Strona Główna

Zmiany w kursowaniu linii autobusowych w Gminie Izabelin

b_150_150_0_00_images_su10_20151205_8V9A7056-Edit_1.jpg

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Wójt Gminy Izabelin, Dorota Zmarzlak podzieliła się na swoim profilu na Facebooku zmianami, jakie będą czekały na pasażerów w najbliższym czasie. Reforma układu komunikacyjnego jest częścią koncepcji, która ma zostać sfinalizowana do 2024 roku. Zmiany będą obowiązywały od 1 stycznia 2022 roku.

Zmiany, jakie nastąpią w kursowaniu linii w Gminie Izabelin:

  • Wzrost liczby kursów linii 210 z 61 do 81, co da częstotliwość co 10 minut w godzinach szczytu, co 15 minut poza szczytem i co 20 minut w dni świąteczne;
  • Zawieszenie większości kursów wariantowych linii 210 przez Sieraków (pozostanie tylko 9 kursów) - pojedzie tam linia L18;
  • Wzrost liczby kursów linii L18 z 16 do 43, co da częstotliwość co 30 minut w dni robocze i co 40 minut w dni świąteczne;
  • Dodatkowy kurs linii 210, skoordynowany z ostatnim pociągiem metra na pętli Metro Młociny (nie dotyczy weekendowych nocy);
  • Skoordynowanie linii 210 i L18, mające na celu wygodniejsze przesiadki do Sierakowa;

Podjazdy do Hornówka linii 210 zostaną utrzymane do końca wakacji - od nowego roku szkolnego ten przystanek będzie obsługiwał gminny bus.

Źródło: facebook.com/wojtGminyIzabelin

Komentarze   

#19 M 2021-12-29 10:05
Ruszyl Tarnobrzeg. Bardzo ladne te sprintery
Cytować
#18 Luk 2021-12-27 22:59
Nowe rozkłady 210 i L18 wejdą od 10 stycznia z winny producenta autobusów i choroby kadry pracowniczej
Cytować
#17 Jurajczyk Śląski 2021-12-25 23:19
Cytuję ashir:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
I to jest fajne rozwiązanie, choć z czego to wiem, to nie działa dobrze do końca (jak to zwykle) to w Polsce prawnie. Gdyby to działało dobrze w Polsce NIGDZIE nie byłoby tzw. wykluczenia komunikacyjnego. To rozwiązanie byłoby zdecydowanie komfortowe dla każdego i dla powiatów, bo nie ma nie potrzebnie pustych kursów i dla pasażera, bo ma możliwość jazdy autobusem kiedy chce, w bliskiej okolicy gdziekolwiek chce i często bez żadnego postoju. Oczywiście też powinna być też wersja internetowa (nie tylko zamówienie przez dzwonienie).
Co masz na myśli "nie działa dobrze prawnie", to działa zgodnie z prawem czy też nie? Jakoś w Krakowie czy Szczecinie funkcjonują i to jeszcze według dwóch różnych systemów. W Szczecinie zamawia się kurs, który jest wpisany do rozkładu na z góry określonej trasie, a w Krakowie większa swoboda, wyznaczona jest strefa kursowania wraz z lokalizacją przystanków, ale o dokładnej trasie i godzinie odjazdu decyduje pasażer. Gdyby były zastrzeżenia prawne do takiego rozwiązania to zapewniam, że Tele-busy w Krakowie by długo nie pojeździły. Z tego co wiem są traktowane jako przejazd okazjonalny. Już w kwestii Karsanów na 176 szybko pojawiły się zastrzeżenia prawne, chociaż w innych miastach (np. w Ciechanowie) z powodzeniem kursują i te pojazdy również skierowano do roli Tele-busów.

No właśnie w Krakowie jest on chyba już 10 lat, a w Szczecinie z 5 i czasem był zawieszany. Akurat Szczecina za dobry przykład tego rozwiązania bym nie dał. No ale dobra jest Kraków i co dalej? Czy ktoś próbował sprawdzić na terenie przede wszystkim powiatowym to rozwiązanie? No właśnie. W sumie na krakowskiej 176 mieli busa, którego się pozbyli, a potem tam krótkie Autosany musieli dawać (bo 1-drzwiowe Karsany nie spełniały warunków, które jakoś nie przeszkadzają w innych polskich miastach, które je mają). A co do krakowskiego absurdalyzmu, to nie nowość, np. tunel KST, namaszczenie linii wysokopodłogowych, nie dbanie o rozjazdy, kupno przez spółkę córkę autobusów na rezerwy i na linie rekreacyjne (a teraz z myślą o tych drugich kupują kolejne), o zmienianym co dostawę schematu malowania nie wspominając...
Cytować
#16 ashir 2021-12-24 15:15
Cytuję Jurajczyk Śląski:
I to jest fajne rozwiązanie, choć z czego to wiem, to nie działa dobrze do końca (jak to zwykle) to w Polsce prawnie. Gdyby to działało dobrze w Polsce NIGDZIE nie byłoby tzw. wykluczenia komunikacyjnego. To rozwiązanie byłoby zdecydowanie komfortowe dla każdego i dla powiatów, bo nie ma nie potrzebnie pustych kursów i dla pasażera, bo ma możliwość jazdy autobusem kiedy chce, w bliskiej okolicy gdziekolwiek chce i często bez żadnego postoju. Oczywiście też powinna być też wersja internetowa (nie tylko zamówienie przez dzwonienie).
Co masz na myśli "nie działa dobrze prawnie", to działa zgodnie z prawem czy też nie? Jakoś w Krakowie czy Szczecinie funkcjonują i to jeszcze według dwóch różnych systemów. W Szczecinie zamawia się kurs, który jest wpisany do rozkładu na z góry określonej trasie, a w Krakowie większa swoboda, wyznaczona jest strefa kursowania wraz z lokalizacją przystanków, ale o dokładnej trasie i godzinie odjazdu decyduje pasażer. Gdyby były zastrzeżenia prawne do takiego rozwiązania to zapewniam, że Tele-busy w Krakowie by długo nie pojeździły. Z tego co wiem są traktowane jako przejazd okazjonalny. Już w kwestii Karsanów na 176 szybko pojawiły się zastrzeżenia prawne, chociaż w innych miastach (np. w Ciechanowie) z powodzeniem kursują i te pojazdy również skierowano do roli Tele-busów.
Cytować
#15 SP45-116 2021-12-22 10:11
Cytuję Adam:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję ashir:
Cytuję SP45-116:
Cytuję .:
Cytuję SP45-116:
Gninny bus nie z sieci ZTM? Brawo! :sad:

Gminny bus z tego co rozumiem to ma działać na zasadach telebusa i chyba będzie bezpłatny.

A to może być. Tylko trzeba zobaczyć, jak obejść przepisy, bo te wprost nie zezwalają na transport publiczny na życzenie.
W kilku miastach (w tym w Krakowie i Szczecinie) już funkcjonują Telebusy.

I to jest fajne rozwiązanie, choć z czego to wiem, to nie działa dobrze do końca (jak to zwykle) to w Polsce prawnie. Gdyby to działało dobrze w Polsce NIGDZIE nie byłoby tzw. wykluczenia komunikacyjnego. To rozwiązanie byłoby zdecydowanie komfortowe dla każdego i dla powiatów, bo nie ma nie potrzebnie pustych kursów i dla pasażera, bo ma możliwość jazdy autobusem kiedy chce, w bliskiej okolicy gdziekolwiek chce i często bez żadnego postoju. Oczywiście też powinna być też wersja internetowa (nie tylko zamówienie przez dzwonienie).

Ale takie cos istnieje i nazywa się TAXI. Jest wersja internetowa, telefoniczną a także można na postoju wsiąść.


Owszem nazywa się TAKI, vel. TAX i tak kosztuje. Tu chodzi i tego typu przewozy, ale dotowane, za cenę biletu autobusowego. Cierpiarz chyba byłby zadowolony, bo stałą stawkę dostanie, a na cierpie po prostu czekasz na zlecenie i nie wiadomo, czy pojedziesz za 8 złotych, czy na lotnisko za 150 od kursu.
Cytować
#14 Jurajczyk Śląski 2021-12-21 20:15
Cytuję Adam:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję ashir:
Cytuję SP45-116:
Cytuję .:
Cytuję SP45-116:
Gninny bus nie z sieci ZTM? Brawo! :sad:

Gminny bus z tego co rozumiem to ma działać na zasadach telebusa i chyba będzie bezpłatny.

A to może być. Tylko trzeba zobaczyć, jak obejść przepisy, bo te wprost nie zezwalają na transport publiczny na życzenie.
W kilku miastach (w tym w Krakowie i Szczecinie) już funkcjonują Telebusy.

I to jest fajne rozwiązanie, choć z czego to wiem, to nie działa dobrze do końca (jak to zwykle) to w Polsce prawnie. Gdyby to działało dobrze w Polsce NIGDZIE nie byłoby tzw. wykluczenia komunikacyjnego. To rozwiązanie byłoby zdecydowanie komfortowe dla każdego i dla powiatów, bo nie ma nie potrzebnie pustych kursów i dla pasażera, bo ma możliwość jazdy autobusem kiedy chce, w bliskiej okolicy gdziekolwiek chce i często bez żadnego postoju. Oczywiście też powinna być też wersja internetowa (nie tylko zamówienie przez dzwonienie).

Ale takie cos istnieje i nazywa się TAXI. Jest wersja internetowa, telefoniczną a także można na postoju wsiąść.

To teraz odpowiedzmy sobie, czy taxi w wersji samochodowej czy nawet busa, może być uważany prawnie za komunikację miejską? I poza tym, czy kogoś kto dojeżdża 5 razy w tygodniu 20 km do miasta powiatowego stać na taksówkę, zakładając 10 kursów razy 50 zł to wyjdzie 500 zł tygodniowo, czyli 2000 zł miesięcznie, czyli dla takiej typowej osoby realnie około 70% pensji, no gratuluję pomysłu. :roll:
Cytować
#13 Adam 2021-12-21 13:27
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję ashir:
Cytuję SP45-116:
Cytuję .:
Cytuję SP45-116:
Gninny bus nie z sieci ZTM? Brawo! :sad:

Gminny bus z tego co rozumiem to ma działać na zasadach telebusa i chyba będzie bezpłatny.

A to może być. Tylko trzeba zobaczyć, jak obejść przepisy, bo te wprost nie zezwalają na transport publiczny na życzenie.
W kilku miastach (w tym w Krakowie i Szczecinie) już funkcjonują Telebusy.

I to jest fajne rozwiązanie, choć z czego to wiem, to nie działa dobrze do końca (jak to zwykle) to w Polsce prawnie. Gdyby to działało dobrze w Polsce NIGDZIE nie byłoby tzw. wykluczenia komunikacyjnego. To rozwiązanie byłoby zdecydowanie komfortowe dla każdego i dla powiatów, bo nie ma nie potrzebnie pustych kursów i dla pasażera, bo ma możliwość jazdy autobusem kiedy chce, w bliskiej okolicy gdziekolwiek chce i często bez żadnego postoju. Oczywiście też powinna być też wersja internetowa (nie tylko zamówienie przez dzwonienie).

Ale takie cos istnieje i nazywa się TAXI. Jest wersja internetowa, telefoniczną a także można na postoju wsiąść.
Cytować
#12 Jurajczyk Śląski 2021-12-20 21:28
Cytuję ashir:
Cytuję SP45-116:
Cytuję .:
Cytuję SP45-116:
Gninny bus nie z sieci ZTM? Brawo! :sad:

Gminny bus z tego co rozumiem to ma działać na zasadach telebusa i chyba będzie bezpłatny.

A to może być. Tylko trzeba zobaczyć, jak obejść przepisy, bo te wprost nie zezwalają na transport publiczny na życzenie.
W kilku miastach (w tym w Krakowie i Szczecinie) już funkcjonują Telebusy.

I to jest fajne rozwiązanie, choć z czego to wiem, to nie działa dobrze do końca (jak to zwykle) to w Polsce prawnie. Gdyby to działało dobrze w Polsce NIGDZIE nie byłoby tzw. wykluczenia komunikacyjnego. To rozwiązanie byłoby zdecydowanie komfortowe dla każdego i dla powiatów, bo nie ma nie potrzebnie pustych kursów i dla pasażera, bo ma możliwość jazdy autobusem kiedy chce, w bliskiej okolicy gdziekolwiek chce i często bez żadnego postoju. Oczywiście też powinna być też wersja internetowa (nie tylko zamówienie przez dzwonienie).
Cytować
#11 SP45-116 2021-12-20 15:26
Cytuję ashir:
Cytuję SP45-116:
Cytuję .:
Cytuję SP45-116:
Gninny bus nie z sieci ZTM? Brawo! :sad:

Gminny bus z tego co rozumiem to ma działać na zasadach telebusa i chyba będzie bezpłatny.

A to może być. Tylko trzeba zobaczyć, jak obejść przepisy, bo te wprost nie zezwalają na transport publiczny na życzenie.
W kilku miastach (w tym w Krakowie i Szczecinie) już funkcjonują Telebusy.


Tak, tylko jeśli nic nie zmieniło się jest to jazda na prawnej luce.
Cytować
#10 ashir 2021-12-20 12:31
Cytuję SP45-116:
Cytuję .:
Cytuję SP45-116:
Gninny bus nie z sieci ZTM? Brawo! :sad:

Gminny bus z tego co rozumiem to ma działać na zasadach telebusa i chyba będzie bezpłatny.

A to może być. Tylko trzeba zobaczyć, jak obejść przepisy, bo te wprost nie zezwalają na transport publiczny na życzenie.
W kilku miastach (w tym w Krakowie i Szczecinie) już funkcjonują Telebusy.
Cytować
#9 SP45-116 2021-12-20 07:41
Cytuję .:
Cytuję SP45-116:
Gninny bus nie z sieci ZTM? Brawo! :sad:

Gminny bus z tego co rozumiem to ma działać na zasadach telebusa i chyba będzie bezpłatny.

A to może być. Tylko trzeba zobaczyć, jak obejść przepisy, bo te wprost nie zezwalają na transport publiczny na życzenie.
Cytować
#8 Michal 2021-12-19 23:06
Wiem że ma wrócić, ale nie na starej trasie. Lepiej byłoby zrobić 210,708/226,726 i wspólny odcinek od Sierakowskiej do M.Mlociny lub Popiela i dalej do M.Marymont. Sokratesa wogole trzeba wyrzucić z trasy to jest strata czasu. Wszystko przez Nocznickiego.
Cytować
#7 michael112 2021-12-19 21:37
Cytuję qaz1:
Trochę offtop, ale podmiejskie 210 z częstotliwością 10/15/20 stanowi o wiele lepszą ofertę niż cokolwiek w Wawrze...To wiele świadczy o stanie komunikacji w tej dzielnicy.

Ano właśnie. A śmiem wątpić żeby gęstość zaludnienia w Laskach, Izabelinie czy Truskawiu była większa niż w Wawrze.
Cytować
#6 . 2021-12-19 20:18
Cytuję Michal:
To chyba tylko na telefon i te L18 też bo przy korkach popołudniowych to do Sierakowa będę z buta chodzić chyba. Głupota tyle kar jeździło i byli dobrze. Albo wrócić 726

726 ma wrócić od 2024.
Cytować
#5 Adam 2021-12-19 18:52
210 powinno jeździć prosto a po co drugim kursu z Sierakowa do Hornówka i spowrotem powinien jezd,IC ten gminny bus i by było ok.
Cytować
#4 Michal 2021-12-19 15:23
To chyba tylko na telefon i te L18 też bo przy korkach popołudniowych to do Sierakowa będę z buta chodzić chyba. Głupota tyle kar jeździło i byli dobrze. Albo wrócić 726
Cytować
#3 . 2021-12-19 15:09
Cytuję SP45-116:
Gninny bus nie z sieci ZTM? Brawo! :sad:

Gminny bus z tego co rozumiem to ma działać na zasadach telebusa i chyba będzie bezpłatny.
Cytować
#2 qaz1 2021-12-19 15:05
Trochę offtop, ale podmiejskie 210 z częstotliwością 10/15/20 stanowi o wiele lepszą ofertę niż cokolwiek w Wawrze...To wiele świadczy o stanie komunikacji w tej dzielnicy.
Cytować
#1 SP45-116 2021-12-19 09:07
Gninny bus nie z sieci ZTM? Brawo! :sad:
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy