Strona Główna

Warszawskie 105tki trafią do ukraińskiego Konotopu

b_150_150_0_00_images_swmenufree_IMG_8808-3-2.jpg

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Mer ukraińskiego miasta Konotop zwrócił się z prośbą do Tramwajów Warszawskich o przekazanie wycofywanych tramwajów typu 105Na. Składy są odstawiane ze względu na dostawy Hyundaiów. Do przekazania wytypowano 23 wagony serii 12xx i 13xx.

Pierwszy transport zaplanowano w przyszłym tygodniu. W Konotopie wagony będą musiały przejść modernizację, obejmującą wymianę osi ze względu na inny rozstaw szyn. 

Konotop to miasto liczące ok. 80 tysięcy mieszkańców, znajdujące się w obwodzie sumskim, na północny-wschód od Kijowa. Miejscowość znajduje się ok. 80 km w linii prostej od granicy z Rosją. Przed wojną w mieście funkcjonowały 3 linie tramwajowe o łącznej długości około 28 km.

Źródło: transport-publiczny.pl

Komentarze   

#20 R-6 Redutowa 2023-02-17 10:42
Ja bym poczekał aż te stopiątki tam rzeczywiście trafią, pojeżdżą trochę, wtedy zobaczymy co wycofają a co oddadzą. Nie jestem przekonany czy władze Konotopu są do końca świadome stanu technicznego oraz "nowoczesności" tych wagonów. Jest okazja dostać za darmo sprzęt to biorą, ale co z nimi zrobią to jeszcze zobaczymy.
Cytować
#19 Jurajczyk Śląski 2023-02-16 00:11
Cytuję ashir:
Przecież i tak im się te stopiatki do niczego nie przydadzą...
Szkoda zachodu...

To już ich problem, poza tym na bank od razu po przybyciu ich do Konotopu odstawią na złom większość KTM-5, a po dostawie kolejnych 10 wszystkie, a Tatry komuś oddadzą, więc albo je ogarną, albo zamkną sieć. :sigh:
Cytować
#18 KAMIL 2023-02-15 19:37
Cytuję ashir:
Przecież i tak im się te stopiatki do niczego nie przydadzą...
Szkoda zachodu...
Żebyś się nie zdziwił.
Cytować
#17 ashir 2023-02-14 11:28
Przecież i tak im się te stopiatki do niczego nie przydadzą...
Szkoda zachodu...
Cytować
#16 Jurajczyk Śląski 2023-02-12 17:53
Cytuję 105N:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję SP45-116:
Nie wiem, czy wózek od Tatry wejdzie pod stopiątkę. Pod parówkę pewnie spoko, ale tu może być problem

Osie wymienią
Cytuję 105N:
@x Akurat od KTMów to są one lepsze.

W ramach uzupełnienia to trafią tam na pewno:
...
1292
1348+1347

A co z 1263, wiadomo że tylko by trafi na części, ale jednak mógłby się im przydać. Poza tym wezmą skład po NG III, 1348+1347? Jeśli tak to pewnie ku uciesze @ekriego, zabiorą ze sobą 1381.
Cytuję Michał:
Cytuję x:
Ukraina bierze z używek głównie czeskie i niemieckie Tatry, na ^&*? im Konstale, które są jeszcze gorsze niż miejscowe KTM-5?

Konstale są jeszcze gorsze? Warszawa tak dbała o nie, że są raczej w lepszym stanie technicznym niż reszta

Jednak znając jakość ukraińskich torowisk i utrzymania taka 105-tka w stosunku do KTM 5 będzie swego rodzaju powiewem świeżości.
Cytuję SP45-116:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Tak się jeszcze zastanawiam, kto może wziąć 105N po NG III, Kijów, Charków, a może Odessa? ;-)


W Charkowie sytuacja nie jest ciekawa, Kijów to raczej coś nowego niż złomki. Z tramwajowych miast Dniepropietrowsk bierze stare tatry, a na wąski tor 805Na może do Żytomierza?

Na wąski tor będą wkrótce Tatry z całego dawnego NRD. Kijów około 3 lata temu wziął z Ostrawy głęboko zmodernizowaną Tatrę T2 bodajże z 1961, więc taka 105Na z 1991 czy 1990 nie powinna być dla nich za stara. Dniepro (od kilku lat to miasto się nazywa) też jest dość ciekawym miejscem dla 105N. Pamiętajmy, że Wrocław też chce swoje głęboko zmodernizowane 105N wysłać na Ukrainę. :-)

Tylko dwa wagony 13xx mają jechać i to tylko ten skład.

W sumie 1381 jest przebudowany, więc faktycznie mogą go nie chcieć, jednak i tak brakuje jednego wagonu, do 23 z tych co opisałem, to który skład wezmą, skoro 21 musi być 12xx? 1282+1281, a 1263 nie wezmą?
Cytować
#15 x 2023-02-12 14:26
Cytuję 105N:
Cytuję SP45-116:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Tak się jeszcze zastanawiam, kto może wziąć 105N po NG III, Kijów, Charków, a może Odessa? ;-)


W Charkowie sytuacja nie jest ciekawa, Kijów to raczej coś nowego niż złomki. Z tramwajowych miast Dniepropietrowsk bierze stare tatry, a na wąski tor 805Na może do Żytomierza?

Żytomierz chyba będzie likwidował swoją sieć.

Raczej w obecnych czasach, gdy cały świat się interesuje Ukrainą i może tam popłynąć spore wsparcie finansowe i taborowe, nie tylko na odbudowę ale i na dalszy rozwój, to tylko głupi by zlikwidował sieć i z tego nie skorzystał.
Cytować
#14 Jurajczyk Śląski 2023-02-11 18:48
Cytuję 105N:
Cytuję SP45-116:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Tak się jeszcze zastanawiam, kto może wziąć 105N po NG III, Kijów, Charków, a może Odessa? ;-)


W Charkowie sytuacja nie jest ciekawa, Kijów to raczej coś nowego niż złomki. Z tramwajowych miast Dniepropietrowsk bierze stare tatry, a na wąski tor 805Na może do Żytomierza?

Żytomierz chyba będzie likwidował swoją sieć.

To jest kwestia niepewna. Mogą zlikwidować, ale gdy zobaczą dary tramwajowe i dostaną hajs na remont sieci, to mogą zostawić sieć.
Cytuję x:
Cytuję SP45-116:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Tak się jeszcze zastanawiam, kto może wziąć 105N po NG III, Kijów, Charków, a może Odessa? ;-)


W Charkowie sytuacja nie jest ciekawa, Kijów to raczej coś nowego niż złomki. Z tramwajowych miast Dniepropietrowsk bierze stare tatry, a na wąski tor 805Na może do Żytomierza?

805Na to już dużo lepszy pomysł, nie trzeba będzie zmieniać rozstawu, a Bydgoszcz ma niedługo wycofać wszystkie z taboru, Toruń tez kupił coś nowego(ale to chyba na obsługę nowej trasy).

Nie ma szans na 805N na Ukrainie, Bazylea i Zurych wycofują swoje tramwaje, które wyślą tam za darmo. Innym źródłem będzie dawne NRD, gdzie Skoda i HeiterBlick dostarczą dla Chociebuża, Branderburga, Frankfurtu nad Odrą, Lipska, Gorlitza i Ćwikowa około 200 nowych tramwajów, ok nie wszystkie tramwaje, które zastąpią to Tatry, ale zwolni się i tak bardzo dużo znajomych na Ukrainie Tatr KT4 które będą bardziej pożądane od łódzkich czy bydgoskich 805N...
Cytować
#13 105N 2023-02-11 18:20
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję SP45-116:
Nie wiem, czy wózek od Tatry wejdzie pod stopiątkę. Pod parówkę pewnie spoko, ale tu może być problem

Osie wymienią
Cytuję 105N:
@x Akurat od KTMów to są one lepsze.

W ramach uzupełnienia to trafią tam na pewno:
...
1292
1348+1347

A co z 1263, wiadomo że tylko by trafi na części, ale jednak mógłby się im przydać. Poza tym wezmą skład po NG III, 1348+1347? Jeśli tak to pewnie ku uciesze @ekriego, zabiorą ze sobą 1381.
Cytuję Michał:
Cytuję x:
Ukraina bierze z używek głównie czeskie i niemieckie Tatry, na ^&*? im Konstale, które są jeszcze gorsze niż miejscowe KTM-5?

Konstale są jeszcze gorsze? Warszawa tak dbała o nie, że są raczej w lepszym stanie technicznym niż reszta

Jednak znając jakość ukraińskich torowisk i utrzymania taka 105-tka w stosunku do KTM 5 będzie swego rodzaju powiewem świeżości.
Cytuję SP45-116:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Tak się jeszcze zastanawiam, kto może wziąć 105N po NG III, Kijów, Charków, a może Odessa? ;-)


W Charkowie sytuacja nie jest ciekawa, Kijów to raczej coś nowego niż złomki. Z tramwajowych miast Dniepropietrowsk bierze stare tatry, a na wąski tor 805Na może do Żytomierza?

Na wąski tor będą wkrótce Tatry z całego dawnego NRD. Kijów około 3 lata temu wziął z Ostrawy głęboko zmodernizowaną Tatrę T2 bodajże z 1961, więc taka 105Na z 1991 czy 1990 nie powinna być dla nich za stara. Dniepro (od kilku lat to miasto się nazywa) też jest dość ciekawym miejscem dla 105N. Pamiętajmy, że Wrocław też chce swoje głęboko zmodernizowane 105N wysłać na Ukrainę. :-)

Tylko dwa wagony 13xx mają jechać i to tylko ten skład.
Cytować
#12 biauk 2023-02-10 21:52
Wózek od KTMa może wejdzie, ale nie mam pojęcia jakby to było od strony elektrycznej.
Cytować
#11 Jurajczyk Śląski 2023-02-10 17:54
Cytuję SP45-116:
Nie wiem, czy wózek od Tatry wejdzie pod stopiątkę. Pod parówkę pewnie spoko, ale tu może być problem

Osie wymienią
Cytuję 105N:
@x Akurat od KTMów to są one lepsze.

W ramach uzupełnienia to trafią tam na pewno:
...
1292
1348+1347

A co z 1263, wiadomo że tylko by trafi na części, ale jednak mógłby się im przydać. Poza tym wezmą skład po NG III, 1348+1347? Jeśli tak to pewnie ku uciesze @ekriego, zabiorą ze sobą 1381.
Cytuję Michał:
Cytuję x:
Ukraina bierze z używek głównie czeskie i niemieckie Tatry, na ^&*? im Konstale, które są jeszcze gorsze niż miejscowe KTM-5?

Konstale są jeszcze gorsze? Warszawa tak dbała o nie, że są raczej w lepszym stanie technicznym niż reszta

Jednak znając jakość ukraińskich torowisk i utrzymania taka 105-tka w stosunku do KTM 5 będzie swego rodzaju powiewem świeżości.
Cytuję SP45-116:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Tak się jeszcze zastanawiam, kto może wziąć 105N po NG III, Kijów, Charków, a może Odessa? ;-)


W Charkowie sytuacja nie jest ciekawa, Kijów to raczej coś nowego niż złomki. Z tramwajowych miast Dniepropietrowsk bierze stare tatry, a na wąski tor 805Na może do Żytomierza?

Na wąski tor będą wkrótce Tatry z całego dawnego NRD. Kijów około 3 lata temu wziął z Ostrawy głęboko zmodernizowaną Tatrę T2 bodajże z 1961, więc taka 105Na z 1991 czy 1990 nie powinna być dla nich za stara. Dniepro (od kilku lat to miasto się nazywa) też jest dość ciekawym miejscem dla 105N. Pamiętajmy, że Wrocław też chce swoje głęboko zmodernizowane 105N wysłać na Ukrainę. :-)
Cytować
#10 105N 2023-02-10 13:52
Cytuję SP45-116:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Tak się jeszcze zastanawiam, kto może wziąć 105N po NG III, Kijów, Charków, a może Odessa? ;-)


W Charkowie sytuacja nie jest ciekawa, Kijów to raczej coś nowego niż złomki. Z tramwajowych miast Dniepropietrowsk bierze stare tatry, a na wąski tor 805Na może do Żytomierza?

Żytomierz chyba będzie likwidował swoją sieć.
Cytować
#9 x 2023-02-10 13:18
Cytuję SP45-116:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Tak się jeszcze zastanawiam, kto może wziąć 105N po NG III, Kijów, Charków, a może Odessa? ;-)


W Charkowie sytuacja nie jest ciekawa, Kijów to raczej coś nowego niż złomki. Z tramwajowych miast Dniepropietrowsk bierze stare tatry, a na wąski tor 805Na może do Żytomierza?

805Na to już dużo lepszy pomysł, nie trzeba będzie zmieniać rozstawu, a Bydgoszcz ma niedługo wycofać wszystkie z taboru, Toruń tez kupił coś nowego(ale to chyba na obsługę nowej trasy).
Cytować
#8 SP45-116 2023-02-10 12:10
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Tak się jeszcze zastanawiam, kto może wziąć 105N po NG III, Kijów, Charków, a może Odessa? ;-)


W Charkowie sytuacja nie jest ciekawa, Kijów to raczej coś nowego niż złomki. Z tramwajowych miast Dniepropietrowsk bierze stare tatry, a na wąski tor 805Na może do Żytomierza?
Cytować
#7 Michał 2023-02-10 10:31
Cytuję x:
Ukraina bierze z używek głównie czeskie i niemieckie Tatry, na ^&*? im Konstale, które są jeszcze gorsze niż miejscowe KTM-5?

Konstale są jeszcze gorsze? Warszawa tak dbała o nie, że są raczej w lepszym stanie technicznym niż reszta
Cytować
#6 105N 2023-02-10 08:54
@x Akurat od KTMów to są one lepsze.

W ramach uzupełnienia to trafią tam na pewno:
1228+1227
1243
1256+1255
1268
1270+1269
1272+1271
1292
1348+1347
Cytować
#5 SP45-116 2023-02-10 08:29
Nie wiem, czy wózek od Tatry wejdzie pod stopiątkę. Pod parówkę pewnie spoko, ale tu może być problem
Cytować
#4 Jurajczyk Śląski 2023-02-09 23:41
Tak się jeszcze zastanawiam, kto może wziąć 105N po NG III, Kijów, Charków, a może Odessa? ;-)
Cytować
#3 Jurajczyk Śląski 2023-02-09 23:37
Cytuję x:
Ukraina bierze z używek głównie czeskie i niemieckie Tatry, na ^&*? im Konstale, które są jeszcze gorsze niż miejscowe KTM-5?

W sumie dziwię się, że Konotop nie wziął tych słynnych T3 z Ostrawy, które swego czasu kupiła prywatna firma i przez brak chętnego na Ukrainie oraz brak możliwości ich przechowania poszły na żyletki. :roll:
Cytować
#2 Jurajczyk Śląski 2023-02-09 23:33
Czyli najpewniej biorą solówki i składy:
-1228+1227,
-1236+1235,
-1240+1239,
-1243,
-1256+1255,
-1267,
-1268 (jeśli istnieje),
-1270+1269,
-1272+1271 (jeśli istnieją),
-1276+1275,
-1280,
-1292+1263,
-1340+1339 (?)
Mi wyszły 22 wagony, co jeszcze mogą wziąć? :-*
Cytować
#1 x 2023-02-09 20:19
Ukraina bierze z używek głównie czeskie i niemieckie Tatry, na ^&*? im Konstale, które są jeszcze gorsze niż miejscowe KTM-5?
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy