Strona Główna

21 Jelczy Mastero na sprzedaż

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Miejskie Zakłady Autobusowe wystawiły na sprzedaż 21 sztuk Jelczy M121I/4 "Mastero", które zostały wycofane z eksploatacji liniowej w tym roku. Sprzedaż obędzie się w formie licytacji.

Termin licytacji: 23 grudnia, godz. 9:00

Uwagi dotyczące autobusów:

  • Autobusy będą miały zdemontowane kasowniki i biletomaty
  • Autobusy w momencie odbioru będą zatankowane do pełna
  • Autobusy w chwili odbioru będą miały aktualne badania techniczne

Autobusy na sprzedaż:

Numer taborowy Przebieg (stan na 12.11.2019) 
4901 964 210 km
4902 909 593 km 
4903 923 571 km
4905 1 003 093 km 
 4906  897 390 km 
4909 896 847 km
4912 928 658 km
 4915  972 449 km 
4916 897 993 km
4919 969 497 km
4923 961 823 km
4925 932 412 km
 4926  955 304 km 
4927 944 540 km
 4937  936 436 km 
4943 929 177 km
4946 958 639 km
4947 946 361 km
4948 938 315 km
4949 955 513 km
4953 688 978 km

Licytacja odbędzie się w 2 etapach:

ETAP 1 - Sprzedaż autobusów w pakietach:

  • Pakiet 1 - 4901, 4902, 4903, 4905, 4906, cena wywoławcza: 75000 zł
  • Pakiet 2 - 4915, 4916, 4926, 4937, 4949, cena wywoławcza: 75000 zł
  • Pakiet 3 - 4909, 4919, 4923, 4927, 4943, cena wywoławcza: 75000 zł
  • Pakiet 4 - 4912, 4946, 4947, 4948, 4953, cena wywoławcza: 75000 zł
  • Pakiet 5 - 4925, cena wywoławcza: 15000 zł

W przypadku, gdy nie wszystkie pakiety autobusów z etapu 1 zostaną sprzedane, odbędzie się etap 2.

ETAP 2 - Sprzedaż pojedynczych sztuk autobusów, cena wywoławcza: 15000 zł

Komentarze   

#27 Scharlich 2020-01-27 15:07
Witam.
Opchnięto coś jeszcze z zestawu?
Cytować
#26 Scharlich 2020-01-08 23:39
Cytuję Jakub:
Cytuję Scharlich:
Witam. I jak efekty sprzedaży?
Ma ktoś jakieś info?

Pakiet drugi zakupiło MPK w Ostrowcu Świętokrzyskim


Thx.
Cytować
#25 Jakub 2020-01-02 22:00
Cytuję Scharlich:
Witam. I jak efekty sprzedaży?
Ma ktoś jakieś info?

Pakiet drugi zakupiło MPK w Ostrowcu Świętokrzyskim
Cytować
#24 Osiem 2019-12-31 00:19
Cytuję Сувалки:
Cytuję Bart143:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję x:
Rozumiem, że reszta z wyjątkiem 4942, nie nadaje się do dalszej eksploatacji, i dlatego zostają pod płotem?
4942 został jako zabytek, wg mnie przy takim wieku wozu, to lekki absurd. Ja bym po prostu z nowym właścicielem zawarł możliwość (za 5, czy ileś lat, kiedy te pojazdy będą już gatunkiem wymarłym) odkupu, dzięki temu miasto zawsze na teraz zyska ileś pieniędzy. A wóz nie będzie bezczynnie stał pod płotem zajezdni...

Dodam tylko że Berlin wycofuje wozy po 10 latach i takie MANy NG313/323 (NIE pamiętam dokładnie) Lion's City DD są już zabytkami


No, a kiedy chciałem, żeby KMKM zachowało MANa NL223 (2003 rok) lub Lion’sa po ITSie - to mnie wyśmiali na O-B. Prawda jednak jest taka, że one też są godne.

Warszawskie NL223 cały czas można kupić, np. tu: https://autoline.com.pl/-/sprzedaz/autobusy-miejskie/MAN-NL223--18032422171649585900
Cytować
#23 Сувалки 2019-12-29 20:47
Cytuję CafeKaskada:
Cytuję Сувалки:
[quote name="Bart143"][quote name="Jurajczyk Śląski"][quote name="x"](...)
No, a kiedy chciałem, żeby KMKM zachowało MANa NL223 (2003 rok) lub Lion’sa po ITSie - to mnie wyśmiali na O-B. Prawda jednak jest taka, że one też są godne.


Bo KMKM nie przejmuje wozów po prywatnych przewoźnikach, pewnie dlatego Cię wyśmiali. Aczkolwiek MANy NM223 mogliby chociaż jednego zachować na pamiątkę.


Wiem, ale były dosyć powszechne, co do NM223 też się zgadzam. ;-)
Cytować
#22 Scharlich 2019-12-23 22:51
Witam. I jak efekty sprzedaży?
Ma ktoś jakieś info?
Cytować
#21 Marcinek 2019-12-20 22:43
Cytuję Bart143:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję x:
Rozumiem, że reszta z wyjątkiem 4942, nie nadaje się do dalszej eksploatacji, i dlatego zostają pod płotem?
4942 został jako zabytek, wg mnie przy takim wieku wozu, to lekki absurd. Ja bym po prostu z nowym właścicielem zawarł możliwość (za 5, czy ileś lat, kiedy te pojazdy będą już gatunkiem wymarłym) odkupu, dzięki temu miasto zawsze na teraz zyska ileś pieniędzy. A wóz nie będzie bezczynnie stał pod płotem zajezdni...

Dodam tylko że Berlin wycofuje wozy po 10 latach i takie MANy NG313/323 (NIE pamiętam dokładnie) Lion's City DD są już zabytkami

Nie opowiadaj bajek. W ruchu w Berlinie pozostaje nadal ponad 300 piętrusów DD. Najstarsze są Urbina 18 z 2005 roku.
Cytować
#20 CafeKaskada 2019-12-20 12:16
Cytuję Сувалки:
[quote name="Bart143"][quote name="Jurajczyk Śląski"][quote name="x"](...)
No, a kiedy chciałem, żeby KMKM zachowało MANa NL223 (2003 rok) lub Lion’sa po ITSie - to mnie wyśmiali na O-B. Prawda jednak jest taka, że one też są godne.


Bo KMKM nie przejmuje wozów po prywatnych przewoźnikach, pewnie dlatego Cię wyśmiali. Aczkolwiek MANy NM223 mogliby chociaż jednego zachować na pamiątkę.
Cytować
#19 P 2019-12-20 09:56
Cytuję x:
A w PRL-u autobusy miejskie były wycofane po bodajże 5 latach, albo nawet wcześniej. I co, za komuny było lepiej? Nie wydaje mi się.

Za tzw. komuny wozy wymieniano w miarę regularnie. A jak komuna upadła i zabrakło pieniędzy to ikarusy były wielokrotnie reanimowane, a niektóre dotrwały nawet do 25-26 lat. Teraz okres eksploatacji się skrócił. Najstarsze wozy to NG313 z 2001/2002 roku. Jak odejdą to zostaną 82/84** z listopada i grudnia 2005.
Cytować
#18 Сувалки 2019-12-20 07:24
Cytuję Bart143:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję x:
Rozumiem, że reszta z wyjątkiem 4942, nie nadaje się do dalszej eksploatacji, i dlatego zostają pod płotem?
4942 został jako zabytek, wg mnie przy takim wieku wozu, to lekki absurd. Ja bym po prostu z nowym właścicielem zawarł możliwość (za 5, czy ileś lat, kiedy te pojazdy będą już gatunkiem wymarłym) odkupu, dzięki temu miasto zawsze na teraz zyska ileś pieniędzy. A wóz nie będzie bezczynnie stał pod płotem zajezdni...

Dodam tylko że Berlin wycofuje wozy po 10 latach i takie MANy NG313/323 (NIE pamiętam dokładnie) Lion's City DD są już zabytkami


No, a kiedy chciałem, żeby KMKM zachowało MANa NL223 (2003 rok) lub Lion’sa po ITSie - to mnie wyśmiali na O-B. Prawda jednak jest taka, że one też są godne.
Cytować
#17 Jurajczyk Śląski 2019-12-19 13:07
Cytuję x:
Cytuję Bart143:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję x:
Rozumiem, że reszta z wyjątkiem 4942, nie nadaje się do dalszej eksploatacji, i dlatego zostają pod płotem?
4942 został jako zabytek, wg mnie przy takim wieku wozu, to lekki absurd. Ja bym po prostu z nowym właścicielem zawarł możliwość (za 5, czy ileś lat, kiedy te pojazdy będą już gatunkiem wymarłym) odkupu, dzięki temu miasto zawsze na teraz zyska ileś pieniędzy. A wóz nie będzie bezczynnie stał pod płotem zajezdni...

Dodam tylko że Berlin wycofuje wozy po 10 latach i takie MANy NG313/323 (NIE pamiętam dokładnie) Lion's City DD są już zabytkami

A w PRL-u autobusy miejskie były wycofane po bodajże 5 latach, albo nawet wcześniej. I co, za komuny było lepiej? Nie wydaje mi się.

Nawet 3-latki się zdarzały, ale raczej wtedy kasowali je przez brak części.
Cytować
#16 Jurajczyk Śląski 2019-12-19 13:06
Cytuję Bart143:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję x:
Rozumiem, że reszta z wyjątkiem 4942, nie nadaje się do dalszej eksploatacji, i dlatego zostają pod płotem?
4942 został jako zabytek, wg mnie przy takim wieku wozu, to lekki absurd. Ja bym po prostu z nowym właścicielem zawarł możliwość (za 5, czy ileś lat, kiedy te pojazdy będą już gatunkiem wymarłym) odkupu, dzięki temu miasto zawsze na teraz zyska ileś pieniędzy. A wóz nie będzie bezczynnie stał pod płotem zajezdni...

Dodam tylko że Berlin wycofuje wozy po 10 latach i takie MANy NG313/323 (NIE pamiętam dokładnie) Lion's City DD są już zabytkami

MAN-y DD w większości mają po 14 lat, a 10-latki wycofują pewnie po jakiś awariach, których nie opłaca się naprawiać i lepiej na części je dać. Jednak wiek 15 lat, to jest zazwyczaj minimum i raczej z tego okresu Berlin zrobi zabytkowego piętrusa.
Cytować
#15 x 2019-12-19 12:00
Cytuję Bart143:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję x:
Rozumiem, że reszta z wyjątkiem 4942, nie nadaje się do dalszej eksploatacji, i dlatego zostają pod płotem?
4942 został jako zabytek, wg mnie przy takim wieku wozu, to lekki absurd. Ja bym po prostu z nowym właścicielem zawarł możliwość (za 5, czy ileś lat, kiedy te pojazdy będą już gatunkiem wymarłym) odkupu, dzięki temu miasto zawsze na teraz zyska ileś pieniędzy. A wóz nie będzie bezczynnie stał pod płotem zajezdni...

Dodam tylko że Berlin wycofuje wozy po 10 latach i takie MANy NG313/323 (NIE pamiętam dokładnie) Lion's City DD są już zabytkami

A w PRL-u autobusy miejskie były wycofane po bodajże 5 latach, albo nawet wcześniej. I co, za komuny było lepiej? Nie wydaje mi się.
Cytować
#14 Bart143 2019-12-18 23:23
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję x:
Rozumiem, że reszta z wyjątkiem 4942, nie nadaje się do dalszej eksploatacji, i dlatego zostają pod płotem?
4942 został jako zabytek, wg mnie przy takim wieku wozu, to lekki absurd. Ja bym po prostu z nowym właścicielem zawarł możliwość (za 5, czy ileś lat, kiedy te pojazdy będą już gatunkiem wymarłym) odkupu, dzięki temu miasto zawsze na teraz zyska ileś pieniędzy. A wóz nie będzie bezczynnie stał pod płotem zajezdni...

Dodam tylko że Berlin wycofuje wozy po 10 latach i takie MANy NG313/323 (NIE pamiętam dokładnie) Lion's City DD są już zabytkami
Cytować
#13 Jurajczyk Śląski 2019-12-18 18:01
Cytuję x:
Rozumiem, że reszta z wyjątkiem 4942, nie nadaje się do dalszej eksploatacji, i dlatego zostają pod płotem?
4942 został jako zabytek, wg mnie przy takim wieku wozu, to lekki absurd. Ja bym po prostu z nowym właścicielem zawarł możliwość (za 5, czy ileś lat, kiedy te pojazdy będą już gatunkiem wymarłym) odkupu, dzięki temu miasto zawsze na teraz zyska ileś pieniędzy. A wóz nie będzie bezczynnie stał pod płotem zajezdni...
Cytować
#12 Jurajczyk Śląski 2019-12-18 17:57
Cytuję ,:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
A czemu 4925 osobno?

Bo miał po wycofaniu robiony silnik na gwarancji.

Dzięki za info.
Cytować
#11 x 2019-12-18 14:28
Rozumiem, że reszta z wyjątkiem 4942, nie nadaje się do dalszej eksploatacji, i dlatego zostają pod płotem?
Cytować
#10 Szymon 2019-12-18 00:53
4912 najlepszy, zawsze w moim sercu
Cytować
#9 Pat 2019-12-17 23:46
Cytuję x:
4 Jelcze jeszcze zostaną, ciekawe co z nimi będzie. 4942 ma iść na zabytek, a reszta?


Jednego skasowali w 2017, zapalił się- 4934.
4907 podobno silnik rozwalony, nie opłaca się go robić.
Pytanie co z 4928?
No i 4942 jest zabytkiem
Cytować
#8 Jurajczyk Śląski 2019-12-17 23:32
Cytuję x:
4 Jelcze jeszcze zostaną, ciekawe co z nimi będzie. 4942 ma iść na zabytek, a reszta?

Być może trafią do prywatek/na Ukrainę. To są prawdopodobne kierunki podróży.
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Reklama