Strona Główna

MiniBus Karczew zawiesi linię Przy Torach

b_150_150_0_00_images_swmenufree__76_MiniBus_Karczew.jpg

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Od 1 lipca 2022 roku zawieszone zostaną połączenia linii autobusowej Przy Torach, obsługiwanej przez MiniBus Karczew. Przewoźnik poinformował o tym na swojej stronie internetowej - powodem jest brak wsparcia ze strony Urzędu Gminy Karczew oraz rosnące koszty eksploatacyjne.

Jeszcze przed pandemią COVID-19, MiniBus Karczew był prężnie działającym przewoźnikiem, jeżdżącym między Warszawą, Otwockiem i Karczewem w godzinach szczytu z bardzo wysokimi częstotliwościami (co kilka-kilkanaście minut). Trzon taboru stanowiły wiekowe pojazdy marki Mercedes-Benz i Setra i część z nich była przebugowa. Odpływ pasażerów w związku z epidemią, a później inflacja i wysokie ceny paliwa sprawiły, że połączenia stały się nierentowne, przez co trzeba było je zawiesić - autobusy w charakterystycznym malowaniu, przypominającym stare barwy BVG Berlin pojawiały się coraz rzadziej na przystankach.

Przewoźnik informuje, że po 1 lipca utrzymane zostanie kursowanie linii Śródborów, Mlądz i Celestynów, jednak są to linie o mniejszym znaczeniu niż zawieszana Przy Torach

Mieszkańcy Karczewa nie zostaną odcięci od transportu publicznego - do miejscowości dojeżdża linia lokalna L51, jednak ze znacznie gorszą częstotliwością niż "minibusy" w okresie świetności funkcjonowania firmy. 

Firma MiniBus powstała w 1991 roku i założycielami byli Andrzej Mosak i Tadeusz Pleskot. Jak pisze na swojej stronie przewoźnik, na początku przedsiębiorstwo posiadało jeden siedmioosobowy mikrobus, którym założyciele jeździli na trasie Ługi - Otwock. W 1994 roku trasę wydłużono do Falenicy oraz uruchomiono nową linię docierającą do Dworca Wschodniego. W 1996 roku została wydłużona ona do centrum Warszawy, a także powstała baza autobusowa z zapleczem technicznym. Przez następne dekady przewoźnik obsługiwał regularne, komercyjne połączenia do Warszawy.

Komentarze   

#8 Jurajczyk Śląski 2022-06-21 00:38
Cytuję R-6 Redutowa:
Latem tłok się zmniejszy, a we wrześniu będą już nowe Impulsy. KM zwiększyły już conieco podaż puszczając na wybranych kursach 2x45WE lub 2xER160. Dla tej garstki pasażerów z kursujacej co 45-80 minut linii starczy miejsca ;)

Za niedługo powinno się zwolnić część ELF-ów z LK9 w te rejony, ale to i tak za mało. We wrześniu bodajże będą 3 obiegi na Impulsach 2, czyli jeszcze nie wszystkie planowane. Dopiero grudzień powinien przynieść docelową jakość połączeń. :-)
Cytować
#7 R-6 Redutowa 2022-06-20 19:01
Latem tłok się zmniejszy, a we wrześniu będą już nowe Impulsy. KM zwiększyły już conieco podaż puszczając na wybranych kursach 2x45WE lub 2xER160. Dla tej garstki pasażerów z kursujacej co 45-80 minut linii starczy miejsca ;)
Cytować
#6 Jurajczyk Śląski 2022-06-20 14:15
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję R-6 Redutowa:
W artykule pominięto całkowicie fakt znacznego polepszenia oferty kolejowej, który moim zdaniem miał największy wpływ na powolną degrengoladę MiniBusa. W latach 90. pociągi z Otwocka kursowały co 40-120 minut i cieszyły się złą sławą (złodzieje, dewastacje) dziś mamy 4-5 kursów na godzinę no i oczywiście wspólny bilet oraz dowozowe autobusy.

I pociągi zapchane na full, tia. Póki co nie ma jeszcze podwójnych Impulsów II na S1, by zabrały zwiększoną podaż, a tu dojdą kolejne. :sigh:

By dały większą podaż. :lol:
Cytować
#5 Jurajczyk Śląski 2022-06-20 13:21
Cytuję R-6 Redutowa:
W artykule pominięto całkowicie fakt znacznego polepszenia oferty kolejowej, który moim zdaniem miał największy wpływ na powolną degrengoladę MiniBusa. W latach 90. pociągi z Otwocka kursowały co 40-120 minut i cieszyły się złą sławą (złodzieje, dewastacje) dziś mamy 4-5 kursów na godzinę no i oczywiście wspólny bilet oraz dowozowe autobusy.

I pociągi zapchane na full, tia. Póki co nie ma jeszcze podwójnych Impulsów II na S1, by zabrały zwiększoną podaż, a tu dojdą kolejne. :sigh:
Cytować
#4 Karol 2022-06-20 12:07
Cytuję lo:
Pierwsze słyszę, że ta linia nazywała się Przy Torach.

Mało słyszałe(a)ś. Ona tak od dawna się nazywa.
Cytować
#3 R-6 Redutowa 2022-06-20 10:28
W artykule pominięto całkowicie fakt znacznego polepszenia oferty kolejowej, który moim zdaniem miał największy wpływ na powolną degrengoladę MiniBusa. W latach 90. pociągi z Otwocka kursowały co 40-120 minut i cieszyły się złą sławą (złodzieje, dewastacje) dziś mamy 4-5 kursów na godzinę no i oczywiście wspólny bilet oraz dowozowe autobusy.
Cytować
#2 Jurajczyk Śląski 2022-06-20 01:16
Co jak co gmina Karczew powinna dopłacić albo do kursów wariantowych linii 702 (obojętnie czy wydłużenie z Otwocka, czy od przystanku Świdry Wielkie), choć ten drugi wariant byłby lepszy, odgałęzienie 702 by prowadziło od Świder Wielkich trasą L51 do Starego Miasta, następnie przez Częstochowską i Zamkową do ronda z al. JP2. L51 bym skierował od Starego Miasta przez Janów do Brzezinki. W ultra biednej wersji należy wydłużyć L51 do przystanku Świdry Wielkie, bo jedyną opcją dla mieszkańców w pobliżu przystanku Warsztatowa, którzy chcą się udać do Warszawy jest wycieczka krajoznawcza przez Karczew i w Otwocku przesiadka na 702 lub S1. :-?
Cytować
#1 lo 2022-06-20 00:19
Pierwsze słyszę, że ta linia nazywała się Przy Torach.
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy