Strona Główna

Niedziałające wyświetlacze w autobusach - czy problem zostanie zażegnany?

b_150_150_0_00_images_1417_Olesin.jpg

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Od dłuższego czasu na warszawskich ulicach można zauważyć autobusy z niedziałającymi systemami informacji pasażerskiej. Jest to spowodowane dużą awaryjnością SIP NovaMedia. Problem jest na tyle poważny, że Miejskie Zakłady Autobusowe zamontowały w autobusach specjalne uchwyty na tablice boczne. Mimo wszystko, powoduje to duży chaos i dezinformację, gdyż w przypadku zapełnionego autobusu, "korale" są praktycznie niewidoczne. 

Jak widać, przerasta to Miejskie Zakłady Autobusowe, które do tej pory wymieniły sterowniki tylko w krótkich Solbusach i Mercedesach Conecto G. To mało jak na zjawisko, które trwa już od kilku lat. 

W sierpniu tego roku, MZA ogłosiły przetarg na wymianę elektronicznych systemów pokładowych w 47 Solbusach z gwarancją na okres 5 lat. Chodzi o spalinowe SM18 serii 20xx, które aktualnie stacjonują na zajezdni R-2 "Kleszczowa".

W przetargu 85% kryterium stanowiła cena, zaś 15% termin gwarancji.

Na początku października otwarto oferty w przetargu. Największym paradoksem okazało się, że ofertę z najniższą ceną złożyła... NovaMedia. Oprócz tego w postępowaniu wpłynęła także oferta R&G.

Przetarg na wymianę SIP w 47 kolejnych autobusach nie rozwiąże jednak problemu niedziałających wyświetlaczy. Autobusy z tablicami stały się już elementem warszawskiego krajobrazu i nie zanosi się, żeby problem został szybko rozwiązany.

Co sądzicie o podejściu MZA i ZTM w temacie? Jak można rozwiązać ten problem? Zachęcamy do podzielenia się w komentarzach!

Komentarze   

#12 K K 2018-10-27 13:52
Cytuję R-7:
Seria 85xx też do wymiany a w Solbusach ekrany po wymianie też szwankuja szwankuja...
Akurat w Solarisach 85xx system dobrze działa TYlko raz spotkałem się z zepsutym systemem w tej serii
Cytować
#11 R-7 2018-10-25 20:58
Seria 85xx też do wymiany a w Solbusach ekrany po wymianie też szwankuja szwankuja...
Cytować
#10 michael112 2018-10-24 14:27
Cytuję Albin:
Jak można rozwiązać to proste wystarczy zeby ZTM zaczął traktować MZA jak operatorów niezależnych i sypal kary za brak wyświetlaczy. A wtedy MZA by znacznie szybciej rozwiązała problem.

Wprowadzić certyfikację wozów i jak cokolwiek nie działa, wóz nie może wyjechać + MZA płaci kary. ;)
Cytować
#9 MobilisA075 2018-10-24 09:32
Nie tylko merce 22xx i solbusy 20xx, ale i również solarki 54xx, 52xx i nowsze 84xx też, ale tam rzadziej.
Cytować
#8 Tomek 2018-10-23 14:59
Słusznie firma SiMS jest sprawdzona przez Mobilis i nie szwankuje :)
Cytować
#7 fraktal 2018-10-23 13:10
Jechałem w zeszłym tygodniu kleszczowym Conecto 22xx, w którym tablice nie działały, na ekranie wewnętrznym był rok 2007, a zapowiedzi przystanków działały prawidłowo. :D W sumie postęp jest. ;)
Cytować
#6 WaW 2018-10-23 10:18
Któregoś dnia odstawiłem samochód i korzystałem cały dzień z komunikacji (7 x autobus) . W żadnym nie działalo nic (tablice to był luksus, raz była tylko kartka z zeszytu obok kierowcy ruszajacego z Metra Wilanowska). Zadzwoniłem do ZTM, jakiś pan od skarg i wniosków udawał ogromnie zdziwionego (Tak? nie działało? a na jakiej linii? zapisał pan nr boczny? itp). Przy takim podejściu i robieniu z pasażerów idiotów nie wróżę szybkiego sukcesu
Cytować
#5 Miczi 2018-10-23 00:53
W Solbusach z R-1 dokonano wymiany całego zestawu wyświetlaczy, włącznie prawdopodobnie z okablowaniem.

W 22xx dokonano prawie całej wymiany, prócz ekranów i wyświetlaczy co było olbrzymim błędem. Genesis podłączył się pod tablice Novamedia, a za sterowanie tymi tablicami odpowiada R&G. Niestety jest pod pewnymi względami gorzej niż było, bo gdy gasną wyświetlacze to kierowca nawet o tym nie wie, a jak się otablicuje pojazd to też ni stąd ni zowąt potrafią się same przywrócić. W przypadku NM można było się połapać, że tablice nie działają gdy np przystanki system nie przerzucał, teraz tablice mogą zgasnąć, a zapowiedzi będą.

Co to Solbusów z R-2 to na razie nie panikujmy, wątpię żeby jakiś bank dał gwarancję NM i może się skończyć jak we wcześniejszym przetargu, że oferta będzie odrzucona (R&G przestrzeliło z ceną wtedy)

Winne jest MZA, że nie chce wpuścić Simsa, który wydaje się najsolidniejszą firmą w Warszawskiej specyfikacji
Cytować
#4 . 2018-10-22 21:02
Po pierwsze żeby wyświetlacze działały to trzeba w tempie natychmiastowym wymienić Nowa Media.
Cytować
#3 michael112 2018-10-22 20:56
Cytuję Albin:
Jak można rozwiązać to proste wystarczy zeby ZTM zaczął traktować MZA jak operatorów niezależnych i sypal kary za brak wyświetlaczy. A wtedy MZA by znacznie szybciej rozwiązała problem.

A to jest ciekawa sprawa, bo problemu niedziałających wyświetlaczy i tablic wcale nie ma u ajentów, i to bez znaczenia czy to Mobilis czy np. krytykowany dawniej PKS Grodzisk.
Cytować
#2 Albin 2018-10-22 20:50
Jak można rozwiązać to proste wystarczy zeby ZTM zaczął traktować MZA jak operatorów niezależnych i sypal kary za brak wyświetlaczy. A wtedy MZA by znacznie szybciej rozwiązała problem.
Cytować
#1 Tomek 2018-10-22 20:47
Niesprawne wyświetlacze są już tak pospolite :( do czego to doszło, że aż specjalne uchwyty montują!!!
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież