Strona Główna

Plan postępowań przetargowych na rok 2022

b_150_150_0_00_images_swmenufree_E6003A72-88A7-4101-8201-FD4B64331AC2.jpeg

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Zarząd Transportu Miejskiego opublikował plan postępowań przetargowych na 2022 rok. Oprócz zamówień na obsługę promów, statków pasażerskich i tramwajów wodnych, ogłoszone zostaną także przetargi na obsługę linii lokalnych oraz linii w ramach komunikacji miejskiej w Warszawie.

Zestawienie planowanych przetargów w 2022 roku:

Przetarg Orientacyjna wartość zamówienia w zł netto Planowany termin wszczęcia procedury przetargowej
Świadczenie usługi przewozu regularnego w ramach systemu komunikacji miejskiej łączącego obszar Gmin Góra Kalwaria, Lesznowola, Piaseczno i Prażmów z Warszawą 28 912 000 zł Styczeń 2022
Świadczenie usługi przewozu regularnego systemu komunikacji miejskiej łączącego obszar Gmin Wiązowna, Otwock, Józefów i Karczew z Warszawą 17 500 000 zł Styczeń 2022
Świadczenie usługi żeglugi śródlądowej pasażerskiej w formie rejsów statkiem pasażerskim z Warszawy do Serocka 300 000 zł Marzec 2022
Świadczenie usługi żeglugi śródlądowej pasażerskiej w formie przepraw promowych 600 000 zł Marzec 2022
Świadczenie usługi żeglugi śródlądowej pasażerskiej w formie rejsów tramwajem wodnym 30 000 zł Marzec 2022
Usługi regularnego przewozu osób wykonywane w ramach komunikacji miejskiej na liniach autobusowych nadzorowanych przez ZTM na całej sieci komunikacyjnej 700 000 000 zł Marzec 2022 

 

Komentarze   

#23 x 2022-02-04 14:48
Cytuję Kuba:
A czy będą jakieś przetargi na nowe autobusy dla MZA?

Podobno poszedł wniosek o 12 autobusów elektrycznych z programu Ministerstwa Środowiska, ale nie wiadomo kiedy zostanie zaakceptowany, przetarg może być w tym albo w przyszłym roku. Raczej nie ma planów na kolejne zakupy z własnej kieszeni, ewentualnie można będzie zgłosić zakup autobusów jako inwestycję do funduszu Polskiego Ładu.
Cytować
#22 Kuba 2022-02-03 22:17
A czy będą jakieś przetargi na nowe autobusy dla MZA?
Cytować
#21 x 2022-02-02 12:56
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję x:
Cytuję .:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Olo:
Cytuję x:
Cytuję .:
Cytuję x:
To już będzie przetarg za Mobilisa?

Dokładnie. A w 2023 będzie za Arrive i jeden jakiś inny (może Lki?) bo start od 1 Grudnia 2024.

W listopadzie i w grudniu 2024 kończą się umowy z Arrivą(U12) i PKSem. A w 2025 z Mobilisem na hybrydy. Ciekawe, czy w którymś z przetargów będą już wymagane autobusy elektryczne.

Raczej nie gdyz jak agent ma je ładować na mieście?? Ładowarki są własnością mza. A ajrntom nie opłaca się montować ładowarek na okres 8 lat (koszty ładowarki pozwolenia wykup lub dzierżawa gruntu itp.) Dodając do tego to że ztm miesza liniami dla agentów to wogole odpada. Myślę że narazie zostanie CNG a w przyszłości moze napęd wodowlrowy ale to odległe czasy.

Za niedługo schodzą 9-metrowe SU 8,9 LE, następca CNG musiałby niestety być prototypową serią, więc jednak czy aby na pewno nie będzie elektryków? Za niedługi czas wchodzi Euro 7, co może odczuć nawet napęd CNG, w postaci wyższej ceny zakupu za pojazd i nie wiem, czy wtedy to już się będzie ajentom opłacać (żeby nie było wolę autobusy na CNG). :-*

Nie nie będzie, prędzej ZTM zdecyduje o przetargu na Diesle niż na Elektryki. Obecnie z CNG mogą być bez problemu SU10,5 CNG.

Tylko, że SU10,5 CNG to też by był prototyp, więc na tej samej zasadzie Solaris mógłby stworzyć SU9 CNG. Ewentualnie może być problem ze zmieszczeniem standardowej instalacji CNG w takim autobusie, ale swego czasu widziałem nawet trolejbusy na bazie MANa NM223, to uważam, że wszystko jest możliwe.

Jednak SU 10,5 CNG jest zapowiedziany, że będzie.

To widocznie przegapiłem tą informację. W każdym bądź razie - ten model jest już w produkcji prawie pięć lat, a na razie oferowany jest tylko w wersji diesel. Aczkolwiek Warszawa jest dość sporym rynkiem na autobusy miejskie, więc mam nadzieję, że jak już zacznie się przetarg, to część producentów wymyśli na tą okazję jakieś nowe modele, które ajenci będą mogli zaoferować.
Cytować
#20 Jurajczyk Śląski 2022-02-02 11:43
Cytuję x:
Cytuję .:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Olo:
Cytuję x:
Cytuję .:
Cytuję x:
To już będzie przetarg za Mobilisa?

Dokładnie. A w 2023 będzie za Arrive i jeden jakiś inny (może Lki?) bo start od 1 Grudnia 2024.

W listopadzie i w grudniu 2024 kończą się umowy z Arrivą(U12) i PKSem. A w 2025 z Mobilisem na hybrydy. Ciekawe, czy w którymś z przetargów będą już wymagane autobusy elektryczne.

Raczej nie gdyz jak agent ma je ładować na mieście?? Ładowarki są własnością mza. A ajrntom nie opłaca się montować ładowarek na okres 8 lat (koszty ładowarki pozwolenia wykup lub dzierżawa gruntu itp.) Dodając do tego to że ztm miesza liniami dla agentów to wogole odpada. Myślę że narazie zostanie CNG a w przyszłości moze napęd wodowlrowy ale to odległe czasy.

Za niedługo schodzą 9-metrowe SU 8,9 LE, następca CNG musiałby niestety być prototypową serią, więc jednak czy aby na pewno nie będzie elektryków? Za niedługi czas wchodzi Euro 7, co może odczuć nawet napęd CNG, w postaci wyższej ceny zakupu za pojazd i nie wiem, czy wtedy to już się będzie ajentom opłacać (żeby nie było wolę autobusy na CNG). :-*

Nie nie będzie, prędzej ZTM zdecyduje o przetargu na Diesle niż na Elektryki. Obecnie z CNG mogą być bez problemu SU10,5 CNG.

Tylko, że SU10,5 CNG to też by był prototyp, więc na tej samej zasadzie Solaris mógłby stworzyć SU9 CNG. Ewentualnie może być problem ze zmieszczeniem standardowej instalacji CNG w takim autobusie, ale swego czasu widziałem nawet trolejbusy na bazie MANa NM223, to uważam, że wszystko jest możliwe.

Jednak SU 10,5 CNG jest zapowiedziany, że będzie. O Urbino 9 CNG, gdzieś była o nim mowa, ale temat niestety ucichł. Raczej przerobienie autobusów z lat 90. i początku tego wieku na trolejbusy to nie problem, jednak czy z rozwojem elektroniki to jest możliwe? Myślę, że wielkość butli, to nie byłby główny problem w Urbino 9.
Cytować
#19 x 2022-02-02 08:47
Cytuję .:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Olo:
Cytuję x:
Cytuję .:
Cytuję x:
To już będzie przetarg za Mobilisa?

Dokładnie. A w 2023 będzie za Arrive i jeden jakiś inny (może Lki?) bo start od 1 Grudnia 2024.

W listopadzie i w grudniu 2024 kończą się umowy z Arrivą(U12) i PKSem. A w 2025 z Mobilisem na hybrydy. Ciekawe, czy w którymś z przetargów będą już wymagane autobusy elektryczne.

Raczej nie gdyz jak agent ma je ładować na mieście?? Ładowarki są własnością mza. A ajrntom nie opłaca się montować ładowarek na okres 8 lat (koszty ładowarki pozwolenia wykup lub dzierżawa gruntu itp.) Dodając do tego to że ztm miesza liniami dla agentów to wogole odpada. Myślę że narazie zostanie CNG a w przyszłości moze napęd wodowlrowy ale to odległe czasy.

Za niedługo schodzą 9-metrowe SU 8,9 LE, następca CNG musiałby niestety być prototypową serią, więc jednak czy aby na pewno nie będzie elektryków? Za niedługi czas wchodzi Euro 7, co może odczuć nawet napęd CNG, w postaci wyższej ceny zakupu za pojazd i nie wiem, czy wtedy to już się będzie ajentom opłacać (żeby nie było wolę autobusy na CNG). :-*

Nie nie będzie, prędzej ZTM zdecyduje o przetargu na Diesle niż na Elektryki. Obecnie z CNG mogą być bez problemu SU10,5 CNG.

Tylko, że SU10,5 CNG to też by był prototyp, więc na tej samej zasadzie Solaris mógłby stworzyć SU9 CNG. Ewentualnie może być problem ze zmieszczeniem standardowej instalacji CNG w takim autobusie, ale swego czasu widziałem nawet trolejbusy na bazie MANa NM223, to uważam, że wszystko jest możliwe.
Cytować
#18 Jurajczyk Śląski 2022-02-01 20:40
Cytuję .:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję .:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Olo:
Cytuję x:
Cytuję .:
Cytuję x:
To już będzie przetarg za Mobilisa?

Dokładnie. A w 2023 będzie za Arrive i jeden jakiś inny (może Lki?) bo start od 1 Grudnia 2024.

W listopadzie i w grudniu 2024 kończą się umowy z Arrivą(U12) i PKSem. A w 2025 z Mobilisem na hybrydy. Ciekawe, czy w którymś z przetargów będą już wymagane autobusy elektryczne.

Raczej nie gdyz jak agent ma je ładować na mieście?? Ładowarki są własnością mza. A ajrntom nie opłaca się montować ładowarek na okres 8 lat (koszty ładowarki pozwolenia wykup lub dzierżawa gruntu itp.) Dodając do tego to że ztm miesza liniami dla agentów to wogole odpada. Myślę że narazie zostanie CNG a w przyszłości moze napęd wodowlrowy ale to odległe czasy.

Za niedługo schodzą 9-metrowe SU 8,9 LE, następca CNG musiałby niestety być prototypową serią, więc jednak czy aby na pewno nie będzie elektryków? Za niedługi czas wchodzi Euro 7, co może odczuć nawet napęd CNG, w postaci wyższej ceny zakupu za pojazd i nie wiem, czy wtedy to już się będzie ajentom opłacać (żeby nie było wolę autobusy na CNG). :-*

Nie nie będzie, prędzej ZTM zdecyduje o przetargu na Diesle niż na Elektryki. Obecnie z CNG mogą być bez problemu SU10,5 CNG.

Tylko, to już autobusy o całkowicie innej konstrukcji, gdzie nie muszą się zmieścić na trasach obecnych 8,9 LE. Na diesle nie ma mowy, nawet jeśli to by było Euro 6, to politycznie byłby strzał w stopę, teraz Gdańsk się z nimi pożegnał.

No to wtedy dostosują i na linie które mogą być na U10,5 bez problemu jak np. 161, 164 czy 320 trafią one, a na te gdzie nie może być taki długi wóz to wyślą Otokary.

211 po budowie kolejnych bloków na Żeraniu też zyska pasażerów, jednak już na północnej części trasy może nie być ciekawie, jeśli ta linia będzie kandydatem do awansu (może całodzienne 333 z nieco wydłużoną trasą zastąpi 211 na tym odcinku, no ale to jednak znowu potrzebne są 9-metrowce), jednak myślę, że ta linia zostanie wydłużenia do Bródna Podgrodzia przez Metro Bródno. Ale póki co mamy zaledwie 4 potencjalne linie, a gdzie reszta. :sigh:
Cytować
#17 . 2022-02-01 19:50
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję .:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Olo:
Cytuję x:
Cytuję .:
Cytuję x:
To już będzie przetarg za Mobilisa?

Dokładnie. A w 2023 będzie za Arrive i jeden jakiś inny (może Lki?) bo start od 1 Grudnia 2024.

W listopadzie i w grudniu 2024 kończą się umowy z Arrivą(U12) i PKSem. A w 2025 z Mobilisem na hybrydy. Ciekawe, czy w którymś z przetargów będą już wymagane autobusy elektryczne.

Raczej nie gdyz jak agent ma je ładować na mieście?? Ładowarki są własnością mza. A ajrntom nie opłaca się montować ładowarek na okres 8 lat (koszty ładowarki pozwolenia wykup lub dzierżawa gruntu itp.) Dodając do tego to że ztm miesza liniami dla agentów to wogole odpada. Myślę że narazie zostanie CNG a w przyszłości moze napęd wodowlrowy ale to odległe czasy.

Za niedługo schodzą 9-metrowe SU 8,9 LE, następca CNG musiałby niestety być prototypową serią, więc jednak czy aby na pewno nie będzie elektryków? Za niedługi czas wchodzi Euro 7, co może odczuć nawet napęd CNG, w postaci wyższej ceny zakupu za pojazd i nie wiem, czy wtedy to już się będzie ajentom opłacać (żeby nie było wolę autobusy na CNG). :-*

Nie nie będzie, prędzej ZTM zdecyduje o przetargu na Diesle niż na Elektryki. Obecnie z CNG mogą być bez problemu SU10,5 CNG.

Tylko, to już autobusy o całkowicie innej konstrukcji, gdzie nie muszą się zmieścić na trasach obecnych 8,9 LE. Na diesle nie ma mowy, nawet jeśli to by było Euro 6, to politycznie byłby strzał w stopę, teraz Gdańsk się z nimi pożegnał.

No to wtedy dostosują i na linie które mogą być na U10,5 bez problemu jak np. 161, 164 czy 320 trafią one, a na te gdzie nie może być taki długi wóz to wyślą Otokary.
Cytować
#16 Jurajczyk Śląski 2022-02-01 18:32
Cytuję Zxcvbnm:
Wy tak serio o elektrykach 9m?
Wyobrażacie sobie elektryka midi na linii typu 305?

1. Jedyna alternatywa jaka mi przychodzi na myśl to MMI Urby City CNG, ale to już pojazd MINI.
2. Na ile z obecnych linii 9-metrowych nie wjedzie lub nie ma potrzeby wysyłania 12-metrowców?
3. Kto powiedział, że następca Mobilisa musi jeździć na tych samych liniach i brygadach co Urbino 8,9 LE?
4. Na pewno nie ogłoszą przetargu na autobusy diesla, debiut ma być niedługo przed wyborami samorządowymi, to byłby strzał w stopę dla ratusza, jednak jeśli zdecydują się na CNG, to niestety będą pewnie nietanie i prototypowe egzemplarze...
PS. Na szczęście jeszcze następcy Urbino 8,9 LE załapią się na normę Euro 6, niestety następcy Otokara już będą musieli spełniać Euro 7, co może znacznie bardziej zwiększyć opłacalność dostarczenia pojazdów właśnie na prąd, no chyba, że zdążą do tego czasu opanować napęd wodorowy...
Cytować
#15 Zxcvbnm 2022-02-01 16:28
Wy tak serio o elektrykach 9m?
Wyobrażacie sobie elektryka midi na linii typu 305?
Cytować
#14 Jurajczyk Śląski 2022-02-01 13:42
Cytuję Olo:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Olo:
Cytuję x:
Cytuję .:
Cytuję x:
To już będzie przetarg za Mobilisa?

Dokładnie. A w 2023 będzie za Arrive i jeden jakiś inny (może Lki?) bo start od 1 Grudnia 2024.

W listopadzie i w grudniu 2024 kończą się umowy z Arrivą(U12) i PKSem. A w 2025 z Mobilisem na hybrydy. Ciekawe, czy w którymś z przetargów będą już wymagane autobusy elektryczne.

Raczej nie gdyz jak agent ma je ładować na mieście?? Ładowarki są własnością mza. A ajrntom nie opłaca się montować ładowarek na okres 8 lat (koszty ładowarki pozwolenia wykup lub dzierżawa gruntu itp.) Dodając do tego to że ztm miesza liniami dla agentów to wogole odpada. Myślę że narazie zostanie CNG a w przyszłości moze napęd wodowlrowy ale to odległe czasy.

Za niedługo schodzą 9-metrowe SU 8,9 LE, następca CNG musiałby niestety być prototypową serią, więc jednak czy aby na pewno nie będzie elektryków? Za niedługi czas wchodzi Euro 7, co może odczuć nawet napęd CNG, w postaci wyższej ceny zakupu za pojazd i nie wiem, czy wtedy to już się będzie ajentom opłacać (żeby nie było wolę autobusy na CNG). :-*

Tylko jeszcze jedna rzecz musiała by zaistnieć przetarg na konkretne linie a nie jak teraz jest na całą aglomeracje. Żeby ZTM nie mieszał liniami.Oraz jakaś umowa z MZA że po 8 latach eksploatacji odkupi ładowarki postawione przez ajenta. Jak by zaistniały te dwa przesłania to i ajenci mogli by się pokusić o elektryki.

Najlepiej by było, że jak ZTM wymaga elektryków to niech sam postawi ładowarki, ewentualnie ułoży plan tak, żeby autobusy miały czas na dojazd do zajezdni i naładowanie.
Cytować
#13 Jurajczyk Śląski 2022-02-01 13:39
Cytuję .:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Olo:
Cytuję x:
Cytuję .:
Cytuję x:
To już będzie przetarg za Mobilisa?

Dokładnie. A w 2023 będzie za Arrive i jeden jakiś inny (może Lki?) bo start od 1 Grudnia 2024.

W listopadzie i w grudniu 2024 kończą się umowy z Arrivą(U12) i PKSem. A w 2025 z Mobilisem na hybrydy. Ciekawe, czy w którymś z przetargów będą już wymagane autobusy elektryczne.

Raczej nie gdyz jak agent ma je ładować na mieście?? Ładowarki są własnością mza. A ajrntom nie opłaca się montować ładowarek na okres 8 lat (koszty ładowarki pozwolenia wykup lub dzierżawa gruntu itp.) Dodając do tego to że ztm miesza liniami dla agentów to wogole odpada. Myślę że narazie zostanie CNG a w przyszłości moze napęd wodowlrowy ale to odległe czasy.

Za niedługo schodzą 9-metrowe SU 8,9 LE, następca CNG musiałby niestety być prototypową serią, więc jednak czy aby na pewno nie będzie elektryków? Za niedługi czas wchodzi Euro 7, co może odczuć nawet napęd CNG, w postaci wyższej ceny zakupu za pojazd i nie wiem, czy wtedy to już się będzie ajentom opłacać (żeby nie było wolę autobusy na CNG). :-*

Nie nie będzie, prędzej ZTM zdecyduje o przetargu na Diesle niż na Elektryki. Obecnie z CNG mogą być bez problemu SU10,5 CNG.

Tylko, to już autobusy o całkowicie innej konstrukcji, gdzie nie muszą się zmieścić na trasach obecnych 8,9 LE. Na diesle nie ma mowy, nawet jeśli to by było Euro 6, to politycznie byłby strzał w stopę, teraz Gdańsk się z nimi pożegnał.
Cytować
#12 . 2022-01-31 09:28
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Olo:
Cytuję x:
Cytuję .:
Cytuję x:
To już będzie przetarg za Mobilisa?

Dokładnie. A w 2023 będzie za Arrive i jeden jakiś inny (może Lki?) bo start od 1 Grudnia 2024.

W listopadzie i w grudniu 2024 kończą się umowy z Arrivą(U12) i PKSem. A w 2025 z Mobilisem na hybrydy. Ciekawe, czy w którymś z przetargów będą już wymagane autobusy elektryczne.

Raczej nie gdyz jak agent ma je ładować na mieście?? Ładowarki są własnością mza. A ajrntom nie opłaca się montować ładowarek na okres 8 lat (koszty ładowarki pozwolenia wykup lub dzierżawa gruntu itp.) Dodając do tego to że ztm miesza liniami dla agentów to wogole odpada. Myślę że narazie zostanie CNG a w przyszłości moze napęd wodowlrowy ale to odległe czasy.

Za niedługo schodzą 9-metrowe SU 8,9 LE, następca CNG musiałby niestety być prototypową serią, więc jednak czy aby na pewno nie będzie elektryków? Za niedługi czas wchodzi Euro 7, co może odczuć nawet napęd CNG, w postaci wyższej ceny zakupu za pojazd i nie wiem, czy wtedy to już się będzie ajentom opłacać (żeby nie było wolę autobusy na CNG). :-*

Nie nie będzie, prędzej ZTM zdecyduje o przetargu na Diesle niż na Elektryki. Obecnie z CNG mogą być bez problemu SU10,5 CNG.
Cytować
#11 x 2022-01-31 07:48
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję x:
Cytuję .:
Cytuję x:
To już będzie przetarg za Mobilisa?

Dokładnie. A w 2023 będzie za Arrive i jeden jakiś inny (może Lki?) bo start od 1 Grudnia 2024.

W listopadzie i w grudniu 2024 kończą się umowy z Arrivą(U12) i PKSem. A w 2025 z Mobilisem na hybrydy. Ciekawe, czy w którymś z przetargów będą już wymagane autobusy elektryczne.

A w 2026 Michalczewski i ewentualnie reszta kontraktów Arrivy?

Tak, z tym, że większość umów kończy się dokładnie 31 grudnia(tylko 1. Arriva 30 listopada 2024), więc teoretycznie cały rok zostaje na przeprowadzenie przetargu i przygotowanie przewoźnika.
Cytować
#10 x 2022-01-31 07:22
Cytuję Tomek:
Kiedy kończy się umowa z Mobilisem na Su 8,9 i Mercedesy?

Wraz z końcem 2023 roku.
Cytować
#9 Olo 2022-01-31 06:43
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Olo:
Cytuję x:
Cytuję .:
Cytuję x:
To już będzie przetarg za Mobilisa?

Dokładnie. A w 2023 będzie za Arrive i jeden jakiś inny (może Lki?) bo start od 1 Grudnia 2024.

W listopadzie i w grudniu 2024 kończą się umowy z Arrivą(U12) i PKSem. A w 2025 z Mobilisem na hybrydy. Ciekawe, czy w którymś z przetargów będą już wymagane autobusy elektryczne.

Raczej nie gdyz jak agent ma je ładować na mieście?? Ładowarki są własnością mza. A ajrntom nie opłaca się montować ładowarek na okres 8 lat (koszty ładowarki pozwolenia wykup lub dzierżawa gruntu itp.) Dodając do tego to że ztm miesza liniami dla agentów to wogole odpada. Myślę że narazie zostanie CNG a w przyszłości moze napęd wodowlrowy ale to odległe czasy.

Za niedługo schodzą 9-metrowe SU 8,9 LE, następca CNG musiałby niestety być prototypową serią, więc jednak czy aby na pewno nie będzie elektryków? Za niedługi czas wchodzi Euro 7, co może odczuć nawet napęd CNG, w postaci wyższej ceny zakupu za pojazd i nie wiem, czy wtedy to już się będzie ajentom opłacać (żeby nie było wolę autobusy na CNG). :-*

Tylko jeszcze jedna rzecz musiała by zaistnieć przetarg na konkretne linie a nie jak teraz jest na całą aglomeracje. Żeby ZTM nie mieszał liniami.Oraz jakaś umowa z MZA że po 8 latach eksploatacji odkupi ładowarki postawione przez ajenta. Jak by zaistniały te dwa przesłania to i ajenci mogli by się pokusić o elektryki.
Cytować
#8 Jurajczyk Śląski 2022-01-30 19:12
Cytuję Olo:
Cytuję x:
Cytuję .:
Cytuję x:
To już będzie przetarg za Mobilisa?

Dokładnie. A w 2023 będzie za Arrive i jeden jakiś inny (może Lki?) bo start od 1 Grudnia 2024.

W listopadzie i w grudniu 2024 kończą się umowy z Arrivą(U12) i PKSem. A w 2025 z Mobilisem na hybrydy. Ciekawe, czy w którymś z przetargów będą już wymagane autobusy elektryczne.

Raczej nie gdyz jak agent ma je ładować na mieście?? Ładowarki są własnością mza. A ajrntom nie opłaca się montować ładowarek na okres 8 lat (koszty ładowarki pozwolenia wykup lub dzierżawa gruntu itp.) Dodając do tego to że ztm miesza liniami dla agentów to wogole odpada. Myślę że narazie zostanie CNG a w przyszłości moze napęd wodowlrowy ale to odległe czasy.

Za niedługo schodzą 9-metrowe SU 8,9 LE, następca CNG musiałby niestety być prototypową serią, więc jednak czy aby na pewno nie będzie elektryków? Za niedługi czas wchodzi Euro 7, co może odczuć nawet napęd CNG, w postaci wyższej ceny zakupu za pojazd i nie wiem, czy wtedy to już się będzie ajentom opłacać (żeby nie było wolę autobusy na CNG). :-*
Cytować
#7 Jurajczyk Śląski 2022-01-30 19:07
Cytuję x:
Cytuję .:
Cytuję x:
To już będzie przetarg za Mobilisa?

Dokładnie. A w 2023 będzie za Arrive i jeden jakiś inny (może Lki?) bo start od 1 Grudnia 2024.

W listopadzie i w grudniu 2024 kończą się umowy z Arrivą(U12) i PKSem. A w 2025 z Mobilisem na hybrydy. Ciekawe, czy w którymś z przetargów będą już wymagane autobusy elektryczne.

A w 2026 Michalczewski i ewentualnie reszta kontraktów Arrivy?
Cytować
#6 x 2022-01-30 14:55
Cytuję Olo:
Cytuję x:
Cytuję .:
Cytuję x:
To już będzie przetarg za Mobilisa?

Dokładnie. A w 2023 będzie za Arrive i jeden jakiś inny (może Lki?) bo start od 1 Grudnia 2024.

W listopadzie i w grudniu 2024 kończą się umowy z Arrivą(U12) i PKSem. A w 2025 z Mobilisem na hybrydy. Ciekawe, czy w którymś z przetargów będą już wymagane autobusy elektryczne.

Raczej nie gdyz jak agent ma je ładować na mieście?? Ładowarki są własnością mza. A ajrntom nie opłaca się montować ładowarek na okres 8 lat (koszty ładowarki pozwolenia wykup lub dzierżawa gruntu itp.) Dodając do tego to że ztm miesza liniami dla agentów to wogole odpada. Myślę że narazie zostanie CNG a w przyszłości moze napęd wodowlrowy ale to odległe czasy.

Ale jeśli chodzi o autobusy midi, to nie ma zbyt dużego wyboru modeli na CNG. Łatwiej w tej klasie pozyskać elektryki. Np. nowy Solaris U9 IV ma być tylko w wersji elektrycznej.
Cytować
#5 Tomek 2022-01-30 14:47
Kiedy kończy się umowa z Mobilisem na Su 8,9 i Mercedesy?
Cytować
#4 Olo 2022-01-30 13:01
Cytuję x:
Cytuję .:
Cytuję x:
To już będzie przetarg za Mobilisa?

Dokładnie. A w 2023 będzie za Arrive i jeden jakiś inny (może Lki?) bo start od 1 Grudnia 2024.

W listopadzie i w grudniu 2024 kończą się umowy z Arrivą(U12) i PKSem. A w 2025 z Mobilisem na hybrydy. Ciekawe, czy w którymś z przetargów będą już wymagane autobusy elektryczne.

Raczej nie gdyz jak agent ma je ładować na mieście?? Ładowarki są własnością mza. A ajrntom nie opłaca się montować ładowarek na okres 8 lat (koszty ładowarki pozwolenia wykup lub dzierżawa gruntu itp.) Dodając do tego to że ztm miesza liniami dla agentów to wogole odpada. Myślę że narazie zostanie CNG a w przyszłości moze napęd wodowlrowy ale to odległe czasy.
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy