Strona Główna

Niedziałające wyświetlacze w autobusach - czy problem zostanie zażegnany?

b_150_150_0_00_images_1417_Olesin.jpg

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Od dłuższego czasu na warszawskich ulicach można zauważyć autobusy z niedziałającymi systemami informacji pasażerskiej. Jest to spowodowane dużą awaryjnością SIP NovaMedia. Problem jest na tyle poważny, że Miejskie Zakłady Autobusowe zamontowały w autobusach specjalne uchwyty na tablice boczne. Mimo wszystko, powoduje to duży chaos i dezinformację, gdyż w przypadku zapełnionego autobusu, "korale" są praktycznie niewidoczne. 

Jak widać, przerasta to Miejskie Zakłady Autobusowe, które do tej pory wymieniły sterowniki tylko w krótkich Solbusach i Mercedesach Conecto G. To mało jak na zjawisko, które trwa już od kilku lat. 

W sierpniu tego roku, MZA ogłosiły przetarg na wymianę elektronicznych systemów pokładowych w 47 Solbusach z gwarancją na okres 5 lat. Chodzi o spalinowe SM18 serii 20xx, które aktualnie stacjonują na zajezdni R-2 "Kleszczowa".

W przetargu 85% kryterium stanowiła cena, zaś 15% termin gwarancji.

Na początku października otwarto oferty w przetargu. Największym paradoksem okazało się, że ofertę z najniższą ceną złożyła... NovaMedia. Oprócz tego w postępowaniu wpłynęła także oferta R&G.

Przetarg na wymianę SIP w 47 kolejnych autobusach nie rozwiąże jednak problemu niedziałających wyświetlaczy. Autobusy z tablicami stały się już elementem warszawskiego krajobrazu i nie zanosi się, żeby problem został szybko rozwiązany.

Co sądzicie o podejściu MZA i ZTM w temacie? Jak można rozwiązać ten problem? Zachęcamy do podzielenia się w komentarzach!

Komentarze   

#12 K K 2018-10-27 13:52
Cytuję R-7:
Seria 85xx też do wymiany a w Solbusach ekrany po wymianie też szwankuja szwankuja...
Akurat w Solarisach 85xx system dobrze działa TYlko raz spotkałem się z zepsutym systemem w tej serii
Cytować
#11 R-7 2018-10-25 20:58
Seria 85xx też do wymiany a w Solbusach ekrany po wymianie też szwankuja szwankuja...
Cytować
#10 michael112 2018-10-24 14:27
Cytuję Albin:
Jak można rozwiązać to proste wystarczy zeby ZTM zaczął traktować MZA jak operatorów niezależnych i sypal kary za brak wyświetlaczy. A wtedy MZA by znacznie szybciej rozwiązała problem.

Wprowadzić certyfikację wozów i jak cokolwiek nie działa, wóz nie może wyjechać + MZA płaci kary. ;)
Cytować
#9 MobilisA075 2018-10-24 09:32
Nie tylko merce 22xx i solbusy 20xx, ale i również solarki 54xx, 52xx i nowsze 84xx też, ale tam rzadziej.
Cytować
#8 Tomek 2018-10-23 14:59
Słusznie firma SiMS jest sprawdzona przez Mobilis i nie szwankuje :)
Cytować
#7 fraktal 2018-10-23 13:10
Jechałem w zeszłym tygodniu kleszczowym Conecto 22xx, w którym tablice nie działały, na ekranie wewnętrznym był rok 2007, a zapowiedzi przystanków działały prawidłowo. :D W sumie postęp jest. ;)
Cytować
#6 WaW 2018-10-23 10:18
Któregoś dnia odstawiłem samochód i korzystałem cały dzień z komunikacji (7 x autobus) . W żadnym nie działalo nic (tablice to był luksus, raz była tylko kartka z zeszytu obok kierowcy ruszajacego z Metra Wilanowska). Zadzwoniłem do ZTM, jakiś pan od skarg i wniosków udawał ogromnie zdziwionego (Tak? nie działało? a na jakiej linii? zapisał pan nr boczny? itp). Przy takim podejściu i robieniu z pasażerów idiotów nie wróżę szybkiego sukcesu
Cytować
#5 Miczi 2018-10-23 00:53
W Solbusach z R-1 dokonano wymiany całego zestawu wyświetlaczy, włącznie prawdopodobnie z okablowaniem.

W 22xx dokonano prawie całej wymiany, prócz ekranów i wyświetlaczy co było olbrzymim błędem. Genesis podłączył się pod tablice Novamedia, a za sterowanie tymi tablicami odpowiada R&G. Niestety jest pod pewnymi względami gorzej niż było, bo gdy gasną wyświetlacze to kierowca nawet o tym nie wie, a jak się otablicuje pojazd to też ni stąd ni zowąt potrafią się same przywrócić. W przypadku NM można było się połapać, że tablice nie działają gdy np przystanki system nie przerzucał, teraz tablice mogą zgasnąć, a zapowiedzi będą.

Co to Solbusów z R-2 to na razie nie panikujmy, wątpię żeby jakiś bank dał gwarancję NM i może się skończyć jak we wcześniejszym przetargu, że oferta będzie odrzucona (R&G przestrzeliło z ceną wtedy)

Winne jest MZA, że nie chce wpuścić Simsa, który wydaje się najsolidniejszą firmą w Warszawskiej specyfikacji
Cytować
#4 . 2018-10-22 21:02
Po pierwsze żeby wyświetlacze działały to trzeba w tempie natychmiastowym wymienić Nowa Media.
Cytować
#3 michael112 2018-10-22 20:56
Cytuję Albin:
Jak można rozwiązać to proste wystarczy zeby ZTM zaczął traktować MZA jak operatorów niezależnych i sypal kary za brak wyświetlaczy. A wtedy MZA by znacznie szybciej rozwiązała problem.

A to jest ciekawa sprawa, bo problemu niedziałających wyświetlaczy i tablic wcale nie ma u ajentów, i to bez znaczenia czy to Mobilis czy np. krytykowany dawniej PKS Grodzisk.
Cytować
#2 Albin 2018-10-22 20:50
Jak można rozwiązać to proste wystarczy zeby ZTM zaczął traktować MZA jak operatorów niezależnych i sypal kary za brak wyświetlaczy. A wtedy MZA by znacznie szybciej rozwiązała problem.
Cytować
#1 Tomek 2018-10-22 20:47
Niesprawne wyświetlacze są już tak pospolite :( do czego to doszło, że aż specjalne uchwyty montują!!!
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy