Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.
Miejskie Zakłady Autobusowe ogłosiły przetarg na dostawę 160 gazowców (70 na CNG i 90 na LNG). Przetarg został podzielony na dwa zadania. Pierwsze autobusy trafią do Warszawy już w 2021 roku.
Zadanie pierwsze obejmuje:
Parametry - autobusy solowe:
Parametry - autobusy przegubowe:
Kryteria oceny ofert w zadaniu pierwszym:
Kryterium | Znaczenie kryterium |
Cena | 85% |
Parametry techniczne, w tym: | 6% |
Parametry silnika Moc, moment maksymalny |
2% |
Unifikacja silnika | 0,5% |
Podatność do napraw powypadkowych Podział szyby przedniej |
1% |
Podatność do napraw powypadkowych Podział poszyć |
1% |
Wykonanie antykorozyjne nadwozia | 0,5% |
Urządzenie klimatyzacyjne | 0,5% |
System gaśniczy | 0,5% |
Ekologia | 9% |
Zużycie energii, emisja CO2 i zanieczyszczeń | 7% |
Zastosowanie rozwiązań poprawiających bilans energetyczny i zmniejszających zużycie paliwa | 2% |
Zadanie drugie obejmuje:
Parametry autobusów:
Kryteria oceny ofert w zadaniu drugim:
Kryterium | Znaczenie kryterium |
Cena | 83% |
Parametry techniczne, w tym: | 7% |
Parametry silnika Moc, moment maksymalny |
2% |
Unifikacja silnika | 0,5% |
Zastosowanie zbiornika LNG o powiększonej pojemności | 1% |
Podatność do napraw powypadkowych Podział szyby przedniej |
1% |
Podatność do napraw powypadkowych Podział poszyć |
1% |
Wykonanie antykorozyjne nadwozia | 0,5% |
Urządzenie klimatyzacyjne | 0,5% |
System gaśniczy | 0,5% |
Ekologia | 10% |
Zużycie energii, emisja CO2 i zanieczyszczeń | 7% |
Zastosowanie rozwiązań poprawiających bilans energetyczny i zmniejszających zużycie paliwa | 2% |
Zastosowanie agregatu grzewczego zasilanego paliwem metanowym | 1% |
Termin składania ofert: 20 lutego 2020 roku, godz. 10:30
Ponadto, zamawiający przewiduje zmianę przedmiotu umowy w zakresie zwiększenia liczby autobusów objętych umową. Chodziłoby o dodatkowe 30 autobusów przegubowych CNG. Zamawiający dopuścił także składanie ofert częściowych w przetargu.
Komentarze
Gdańsk liczy ZTCW na wodorowce, w sumie w 2021 mają powstać pierwsze w Polsce stacje wodoru(w Warszawie i nad morzem właśnie), więc może coś się tam ruszy.
Niby tak, ale słyszałem że chcą już wprowadzać je, choć nie wiem czy ustawa o elektromobilności ich nie zmusiła.
A w Gdańsku i we Wrocławiu wciąż trzyma się tabor 100% diesel, więc nie są to takie postępowe i bogate miasta, jak mogłoby się wydawać
To fakt, dobrze że diesli już nie będzie.
No właśnie. Niech wezmą to co chcą, mogą być nawet Autosany, Mazy, albo nawet jakieś chińczyki czy turasy. Ważne żeby były nowe autobusy, wygodne i ekologiczne, a CNG gwarantuje ekologię niezależnie od marki.
W sumie jak chcą, tylko żeby wytrzymały chociaż do 2035 roku.
Jednak czy w Niemczech spotkamy Conecta, niestety nie, chociaż z przykrością stwierdzam ale Citaro idzie w jego stronę, poprzez coraz większe stawianie na Turków (tańsza siła robocza) niż na dobrych pracowników z Niemiec, czy krajów maksymalnie 2. świata. Dlatego chwalę MAN-a czy Solarisa bo oni wiedzą kogo zatrudnić i jakie autobusy będą się dobrze sprawowały latami.
Niech weźmie Scanie, tak w ogóle miejsc siedzących nie .a
I musisz to ciągle wypominać? To, że Warszawa jest stolicą, nie znaczy że musi kupować ultrawypasione Citaro najlepiej na wodór i z podłogą obitą złotem. A w Gdańsku(GAiT i BP Tour) oraz w Krakowie(Mobilis i ex. demonstracyjne w MPK) Conecta jak najbardziej jeżdżą, i to nie jakieś pojedyncze sztuki. Zresztą we Wrocławiu też się niedługo pojawią. W ogóle nie rozumiem tego hejtu na Conecto, bo to nie jest żadna budżetówa tylko całkiem porządny autobus, z tym że dostosowany do naszych warunków, a nie zachodnich, w tym do realiów cenowych.
Oby tylko nie było pojedyńczego siedzenia za kabiną kierowcy jak w gazowych SU18 Arrivy.
To nie jest hejt, tylko fakt, gdzie cena jest ważniejsza od jakości. Poszukaj wpierw historii przetargów z całej Polski, gdzie cena nie odegrała znaczącej roli i co przewoźnicy dostali...
Nie, nie śmieję, tylko odpowiadam na komentarz @x, z resztą Warszawa dała sobie wcisnąć Mercedesy Conecto, taki Gdańsk, Wrocław, Kraków nie dał sobie ich wcisnąć. Czytaj ze zrozumieniem i faktem, a nie ziejesz hejtem.
Mógłbyś przestać hejtować Warszawę bo to nie portal do leczenia kompleksów.
Koleś, ciągle piszesz że Warszawa to powinna kupić MAZy i LAZy, masz jakieś kompleksy związane z tym miastem? Może jesteś z Krakowa i masz ból wiadomej części ciała z powodu zabrania stolicy?
Tylko co innego Warszawa chce, a co innego czy producent dany model wystawi, równie dobrze przewoźnik chce przycisków stop ozdobionych kryształami swarovskiego, za cenę normalną. I chyba żaden normalny producent, sorry ale tego nie zrobi...
Jest niby jeszcze Mercedes Conecto na CNG, w sumie cenowo pod Warszawę.
Dlaczego mieliby nie chcieć? Warszawa już wiele razy kupowała stare generacje autobusów, przykład - 80 Conecto sprzed liftingu, 110 gazowych MAN-ów(których 10 sztuk wciąż czeka na dostawę), ponad 100 Solarisów III generacji u ajentów.
Swoją drogą, ciekawe czy Autosan ma szansę na start.
Wyprodukowali już łącznie 31 solówek na CNG(łącznie z prototypem), mają zakontraktowane 60 sztuk dla Rzeszowa.
A, i jeszcze jedno. Wie ktoś czy po tym przetargu z Pragi i Żoliborza znikną szarpaki?
Akurat błąd był, kiedy MP2000D pisał, a takie autobusy 4-drzwiowe produkuje, np. SOR.
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.