Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.
Miejskie Zakłady Autobusowe niedawno ogłosiły przetarg na zakup 130 przegubowych autobusów elektrycznych. Docelowo pojazdy mają się pojawić na liniach przejeżdżających przez Trakt Królewski, a pierwsze elektrobusy mogą trafić do Warszawy już w 2019 roku. W tym artykule zestawiliśmy szczegóły dotyczące specyfikacji przetargu.
Specyfikacja autobusów:
- Długość: 17,5-18,2m;
- Układ drzwi: 2-2-2-2;
- Rok produkcji: fabrycznie nowe;
- Autobusy całkowicie niskopodłogowe;
- Minimalna liczba miejsc pasażerskich siedzących: 38;
- Minimalna liczba miejsc pasażerskich ogółem: 120;
- Miejsce na wózek inwalidzki i dziecięcy;
- Klimatyzacja;
- Monitoring;
- Duża kabina kierowcy;
- SIP z wyświetlaczami zewnętrznymi z białą czcionką;
Dostawy:
Dostawy powinny być zrealizowane w okresie od 25 listopada 2019 roku do 30 listopada 2020 roku (lub jeżeli umowa zostanie podpisana później niż 45 tygodni przed 25 listopada 2019 roku to 45 tygodni od daty podpisania umowy). Autobusy będą przyjeżdżały w partiach:
- od 48. do 51. tygodnia 2019 roku: 5 sztuk tygodniowo (łącznie 20);
- od 3. do 6. tygodnia 2020 roku: 10 sztuk tygodniowo (łącznie 40);
- od 41. do 47. tygodnia 2020 roku: po 10 sztuk tygodniowo (łącznie 70);
Kryterium oceny ofert:
- Cena - 87%;
- Ekologia - 8%:
- Urządzenie klimatyzacyjne i grzewcze - 3,8%;
- Zużycie energii elektrycznej - 2,4%;
- Zastosowanie technologii SiC - 1,0%;
- Napęd elektryczny trakcyjny - 0,8%;
- Parametry techniczne - 5%:
- Liczba miejsc pasażerskich - 1,9%;
- Podział szyby przedniej - 0,5%;
- Podział poszyć - 0,5%;
- Wykonanie antykorozyjne nadwozia - 0,2%;
- Energia akumulatorów trakcyjnych - 1,6%;
- System gaśniczy - 0,3%;