Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.
Mer ukraińskiego miasta Konotop zwrócił się z prośbą do Tramwajów Warszawskich o przekazanie wycofywanych tramwajów typu 105Na. Składy są odstawiane ze względu na dostawy Hyundaiów. Do przekazania wytypowano 23 wagony serii 12xx i 13xx.
Pierwszy transport zaplanowano w przyszłym tygodniu. W Konotopie wagony będą musiały przejść modernizację, obejmującą wymianę osi ze względu na inny rozstaw szyn.
Konotop to miasto liczące ok. 80 tysięcy mieszkańców, znajdujące się w obwodzie sumskim, na północny-wschód od Kijowa. Miejscowość znajduje się ok. 80 km w linii prostej od granicy z Rosją. Przed wojną w mieście funkcjonowały 3 linie tramwajowe o łącznej długości około 28 km.
Źródło: transport-publiczny.pl
Komentarze
To już ich problem, poza tym na bank od razu po przybyciu ich do Konotopu odstawią na złom większość KTM-5, a po dostawie kolejnych 10 wszystkie, a Tatry komuś oddadzą, więc albo je ogarną, albo zamkną sieć.
Szkoda zachodu...
W sumie 1381 jest przebudowany, więc faktycznie mogą go nie chcieć, jednak i tak brakuje jednego wagonu, do 23 z tych co opisałem, to który skład wezmą, skoro 21 musi być 12xx? 1282+1281, a 1263 nie wezmą?
Raczej w obecnych czasach, gdy cały świat się interesuje Ukrainą i może tam popłynąć spore wsparcie finansowe i taborowe, nie tylko na odbudowę ale i na dalszy rozwój, to tylko głupi by zlikwidował sieć i z tego nie skorzystał.
To jest kwestia niepewna. Mogą zlikwidować, ale gdy zobaczą dary tramwajowe i dostaną hajs na remont sieci, to mogą zostawić sieć.
Cytuję x:
Nie ma szans na 805N na Ukrainie, Bazylea i Zurych wycofują swoje tramwaje, które wyślą tam za darmo. Innym źródłem będzie dawne NRD, gdzie Skoda i HeiterBlick dostarczą dla Chociebuża, Branderburga, Frankfurtu nad Odrą, Lipska, Gorlitza i Ćwikowa około 200 nowych tramwajów, ok nie wszystkie tramwaje, które zastąpią to Tatry, ale zwolni się i tak bardzo dużo znajomych na Ukrainie Tatr KT4 które będą bardziej pożądane od łódzkich czy bydgoskich 805N...
Tylko dwa wagony 13xx mają jechać i to tylko ten skład.
Osie wymienią
Cytuję 105N:
A co z 1263, wiadomo że tylko by trafi na części, ale jednak mógłby się im przydać. Poza tym wezmą skład po NG III, 1348+1347? Jeśli tak to pewnie ku uciesze @ekriego, zabiorą ze sobą 1381.
Cytuję Michał:
Jednak znając jakość ukraińskich torowisk i utrzymania taka 105-tka w stosunku do KTM 5 będzie swego rodzaju powiewem świeżości.
Cytuję SP45-116:
Na wąski tor będą wkrótce Tatry z całego dawnego NRD. Kijów około 3 lata temu wziął z Ostrawy głęboko zmodernizowaną Tatrę T2 bodajże z 1961, więc taka 105Na z 1991 czy 1990 nie powinna być dla nich za stara. Dniepro (od kilku lat to miasto się nazywa) też jest dość ciekawym miejscem dla 105N. Pamiętajmy, że Wrocław też chce swoje głęboko zmodernizowane 105N wysłać na Ukrainę.
Żytomierz chyba będzie likwidował swoją sieć.
805Na to już dużo lepszy pomysł, nie trzeba będzie zmieniać rozstawu, a Bydgoszcz ma niedługo wycofać wszystkie z taboru, Toruń tez kupił coś nowego(ale to chyba na obsługę nowej trasy).
W Charkowie sytuacja nie jest ciekawa, Kijów to raczej coś nowego niż złomki. Z tramwajowych miast Dniepropietrowsk bierze stare tatry, a na wąski tor 805Na może do Żytomierza?
Konstale są jeszcze gorsze? Warszawa tak dbała o nie, że są raczej w lepszym stanie technicznym niż reszta
W ramach uzupełnienia to trafią tam na pewno:
1228+1227
1243
1256+1255
1268
1270+1269
1272+1271
1292
1348+1347
W sumie dziwię się, że Konotop nie wziął tych słynnych T3 z Ostrawy, które swego czasu kupiła prywatna firma i przez brak chętnego na Ukrainie oraz brak możliwości ich przechowania poszły na żyletki.
-1228+1227,
-1236+1235,
-1240+1239,
-1243,
-1256+1255,
-1267,
-1268 (jeśli istnieje),
-1270+1269,
-1272+1271 (jeśli istnieją),
-1276+1275,
-1280,
-1292+1263,
-1340+1339 (?)
Mi wyszły 22 wagony, co jeszcze mogą wziąć?
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.