Strona Główna

Otwarcie stacji metra Ulrychów i Bemowo

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

30 czerwca 2022 roku, w godzinach popołudniowych uruchomiony został kolejny odcinek drugiej linii metra - pociągi nie kończą już na stacji Księcia Janusza, tylko jadą dalej, na Bemowo.

Dzisiejszy start nowego odcinka nie był pewny i do ostatniej chwili nie było wiadomo, czy uda się otworzyć dwie nowe stacje. Na otwarciu pojawił się prezydent Warszawy oraz unijna komisarz odpowiedzialna za politykę regionalną, a także inni urzędnicy. 

Pomimo otwarcia nowego odcinka metra na Bemowo, Zarząd Transportu Miejskiego nadal nie przedstawił zmian w układzie komunikacyjnym, mimo że na etapie konsultacji deklarowane było przedstawienie ostatecznego planu w czerwcu. W najbliższym czasie prawdopodobnie nie dojdzie do rewolucji w komunikacji naziemnej, a jedynymi zmianami będzie skrócenie linii 714, 719 i 729 do Metra Bemowo.

W najbliższym czasie druga linia metra wzbogaci się o kolejne trzy stacje - w tym roku planowane jest uruchomienie odcinka na Bródno.

Komentarze   

#19 XYZ 2022-07-05 22:09
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję CafeKaskada:
Z tymi zmianami, to jeszcze większą komedia, chcieli 112 skrócić do Nowego Bemowa, ludzie protestowali, to za karę skrócą aż do Chomiczówki.

249 jako wycieczka krajoznawcza mieszkańców Chrzanowa, 171 kończy na Metrze Słodowiec, zamiast na Metrze Marymont, duet 109+155. Brak mi kulturalnych słów. Teraz zostaje kwestia czy 523 zyska brakujący przystanek Dywizjonu 303, czy mieszkańcy tych okolic stracą dojazd do Wola Parku. Inna kwestia, czy są planowane zmiany w podziale taboru, ale tramwajowego. Przed otwarciem metra na Bemowo, 11 jak widziałem na Metrze Bemowo miało kilkanaście osób, teraz zapełnienie wynosi mniej niż 10 osób, dawno nie byłem w okolicach Metra Płockiej, ale zapełnienie pewnie w niej jest nie wiele lepsze, na dodatek linie jak 10, czy 26. które będą pustsze, zabiorą więcej pasażerów, którzy czekali na pustszą 11, do tego ta linia jest obsługiwana taborem 30-metrowym, kto pozwala tak niszczyć pieniądze z podatków, a jednocześnie pozwalać na przepełnienia w takiej 14 czy 6, gdzie kierowany jest stanowczo za mały tabor? :-*

Jakby 11 jeździło na Młociny, a 26 na Górczewska jak zawsze, to w każdej linii byłoby odpowiednie napełnienie.
Cytować
#18 Michal 181 2022-07-03 10:37
Cytuję X:
Cytuję Michal 181:
Co do zmian to 501 powinno zmienić się w 109, a 519 i 522 powinny mieć przystanek dopiero na SW Bonifacego po M.Politechnika i wtedy to byłyby linie orzyspieszone.

Widać że nie jeździsz 501,519 i 522. W godzinach szczytu (szczególnie popołudniowego) każdy autobus jest zapchany. Na przystankach Dolna i Mangalia jest bardzo duży ruch pasażerski - te line są tam kluczowe. 501,519 i 522 omijają niektóre przystanki po trasie (np. Tor Stegny czy Kostrzewskiego) wiec są pośpieszne. Nie ma sensu robić następnej, szkodliwej dla pasażerów rewolucji, żebyś miał „prawdziwą linie przyspieszoną”.
Właśnie jeżdżę dlatego proponuję silne 109, żeby zastąpiło 501 a resztę linii odprzystankowic. Obecne 109 to marnowanie brygad.
Cytować
#17 Mateusz R-2 2022-07-02 21:12
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Mateusz R-2:
109-zmiana trasy: dotychczasowa i wydłużenie do krańca Karolin trasą: Torwar ...Al.Jana Pawła II-Al.Solidarności-Leszno Górczewska-Lazurowa-Połczyńska-Karolin. Proponowana częstotliwość:10/15/15 (do czasu uruchomienia metra)
112-skrócenie do Nowego Bemowa+uruchomienie kursów wariantowych w godzinach szczytu na trasie: Nowe Bemowo-Żerań FSO. Proponowana częstotliwość: 7,5 (skrócone), 10 (standardowe)/15/20.


154- zmiana trasy: P+R Al.Krakowska...-Kasprzaka-Elekcyjna-Górczewska-Olbrachta-ZNANA. Proponowana częstotliwość: 12/15/20.
167-Trasa Siekierki-Sanktuarium-Stare Bemowo
W zamian za to proponuję utworzenie na proponowanej trasie linii 271 z częstotliwością kursowania 10/15/20.

178- Proponuję wprowadzenie dla tej linii trasy PKP Ursus-Rondo Daszyńskiego bez kursów skróconych z/do Skoroszy. Może to być dobra linia dowozowa do M2 dla mieszkańców Ursusa i Włoch, a jest dosyć rzadko wykorzystywana przez mieszkańców tych dzielnic na odcinku Metro Świętokrzyska-Konwiktorska. Proponowana częstotliwość: 12/15/20.
190- CH Marki...- Al. Solidarności-PL.BANKOWY (powrót: PL.BANKOWY-Marszałkowska-zawrotka na skrzyżowaniu z Królewską-Marszałkowska-Al.Solidarności-...CH MARKI). Proponowana częstotliwość: 10/15/15.
Dla linii 714. 719 i 729 popieram zmianę trasy z tym, że proponuję dla wszystkich 3 linii częstotliwość 30/40/60.
To są moje propozycje. Co wy na to?

109 - lepszy byłby numer 290, ale częstotliwość ok.
112 - poza kursami szczytowymi, które powinny prowadzić jednak do stacji metra, to ok.
154 - ok.
167 i 271 - nie jestem do tego przekonany.
178 - co z odcinkiem śródmiejskim, Prosta zostałaby bez obsługi pasażerskiej?
190 - zakładasz pozostanie 160, że częstotliwość co 10 minut?
Podmiejskie - może być

271 miało być dowozówką na trasie, którą przyjęto dla 171, a 171 miało pozostać na dotychczasowej trasie (w mojej koncepcji). 178 to rzeczywiście nie pomyślałem, ale ona obecnie ciągnie przez więcej niż pół miasta, ale zrobili nawet lepiej niż proponowałem. Likwidacji 160 jestem zdecydowanie przeciwny i założyłem, że ten absurdalny pomysł nie zostanie zrealizowany. Co do 112 to chciałem podciągnąć do Metra Marymont, ale zbyt daleko odchodziłby od trasy, a Żerań FSO jest w zasadzie tuż pod trasą. Poza tym przejeżdża w bliskiej odległości od Metra Słodowiec. Już teraz wiem, że z moich propozycji zostały uwzględnione tylko linie 122 i 167 dla których proponowałem utrzymanie propozycji w mocy.
Cytować
#16 Jurajczyk Śląski 2022-07-02 18:53
Cytuję Mateusz R-2:
109-zmiana trasy: dotychczasowa i wydłużenie do krańca Karolin trasą: Torwar ...Al.Jana Pawła II-Al.Solidarności-Leszno Górczewska-Lazurowa-Połczyńska-Karolin. Proponowana częstotliwość:10/15/15 (do czasu uruchomienia metra)
112-skrócenie do Nowego Bemowa+uruchomienie kursów wariantowych w godzinach szczytu na trasie: Nowe Bemowo-Żerań FSO. Proponowana częstotliwość: 7,5 (skrócone), 10 (standardowe)/15/20.


154- zmiana trasy: P+R Al.Krakowska...-Kasprzaka-Elekcyjna-Górczewska-Olbrachta-ZNANA. Proponowana częstotliwość: 12/15/20.
167-Trasa Siekierki-Sanktuarium-Stare Bemowo
W zamian za to proponuję utworzenie na proponowanej trasie linii 271 z częstotliwością kursowania 10/15/20.

178- Proponuję wprowadzenie dla tej linii trasy PKP Ursus-Rondo Daszyńskiego bez kursów skróconych z/do Skoroszy. Może to być dobra linia dowozowa do M2 dla mieszkańców Ursusa i Włoch, a jest dosyć rzadko wykorzystywana przez mieszkańców tych dzielnic na odcinku Metro Świętokrzyska-Konwiktorska. Proponowana częstotliwość: 12/15/20.
190- CH Marki...- Al. Solidarności-PL.BANKOWY (powrót: PL.BANKOWY-Marszałkowska-zawrotka na skrzyżowaniu z Królewską-Marszałkowska-Al.Solidarności-...CH MARKI). Proponowana częstotliwość: 10/15/15.
Dla linii 714. 719 i 729 popieram zmianę trasy z tym, że proponuję dla wszystkich 3 linii częstotliwość 30/40/60.
To są moje propozycje. Co wy na to?

109 - lepszy byłby numer 290, ale częstotliwość ok.
112 - poza kursami szczytowymi, które powinny prowadzić jednak do stacji metra, to ok.
154 - ok.
167 i 271 - nie jestem do tego przekonany.
178 - co z odcinkiem śródmiejskim, Prosta zostałaby bez obsługi pasażerskiej?
190 - zakładasz pozostanie 160, że częstotliwość co 10 minut?
Podmiejskie - może być
Cytować
#15 Mateusz R-2 2022-07-02 17:02
109-zmiana trasy: dotychczasowa i wydłużenie do krańca Karolin trasą: Torwar ...Al.Jana Pawła II-Al.Solidarności-Leszno Górczewska-Lazurowa-Połczyńska-Karolin. Proponowana częstotliwość:10/15/15 (do czasu uruchomienia metra)
112-skrócenie do Nowego Bemowa+uruchomienie kursów wariantowych w godzinach szczytu na trasie: Nowe Bemowo-Żerań FSO. Proponowana częstotliwość: 7,5 (skrócone), 10 (standardowe)/15/20.


154- zmiana trasy: P+R Al.Krakowska...-Kasprzaka-Elekcyjna-Górczewska-Olb rachta-ZNANA. Proponowana częstotliwość: 12/15/20.
167-Trasa Siekierki-Sanktuarium-Stare Bemowo
W zamian za to proponuję utworzenie na proponowanej trasie linii 271 z częstotliwością kursowania 10/15/20.

178- Proponuję wprowadzenie dla tej linii trasy PKP Ursus-Rondo Daszyńskiego bez kursów skróconych z/do Skoroszy. Może to być dobra linia dowozowa do M2 dla mieszkańców Ursusa i Włoch, a jest dosyć rzadko wykorzystywana przez mieszkańców tych dzielnic na odcinku Metro Świętokrzyska-Konwiktorska. Proponowana częstotliwość: 12/15/20.
190- CH Marki...- Al. Solidarności-PL.BANKOWY (powrót: PL.BANKOWY-Marszałkowska-zawrotka na skrzyżowaniu z Królewską-Marszałkowska-Al.Solidarności-...CH MARKI). Proponowana częstotliwość: 10/15/15.
Dla linii 714. 719 i 729 popieram zmianę trasy z tym, że proponuję dla wszystkich 3 linii częstotliwość 30/40/60.
To są moje propozycje. Co wy na to?
Cytować
#14 X 2022-07-02 15:58
Cytuję Michal 181:
Co do zmian to 501 powinno zmienić się w 109, a 519 i 522 powinny mieć przystanek dopiero na SW Bonifacego po M.Politechnika i wtedy to byłyby linie orzyspieszone.

Widać że nie jeździsz 501,519 i 522. W godzinach szczytu (szczególnie popołudniowego) każdy autobus jest zapchany. Na przystankach Dolna i Mangalia jest bardzo duży ruch pasażerski - te line są tam kluczowe. 501,519 i 522 omijają niektóre przystanki po trasie (np. Tor Stegny czy Kostrzewskiego) wiec są pośpieszne. Nie ma sensu robić następnej, szkodliwej dla pasażerów rewolucji, żebyś miał „prawdziwą linie przyspieszoną”.
Cytować
#13 Michal 181 2022-07-02 12:06
Ktoś tu dobrze napisał, że jest bałagan niesamowity. Co to wszystko ma być?? Można na to jakoś wpłynąć?? Numeracja zgadza się nie trzyma się kupy. Co do zmian to 501 powinno zmienić się w 109, a 519 i 522 powinny mieć przystanek dopiero na SW Bonifacego po M.Politechnika i wtedy to byłyby linie orzyspieszone. Po co to 155? Durnota. A na Torwar dać 127.
Cytować
#12 MT_412 2022-07-02 01:07
Cytuję R-6 Redutowa:
Ale szacun za odważne zmiany autobusowe i wycięcie tych dubli metra i tramwaju snujących się przez całe miasto. Tylko bym jeszcze pożenił to nowe 109 i 155 w jedną silną linie Torwar-Centrum-któraś stacja M2.


Nie żeby coś ale 190 to automatyczne za metro tak samo 160 więc nie rozumiem co im to przeszkadza a wręcz taki dubel pomaga
Cytować
#11 Michał 2022-07-01 20:40
Komedią można nazwać to co ZTM robi po otwarciu stacji metra
Cytować
#10 Jurajczyk Śląski 2022-07-01 18:39
Cytuję CafeKaskada:
Z tymi zmianami, to jeszcze większą komedia, chcieli 112 skrócić do Nowego Bemowa, ludzie protestowali, to za karę skrócą aż do Chomiczówki.

249 jako wycieczka krajoznawcza mieszkańców Chrzanowa, 171 kończy na Metrze Słodowiec, zamiast na Metrze Marymont, duet 109+155. Brak mi kulturalnych słów. Teraz zostaje kwestia czy 523 zyska brakujący przystanek Dywizjonu 303, czy mieszkańcy tych okolic stracą dojazd do Wola Parku. Inna kwestia, czy są planowane zmiany w podziale taboru, ale tramwajowego. Przed otwarciem metra na Bemowo, 11 jak widziałem na Metrze Bemowo miało kilkanaście osób, teraz zapełnienie wynosi mniej niż 10 osób, dawno nie byłem w okolicach Metra Płockiej, ale zapełnienie pewnie w niej jest nie wiele lepsze, na dodatek linie jak 10, czy 26. które będą pustsze, zabiorą więcej pasażerów, którzy czekali na pustszą 11, do tego ta linia jest obsługiwana taborem 30-metrowym, kto pozwala tak niszczyć pieniądze z podatków, a jednocześnie pozwalać na przepełnienia w takiej 14 czy 6, gdzie kierowany jest stanowczo za mały tabor? :-*
Cytować
#9 CafeKaskada 2022-07-01 17:38
Z tymi zmianami, to jeszcze większą komedia, chcieli 112 skrócić do Nowego Bemowa, ludzie protestowali, to za karę skrócą aż do Chomiczówki.
Cytować
#8 . 2022-07-01 16:44
Cytuję R-6 Redutowa:
Ale szacun za odważne zmiany autobusowe i wycięcie tych dubli metra i tramwaju snujących się przez całe miasto. Tylko bym jeszcze pożenił to nowe 109 i 155 w jedną silną linie Torwar-Centrum-któraś stacja M2.

I 190 wyciąć do MRA, a nie ciągnąć przez pół miasta.
Cytować
#7 R-6 Redutowa 2022-07-01 14:10
Ale szacun za odważne zmiany autobusowe i wycięcie tych dubli metra i tramwaju snujących się przez całe miasto. Tylko bym jeszcze pożenił to nowe 109 i 155 w jedną silną linie Torwar-Centrum-któraś stacja M2.
Cytować
#6 Jurajczyk Śląski 2022-07-01 13:45
Opublikowano zmiany w transporcie po otwarciu nowych 2. stacji linii metra M2, jednym słowem: tragedia. :-*
Cytować
#5 x 2022-07-01 12:18
Cytuję CafeKaskada:
Organizacja całego procesu wzorowa, informacje o otwarciu podane na ostatnią chwilę, brak aktualizacji trasy metra na stronie WTP, brak ogłoszenia docelowego projektu układu komunikacji naziemnej, otwarcie w środku dnia, bez zapowiedzi, brak pewności, co do otwarcia do ostatniej chwili, nawet brak zmiany nazw zespołów przystankowych...

https://media.discordapp.net/attachments/931857841755684874/992162126615552040/IMG_20220630_221703.jpg to tak ,,na deser".

Nawet metro mamy najgorsze na świecie, ja pier... :sigh:
Cytować
#4 qsa 2022-07-01 10:53
Obecna dyrekcja ZTM cała do wymiany. Panie Prezydencie takiego bałaganu (delikatnie mówiąc) nie było w komunikacji od wielu lat. I nie ma to związku z cenami paliwa i liczbą kierowców. Zmiany tras są absurdalne, nowe linie nieprzemyślane (319 tylko w szczycie, 263 bez możliwości przesiadki przy Przyczółkowej i puste w korku do/z Powsinka), kompletny bałagan z numeracją (znikające w dni wolne linie całodzienne 501, 130, 163 itp), linia ekspresowa E-2 kursująca co 20 minut, linia 339 co 40 minut itd. Katastrofa. A piszę tylko o wycinku miasta, który znam ze względu na podróże dzieci.
Cytować
#3 R-6 Redutowa 2022-07-01 09:29
Wygląda na to że komuś za wszelką cenę zależało by otworzyć do 30.06 (ktory jest ważną datą w różnych rozliczeniach itp. jako dokładnie połowa roku). Ogólnie lipa...
Cytować
#2 CafeKaskada 2022-07-01 00:14
Organizacja całego procesu wzorowa, informacje o otwarciu podane na ostatnią chwilę, brak aktualizacji trasy metra na stronie WTP, brak ogłoszenia docelowego projektu układu komunikacji naziemnej, otwarcie w środku dnia, bez zapowiedzi, brak pewności, co do otwarcia do ostatniej chwili, nawet brak zmiany nazw zespołów przystankowych...

https://media.discordapp.net/attachments/931857841755684874/992162126615552040/IMG_20220630_221703.jpg to tak ,,na deser".
Cytować
#1 Jurajczyk Śląski 2022-06-30 23:05
I dołożenie kolejnego przystanku dla 523, o ile przetrwa rewolucję. Bardzo źle to zaplanowali, ponad 100 osób stało w słońcu, czy nie można było zabezpieczyć jakieś części korytarza, która nie byłaby przy wywiadach (nawet można byłoby tak zrobić, że ludzie by stali w kaskach i tak to lepsze niż ryzyko udaru)? Poza tym poruszanie kwestii "okołopropagandowych" na otwarciu metra, to nie najlepszy pomysł, oby chociaż ten odcinek metra sprawował się bezproblemowo. :-)
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy