Strona Główna

Elektryczny Mercedes Citaro na testach w MZA

b_150_150_0_00_images_ecitaro-stage-e-mobility.jpg

Miejskie Zakłady Autobusowe przetestują elektrycznego Mercedesa Citaro. Pojazd prawdopodobnie zacznie jeździć po stołecznych ulicach od poniedziałku, a testy potrwają do 6 stycznia.

eCitaro o numerze taborowym #943 będzie można spotkać na linii 117.

 

Komentarze   

#17 Jurajczyk Śląski 2019-11-20 01:02
Cytuję x:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję x:
Póki co na R-4 ma trafić część elektryków z najbliższej dostawy, w planach jest też 20 CNG, co będzie wymagało budowy i ładowarek, i stacji CNG. Demontaż za kilka lat tych kosztownych instalacji z powodu likwidacji zajezdni to byłoby kuriozum.

Chyba na taką Redutową przeniesienie ładowarek to nie będzie jakiś hiper koszt. Tak samo instalacji CNG na Ostrobramską. XD

No wiem, ale po co kupować nowe autobusy na zajezdnię przeznaczoną do likwidacji XD

Dla mnie też, ale cóż zrobić.
Cytować
#16 . 2019-11-19 21:00
Cytuję x:
A, i jeszcze jedno, ktoś wie co z terenem zakładów na Włościańskiej? Już kilka lat mówi się o likwidacji/sprzedaży tego terenu, i nic. Ale w sumie MZA pewnie ma też z nich jakiś pożytek, teraz gdy zajezdnie są zapchane, może tam odstawić część taboru.

Na ORT garażują zabytki KMKMu więc tego nie sprzedadzą.
Cytować
#15 x 2019-11-19 18:21
A, i jeszcze jedno, ktoś wie co z terenem zakładów na Włościańskiej? Już kilka lat mówi się o likwidacji/sprzedaży tego terenu, i nic. Ale w sumie MZA pewnie ma też z nich jakiś pożytek, teraz gdy zajezdnie są zapchane, może tam odstawić część taboru.
Cytować
#14 x 2019-11-19 18:13
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję x:
Póki co na R-4 ma trafić część elektryków z najbliższej dostawy, w planach jest też 20 CNG, co będzie wymagało budowy i ładowarek, i stacji CNG. Demontaż za kilka lat tych kosztownych instalacji z powodu likwidacji zajezdni to byłoby kuriozum.

Chyba na taką Redutową przeniesienie ładowarek to nie będzie jakiś hiper koszt. Tak samo instalacji CNG na Ostrobramską. XD

No wiem, ale po co kupować nowe autobusy na zajezdnię przeznaczoną do likwidacji XD
Cytować
#13 Jurajczyk Śląski 2019-11-19 12:28
Cytuję x:
Póki co na R-4 ma trafić część elektryków z najbliższej dostawy, w planach jest też 20 CNG, co będzie wymagało budowy i ładowarek, i stacji CNG. Demontaż za kilka lat tych kosztownych instalacji z powodu likwidacji zajezdni to byłoby kuriozum.

Chyba na taką Redutową przeniesienie ładowarek to nie będzie jakiś hiper koszt. Tak samo instalacji CNG na Ostrobramską. XD
Cytować
#12 x 2019-11-19 08:25
Póki co na R-4 ma trafić część elektryków z najbliższej dostawy, w planach jest też 20 CNG, co będzie wymagało budowy i ładowarek, i stacji CNG. Demontaż za kilka lat tych kosztownych instalacji z powodu likwidacji zajezdni to byłoby kuriozum.
Cytować
#11 Jurajczyk Śląski 2019-11-17 15:27
Cytuję .:
Cytuję Ananim:
Cytuję .:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Olo:
MZA nie uczestniczy w przetargach oni poprostu wymieniaja tabor.

Wiem, tylko żaden przetarg na wymianę 12-metrówek nie zanosi się, więc po co taki autobus testować?

Będą niedługo wymiana Szarpaków i 18xx a wtedy wyeliminują Euro 4.

Taa, jasne, nasprowadzali na R-4 gówna tj. szarpaków, 50 sztuk i lata miną zanim zdołają to wymienić. Jednak do końca świata pozostaniemy najgorszą częścią W-wy.

Szarpaki naprawdę szybko znikną , bo do 2026 chcą wycofać autobusy napędzane silnikiem diesla.

Czyli Kebaby z 2017 chcą niby do 2026 się pozbyć? Ambitne, ale raczej awykonalne, bez całkowitej prywatyzacji przewozów KM w stolicy.
Cytować
#10 . 2019-11-17 08:01
Cytuję Ananim:
Cytuję .:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Olo:
MZA nie uczestniczy w przetargach oni poprostu wymieniaja tabor.

Wiem, tylko żaden przetarg na wymianę 12-metrówek nie zanosi się, więc po co taki autobus testować?

Będą niedługo wymiana Szarpaków i 18xx a wtedy wyeliminują Euro 4.

Taa, jasne, nasprowadzali na R-4 gówna tj. szarpaków, 50 sztuk i lata miną zanim zdołają to wymienić. Jednak do końca świata pozostaniemy najgorszą częścią W-wy.

Szarpaki naprawdę szybko znikną , bo do 2026 chcą wycofać autobusy napędzane silnikiem diesla.
Cytować
#9 Jurajczyk Śląski 2019-11-16 22:50
Cytuję Ananim:
Cytuję .:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Olo:
MZA nie uczestniczy w przetargach oni poprostu wymieniaja tabor.

Wiem, tylko żaden przetarg na wymianę 12-metrówek nie zanosi się, więc po co taki autobus testować?

Będą niedługo wymiana Szarpaków i 18xx a wtedy wyeliminują Euro 4.

Taa, jasne, nasprowadzali na R-4 gówna tj. szarpaków, 50 sztuk i lata miną zanim zdołają to wymienić. Jednak do końca świata pozostaniemy najgorszą częścią W-wy.

R-4 to powinna zostać zniszczona, zacznijmy od tego. Czemu jeszcze nie zaczęto budowy nowej zajezdni oraz odbudowy Redutowej? Raczej obie już powinny być tylko pod gazowe/elektryczne.
Cytować
#8 Ananim 2019-11-16 21:00
Cytuję .:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Olo:
MZA nie uczestniczy w przetargach oni poprostu wymieniaja tabor.

Wiem, tylko żaden przetarg na wymianę 12-metrówek nie zanosi się, więc po co taki autobus testować?

Będą niedługo wymiana Szarpaków i 18xx a wtedy wyeliminują Euro 4.

Taa, jasne, nasprowadzali na R-4 gówna tj. szarpaków, 50 sztuk i lata miną zanim zdołają to wymienić. Jednak do końca świata pozostaniemy najgorszą częścią W-wy.
Cytować
#7 Jurajczyk Śląski 2019-11-16 20:18
Cytuję .:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Olo:
MZA nie uczestniczy w przetargach oni poprostu wymieniaja tabor.

Wiem, tylko żaden przetarg na wymianę 12-metrówek nie zanosi się, więc po co taki autobus testować?

Będą niedługo wymiana Szarpaków i 18xx a wtedy wyeliminują Euro 4.

Tylko coś o tym nie słychać. No chyba, że chodzi o ten planowany (wspomniany przeze mnie w poprzednim artykule) przetarg na obsługę bodajże nawet 55 autobusów o długości 10-12 metrów. Ale czy faktycznie o to chodzi. Nie wiem. :sigh:
Cytować
#6 . 2019-11-16 17:23
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Olo:
MZA nie uczestniczy w przetargach oni poprostu wymieniaja tabor.

Wiem, tylko żaden przetarg na wymianę 12-metrówek nie zanosi się, więc po co taki autobus testować?

Będą niedługo wymiana Szarpaków i 18xx a wtedy wyeliminują Euro 4.
Cytować
#5 Ananim 2019-11-16 15:49
Jak zwykle, kolejna linia na drugim końcu Warszawy. A moje okolice to Warszawa drugiej kategorii. Już nie spodziewam się elektryków na tym zadupiu, ale chociaż na Konwiktorską mogłyby dojeżdżać. To nie, wycofali 222 z tamtąd.
Cytować
#4 Jurajczyk Śląski 2019-11-16 14:48
Cytuję Olo:
MZA nie uczestniczy w przetargach oni poprostu wymieniaja tabor.

Wiem, tylko żaden przetarg na wymianę 12-metrówek nie zanosi się, więc po co taki autobus testować?
Cytować
#3 Olo 2019-11-16 14:29
Mza nie uczestniczy w przetargach oni poprostu wymieniaja tabor.
Cytować
#2 Jurajczyk Śląski 2019-11-16 12:40
Ogólnie jechałem takim w Berlinie, zrobił na mnie dość dobre wrażenie. Tylko pytanie, po co brać na testy taki autobus skoro nie planują przetargu na takie autobusy?
Cytować
#1 x 2019-11-16 12:11
Nowy tester w Warszawie, no wow, szok. W Krakowie w ciągu tego roku było już chyba kilka testowych wozów. A w Warszawie? No ale czego spodziewać się po tej wiosce.
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Reklama