Strona Główna

Wstępna koncepcja metra od Škody

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Wczoraj, za sprawą oddalenia przez sąd wszelkich skarg i odwołań ostatecznie rozstrzygnięto, że nowe pociągi metra dla Warszawy dostarczy Škoda.

Dziś producent opublikował wstępną koncepcję dotyczącą wyglądu i wyposażenia nawet 45 składów, które mogą pojawić się w stolicy. Nowością ma być m.in. zastosowanie pełnej klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej. Pierwszy z pojazdów ma zostać dostarczony w ciągu 20 miesięcy od zawarcia umowy. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że ostateczne decyzje dotyczące wyglądu metra zostaną podjęte dopiero po podpisaniu kontraktu i mogą odbiegać od zaprezentowanej wizualizacji.

 b_150_150_0_00_images_MetroSkoda.jpg

fot. Škoda Transportation (mat. prasowe)

Komentarze   

#10 CafeKaskada 2019-10-12 16:31
Cytuję Marcin Z.:
Czy tylko mi te wagony przypominają głęboką modernizację Wagonmaszy?

Teraz nie tylko, choć do tego nigdy nie dojdzie.
Cytować
#9 Marcin Z. 2019-10-12 15:14
Czy tylko mi te wagony przypominają głęboką modernizację Wagonmaszy?
Cytować
#8 alojz 2019-10-12 14:07
Cytuję MobilisA075:
Cytuję x:
Klimatyzacja w metrze jest niepotrzebna, w tunelach jest raczej chłodno.

Zaprzaszam do "nowych" rosyjskich, tam zwłaszcza jest chłodno :D
Nowe rosyjskie to są najgorsze wagony. Tam jest chłodno tylko jak dmuchniesz ustami na siebie, albo powachlujesz się, wejdź do tego metra i przekonaj się, czy naprawdę klima jest niepotrzebna, bo chłodno w tunelu

Wystarczy poprawić wentylację, klimatyzacja jest niepotrzebna.
Cytować
#7 Jurajczyk Śląski 2019-10-12 09:51
Cytuję Gryzly:
I tak stacje są co około 600m-800m, a MW ciągle biadoli w mediach że rachunki za prąd za wysokie, więc klima też mi się wydaje wątpliwa, no i bezużyteczna. Po za tym trzeba by było kupić sprzęt do konserwacji, czynnik chłodniczy (a pamiętajmy że teraz już nie może być montowany R134a, tylko wybuchowy 1234xy) MW nie będzie się pchać w dodatkowe koszty

A ja nie zdziwię się, jak właśnie ją zamontują, ze względów czysto propagandowy (patrzcie my załatwiliśmy klimatyzację w pociągach metra, nie to co poprzednicy).
Cytować
#6 MobilisA075 2019-10-11 22:01
Cytuję x:
Klimatyzacja w metrze jest niepotrzebna, w tunelach jest raczej chłodno.

Zaprzaszam do "nowych" rosyjskich, tam zwłaszcza jest chłodno :D
Nowe rosyjskie to są najgorsze wagony. Tam jest chłodno tylko jak dmuchniesz ustami na siebie, albo powachlujesz się, wejdź do tego metra i przekonaj się, czy naprawdę klima jest niepotrzebna, bo chłodno w tunelu
Cytować
#5 Gryzly 2019-10-11 20:44
I tak stacje są co około 600m-800m, a MW ciągle biadoli w mediach że rachunki za prąd za wysokie, więc klima też mi się wydaje wątpliwa, no i bezużyteczna. Po za tym trzeba by było kupić sprzęt do konserwacji, czynnik chłodniczy (a pamiętajmy że teraz już nie może być montowany R134a, tylko wybuchowy 1234xy) MW nie będzie się pchać w dodatkowe koszty
Cytować
#4 Jurajczyk Śląski 2019-10-11 16:44
@Olo i @X, jak chcą klimatyzację to niech dają, ich problem.
Cytować
#3 x 2019-10-11 10:29
Klimatyzacja w metrze jest niepotrzebna, w tunelach jest raczej chłodno.
Cytować
#2 Olo 2019-10-11 02:12
Raczej wątpię żeby miały klimę. MW oraz ZTM będą przekonywać że nie może być klimy ze względu na bezpieczeństwo takmjak do tej pory.
Cytować
#1 Jurajczyk Śląski 2019-10-10 21:58
Klikatyzacji, czyżby możliwość jazdy na planowanym M3/M4, chociaż mi się zdaję, że Inspiro przy okazji P5 też zyskają więc w sumie nie wiem czy to będzie jakaś rewolucyjna zmiana.
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy