZEWSKA – Górczewska – Lazurowa – Połczyńska – Wolska – Kasprzaka – RONDO DASZYŃSKIEGO

Kursy skrócone linii 105 na trasie: 

CM. WOLSKI – Fort Wola – Wolska – Kasprzaka – Prosta – RONDO DASZYŃSKIEGO

Częstotliwość:  5-4/10/10, kursy skrócone: 5-0/-/-

Trasa zgodna z projektem

OS. GÓRCZEWSKA – Górczewska – Lazurowa – Połczyńska – Wolska – Kasprzaka – RONDO DASZYŃSKIEGO

Kursy skrócone linii 105 na trasie: 

FORT WOLA – Wolska – Kasprzaka – Prosta – RONDO DASZYŃSKIEGO

Częstotliwość: 4/10/10, kursy skrócone: 8-0/-/-

106

MŁYNÓW – Płocka – Wolska – Skierniewicka (powrót: Skierniewicka – Kasprzaka – Płocka) – Siedmiogrodzka – Grzybowska – Królewska – Krakowskie Przedmieście – Świętokrzyska – Nowy Świat – Tamka – Dobra – BROWARNA

Częstotliwość: 10/12/15

Trasa zgodna z projektem:

MŁYNÓW – Płocka – Wolska – Skierniewicka (powrót: Skierniewicka – Kasprzaka – Płocka) – Siedmiogrodzka – Grzybowska – Królewska – Krakowskie Przedmieście – Świętokrzyska – Nowy Świat – Tamka – Dobra – BROWARNA

Częstotliwość: 10/12/15

109

Dotychczasowa trasa do Dw. Centralnego

Częstotliwość: 20/20/20

Korekta trasy względem projektu:

OS. GÓRCZEWSKA – Górczewska – Elekcyjna – M. Kasprzaka – Prosta – al. Jana Pawła II – Aleje Jerozolimskie (powrót: Emilii Plater – Świętokrzyska) – Bracka – pl. Trzech Krzyży (powrót: Nowy Świat) – Książęca – Rozbrat – Górnośląska – Solec – Łazienkowska – TORWAR

Częstotliwość: 15/20/20

112

Skrócenie linii do Nowego Bemowa

Częstotliwość: 10/10/10

Zmiana nie zostanie wprowadzona
129

KOŁO – Obozowa – Deotymy – Górczewska – Jana Olbrachta – Stroma (powrót: Boznańskiej) – Strąkowa – Powstańców Śląskich – ... – PKP URSUS

Częstotliwość: 30/30/30

Trasa zgodna z projektem:

KOŁO – Obozowa – Deotymy – Górczewska – Jana Olbrachta – Stroma (powrót: Boznańskiej) – Strąkowa – Powstańców Śląskich – ... – PKP URSUS

Częstotliwość: 30/30/30

136

Przywrócenie trasy sprzed budowy metra:

MŁYNÓW – Płocka – Górczewska – al. Prymasa Tysiąclecia – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – ...  – CYNAMONOWA

Częstotliwość: 10/15/15

Trasa zgodna z projektem:

MŁYNÓW – Płocka – Górczewska – al. Prymasa Tysiąclecia – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – ...  – CYNAMONOWA

Częstotliwość: 10/15/15

149

Wydłużenie linii do krańca Metro Księcia Janusza ulicą Górczewską (rozwiązanie tymczasowe)

Częstotliwość: 10/15/15

Korekta trasy względem projektu:

GROTY – Bolimowska (powrót: Spychowska – H. Dobrzańskiego „Hubala”) – A. Kocjana – Lazurowa – Górczewska – Deotymy – Obozowa – KOŁO

Częstotliwość: 15/15/15

155 Likwidacja linii Likwidacja linii
171

Skrócenie linii do krańca Metro Księcia Janusza, nowa trasa:

CHOMICZÓWKA – Conrada – Powstańców Śląskich – Piastów Śląskich – Żołnierzy Wyklętych – Wrocławska – Radiowa – Powstańców Śląskich – Górczewska – METRO KSIĘCIA JANUSZA

Częstotliwość: 7,5/10/10

Pozostawienie linii na trasie na Torwar, korekta trasy:

CHOMICZÓWKA – J. Conrada – Powstańców Śląskich – Piastów Śląskich – Żołnierzy Wyklętych – Wrocławska – Radiowa – Powstańców Śląskich – Górczewska – Leszno – al. „Solidarności” – pl. Bankowy – Marszałkowska – Aleje Jerozolimskie – Bracka – pl. Trzech Krzyży (powrót: Nowy Świat) – Książęca – Rozbrat – Górnośląska – Solec – TORWAR

Częstotliwość: 15/20/20

184

METRO MŁOCINY – ...  – Dywizjonu 303 – Obozowa – Ciołka – Górczewska – Elekcyjna – Ordona – Kasprzaka – al. Prymasa Tysiąclecia – ... – SZCZĘŚLIWICE

Częstotliwość: 10-12/15/20

Trasa zgodna z projektem: 

METRO MŁOCINY – ...  – Dywizjonu 303 – Obozowa – Ciołka – Górczewska – Elekcyjna – Ordona – Kasprzaka – al. Prymasa Tysiąclecia – ... – SZCZĘŚLIWICE

Częstotliwość: 10-12/15/20

190

Przywrócenie trasy sprzed budowy metra:

CH MARKI – ... – most Śląsko-Dąbrowski – al. Solidarności – Leszno – Górczewska – Powstańców Śląskich – Człuchowska – Lazurowa – Górczewska – OS. GÓRCZEWSKA

Częstotliwość: 7,5/10/10

Trasa zgodna z projektem:

CH MARKI – ... – most Śląsko-Dąbrowski – al. Solidarności – Leszno – Górczewska – Powstańców Śląskich – Człuchowska – Lazurowa – Górczewska – OS. GÓRCZEWSKA

Częstotliwość: 7,5/10/10

201

Wydłużenie do Znanej, nowa trasa:

NOWE BEMOWO – Powstańców Śląskich – Piastów Śląskich – Osmańczyka – Pieniążka – Obrońców Tobruku – ks. Bolesława – ks. Janusza – Obozowa – Ciołka – Górczewska – Jana Olbrachta – ZNANA

Częstotliwość: 10-12/15/20

Korekta trasy względem projektu:

NOWE BEMOWO – Powstańców Śląskich – Wrocławska – Żołnierzy Wyklętych – Piastów Śląskich – E. J. Osmańczyka – Z. Pieniążka – Obrońców Tobruku – Księcia Bolesława – Księcia Janusza – Obozowa – Deotymy – Górczewska – METRO KSIĘCIA JANUSZA

Częstotliwość: 12/15/20

271

Nowa linia, trasa:

KAROLIN – Połczyńska – Lazurowa – Człuchowska – Powstańców Śląskich – Górczewska – METRO KSIĘCIA JANUSZA

Częstotliwość: 7,5/10/10

Linia nie zostanie uruchomiona
284 Projekt nie zakładał uruchomienia linii 284

Trasa nowej linii:

NOWE BEMOWO – Powstańców Śląskich – Wrocławska – Radiowa – Dywizjonu 303 – Obozowa – E. Ciołka – Górczewska – Jana Olbrachta – ZNANA

Częstotliwość: 10-12/15/20

397

Linia będzie funkcjonować jako kursy skrócone 197, trasa:

METRO STARE BIELANY – al. Zjednoczenia – Żeromskiego – Perzyńskiego – Rudnickiego – Obrońców Tobruku – ks. Bolesława – ks. Janusza – Obozowa – Ciołka – Górczewska – Jana Olbrachta – Redutowa – Wolska – Fort Wola – CM. WOLSKI

Częstotliwość: 15/-/-

Trasa zgodna z projektem:

METRO STARE BIELANY – al. Zjednoczenia – Żeromskiego – Perzyńskiego – Rudnickiego – Obrońców Tobruku – ks. Bolesława – ks. Janusza – Obozowa – Ciołka – Górczewska – Jana Olbrachta – Redutowa – Wolska – Fort Wola – CM. WOLSKI

Częstotliwość: 15/-/-

517

Wydłużenie linii na Torwar (w zamian za 171), nowa trasa:

URSUS-NIEDŹWIADEK – ... – pl. Zawiszy – Aleje Jerozolimskie – Nowy Świat – pl. Trzech Krzyży – Książęca – Rozbrat – Górnośląska – Solec – TORWAR (powrót: Łazienkowska – Rozbrat)

Częstotliwość: 7,5-10/15/15

Zmiana nie zostanie wprowadzona  
520 Skrócenie linii do krańca Centrum, nowa trasa:

MARYSIN – ...  – Waryńskiego – pl. Konstytucji – Marszałkowska – Aleje Jerozolimskie – Emilii Plater – Świętokrzyska – Marszałkowska – CENTRUM

Częstotliwość: 7,5/10/10

Korekta trasy względem projektu:

MARYSIN – ... – L. Waryńskiego – pl. Konstytucji – Marszałkowska – PL. BANKOWY

Częstotliwość: 7,5/10/10

714

Wydłużenie linii do krańca Metro Księcia Janusza ulicą Górczewską (rozwiązanie tymczasowe)

Częstotliwość: 30/60/60

Trasa zgodna z projektem

Częstotliwość: 20/60/60

 719 

Wydłużenie linii do krańca Metro Księcia Janusza ulicą Górczewską (rozwiązanie tymczasowe)

Częstotliwość: 20-30/60/60 

Trasa zgodna z projektem

Częstotliwość: 20/60/60 

 729 

Wydłużenie linii do krańca Metro Księcia Janusza ulicą Górczewską (rozwiązanie tymczasowe)

Częstotliwość: 60/120/120 

Trasa zgodna z projektem

Częstotliwość: 40/60/120 

Komentarze   

#23 Jurajczyk Śląski 2020-03-09 15:17
Cytuję CafeKaskada:
Cytuję MobilisA075:
Podzielcie te 190 na dwie linie! Dziś czekałem jak pajac 20 minut, bo mi zwiał, oczywiście dwa naraz przyjechały. Nawet w DS nie jest to coś punktualne. Rozkłady sa tylko dla ozdoby, busy przyjeżdżają kompletnie bez rozkładu

Ma to wady i zalety.
Możnaby zrobić tak:
190 CH Marki - Esperanto
290:
Wariant I: Dw. Wschodni (Kijowska) - Os. Górczewska
Wariant II: Konwiktorska - Os. Górczewska

To też bardzo dobry pomysł. ;-)
Cytować
#22 Mateusz 2020-03-09 00:31
Szkoda że 184 nie jezdzi przez deotymy. Jest przecież 284. A takto deotymy traci połączenie z elekcyjną i ochotą
Cytować
#21 CafeKaskada 2020-03-08 18:21
Cytuję MobilisA075:
Podzielcie te 190 na dwie linie! Dziś czekałem jak pajac 20 minut, bo mi zwiał, oczywiście dwa naraz przyjechały. Nawet w DS nie jest to coś punktualne. Rozkłady sa tylko dla ozdoby, busy przyjeżdżają kompletnie bez rozkładu

Ma to wady i zalety.
Możnaby zrobić tak:
190 CH Marki - Esperanto
290:
Wariant I: Dw. Wschodni (Kijowska) - Os. Górczewska
Wariant II: Konwiktorska - Os. Górczewska
Cytować
#20 . 2020-03-08 12:16
Cytuję MobilisA075:
Podzielcie te 190 na dwie linie! Dziś czekałem jak pajac 20 minut, bo mi zwiał, oczywiście dwa naraz przyjechały. Nawet w DS nie jest to coś punktualne. Rozkłady sa tylko dla ozdoby, busy przyjeżdżają kompletnie bez rozkładu

Tak najlepiej niech podzielą i na jednej z brygad którejś linii z linii z podziału niech do końca świata jeździ A075.
Cytować
#19 MobilisA075 2020-03-07 22:01
Podzielcie te 190 na dwie linie! Dziś czekałem jak pajac 20 minut, bo mi zwiał, oczywiście dwa naraz przyjechały. Nawet w DS nie jest to coś punktualne. Rozkłady sa tylko dla ozdoby, busy przyjeżdżają kompletnie bez rozkładu
Cytować
#18 MobilisA075 2020-03-06 19:50
Cytuję OloY:
Czym się rożni pętla E-2 Metro Ratusz od 520 Pl.Bankowy? Jak 520 objedzie Plac?

nazwą
Cytować
#17 OloY 2020-03-05 21:33
Czym się rożni pętla E-2 Metro Ratusz od 520 Pl.Bankowy? Jak 520 objedzie Plac?
Cytować
#16 Jurajczyk Śląski 2020-03-05 17:35
Cytuję MobilisA075:
Ja 190 bym podzielił na dwie. Jedną z Górczewskiej na Wschodni, a drugą z Marek na Okopową, tu gdzie miało pętlę 125 tuż po rozpoczęciu budowy centralnego odcinka metra, co prawda na odcinku Wileński-Okopowa byłyby wtedy więcej linii autobusowych o jedną, ale to jako rekompensata za zabranie 527 i zatłoczone tramwaje, ponieważ Wola musi szczeniakami darzyć dwudziestkę, niewiedzieć po co

Pełna zgoda. ;-)
Cytować
#15 BMX 2020-03-05 06:56
Cytuję CafeKaskada:
Cytuję .:
Cytuję CafeKaskada:
NIe rozumiem, dlaczego linia 271 nie zostanie uruchomiona. Przecież nikomu by to nie wadziło, a mieszkańcy Bemowa chcieli tej linii, gdyż byłaby jedynym bezpośrednim połączeniem z metrem.

Nie zostanie uruchomiona bo linia 112 które de facto miała zastępować nie zmieni trasy.

Ale 112 nie dowozi do metra, a mieszkańcy Jelonek chcieli 271.

Tabor ze skróconego 112 miał trafić na 271.
Cytować
#14 MobilisA075 2020-03-04 20:55
Ja 190 bym podzielił na dwie. Jedną z Górczewskiej na Wschodni, a drugą z Marek na Okopową, tu gdzie miało pętlę 125 tuż po rozpoczęciu budowy centralnego odcinka metra, co prawda na odcinku Wileński-Okopowa byłyby wtedy więcej linii autobusowych o jedną, ale to jako rekompensata za zabranie 527 i zatłoczone tramwaje, ponieważ Wola musi szczeniakami darzyć dwudziestkę, niewiedzieć po co
Cytować
#13 Jurajczyk Śląski 2020-03-04 17:49
Cytuję 09:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Czemu nie zlikwidowano przy okazji 190? :cry: A tak ogólnie na co stworzono taki tymczasowy babol jak 105? Mam nadzieję, że po wydłużeniu M2 na zachód pójdzie w piach...


a dlaczego ma być zlikwidowana linia, która jeździ przez cały dzień zapełniona po dach? Co to za pomysły?!

I opóźniona na liczby dwucyfrowe. Można spokojnie podzielić na 2. części, dzięki temu nie złapie opóźnień, a w centrum nawet mogą takie 2. linie jeździć częściej niż 1. obecna 190.
Cytować
#12 Jurajczyk Śląski 2020-03-04 17:44
Cytuję Jakub:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Czemu nie zlikwidowano przy okazji 190? :cry: A tak ogólnie na co stworzono taki tymczasowy babol jak 105? Mam nadzieję, że po wydłużeniu M2 na zachód pójdzie w piach...

Co wy macie do tego 190? Będzie z powrotem proste i szybkie i jeszcze marudzicie...

Za długie i dubluje metro. Niech ją albo podzielą na 2, albo wrócą na wschodzie dajmy na to do Dworca Wschodniego albo na zachodzie do okolic Dworca Centralnego.
Cytować
#11 CafeKaskada 2020-03-04 15:59
Cytuję .:
Cytuję CafeKaskada:
NIe rozumiem, dlaczego linia 271 nie zostanie uruchomiona. Przecież nikomu by to nie wadziło, a mieszkańcy Bemowa chcieli tej linii, gdyż byłaby jedynym bezpośrednim połączeniem z metrem.

Nie zostanie uruchomiona bo linia 112 które de facto miała zastępować nie zmieni trasy.

Ale 112 nie dowozi do metra, a mieszkańcy Jelonek chcieli 271.
Cytować
#10 x 2020-03-04 11:01
Cytuję 09:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Czemu nie zlikwidowano przy okazji 190? :cry: A tak ogólnie na co stworzono taki tymczasowy babol jak 105? Mam nadzieję, że po wydłużeniu M2 na zachód pójdzie w piach...


a dlaczego ma być zlikwidowana linia, która jeździ przez cały dzień zapełniona po dach? Co to za pomysły?!

Bo jedynym słusznym środkiem transportu jest metro, należy zlikwidować wszystkie linie autobusowe w obrębie 3 km od stacji metra, i wpychać wszystkich ludzi do wagonów niczym bydło wiezione na ubój.
Cytować
#9 09 2020-03-04 10:18
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Czemu nie zlikwidowano przy okazji 190? :cry: A tak ogólnie na co stworzono taki tymczasowy babol jak 105? Mam nadzieję, że po wydłużeniu M2 na zachód pójdzie w piach...


a dlaczego ma być zlikwidowana linia, która jeździ przez cały dzień zapełniona po dach? Co to za pomysły?!
Cytować
#8 Jakub 2020-03-04 07:43
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Czemu nie zlikwidowano przy okazji 190? :cry: A tak ogólnie na co stworzono taki tymczasowy babol jak 105? Mam nadzieję, że po wydłużeniu M2 na zachód pójdzie w piach...

Co wy macie do tego 190? Będzie z powrotem proste i szybkie i jeszcze marudzicie...
Cytować
#7 . 2020-03-03 16:55
Cytuję CafeKaskada:
NIe rozumiem, dlaczego linia 271 nie zostanie uruchomiona. Przecież nikomu by to nie wadziło, a mieszkańcy Bemowa chcieli tej linii, gdyż byłaby jedynym bezpośrednim połączeniem z metrem.

Nie zostanie uruchomiona bo linia 112 które de facto miała zastępować nie zmieni trasy.
Cytować
#6 Jurajczyk Śląski 2020-03-03 16:35
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Czemu nie zlikwidowano przy okazji 190? :cry: A tak ogólnie na co stworzono taki tymczasowy babol jak 105? Mam nadzieję, że po wydłużeniu M2 na zachód pójdzie w piach...

W sensie przy kolejnym wydłużeniu. Masło maślane.
Cytować
#5 Jurajczyk Śląski 2020-03-03 16:13
Czemu nie zlikwidowano przy okazji 190? :cry: A tak ogólnie na co stworzono taki tymczasowy babol jak 105? Mam nadzieję, że po wydłużeniu M2 na zachód pójdzie w piach...
Cytować
#4 CafeKaskada 2020-03-03 15:15
NIe rozumiem, dlaczego linia 271 nie zostanie uruchomiona. Przecież nikomu by to nie wadziło, a mieszkańcy Bemowa chcieli tej linii, gdyż byłaby jedynym bezpośrednim połączeniem z metrem.
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy