Strona Główna

KM Łomianki: otwarcie ofert w przetargu na zakup dwóch autobusów

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

14 lutego o godz. 10:15 nastąpiło otwarcie ofert w przetargu na dostawę dwóch fabrycznie nowych autobusów dla Komunikacji Miejskiej Łomianki. Oferty złożyły trzy firmy - Solaris, Autosan i SOR.

Złożone oferty:

Wykonawca Cena (brutto) Okres gwarancji
SOLARIS Bus & Coach S.A. 2 546 100,00 zł 3 lata
AUTOSAN Sp. z o.o. 2 456 056,62 zł 3 lata
SOR Libchavy spol. s r.o. 2 829 000,00 zł 3 lata

Kwota zadeklarowana przez KM Łomianki na realizację zamówienia wyniosła 2 460 000,00 zł brutto.

Najtańsza oferta została zatem złożona przez firmę Autosan, choć nie jest pewne że zadecyduje to o wyborze autobusów właśnie tej marki. 30% kryteriów oceny ofert będą bowiem stanowiły warunki techniczno-eksploatacyjne. Zgodnie z wymaganiami przetargu, pojazdy będą musiały zostać dostarczone do 28 września br.

Więcej informacji o przetargu i wymaganej specyfikacji pojazdów.

Edycja: w trakcie przetargu dokonano zmiany specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zgodnie z nowymi wytycznymi, cena będzie stanowić 70% kryteriów oceny ofert, a warunki techniczno-eksploatacyjne 30%.

Komentarze   

#18 x 2020-02-19 21:09
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Rafako, ma dotacje z rządu? A to niespodzianka. Szczere póki nie powstaną albo mniejsze wersje (czyli elektryczne busy w różnych rozmiarach), albo większe autobusy. To tego projektu nie widzę. :sigh:

Gadają z ARP na temat przejęcia, po którym staliby się firmą państwową. No i wystartowali w konsorcjum z nimi w E-busie.
Cytować
#17 Jurajczyk Śląski 2020-02-19 17:29
Cytuję Adam:
Cytuję x:
Mam nadzieję, że Solaris wygra w ocenie technicznej, żeby tylko ten sanocki złom miał jak najmniej klientów.

I dzieki takiemu podejściu do sprawy nie mamy polskich zakładów pracy. Ciekawe co byś mówił gdybyś tam mieszkał i cała rodzina by pracowała w Autosanie. Żeby firma się rozwijała to muszą mieć sprzedaż.
Solaris na poczatku tez nie miał rewelacyjnych autobusów bo bazowaly na przestarzałym Neoplanie. A Autosan robi swój projekt i szacun dla ludzi którzy starają się uratować tą firmę.

Wg mnie ta firma ma potencjał, przede wszystkim powinni wprowadzić nowych, młodych i zdolnych projektantów, rozpocząć produkcję nowej generacji autobusów miejskich (konstrukcja ponoć w jakimś względzie bazuje na M125M) i wprowadzić różne wersje, od 6-metrowca po przeguba, od diesla po wodorowe i efekt końcowy może być jak najbardziej pozytywny. Kibicuję by tak się w końcu stało. :-)
Cytować
#16 Jurajczyk Śląski 2020-02-19 17:23
Cytuję x1:
Cytuję Edek:
Bo wtopie z Ursusami nie będą chcieli eksperymentować z niewiele lepszym Autosanem. Z ostatnich używanych Solarisów IV generacji są zadowoleni, więc wedlug mnie Solaris ma wygraną w kieszeni.


Jaka wtopa, bardzo dobre pojazdy, ostatnio jeżdżą codziennie od dłuższego czasu, do tego z własnych obserwacji zauważyłem, że są cichsze niż Solarisy (i wcale nie chodzi mi o elektryczne)

Akurat trzeba przyznać, że właściciel o nie dbał i taki jest tego efekt.
Cytować
#15 Jurajczyk Śląski 2020-02-19 17:22
Cytuję x:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję x:
Ktoś z Autosanu mówił, że nie chcą mieć tańszych elektryków niż konkurencja, chcą być zbliżeni cenowo.

No to zostają im przetargi gdzie raczej nikt nie złoży oferty, gdyż jak nie wymyślą super innowacji to raczej projekt spali się na panewce...

Co do elektrobusów, to moim zdaniem szansę ma Rafako, chyba że nabiorą dużo zamówień, których nie będą w stanie zrealizować i podzielą los Ursusa. Być może tym razem NCBiR uda się rozstrzygnąć program E-bus, jego wynik mógłby drastycznie zmienić układ sił na rynku. Jak to Pisowcy, będą pewnie dążyli do wygranej Rafako oraz właśnie Autosana. A co do Autosana, to szansą jest wspomniana już wcześniej Częstochowa.

Rafako, ma dotacje z rządu? A to niespodzianka. Szczere póki nie powstaną albo mniejsze wersje (czyli elektryczne busy w różnych rozmiarach), albo większe autobusy. To tego projektu nie widzę. :sigh:
Cytować
#14 Adam 2020-02-19 09:56
Cytuję x:
Mam nadzieję, że Solaris wygra w ocenie technicznej, żeby tylko ten sanocki złom miał jak najmniej klientów.

I dzieki takiemu podejściu do sprawy nie mamy polskich zakładów pracy. Ciekawe co byś mówił gdybyś tam mieszkał i cała rodzina by pracowała w Autosanie. Żeby firma się rozwijała to muszą mieć sprzedaż.
Solaris na poczatku tez nie miał rewelacyjnych autobusów bo bazowaly na przestarzałym Neoplanie. A Autosan robi swój projekt i szacun dla ludzi którzy starają się uratować tą firmę.
Cytować
#13 x 2020-02-19 09:29
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję x:
Ktoś z Autosanu mówił, że nie chcą mieć tańszych elektryków niż konkurencja, chcą być zbliżeni cenowo.

No to zostają im przetargi gdzie raczej nikt nie złoży oferty, gdyż jak nie wymyślą super innowacji to raczej projekt spali się na panewce...

Co do elektrobusów, to moim zdaniem szansę ma Rafako, chyba że nabiorą dużo zamówień, których nie będą w stanie zrealizować i podzielą los Ursusa. Być może tym razem NCBiR uda się rozstrzygnąć program E-bus, jego wynik mógłby drastycznie zmienić układ sił na rynku. Jak to Pisowcy, będą pewnie dążyli do wygranej Rafako oraz właśnie Autosana. A co do Autosana, to szansą jest wspomniana już wcześniej Częstochowa.
Cytować
#12 x1 2020-02-18 21:51
Cytuję Edek:
Bo wtopie z Ursusami nie będą chcieli eksperymentować z niewiele lepszym Autosanem. Z ostatnich używanych Solarisów IV generacji są zadowoleni, więc wedlug mnie Solaris ma wygraną w kieszeni.


Jaka wtopa, bardzo dobre pojazdy, ostatnio jeżdżą codziennie od dłuższego czasu, do tego z własnych obserwacji zauważyłem, że są cichsze niż Solarisy (i wcale nie chodzi mi o elektryczne)
Cytować
#11 Jurajczyk Śląski 2020-02-18 20:03
Cytuję x:
Ktoś z Autosanu mówił, że nie chcą mieć tańszych elektryków niż konkurencja, chcą być zbliżeni cenowo.

No to zostają im przetargi gdzie raczej nikt nie złoży oferty, gdyż jak nie wymyślą super innowacji to raczej projekt spali się na panewce...
Cytować
#10 x 2020-02-18 17:27
Ktoś z Autosanu mówił, że nie chcą mieć tańszych elektryków niż konkurencja, chcą być zbliżeni cenowo.
Cytować
#9 Jurajczyk Śląski 2020-02-18 15:13
@x
Masz rację, konstrukcja Autosana jest średnio udana, wiele pojazdów mimo małego wieku się telepie na postojach, praktycznie na kryteriach technicznych przegrywają z kretesem. Wg mnie Solaris na spokojnie nadrobi w punktach technicznych, a oferta nie jest dużo powyżej budżetu. Tak teraz z boku, ponoć Autosan chce przez Częstochowę wejść w rynek autobusów elektrycznych. :roll: Ciekawe jak im wypadnie, gdyż chyba swojego prototypa nigdzie na testy nie wysłali, więc ciężko coś o nim powiedzieć... Bo mogą zdobyć przez to doświadczenie i jeśli się sprawdzi to dobrze, jednak jeśli nie (pewnie będą tańsi od konkurencji) to zaleje Polskę (tani elektryk, to dla przewoźników autobusowych coś fantastycznego) fala taniej jakości pojazdów...
Cytować
#8 x 2020-02-18 09:07
Patrioci od siedmiu boleści. Solaris to nowoczesny, zachodnioeuropejski autobus, a Autosan to złom przeznaczony dla trzeciego świata. Oni wciąż chyba produkują H9 z czasów komuny, choć w sumie to może lepiej bo takiego złomu jak Sancity nawet MAZ nie wyprodukował. No ale cóż, to tylko POlska.
Cytować
#7 nik 2020-02-17 22:04
Autosan dostanie mniej punktów, będą Solarisy.
Cytować
#6 Jurajczyk Śląski 2020-02-17 21:38
Cytuję .:
Niech będzie chociaż jakąś różnorodność na sieci WTP a nie sama Makulatura.

W sumie jeśli mamy pogodzić różnorodność i żeby to nie był Autosan, to ja bym chciał najbardziej zobaczyć SOR-a. Chociaż pewnie i tak na punktacji technicznej wygra Solaris. Ostatnio też wygrali sporo dzięki przewadze technicznej mimo że Autosan był sporo tańszy.
Cytować
#5 Edek 2020-02-17 21:23
Bo wtopie z Ursusami nie będą chcieli eksperymentować z niewiele lepszym Autosanem. Z ostatnich używanych Solarisów IV generacji są zadowoleni, więc wedlug mnie Solaris ma wygraną w kieszeni.
Cytować
#4 . 2020-02-17 18:20
Niech będzie chociaż jakąś różnorodność na sieci WTP a nie sama Makulatura.
Cytować
#3 Mateusz 2020-02-17 18:03
Cytuję x:
Mam nadzieję, że Solaris wygra w ocenie technicznej, żeby tylko ten sanocki złom miał jak najmniej klientów.

A ja wolę żeby Autosan wygrał. Jedyną drogą do poprawienia jakości jest coraz większa ilość zamówień.
Cytować
#2 Konrad 2020-02-17 16:32
Oby wreszcie Autosan pojawił się na warszawskich ulicach
Cytować
#1 x 2020-02-17 13:45
Mam nadzieję, że Solaris wygra w ocenie technicznej, żeby tylko ten sanocki złom miał jak najmniej klientów.
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Reklama