Strona Główna

MZA wystawiły na sprzedaż 80 sztuk SU18

b_150_150_0_00_images_8422_alejaStanowZjednoczonych.jpg

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

W okresie od czerwca do grudnia 2020 roku, Miejskie Zakłady Autobusowe planują wycofywać Solarisy Urbino 18 o numerach taborowych 8201-8240 i 8401-8440. Są to pojazdy wyprodukowane w 2005 roku i eksploatowane przez MZA od nowości. Na stronie internetowej MZA pojawiło się ogłoszenie dotyczące sprzedaży. 

Autobusy aktualnie stacjonują na zakładzie R-3 "Ostrobramska". Wyposażone są w klimatyzację, system gaśniczy i blokadę alkoholową. Pojazdy napędza silnik DAF PE 228, spełniający normę emisji spalin EURO 3, wraz ze skrzynią biegów VOITH D864.3E.

Jak deklaruje MZA, stan liczników autobusów kształtuje się w przedziale od 887 027 km do 1 162 000 km

Komentarze   

#22 Czzarny 2020-02-11 17:22
Cytuję Mobilis A075:
Cytuję Gość_xxxx:
Moim zdaniem zamiast nich powinni sprzedać Solarisy z serii 81xx

A to czemu??? Bo klimy nie ma? Ale za to są duże okna, więc niech jeżdżą. W 82/84 z 2005r często klima nie działa, a okna nie dają się otworzyć, pomimo, że są odblokowane, wysłużone prowadnice, albo ZTM zakleja je jakąś modeliną, jakiś biały syf jest koło blokad.


R3 rok temu, bardzo zadbało o klimatyzację w swoich wozach i 82xx oraz 84xx ładnie chłodziły. Sauna w nich panowała rok wcześniej czyli w lato 2018. Na pewno warunki bardziej komfortowej niż w 81xx. Co do okien, to samo z 18xx nawet jak odblokowane to nie idzie ich w niektórych wozach otworzyć.
Cytować
#21 Jurajczyk Śląski 2020-02-09 22:30
Cytuję dipsi:
A szarpaki w przeciągu najbliższych kilka lat planują wycofać czy będą jeździć aż się rozpadną?

Być może pojadą na wieczny odpoczynek wszystkie, po dostawie kolejnych gazowców i otwarciu kolejnych odcinków M2.
Cytować
#20 dipsi 2020-02-09 18:29
A szarpaki w przeciągu najbliższych kilka lat planują wycofać czy będą jeździć aż się rozpadną?
Cytować
#19 czytelnik 2020-02-09 17:38
Cytuję Jakub:

Te z 2005 są na Euro 3. 8240 jest późniejszy i on na Euro 4. A te z 2007 zapewne to już same Euro 4.


Na OB jest opis 81xx - wszystkie mają zmodyfikowanego DAFa Euro4
Cytować
#18 Jurajczyk Śląski 2020-02-09 12:39
Cytuję Jakub:
Cytuję Jurajczyk Śląski:

Te z 2005 roku są na Euro 4, a te z 2007 roku, możliwe że już są dostosowane do Euro 5. Możliwe dlatego taka decyzja.

Te z 2005 są na Euro 3. 8240 jest późniejszy i on na Euro 4. A te z 2007 zapewne to już same Euro 4.

To już w sumie nie dziwię się, czemu MZA chce je wycofać.
Cytować
#17 Jakub 2020-02-09 10:56
Cytuję Jurajczyk Śląski:

Te z 2005 roku są na Euro 4, a te z 2007 roku, możliwe że już są dostosowane do Euro 5. Możliwe dlatego taka decyzja.

Te z 2005 są na Euro 3. 8240 jest późniejszy i on na Euro 4. A te z 2007 zapewne to już same Euro 4.
Cytować
#16 michael112 2020-02-08 23:09
Tym niemniej, oznacza to jednak że lato 2021 r. nie będzie jeszcze sezonem ze 100% klimatyzacji pasażerskiej wśród autobusów liniowych w Warszawie. Może uda się na 2022 r. ale też nie wiem.
Cytować
#15 michael112 2020-02-08 23:06
Ja chyba też bym w pierwszej kolejności (po MANach) wyciął 81xx ze względu na brak klimy. Na szczęście już na horyzoncie widać następne zakupy i tamtych te autobusy chyba już nie przetrwają.
Cytować
#14 Mobilis A075 2020-02-07 10:58
Cytuję Mikey:
Czyli jednak te z klima, a zostawiaja 80XX-81XX bez klimy? Na pewno pasazerom sie spodoba ta decyzja. Chociaz moze ma sens ekonomiczny, te sie da sprzedac, tamte chyba tylko ma szrot.

Zostawiają 80xx? :lol:
To nie wiedziałem, że mamy jeszcze U18 serii 80xx :lol:
Cytować
#13 Jurajczyk Śląski 2020-02-06 23:36
Cytuję Mikey:
Czyli jednak te z klima, a zostawiaja 80XX-81XX bez klimy? Na pewno pasazerom sie spodoba ta decyzja. Chociaz moze ma sens ekonomiczny, te sie da sprzedac, tamte chyba tylko ma szrot.

Te z 2005 roku są na Euro 4, a te z 2007 roku, możliwe że już są dostosowane do Euro 5. Możliwe dlatego taka decyzja.
Cytować
#12 Jurajczyk Śląski 2020-02-06 22:53
Cytuję P:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Te chcą sprzedać jak Mastera, a MAN-y jadą pod palnik.

Nie oszukujmy się, ale te Jelcze były wyeksploatowane i zostały sprzedane po cenie złomu. 15 tys za sztukę. Dobrze, że byli chętni dać im na pewien czas drugie życie.

Ciekawe co teraz z częścią co nie poszła. Jednak cena mała. Co pozwoli chętnym miastom wycofać np. szrot z lat 90. :-)
Cytować
#11 Mikey 2020-02-06 22:53
Czyli jednak te z klima, a zostawiaja 80XX-81XX bez klimy? Na pewno pasazerom sie spodoba ta decyzja. Chociaz moze ma sens ekonomiczny, te sie da sprzedac, tamte chyba tylko ma szrot.
Cytować
#10 P 2020-02-06 19:55
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Te chcą sprzedać jak Mastera, a MAN-y jadą pod palnik.

Nie oszukujmy się, ale te Jelcze były wyeksploatowane i zostały sprzedane po cenie złomu. 15 tys za sztukę. Dobrze, że byli chętni dać im na pewien czas drugie życie.
Cytować
#9 Jurajczyk Śląski 2020-02-06 16:34
Cytuję x:
Aha czyli Solarisy z 2005 sprzedają, ale 20 letnie szroty MAN-y będą jeździć w najlepsze, tak? Suuuuuper!!!!

Te chcą sprzedać jak Mastera, a MAN-y jadą pod palnik.
Cytować
#8 Jurajczyk Śląski 2020-02-06 16:33
Cytuję Gość_xxxx:
Moim zdaniem zamiast nich powinni sprzedać Solarisy z serii 81xx

Jeśli to nie problem finansowy i techniczny, to można przenieść klimę z pojazdów z 2005 roku. Co do SU18 z tego roku jednak i tak za nie długo (rok może) idą na wycofanie, gdyż przyjadą gazowce.
Cytować
#7 Mobilis A075 2020-02-06 11:32
Cytuję x:
Aha czyli Solarisy z 2005 sprzedają, ale 20 letnie szroty MAN-y będą jeździć w najlepsze, tak? Suuuuuper!!!!

Na szczęście te szroty NG313 teraz zaczną wycinać tą resztę. Im na pewno chodzi, że solarisy sprzedadzą, ale jak NG 313 do pieca pójdą
Cytować
#6 Mobilis A075 2020-02-06 10:01
Cytuję Gość_xxxx:
Moim zdaniem zamiast nich powinni sprzedać Solarisy z serii 81xx

A to czemu??? Bo klimy nie ma? Ale za to są duże okna, więc niech jeżdżą. W 82/84 z 2005r często klima nie działa, a okna nie dają się otworzyć, pomimo, że są odblokowane, wysłużone prowadnice, albo ZTM zakleja je jakąś modeliną, jakiś biały syf jest koło blokad.
Cytować
#5 x 2020-02-06 08:57
Aha czyli Solarisy z 2005 sprzedają, ale 20 letnie szroty MAN-y będą jeździć w najlepsze, tak? Suuuuuper!!!!
Cytować
#4 Gość_xxxx 2020-02-06 07:30
Moim zdaniem zamiast nich powinni sprzedać Solarisy z serii 81xx
Cytować
#3 Jurajczyk Śląski 2020-02-06 00:58
Teraz pójdzie do kasacji 10 MAN-ów NG313, po dostawie ostatnich 10 MAN-ów Lion's City G CNG, czyli zostanie koło 50 MAN-ów NG313 i 80 SU18 z 2005 roku, przyjedzie za nie 130 SU18 Electric. Wszystko się zgadza. Więc wychodzi, że w przeciwieństwie do odcinka wschodniego metra, po budowie zachodniego odcinka, nie powinno być na - ilostanu taboru autobusowego. ;-)
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy