Strona Główna

Wstępna koncepcja metra od Škody

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Wczoraj, za sprawą oddalenia przez sąd wszelkich skarg i odwołań ostatecznie rozstrzygnięto, że nowe pociągi metra dla Warszawy dostarczy Škoda.

Dziś producent opublikował wstępną koncepcję dotyczącą wyglądu i wyposażenia nawet 45 składów, które mogą pojawić się w stolicy. Nowością ma być m.in. zastosowanie pełnej klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej. Pierwszy z pojazdów ma zostać dostarczony w ciągu 20 miesięcy od zawarcia umowy. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że ostateczne decyzje dotyczące wyglądu metra zostaną podjęte dopiero po podpisaniu kontraktu i mogą odbiegać od zaprezentowanej wizualizacji.

 b_150_150_0_00_images_MetroSkoda.jpg

fot. Škoda Transportation (mat. prasowe)

Komentarze   

#10 CafeKaskada 2019-10-12 16:31
Cytuję Marcin Z.:
Czy tylko mi te wagony przypominają głęboką modernizację Wagonmaszy?

Teraz nie tylko, choć do tego nigdy nie dojdzie.
Cytować
#9 Marcin Z. 2019-10-12 15:14
Czy tylko mi te wagony przypominają głęboką modernizację Wagonmaszy?
Cytować
#8 alojz 2019-10-12 14:07
Cytuję MobilisA075:
Cytuję x:
Klimatyzacja w metrze jest niepotrzebna, w tunelach jest raczej chłodno.

Zaprzaszam do "nowych" rosyjskich, tam zwłaszcza jest chłodno :D
Nowe rosyjskie to są najgorsze wagony. Tam jest chłodno tylko jak dmuchniesz ustami na siebie, albo powachlujesz się, wejdź do tego metra i przekonaj się, czy naprawdę klima jest niepotrzebna, bo chłodno w tunelu

Wystarczy poprawić wentylację, klimatyzacja jest niepotrzebna.
Cytować
#7 Jurajczyk Śląski 2019-10-12 09:51
Cytuję Gryzly:
I tak stacje są co około 600m-800m, a MW ciągle biadoli w mediach że rachunki za prąd za wysokie, więc klima też mi się wydaje wątpliwa, no i bezużyteczna. Po za tym trzeba by było kupić sprzęt do konserwacji, czynnik chłodniczy (a pamiętajmy że teraz już nie może być montowany R134a, tylko wybuchowy 1234xy) MW nie będzie się pchać w dodatkowe koszty

A ja nie zdziwię się, jak właśnie ją zamontują, ze względów czysto propagandowy (patrzcie my załatwiliśmy klimatyzację w pociągach metra, nie to co poprzednicy).
Cytować
#6 MobilisA075 2019-10-11 22:01
Cytuję x:
Klimatyzacja w metrze jest niepotrzebna, w tunelach jest raczej chłodno.

Zaprzaszam do "nowych" rosyjskich, tam zwłaszcza jest chłodno :D
Nowe rosyjskie to są najgorsze wagony. Tam jest chłodno tylko jak dmuchniesz ustami na siebie, albo powachlujesz się, wejdź do tego metra i przekonaj się, czy naprawdę klima jest niepotrzebna, bo chłodno w tunelu
Cytować
#5 Gryzly 2019-10-11 20:44
I tak stacje są co około 600m-800m, a MW ciągle biadoli w mediach że rachunki za prąd za wysokie, więc klima też mi się wydaje wątpliwa, no i bezużyteczna. Po za tym trzeba by było kupić sprzęt do konserwacji, czynnik chłodniczy (a pamiętajmy że teraz już nie może być montowany R134a, tylko wybuchowy 1234xy) MW nie będzie się pchać w dodatkowe koszty
Cytować
#4 Jurajczyk Śląski 2019-10-11 16:44
@Olo i @X, jak chcą klimatyzację to niech dają, ich problem.
Cytować
#3 x 2019-10-11 10:29
Klimatyzacja w metrze jest niepotrzebna, w tunelach jest raczej chłodno.
Cytować
#2 Olo 2019-10-11 02:12
Raczej wątpię żeby miały klimę. MW oraz ZTM będą przekonywać że nie może być klimy ze względu na bezpieczeństwo takmjak do tej pory.
Cytować
#1 Jurajczyk Śląski 2019-10-10 21:58
Klikatyzacji, czyżby możliwość jazdy na planowanym M3/M4, chociaż mi się zdaję, że Inspiro przy okazji P5 też zyskają więc w sumie nie wiem czy to będzie jakaś rewolucyjna zmiana.
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież