Strona Główna

Przetarg na 160 gazowców CNG i LNG

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Miejskie Zakłady Autobusowe ogłosiły przetarg na dostawę 160 gazowców (70 na CNG i 90 na LNG). Przetarg został podzielony na dwa zadania. Pierwsze autobusy trafią do Warszawy już w 2021 roku.

Zadanie pierwsze - 40 solo CNG i 30 przegubów CNG

Zadanie pierwsze obejmuje:

  • Dostawę 40 sztuk fabrycznie nowych autobusów klasy MAXI CNG, w terminie od 40 tygodnia od podpisania umowy, ale nie wcześniej niż 28 maja 2021 roku.
  • Dostawę 30 sztuk fabrycznie nowych autobusów przegubowych CNG, w terminie od 36 tygodnia od podpisania umowy, ale nie wcześniej niż od 30 kwietnia 2021 roku

Parametry - autobusy solowe:

  • Minimalna liczba miejsc siedzących: 24
  • Minimalna liczba miejsc ogółem: 80
  • Układ drzwi: 2-2-2
  • Długość autobusu: 11,8 - 12,2m
  • Silnik: zasilany gazem ziemnym CNG, spełniający normę EURO 6
  • Autobusy muszą być wyposażone w klimatyzację i monitoring
  • Kabina typu zamkniętego z oddzielnym wejściem dla kierowcy
  • System Informacji Pasażerskiej spełniający wymagania ZTM

Parametry - autobusy przegubowe:

  • Minimalna liczba miejsc siedzących: 38
  • Minimalna liczba miejsc ogółem: 120
  • Układ drzwi: 2-2-2-2
  • Długość autobusu: 17,5 - 18,2m
  • Silnik: zasilany gazem ziemnym CNG, spełniający normę EURO 6
  • Autobusy muszą być wyposażone w klimatyzację i monitoring
  • Kabina typu zamkniętego z oddzielnym wejściem dla kierowcy
  • System Informacji Pasażerskiej spełniający wymagania ZTM

Kryteria oceny ofert w zadaniu pierwszym:

Kryterium Znaczenie kryterium
Cena 85%
Parametry techniczne, w tym: 6%
Parametry silnika
Moc, moment maksymalny
2%
Unifikacja silnika 0,5%
Podatność do napraw powypadkowych
Podział szyby przedniej
1%
Podatność do napraw powypadkowych
Podział poszyć
1%
Wykonanie antykorozyjne nadwozia 0,5%
Urządzenie klimatyzacyjne 0,5%
System gaśniczy 0,5%
Ekologia 9%
Zużycie energii, emisja CO2 i zanieczyszczeń 7%
Zastosowanie rozwiązań poprawiających bilans energetyczny i zmniejszających zużycie paliwa 2%

Zadanie drugie - 90 przegubów LNG

Zadanie drugie obejmuje:

  • Dostawę 90 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich przegubowych LNG, w terminie od 80 tygodnia od podpisania umowy, ale nie wcześniej niż 3 grudnia 2021 roku

Parametry autobusów:

  • Minimalna liczba miejsc siedzących: 36
  • Minimalna liczba miejsc ogółem: 120
  • Układ drzwi: 2-2-2-2
  • Długość autobusu: 17,5 - 18,2m
  • Silnik: zasilany gazem LNG, spełniający normę EURO 6
  • Autobusy muszą być wyposażone w klimatyzację i monitoring
  • Kabina typu zamkniętego z oddzielnym wejściem dla kierowcy
  • System Informacji Pasażerskiej spełniający wymagania ZTM

Kryteria oceny ofert w zadaniu drugim:

Kryterium Znaczenie kryterium
Cena 83%
Parametry techniczne, w tym: 7%
Parametry silnika
Moc, moment maksymalny
2%
Unifikacja silnika 0,5%
Zastosowanie zbiornika LNG o powiększonej pojemności 1%
Podatność do napraw powypadkowych
Podział szyby przedniej
1%
Podatność do napraw powypadkowych
Podział poszyć
1%
Wykonanie antykorozyjne nadwozia 0,5%
Urządzenie klimatyzacyjne 0,5%
System gaśniczy 0,5%
Ekologia 10%
Zużycie energii, emisja CO2 i zanieczyszczeń 7%
Zastosowanie rozwiązań poprawiających bilans energetyczny i zmniejszających zużycie paliwa 2%
Zastosowanie agregatu grzewczego zasilanego paliwem metanowym 1%

Termin składania ofert: 20 lutego 2020 roku, godz. 10:30

Ponadto, zamawiający przewiduje zmianę przedmiotu umowy w zakresie zwiększenia liczby autobusów objętych umową. Chodziłoby o dodatkowe 30 autobusów przegubowych CNG. Zamawiający dopuścił także składanie ofert częściowych w przetargu.

Komentarze   

#32 x 2020-01-19 13:07
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję M&Ms:
Cytuję Jurajczyk Śląski:

To fakt, dobrze że diesli już nie będzie.

A w Gdańsku i we Wrocławiu wciąż trzyma się tabor 100% diesel, więc nie są to takie postępowe i bogate miasta, jak mogłoby się wydawać :P

Niby tak, ale słyszałem że chcą już wprowadzać je, choć nie wiem czy ustawa o elektromobilności ich nie zmusiła.

Gdańsk liczy ZTCW na wodorowce, w sumie w 2021 mają powstać pierwsze w Polsce stacje wodoru(w Warszawie i nad morzem właśnie), więc może coś się tam ruszy.
Cytować
#31 Jurajczyk Śląski 2020-01-18 16:26
Cytuję M&Ms:
Cytuję Jurajczyk Śląski:

To fakt, dobrze że diesli już nie będzie.

A w Gdańsku i we Wrocławiu wciąż trzyma się tabor 100% diesel, więc nie są to takie postępowe i bogate miasta, jak mogłoby się wydawać :P

Niby tak, ale słyszałem że chcą już wprowadzać je, choć nie wiem czy ustawa o elektromobilności ich nie zmusiła.
Cytować
#30 M&Ms 2020-01-17 12:11
Cytuję Jurajczyk Śląski:

To fakt, dobrze że diesli już nie będzie.

A w Gdańsku i we Wrocławiu wciąż trzyma się tabor 100% diesel, więc nie są to takie postępowe i bogate miasta, jak mogłoby się wydawać :P
Cytować
#29 Jurajczyk Śląski 2020-01-17 02:30
Cytuję M&Ms:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję XYZ:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Jakub:
Minimalnie 36 miejsc siedzących w przegubach, czyli wyczuwam klasyczek w postaci ilości 39 takowych... Wszak wszystkie niedawne nowości przegubowe (MANy MZA i Solarisy Arrivy) mają po tyle miejsc.

Oby tylko nie było pojedyńczego siedzenia za kabiną kierowcy jak w gazowych SU18 Arrivy.


Niech weźmie Scanie, tak w ogóle miejsc siedzących nie .a

W sumie jak chcą, tylko żeby wytrzymały chociaż do 2035 roku.

No właśnie. Niech wezmą to co chcą, mogą być nawet Autosany, Mazy, albo nawet jakieś chińczyki czy turasy. Ważne żeby były nowe autobusy, wygodne i ekologiczne, a CNG gwarantuje ekologię niezależnie od marki.

To fakt, dobrze że diesli już nie będzie.
Cytować
#28 M&Ms 2020-01-16 12:49
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję XYZ:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Jakub:
Minimalnie 36 miejsc siedzących w przegubach, czyli wyczuwam klasyczek w postaci ilości 39 takowych... Wszak wszystkie niedawne nowości przegubowe (MANy MZA i Solarisy Arrivy) mają po tyle miejsc.

Oby tylko nie było pojedyńczego siedzenia za kabiną kierowcy jak w gazowych SU18 Arrivy.


Niech weźmie Scanie, tak w ogóle miejsc siedzących nie .a

W sumie jak chcą, tylko żeby wytrzymały chociaż do 2035 roku.

No właśnie. Niech wezmą to co chcą, mogą być nawet Autosany, Mazy, albo nawet jakieś chińczyki czy turasy. Ważne żeby były nowe autobusy, wygodne i ekologiczne, a CNG gwarantuje ekologię niezależnie od marki.
Cytować
#27 Jurajczyk Śląski 2020-01-15 20:23
Cytuję XYZ:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Jakub:
Minimalnie 36 miejsc siedzących w przegubach, czyli wyczuwam klasyczek w postaci ilości 39 takowych... Wszak wszystkie niedawne nowości przegubowe (MANy MZA i Solarisy Arrivy) mają po tyle miejsc.

Oby tylko nie było pojedyńczego siedzenia za kabiną kierowcy jak w gazowych SU18 Arrivy.


Niech weźmie Scanie, tak w ogóle miejsc siedzących nie .a

W sumie jak chcą, tylko żeby wytrzymały chociaż do 2035 roku.
Cytować
#26 Jurajczyk Śląski 2020-01-15 20:22
I musisz to ciągle wypominać? To, że Warszawa jest stolicą, nie znaczy że musi kupować ultrawypasione Citaro najlepiej na wodór i z podłogą obitą złotem. A w Gdańsku(GAiT i BP Tour) oraz w Krakowie(Mobilis i ex. demonstracyjne w MPK) Conecta jak najbardziej jeżdżą, i to nie jakieś pojedyncze sztuki. Zresztą we Wrocławiu też się niedługo pojawią. W ogóle nie rozumiem tego hejtu na Conecto, bo to nie jest żadna budżetówa tylko całkiem porządny autobus, z tym że dostosowany do naszych warunków, a nie zachodnich, w tym do realiów cenowych.
Jednak czy w Niemczech spotkamy Conecta, niestety nie, chociaż z przykrością stwierdzam ale Citaro idzie w jego stronę, poprzez coraz większe stawianie na Turków (tańsza siła robocza) niż na dobrych pracowników z Niemiec, czy krajów maksymalnie 2. świata. Dlatego chwalę MAN-a czy Solarisa bo oni wiedzą kogo zatrudnić i jakie autobusy będą się dobrze sprawowały latami. :-)
Cytować
#25 XYZ 2020-01-15 18:44
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Jakub:
Minimalnie 36 miejsc siedzących w przegubach, czyli wyczuwam klasyczek w postaci ilości 39 takowych... Wszak wszystkie niedawne nowości przegubowe (MANy MZA i Solarisy Arrivy) mają po tyle miejsc.

Oby tylko nie było pojedyńczego siedzenia za kabiną kierowcy jak w gazowych SU18 Arrivy.


Niech weźmie Scanie, tak w ogóle miejsc siedzących nie .a
Cytować
#24 M&Ms 2020-01-15 14:58
Cytuję Jurajczyk Śląski:

Nie, nie śmieję, tylko odpowiadam na komentarz @x, z resztą Warszawa dała sobie wcisnąć Mercedesy Conecto, taki Gdańsk, Wrocław, Kraków nie dał sobie ich wcisnąć. Czytaj ze zrozumieniem i faktem, a nie ziejesz hejtem.

I musisz to ciągle wypominać? To, że Warszawa jest stolicą, nie znaczy że musi kupować ultrawypasione Citaro najlepiej na wodór i z podłogą obitą złotem. A w Gdańsku(GAiT i BP Tour) oraz w Krakowie(Mobilis i ex. demonstracyjne w MPK) Conecta jak najbardziej jeżdżą, i to nie jakieś pojedyncze sztuki. Zresztą we Wrocławiu też się niedługo pojawią. W ogóle nie rozumiem tego hejtu na Conecto, bo to nie jest żadna budżetówa tylko całkiem porządny autobus, z tym że dostosowany do naszych warunków, a nie zachodnich, w tym do realiów cenowych.
Cytować
#23 Jurajczyk Śląski 2020-01-15 09:00
Cytuję Jakub:
Minimalnie 36 miejsc siedzących w przegubach, czyli wyczuwam klasyczek w postaci ilości 39 takowych... Wszak wszystkie niedawne nowości przegubowe (MANy MZA i Solarisy Arrivy) mają po tyle miejsc.

Oby tylko nie było pojedyńczego siedzenia za kabiną kierowcy jak w gazowych SU18 Arrivy.
Cytować
#22 Jurajczyk Śląski 2020-01-15 08:59
Cytuję M&Ms:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję x:
Obstawiam Scanie(na LNG) albo Solarisa. MAN-y po wprowadzeniu nowej generacji są drogie jak na Warszawę.
Swoją drogą, ciekawe czy Autosan ma szansę na start.
Wyprodukowali już łącznie 31 solówek na CNG(łącznie z prototypem), mają zakontraktowane 60 sztuk dla Rzeszowa.
A, i jeszcze jedno. Wie ktoś czy po tym przetargu z Pragi i Żoliborza znikną szarpaki?

Jest niby jeszcze Mercedes Conecto na CNG, w sumie cenowo pod Warszawę. :P

Mógłbyś przestać hejtować Warszawę bo to nie portal do leczenia kompleksów.

To nie jest hejt, tylko fakt, gdzie cena jest ważniejsza od jakości. Poszukaj wpierw historii przetargów z całej Polski, gdzie cena nie odegrała znaczącej roli i co przewoźnicy dostali...
Cytować
#21 Jurajczyk Śląski 2020-01-15 08:57
Cytuję M&Ms:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję x:
Obstawiam Scanie(na LNG) albo Solarisa. MAN-y po wprowadzeniu nowej generacji są drogie jak na Warszawę.
Swoją drogą, ciekawe czy Autosan ma szansę na start.
Wyprodukowali już łącznie 31 solówek na CNG(łącznie z prototypem), mają zakontraktowane 60 sztuk dla Rzeszowa.
A, i jeszcze jedno. Wie ktoś czy po tym przetargu z Pragi i Żoliborza znikną szarpaki?

Jest niby jeszcze Mercedes Conecto na CNG, w sumie cenowo pod Warszawę. :P

Koleś, ciągle piszesz że Warszawa to powinna kupić MAZy i LAZy, masz jakieś kompleksy związane z tym miastem? Może jesteś z Krakowa i masz ból wiadomej części ciała z powodu zabrania stolicy?

Nie, nie śmieję, tylko odpowiadam na komentarz @x, z resztą Warszawa dała sobie wcisnąć Mercedesy Conecto, taki Gdańsk, Wrocław, Kraków nie dał sobie ich wcisnąć. Czytaj ze zrozumieniem i faktem, a nie ziejesz hejtem.
Cytować
#20 Jakub 2020-01-14 20:14
Minimalnie 36 miejsc siedzących w przegubach, czyli wyczuwam klasyczek w postaci ilości 39 takowych... Wszak wszystkie niedawne nowości przegubowe (MANy MZA i Solarisy Arrivy) mają po tyle miejsc.
Cytować
#19 M&Ms 2020-01-14 17:21
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję x:
Obstawiam Scanie(na LNG) albo Solarisa. MAN-y po wprowadzeniu nowej generacji są drogie jak na Warszawę.
Swoją drogą, ciekawe czy Autosan ma szansę na start.
Wyprodukowali już łącznie 31 solówek na CNG(łącznie z prototypem), mają zakontraktowane 60 sztuk dla Rzeszowa.
A, i jeszcze jedno. Wie ktoś czy po tym przetargu z Pragi i Żoliborza znikną szarpaki?

Jest niby jeszcze Mercedes Conecto na CNG, w sumie cenowo pod Warszawę. :P

Mógłbyś przestać hejtować Warszawę bo to nie portal do leczenia kompleksów.
Cytować
#18 M&Ms 2020-01-14 10:16
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję x:
Obstawiam Scanie(na LNG) albo Solarisa. MAN-y po wprowadzeniu nowej generacji są drogie jak na Warszawę.
Swoją drogą, ciekawe czy Autosan ma szansę na start.
Wyprodukowali już łącznie 31 solówek na CNG(łącznie z prototypem), mają zakontraktowane 60 sztuk dla Rzeszowa.
A, i jeszcze jedno. Wie ktoś czy po tym przetargu z Pragi i Żoliborza znikną szarpaki?

Jest niby jeszcze Mercedes Conecto na CNG, w sumie cenowo pod Warszawę. :P

Koleś, ciągle piszesz że Warszawa to powinna kupić MAZy i LAZy, masz jakieś kompleksy związane z tym miastem? Może jesteś z Krakowa i masz ból wiadomej części ciała z powodu zabrania stolicy?
Cytować
#17 Jurajczyk Śląski 2020-01-14 09:25
Cytuję x:
Cytuję Jurajczyk Śląski:

Może ktoś zechce wznowić produkcję solbusów? Jeśli nie, to Scania ma jakieś autobusy na LNG, co prawda nie
Jak nie mają zamówień to może, ale raczej wątpię, gdyż chcą już zrobić nową generację autobusu, więc czy będą chcieli jeszcze wziąć duży kontrakt, na starej generacji?

Dlaczego mieliby nie chcieć? Warszawa już wiele razy kupowała stare generacje autobusów, przykład - 80 Conecto sprzed liftingu, 110 gazowych MAN-ów(których 10 sztuk wciąż czeka na dostawę), ponad 100 Solarisów III generacji u ajentów.

Tylko co innego Warszawa chce, a co innego czy producent dany model wystawi, równie dobrze przewoźnik chce przycisków stop ozdobionych kryształami swarovskiego, za cenę normalną. I chyba żaden normalny producent, sorry ale tego nie zrobi...
Cytować
#16 Jurajczyk Śląski 2020-01-14 09:22
Cytuję x:
Obstawiam Scanie(na LNG) albo Solarisa. MAN-y po wprowadzeniu nowej generacji są drogie jak na Warszawę.
Swoją drogą, ciekawe czy Autosan ma szansę na start.
Wyprodukowali już łącznie 31 solówek na CNG(łącznie z prototypem), mają zakontraktowane 60 sztuk dla Rzeszowa.
A, i jeszcze jedno. Wie ktoś czy po tym przetargu z Pragi i Żoliborza znikną szarpaki?

Jest niby jeszcze Mercedes Conecto na CNG, w sumie cenowo pod Warszawę. :P
Cytować
#15 x 2020-01-14 07:51
Cytuję Jurajczyk Śląski:

Może ktoś zechce wznowić produkcję solbusów? Jeśli nie, to Scania ma jakieś autobusy na LNG, co prawda nie
Jak nie mają zamówień to może, ale raczej wątpię, gdyż chcą już zrobić nową generację autobusu, więc czy będą chcieli jeszcze wziąć duży kontrakt, na starej generacji?

Dlaczego mieliby nie chcieć? Warszawa już wiele razy kupowała stare generacje autobusów, przykład - 80 Conecto sprzed liftingu, 110 gazowych MAN-ów(których 10 sztuk wciąż czeka na dostawę), ponad 100 Solarisów III generacji u ajentów.
Cytować
#14 x 2020-01-14 07:35
Obstawiam Scanie(na LNG) albo Solarisa. MAN-y po wprowadzeniu nowej generacji są drogie jak na Warszawę.
Swoją drogą, ciekawe czy Autosan ma szansę na start.
Wyprodukowali już łącznie 31 solówek na CNG(łącznie z prototypem), mają zakontraktowane 60 sztuk dla Rzeszowa.
A, i jeszcze jedno. Wie ktoś czy po tym przetargu z Pragi i Żoliborza znikną szarpaki?
Cytować
#13 Jurajczyk Śląski 2020-01-14 02:04
Cytuję Witek:
Cytuję MP2000D:
Wow 3 drzwiowe przeguby i to jeszcze CNG nice


A gdzie jest napisane że 3 drzwiowe?? Bo ja widzę 2-2-2-2
Tylko że chyba piszący się rozpędzili bo i przy solówkach napisali układ drzwi 2-2-2-2.
A cgphyba takich nikt nie produkuje.

Akurat błąd był, kiedy MP2000D pisał, a takie autobusy 4-drzwiowe produkuje, np. SOR.
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy