Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.
30 czerwca 2022 roku, w godzinach popołudniowych uruchomiony został kolejny odcinek drugiej linii metra - pociągi nie kończą już na stacji Księcia Janusza, tylko jadą dalej, na Bemowo.
Dzisiejszy start nowego odcinka nie był pewny i do ostatniej chwili nie było wiadomo, czy uda się otworzyć dwie nowe stacje. Na otwarciu pojawił się prezydent Warszawy oraz unijna komisarz odpowiedzialna za politykę regionalną, a także inni urzędnicy.
Pomimo otwarcia nowego odcinka metra na Bemowo, Zarząd Transportu Miejskiego nadal nie przedstawił zmian w układzie komunikacyjnym, mimo że na etapie konsultacji deklarowane było przedstawienie ostatecznego planu w czerwcu. W najbliższym czasie prawdopodobnie nie dojdzie do rewolucji w komunikacji naziemnej, a jedynymi zmianami będzie skrócenie linii 714, 719 i 729 do Metra Bemowo.
W najbliższym czasie druga linia metra wzbogaci się o kolejne trzy stacje - w tym roku planowane jest uruchomienie odcinka na Bródno.
Komentarze
Jakby 11 jeździło na Młociny, a 26 na Górczewska jak zawsze, to w każdej linii byłoby odpowiednie napełnienie.
271 miało być dowozówką na trasie, którą przyjęto dla 171, a 171 miało pozostać na dotychczasowej trasie (w mojej koncepcji). 178 to rzeczywiście nie pomyślałem, ale ona obecnie ciągnie przez więcej niż pół miasta, ale zrobili nawet lepiej niż proponowałem. Likwidacji 160 jestem zdecydowanie przeciwny i założyłem, że ten absurdalny pomysł nie zostanie zrealizowany. Co do 112 to chciałem podciągnąć do Metra Marymont, ale zbyt daleko odchodziłby od trasy, a Żerań FSO jest w zasadzie tuż pod trasą. Poza tym przejeżdża w bliskiej odległości od Metra Słodowiec. Już teraz wiem, że z moich propozycji zostały uwzględnione tylko linie 122 i 167 dla których proponowałem utrzymanie propozycji w mocy.
109 - lepszy byłby numer 290, ale częstotliwość ok.
112 - poza kursami szczytowymi, które powinny prowadzić jednak do stacji metra, to ok.
154 - ok.
167 i 271 - nie jestem do tego przekonany.
178 - co z odcinkiem śródmiejskim, Prosta zostałaby bez obsługi pasażerskiej?
190 - zakładasz pozostanie 160, że częstotliwość co 10 minut?
Podmiejskie - może być
112-skrócenie do Nowego Bemowa+uruchomienie kursów wariantowych w godzinach szczytu na trasie: Nowe Bemowo-Żerań FSO. Proponowana częstotliwość: 7,5 (skrócone), 10 (standardowe)/15/20.
154- zmiana trasy: P+R Al.Krakowska...-Kasprzaka-Elekcyjna-Górczewska-Olb rachta-ZNANA. Proponowana częstotliwość: 12/15/20.
167-Trasa Siekierki-Sanktuarium-Stare Bemowo
W zamian za to proponuję utworzenie na proponowanej trasie linii 271 z częstotliwością kursowania 10/15/20.
178- Proponuję wprowadzenie dla tej linii trasy PKP Ursus-Rondo Daszyńskiego bez kursów skróconych z/do Skoroszy. Może to być dobra linia dowozowa do M2 dla mieszkańców Ursusa i Włoch, a jest dosyć rzadko wykorzystywana przez mieszkańców tych dzielnic na odcinku Metro Świętokrzyska-Konwiktorska. Proponowana częstotliwość: 12/15/20.
190- CH Marki...- Al. Solidarności-PL.BANKOWY (powrót: PL.BANKOWY-Marszałkowska-zawrotka na skrzyżowaniu z Królewską-Marszałkowska-Al.Solidarności-...CH MARKI). Proponowana częstotliwość: 10/15/15.
Dla linii 714. 719 i 729 popieram zmianę trasy z tym, że proponuję dla wszystkich 3 linii częstotliwość 30/40/60.
To są moje propozycje. Co wy na to?
Widać że nie jeździsz 501,519 i 522. W godzinach szczytu (szczególnie popołudniowego) każdy autobus jest zapchany. Na przystankach Dolna i Mangalia jest bardzo duży ruch pasażerski - te line są tam kluczowe. 501,519 i 522 omijają niektóre przystanki po trasie (np. Tor Stegny czy Kostrzewskiego) wiec są pośpieszne. Nie ma sensu robić następnej, szkodliwej dla pasażerów rewolucji, żebyś miał „prawdziwą linie przyspieszoną”.
Nie żeby coś ale 190 to automatyczne za metro tak samo 160 więc nie rozumiem co im to przeszkadza a wręcz taki dubel pomaga
249 jako wycieczka krajoznawcza mieszkańców Chrzanowa, 171 kończy na Metrze Słodowiec, zamiast na Metrze Marymont, duet 109+155. Brak mi kulturalnych słów. Teraz zostaje kwestia czy 523 zyska brakujący przystanek Dywizjonu 303, czy mieszkańcy tych okolic stracą dojazd do Wola Parku. Inna kwestia, czy są planowane zmiany w podziale taboru, ale tramwajowego. Przed otwarciem metra na Bemowo, 11 jak widziałem na Metrze Bemowo miało kilkanaście osób, teraz zapełnienie wynosi mniej niż 10 osób, dawno nie byłem w okolicach Metra Płockiej, ale zapełnienie pewnie w niej jest nie wiele lepsze, na dodatek linie jak 10, czy 26. które będą pustsze, zabiorą więcej pasażerów, którzy czekali na pustszą 11, do tego ta linia jest obsługiwana taborem 30-metrowym, kto pozwala tak niszczyć pieniądze z podatków, a jednocześnie pozwalać na przepełnienia w takiej 14 czy 6, gdzie kierowany jest stanowczo za mały tabor?
I 190 wyciąć do MRA, a nie ciągnąć przez pół miasta.
Nawet metro mamy najgorsze na świecie, ja pier...
https://media.discordapp.net/attachments/931857841755684874/992162126615552040/IMG_20220630_221703.jpg to tak ,,na deser".
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.