Strona Główna

mobiWAWA - bilet długookresowy w smartfonie

b_150_150_0_00_images_swmenufree_Grafika_Mobi1.png

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

W środę, 6 lipca 2022 roku, zaprezentowano nową aplikację o nazwie mobiWAWA, w której można zakupić bilet długookresowy. Została ona zaprojektowana przez Biuro Cyfryzacji Miasta we współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego.  

Aplikacja obsługuje Warszawską Kartę Miejską, Kartę Warszawiaka, Kartę Ucznia oraz zakup biletów długookresowych. Można za jej pośrednictwem kupić bilety 30- i 90-dniowe, w tym bilety warszawiaka z wyjątkiem biletów metropolitalnych (oferta Warszawa+ dla mieszkańców gmin aglomeracji).

Kupno biletu jest możliwe po zalogowaniu się. Zakupionym biletem można swobodnie zarządzać - aktywować, zawiesić, odwiesić lub przedłużyć. Aplikacja umożliwia także okazywanie biletów do kontroli, a także otwieranie bramek metra za pośrednictwem kodu QR.

Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego, aplikacja jest w fazie rozwoju. O ile sam pomysł stworzenia aplikacji należy pochwalić, to wykonanie jest zdecydowanie rozczarowujące.

Największym rozczarowaniem jest fakt, że nie da się do aplikacji wgrać obecnie posiadanego biletu. Zdaniem ZTM, problem ten można rozwiązać zwracając aktualnie posiadany bilet w Punkcie Obsługi Pasażera, a następnie zakupić ten w aplikacji.

Wiele użytkowników skarży się także na błędy w działaniu aplikacji - problemy z rejestracją, zalogowaniem się i korzystaniem z aplikacji. 

W dobie cyfryzacji, nowoczesnych technologii, powszechnego dostępu do Internetu oraz gdy nawet każdy supermarket ma swoją aplikację, brak sprawnego narzędzia na smartfony umożliwiającego bezproblemowe zaplanowanie podróży, sprawdzenie rozkładu, czy zakup biletu jest uciążliwe i nieprofesjonalne ze strony organizatora.

Mamy nadzieję, że w przyszłości powstanie jedna aplikacja Warszawskiego Transportu Publicznego, w której będzie można zakupić bilety, zaplanować trasę, sprawdzić rozkłady oraz aktualne utrudnienia - pomogłoby to lepiej dotrzeć do pasażera, w lepszy sposób przedstawić mu wszystkie informacje i znacznie ułatwić korzystanie z komunikacji miejskiej.

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy