Strona Główna

Przetarg na budowę ładowarek dla autobusów elektrycznych

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Miejskie Zakłady Autobusowe ogłosiły przetarg na budowę ładowarek dla autobusów elektrycznych. Zamówienie obejmuje 20 ładowarek, które zostaną zainstalowane m.in. na Nowodworach, Browarnej, Chomiczówce, czy Wilanowie. Ponadto, w ramach opcji może zostać wybudowanych kolejnych 7 ładowarek.

Oferty można składać do 29 marca 2019 roku do godziny 10:30. Jedynym kryterium będzie cena, która ma stanowić 100% ilości możliwych do zdobycia punktów.

Ładowarki mają mieć możliwość ładowania autobusów za pomocą pantografu. Ponadto, uruchomienie procesu ładowania musi odbywać się samoczynnie bez ingerencji osób postronnych. Stacja ładowania będzie musiała mieć odporną na korozję, metalową obudowę oraz zapewniać odporność na akty wandalizmu. Moc wyjściowa ładowania autobusu ma wynosić maksymalnie 400kW, z wyjątkiem pętli Młynów, gdzie maksymalna moc ma wynosić 200 kW.

Lokalizacja ładowarek w ramach zamówienia podstawowego:

Kraniec Planowana liczba ładowarek Moc wyjściowa ładowarki kW Planowany termin realizacji (od zawarcia umowy)
Wilanów 2 ładowarki
4 ładowarki
400
400
11 miesięcy
12 miesięcy
Chomiczówka 2 ładowarki
2 ładowarki
400
400
11 miesięcy
12 miesięcy
Szczęśliwice 2 ładowarki 400 13 miesięcy
Esperanto 2 ładowarki 400 13 miesięcy
Browarna 2 ładowarki 400 16 miesięcy
Nowodwory 2 ładowarki 400 16 miesięcy
Młynów 2 ładowarki 200 24 miesiące

Lokalizacja ładowarek w ramach opcji:

Kraniec Planowana liczba ładowarek Moc wyjściowa ładowarki kW Planowany termin realizacji (od zawarcia umowy)
Pl. Piłsudskiego 2 ładowarki 400 10 miesięcy
Pl. Trzech Krzyży 1 ładowarka 400 10 miesięcy 
Lotnisko Chopina  1 ładowarka  400  10 miesięcy
Natolin Płn.  2 ładowarki  400  10 miesięcy 
Bielańska  1 ładowarka  400  10 miesięcy 

Linie, na których planowo mają jeździć 130 przegubowych elektryków:

Czerwony - ładowarki w ramach zamówienia podstawowego
Zielony - ładowarki w ramach opcji

105 Os. Górczewska - Browarna
111  Esperanto - Gocław 
116  Chomiczówka - Wilanów 
128  Pl. Piłsudskiego - Szczęśliwice 
175 Pl. Piłsudskiego - Lotnisko Chopina 
180 Chomiczówka - Wilanów 
503  Konwiktorska - Natolin Płn. 
518  Pl. Trzech Krzyży - Nowodwory 
E-2 Nowe Bemowo - Wilanów

Mapa ładowarek:

b_150_150_0_00_images_ladowarki-01.png

Link do mapy w przypadku problemów z wyświetlaniem

Komentarze   

#11 Matej 2019-02-27 09:45
Cytuję Mateusz:
Młynów jako w pierwszej kolejności, a żadna z linii nie wymieniona? Czyżby E-2 jednak miało nie wrócić na Bemowo?


Młynów nie jest w pierwszej kolejności, wręcz przeciwnie :-)
Cytować
#10 Mateusz 2019-02-26 14:29
Młynów jako w pierwszej kolejności, a żadna z linii nie wymieniona? Czyżby E-2 jednak miało nie wrócić na Bemowo?
Cytować
#9 Jakub 2019-02-26 08:51
Czekam na ładowarkę na pętli Stara Miłosna (Graniczna) :P
Kiedy artykuł ze zmianami obsługowymi po zejściu EEC?
Cytować
#8 xyz 2019-02-25 10:03
Cytuję Kleszcz:
Po diabła na Browarnej.Budowa ładowarki na prowizorycznej „pętli” to chory pomysł to raz a dwa 105 po oddaniu metra powinna być skasowana lub dobrze pocięta.

105 zostanie pocięte, jak zrobią tramwaj na Kasprzaka, po obecnej trasie ww linii do Cieplowni Wola.
Cytować
#7 Olo 2019-02-25 09:37
Cytuję NiezadowolonyZgred:
A Praga, Wesoła, Wawer, Rembertów to kij?
Dlaczego tu nie przewiduje się ładowarek?


Bo w pierwszej kolejności elektryki mają jeździć traktem królewskim i przez centrum miasta
Cytować
#6 Kleszcz 2019-02-25 06:30
Po diabła na Browarnej.Budowa ładowarki na prowizorycznej „pętli” to chory pomysł to raz a dwa 105 po oddaniu metra powinna być skasowana lub dobrze pocięta.
Cytować
#5 NiezadowolonyZgred 2019-02-24 23:03
A Praga, Wesoła, Wawer, Rembertów to kij?
Dlaczego tu nie przewiduje się ładowarek?
Cytować
#4 kocur 2019-02-24 21:34
Na Natolinie to najpierw trzeba pętlę przywrócić, bo na razie zamiast pętli jest bazar ursynowskiego radnego.
Cytować
#3 KomunikacyjnyW 2019-02-24 17:54
A będzie na witolinie dla 168 i innych?
Cytować
#2 Olo 2019-02-24 17:45
A moim zdaniem to miasto powinno wybudować ładowarki a przewoźnicy powinni dostosować typ pantografow do ładowarek.
A co będzie jak ajent wygra na elektryczne?? Zbuduje swoje ładowarki a po 8-mio letnim kontrakcie zostaną zezlłomowane??
I druga rzecz na Natolinie Pl.Pilsudskiego i Lotnisku ładowarki opcjonalnie?? Czyli jak MZA nie będzie stać na zbudowanie albo jakieś inne wydarzenie zablokuje ich postawienie to nici z "flagowego" pomysłu ZTM na trakcie same elektryki??
Cytować
#1 Mikey 2019-02-24 14:29
Czy nie przesadzaja ostatnio z Chomiczowka? Ja rozumiem ze chca sie pozbyc petli Nowe Bemowo, ale Chomiczowka jest mala i rozrosnac sie nie moze i juz jest strasznie zatloczona. Taka ilosc ladowarek brzmi troche niepokojaco. Rozumiem ze sa dwie na linie i nominalnie chodzi o 116 i 180, ale ilosc elektrykow w Warszawie rosnie szybciej niz ladowarek (przynajmniej narazie) i strach pomyslec jesli beda rzucac kolejne linie na ta juz calkowicie zapchana petle.
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież