Strona Główna

Przetarg na 130 autobusów elektrycznych - przebieg

b_150_150_0_00_images_bus_1990.jpg

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

W październiku 2018 roku Miejskie Zakłady Autobusowe ogłosiły przetarg na zakup 130 przegubowych autobusów elektrycznych. To jedno z największych zamówień tego typu. Pomimo, że pierwotny termin otwarcia ofert ustalono na I połowę grudnia, w związku z pojawiającymi się pytaniami od producentów, procedura przetargowa ciągle trwa.

Docelowo pojazdy mają się pojawić na liniach przejeżdżających przez Trakt Królewski. Będą wyposażone w biletomaty, monitoring, elektroniczny SIP oraz udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.

Jednym z warunkiem uczestnictwa w przetargu jest udowodnienie przez producenta, że sprzedał 15 przegubowych autobusów elektrycznych, które nie były prototypami. 24 stycznia nastąpił jednak przełom - MZA dopuściły także możliwość legitymowania się trolejbusami, co oznacza, że w przetargu może wystartować Ursus, który w zeszłym roku dostarczył 15 przegubowców dla MPK Lublin.

Dotarliśmy także do informacji, na jakich liniach mają się pojawić nowe autobusy:

b_150_150_0_00_images_elektryki.JPG

Źródło: mza.waw.pl

Termin otwarcia ofert został ponownie przesunięty i tym razem wyznaczony na 12 lutego.

Komentarze   

#9 Olo 2019-02-05 12:03
Cytuję Scharlich:
Ostatnio w telewizji był reportaż o tym czy rzeczywiście elektryczne są taki och i ach... I okazuje się, że niekoniecznie. Prąd trzeba też wyprodukować, do tego strata prądu na przesyłce i ekonomicznie wychodzi to w plecy.... Ale przecież ma napis: "jestem eko"...

To samo jest z hybrydami w Mobilisie . Wielki napis jestem hybrydowy i ZTM się szczyci że podpisał eko umowę.
A potem wysyła te autobusy na 707 gdzie ta hybryda nie zdaje egzaminu. Ale ZTM jest eko. I za przeproszeniem ciemna masa łyka wszystko myśląc że oddycha czysciutkim powietrzem.
Cytować
#8 Marcin Z. 2019-02-02 22:24
Cytuję Jakub:
Cytuję Marcin Z:
Lepiej, bo brygad do obsadzenia jest 132, autobusów do kupienia 130...


Weź jeszcze pod uwagę 30 (a raczej 29) solówek.


Mea culpa, zapomniałem o solo.
Cytować
#7 Scharlich 2019-01-31 10:43
Ostatnio w telewizji był reportaż o tym czy rzeczywiście elektryczne są taki och i ach... I okazuje się, że niekoniecznie. Prąd trzeba też wyprodukować, do tego strata prądu na przesyłce i ekonomicznie wychodzi to w plecy.... Ale przecież ma napis: "jestem eko"...
Cytować
#6 Jakub 2019-01-29 20:16
Cytuję Marcin Z:
Lepiej, bo brygad do obsadzenia jest 132, autobusów do kupienia 130...


Weź jeszcze pod uwagę 30 (a raczej 29) solówek.
Cytować
#5 Lenka 2019-01-27 21:04
Czyli jak nic do obsadzenia tych linii potrzebna jest zajezdnia Redutowa, :D .Większość wymienionych linii właśnie ona swego czasu obsługiwała.
Cytować
#4 Marcin Z 2019-01-26 18:37
Lepiej, bo brygad do obsadzenia jest 132, autobusów do kupienia 130...
Cytować
#3 Marcel 2019-01-26 16:54
No to niech sobie Woronicza jeździ na 105,szczególnie na Browarną.
Cytować
#2 Olo 2019-01-26 16:21
Najlepsze jest że podają wszystko z rozkładów w tym i postoje że niby będą mogły się ładować na petlach. Niech sobie wezmą karty drogowe i zobaczą ile tych postojów jest naprawdę i wtedy ocenia czy ładowanie będzie wystarczające.
Cytować
#1 MJ 2019-01-26 13:17
Czyli na nockach już normalnie spalinówki będą mogły jeździć? :D
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież