4590 i 4891 pojazdami historycznymi

Strona Główna

4590 i 4891 pojazdami historycznymi

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Pod koniec roku 2017 nastąpił koniec eksploatacji Jelczy M121M przez Miejskie Zakłady Autobusowe. Część autobusów odkupiła spółka KM Łomianki i obecnie obsługują one linie 150 oraz 750, zaś dwa zostały pojazdami historycznymi - 4590 został pod opieką MZA, a 4891 trafił do KMKM Warszawa.

Pod koniec 1995 roku na warszawskich ulicach pojawił się Jelcz M121M o numerze taborowym 4550, który obsługiwał linię 700 do Konstancina. Przez swoje malowanie autobus był potocznie nazywany "białą damą". W ciągu 22 lat pojazd stacjonował na czterech zajezdniach: Inflanckiej (od 1995 do 2003 roku), Chełmskiej (od 2003 do 2006 roku), Redutowej (od 2006 do 2013 roku) oraz Stalowej (od 2013 do 2017 roku). W 2006 roku zmieniono mu numer na 4590, zaś w 2007 roku przeszedł odbudowę w Jelczu, kiedy to stracił oryginalny wygląd. Wyposażony jest w silnik MAN D0826 LUH05 o mocy 230 KM oraz w automatyczną 4-biegową skrzynię ZF 4HP-500.

Kolejnym pojazdem historycznym został autobus o numerze taborowym 4891, wyprodukowany w 1998 roku. Wóz również stacjonował na czterech zajezdniach: Chełmskiej (od 1998 do 2006 roku), Ostrobramskiej (od 2006 do 2011 roku), Redutowej (od 2011 do 2013 roku) oraz Stalowej (od 2013 do 2017 roku). W 2007 roku przeszedł odbudowę w Jelczu. Pojazd jest obecnie pod opieką Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej w Warszawie, który planuje przywrócić mu oryginalny wygląd. Wyposażony jest w silnik MAN D0826 LUH12 o mocy 220 KM oraz w automatyczną 3-biegową skrzynię VOITH D851.3.

 

Najnowsze informacje dotyczące klubowego "gniota" można znaleźć na Facebookowym fanpage

b_150_150_0_00_.._galeria_albums_userpics_10001__MG_7729_1.jpgb_150_150_0_00_.._galeria_albums_userpics_10048_IMG_0356.JPG

 

Komentarze   

#6 Autobusowy8731 2018-02-05 11:24
Mam nadzieję że KMŁ może zostawi jakiegoś gniota :d. Gnioty to zbyt długo nie pojeżdżą ponieważ ponoć jest kolejny przetarg na 5 elektryków i myślę że to ma zastąpić gnioty :/
Cytować
#5 Matej 2018-02-04 11:26
Cytuję michael112:
Jaki tam koniec eksploatacji? Dwa dni temu widziałem Jelcza na 166 na Kabatach.


Jest zasadnicza różnica między Jelczami M121M a Jelczami M121I/4, wyprodukowanymi w 2007 roku.
Cytować
#4 michael112 2018-01-27 11:25
Jaki tam koniec eksploatacji? Dwa dni temu widziałem Jelcza na 166 na Kabatach.
Cytować
#3 Jaaa 2018-01-22 02:17
Mam nadzieję, że 4590 nie zostanie przenumerowany (na 6990), tak jak to uczyniono ze wszystkimi pozostałymi zabytkami MZA.
Cytować
#2 Matej 2018-01-20 09:53
Mój błąd :-)
Cytować
#1 Bartosz 2018-01-20 08:55
Wszystko ładnie pięknie, tylko 4891 ma 3-biegową skrzynię VOITHa, tak w gwoli ścisłości. Wiem co mówię, bo jeździłem nim.
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież