Strona Główna

Pierwszy skład Škoda Varsovia w Warszawie

b_150_150_0_00_images_su10_20151205_pepik.jpg

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

W poniedziałek, 25 kwietnia 2022 roku, do Warszawy dotarł pierwszy skład metra Škoda Varsovia - jest to pojazd, na którym zostaną przeprowadzone wszystkie testy celem dopuszczenia do ruchu. Producent będzie miał na to 3 miesiące

Metro Warszawskie podpisało umowę ze Škodą na początku 2020 roku. Pierwszy skład miał dotrzeć do Warszawy w ciągu 20 miesięcy, jednak nastąpiło kilkumiesięczne opóźnienie. Podpisana umowa obejmuje dostawę 37 sześciowagonowych pociągów metra wraz z możliwością zwiększenia zamówienia o 8 kolejnych składów

Nowy tabor będzie przeznaczony m.in. do obsługi nowych odcinków II linii metra, a także ma zastąpić starsze rosyjskie składy, które są aktualnie eksploatowane na linii metra M1.

Komentarze   

#18 Jurajczyk Śląski 2022-05-07 21:01
Cytuję R-6 Redutowa:
Składy rosyjskie należy zmodernizować tak jak w Pradze, czyli przede wszystkim wymienić napęd na tyrystorowy- i mogą jeszcze służyć wiele lat. Niestety MW ma w mieście status świętej krowy i dlatego jest rozpuszczane pieniędzmi na nowy tabor (który jeszcze przez długi czas nie będzie potrzebny) czy idiotyczną STP Mory.

Czesi swoje najstarsze tyrystory chcą na złom wysłać. Z resztą od 2001 zezłomowali z 1/10 wszystkich 81. część była w wieku naszych nowszych 81. Obecnie jedyną możliwością byłoby wysłanie do Moskwy (co już przez politykę odpada), jak to zrobiła Sofia chociażby. :-)
Cytować
#17 R-6 Redutowa 2022-05-02 11:30
Składy rosyjskie należy zmodernizować tak jak w Pradze, czyli przede wszystkim wymienić napęd na tyrystorowy- i mogą jeszcze służyć wiele lat. Niestety MW ma w mieście status świętej krowy i dlatego jest rozpuszczane pieniędzmi na nowy tabor (który jeszcze przez długi czas nie będzie potrzebny) czy idiotyczną STP Mory.
Cytować
#16 Muri 2022-04-27 12:50
Cytuję CafeKaskada:
Numery wagonów niestety wciąż niewiele mi mówią.
[...]
moim zdaniem powinien on zostać skrócony do czterech wagonów, tak, jak jeździły na początku istnienia metra.

W pierwszych latach eksploatacji warszawskiego metra pociągi były trzywagonowe:
https://kmmetra.pl/metro-warszawskie/wagony-typu-81-1989-2007/

Wykaz numerów wagonów jest dostępny tutaj:
https://kmmetra.pl/metro-warszawskie/zestawienie-taboru/#pasazerski-pociagi
Cytować
#15 Jurajczyk Śląski 2022-04-27 10:43
Cytuję CafeKaskada:
Cytuję Jurajczyk Śląski:

Dla mnie powinni zachować 2 składy: 001+400+401+402+403+002 (forma klasyczna), a także 029+456+457+458+459+030 (forma nowocześniejsza), resztę wysłać na Ukrainę w formie daru. Ja myślę, że jednak wcześniej wycofają rosyjskie, niż w 2025 roku, na obecne rozszerzenia będzie trzeba (+ wzmocnienie rezerwy) z 8-9 nowych składów. Od 9.-10. w górę można już wycofywać spokojnie te składy rosyjskie. Poza tym o 2025 słychać od momentu ogłoszenia przetargu, kiedy myślano że budowa metra na Karolin będzie przebiegać bez problemu. :-)

A mógłbyś mi podać numery pociągów? Numery wagonów niestety wciąż niewiele mi mówią. Co do oryginalnego składu, to moim zdaniem powinien on zostać skrócony do czterech wagonów, tak, jak jeździły na początku istnienia metra.

Co do wysłania reszty składów na Ukrainę, myślę, że pociągi metra jednak nie będą dla nich priorytetem, tym bardziej, że metro jest pod ziemią (jako ciekawostkę mogę podać fakt, że stacja Arsenalna w Kijowie jest najgłębiej położoną stacją metra na świecie - 105 metrów pod powierzchnią ziemi). Chociaż z drugiej strony jednak już lepsze to, niż jakby miały iść na złom, choć tak, jak mówiłem, nie jest to priorytet.

A co do wspomianego przeze mnie 2025 roku, nie wiem, gdzie to słyszałem, jednak zważywszy, że metro cały czas się wydłuża, więc potrzeba więcej pociągów, to musiałoby zostać wprowadzonych więcej Skod, niż mamy obecnie starych rosyjskich pociągów. Docelowo tak się stanie, ale kiedy, to zobaczymy.

Na początku były 3 wagony, bodajże do 1997, żaden nie jeździ w takim składzie, no chyba, że chodzi ci o Skodę to 10643-10717-10791-10790-19716-10642. Ja bym w te sztuczne skrócenia się nie bawił, byłem za granicą gdzie przejazd odbył się skróconym zabytkiem, ludzie stali do drzwi... A co do wyłania na Ukrainę, to myślałem o Dnieprze oraz Charkowie, gdzie ponoć STP im ucierpiały. :sigh:
Cytować
#14 Olecczanin 2022-04-26 22:39
Cytuję fraktal:
Trochę to dziwne, że każdy pojazd WKM ma ukraińską flagę, a z drugiej strony nadal jeździłyby rosyjskie składy. Zresztą są już przestarzałe, głośne, nie mogą jeździć cały dzień, będzie coraz trudniej o części z powodu sankcji, a przy tym zużywają ogromnie dużo prądu. Na sentymenty miejsca nie ma, choć oczywiście można jeden skład zostawić na zabytek.



Ale co by dało, gdyby je wycofać? I tak raczej te stare repy nie są już serwisowane u kacapów, więc ani rubel do nich nie płynie :P
Cytować
#13 CafeKaskada 2022-04-26 20:58
Cytuję Jurajczyk Śląski:

Dla mnie powinni zachować 2 składy: 001+400+401+402+403+002 (forma klasyczna), a także 029+456+457+458+459+030 (forma nowocześniejsza), resztę wysłać na Ukrainę w formie daru. Ja myślę, że jednak wcześniej wycofają rosyjskie, niż w 2025 roku, na obecne rozszerzenia będzie trzeba (+ wzmocnienie rezerwy) z 8-9 nowych składów. Od 9.-10. w górę można już wycofywać spokojnie te składy rosyjskie. Poza tym o 2025 słychać od momentu ogłoszenia przetargu, kiedy myślano że budowa metra na Karolin będzie przebiegać bez problemu. :-)

A mógłbyś mi podać numery pociągów? Numery wagonów niestety wciąż niewiele mi mówią. Co do oryginalnego składu, to moim zdaniem powinien on zostać skrócony do czterech wagonów, tak, jak jeździły na początku istnienia metra.

Co do wysłania reszty składów na Ukrainę, myślę, że pociągi metra jednak nie będą dla nich priorytetem, tym bardziej, że metro jest pod ziemią (jako ciekawostkę mogę podać fakt, że stacja Arsenalna w Kijowie jest najgłębiej położoną stacją metra na świecie - 105 metrów pod powierzchnią ziemi). Chociaż z drugiej strony jednak już lepsze to, niż jakby miały iść na złom, choć tak, jak mówiłem, nie jest to priorytet.

A co do wspomianego przeze mnie 2025 roku, nie wiem, gdzie to słyszałem, jednak zważywszy, że metro cały czas się wydłuża, więc potrzeba więcej pociągów, to musiałoby zostać wprowadzonych więcej Skod, niż mamy obecnie starych rosyjskich pociągów. Docelowo tak się stanie, ale kiedy, to zobaczymy.
Cytować
#12 Jurajczyk Śląski 2022-04-26 15:34
Cytuję fraktal:
Trochę to dziwne, że każdy pojazd WKM ma ukraińską flagę, a z drugiej strony nadal jeździłyby rosyjskie składy. Zresztą są już przestarzałe, głośne, nie mogą jeździć cały dzień, będzie coraz trudniej o części z powodu sankcji, a przy tym zużywają ogromnie dużo prądu. Na sentymenty miejsca nie ma, choć oczywiście można jeden skład zostawić na zabytek.

Plus muszą częściej przechodzić przeglądy. :sigh:
Cytować
#11 Jurajczyk Śląski 2022-04-26 13:17
Cytuję CafeKaskada:
Cytuję fraktal:
Nie wyobrażam sobie, żeby składy rosyjskie nadal jeździły w obecnej sytuacji. Ceny prądu przewyższą ich wartość tak poza wszystkim. Jeśli będzie na stać na budowę III linii, to na tabor powinno nas być stać tym bardziej.


Jeśli przez ,,obecną sytuację" masz na myśli sytuację na Ukrainie, to nie wiem, dlaczego my mamy przez to kasować sprawne pociągi, tylko ze względu na kraj ich produkcji.

Docelowo stare pociągi rosyjskie zostaną wycofane, jednak gdzieś słyszałem, że stanie się to dopiero koło 2025 roku. Osobiście mam nadzieję, że zachowają choć jeden (a najlepiej dwa, z czego jeden zredukowany do 4 wagonów i przemalowany w oryginalne barwy) jako składy zabytkowe.

Sama Skoda wygląda ładnie i pewnie jak każdy, nie mogę się doczekać debiutu liniowego.

Dla mnie powinni zachować 2 składy: 001+400+401+402+403+002 (forma klasyczna), a także 029+456+457+458+459+030 (forma nowocześniejsza), resztę wysłać na Ukrainę w formie daru. Ja myślę, że jednak wcześniej wycofają rosyjskie, niż w 2025 roku, na obecne rozszerzenia będzie trzeba (+ wzmocnienie rezerwy) z 8-9 nowych składów. Od 9.-10. w górę można już wycofywać spokojnie te składy rosyjskie. Poza tym o 2025 słychać od momentu ogłoszenia przetargu, kiedy myślano że budowa metra na Karolin będzie przebiegać bez problemu. :-)
Cytować
#10 fraktal 2022-04-26 13:02
Trochę to dziwne, że każdy pojazd WKM ma ukraińską flagę, a z drugiej strony nadal jeździłyby rosyjskie składy. Zresztą są już przestarzałe, głośne, nie mogą jeździć cały dzień, będzie coraz trudniej o części z powodu sankcji, a przy tym zużywają ogromnie dużo prądu. Na sentymenty miejsca nie ma, choć oczywiście można jeden skład zostawić na zabytek.
Cytować
#9 Jurajczyk Śląski 2022-04-26 12:57
Cytuję SP45-116:
Cytuję fraktal:
Nie wyobrażam sobie, żeby składy rosyjskie nadal jeździły w obecnej sytuacji. Ceny prądu przewyższą ich wartość tak poza wszystkim. Jeśli będzie na stać na budowę III linii, to na tabor powinno nas być stać tym bardziej.

Ruskie naprawisz łomem i wbrew pozorom to najłatwiejszy (bo najmniej zaawansowany technologicznie) tabor. Po prostu może jeździć do śmierci technicznej.

A ile on może max jeździć, 48 lat?
Cytować
#8 CafeKaskada 2022-04-26 11:16
Cytuję fraktal:
Nie wyobrażam sobie, żeby składy rosyjskie nadal jeździły w obecnej sytuacji. Ceny prądu przewyższą ich wartość tak poza wszystkim. Jeśli będzie na stać na budowę III linii, to na tabor powinno nas być stać tym bardziej.


Jeśli przez ,,obecną sytuację" masz na myśli sytuację na Ukrainie, to nie wiem, dlaczego my mamy przez to kasować sprawne pociągi, tylko ze względu na kraj ich produkcji.

Docelowo stare pociągi rosyjskie zostaną wycofane, jednak gdzieś słyszałem, że stanie się to dopiero koło 2025 roku. Osobiście mam nadzieję, że zachowają choć jeden (a najlepiej dwa, z czego jeden zredukowany do 4 wagonów i przemalowany w oryginalne barwy) jako składy zabytkowe.

Sama Skoda wygląda ładnie i pewnie jak każdy, nie mogę się doczekać debiutu liniowego.
Cytować
#7 Jurajczyk Śląski 2022-04-26 10:59
Cytuję fraktal:
Nie wyobrażam sobie, żeby składy rosyjskie nadal jeździły w obecnej sytuacji. Ceny prądu przewyższą ich wartość tak poza wszystkim. Jeśli będzie na stać na budowę III linii, to na tabor powinno nas być stać tym bardziej.

Młodsze 81 muszą być mniej prądożerne od starszych 81, ale myślę, że gdy skończą się dostawy Skód (nie ważne czy będzie opcja, czy nie), to otrząsną się z transu M3, do tego będzie wkrótce presja by oddać te 81 w ramach pomocy Ukrainie, a oni chomikują na lepsze czasy. :-*
Cytować
#6 SP45-116 2022-04-26 09:23
Cytuję fraktal:
Nie wyobrażam sobie, żeby składy rosyjskie nadal jeździły w obecnej sytuacji. Ceny prądu przewyższą ich wartość tak poza wszystkim. Jeśli będzie na stać na budowę III linii, to na tabor powinno nas być stać tym bardziej.

Ruskie naprawisz łomem i wbrew pozorom to najłatwiejszy (bo najmniej zaawansowany technologicznie) tabor. Po prostu może jeździć do śmierci technicznej.
Cytować
#5 SP45-116 2022-04-26 09:20
Cytuję Adam:
A cóż to za lokomotywa prowadzi ten skład??

Nurek.
Cytować
#4 fraktal 2022-04-25 23:12
Nie wyobrażam sobie, żeby składy rosyjskie nadal jeździły w obecnej sytuacji. Ceny prądu przewyższą ich wartość tak poza wszystkim. Jeśli będzie na stać na budowę III linii, to na tabor powinno nas być stać tym bardziej.
Cytować
#3 Jurajczyk Śląski 2022-04-25 22:06
Cytuję Adam:
A cóż to za lokomotywa prowadzi ten skład??

Nurek 753 775-6
Cytować
#2 Jurajczyk Śląski 2022-04-25 20:26
Należy dodać, że starsze rosyjskie składy, młodsze nawet w przypadku skorzystania z opcji mają zostać jako rezerwa, bo przy potencjalnej budowie M3 (oczywiście wiadomo, że to tylko S-F poniżej opłacalności budowy, cytuje tylko co napisali na TP) nie musieli by zamawiać taboru na nową linię. Dzisiaj byłem pod STP, z tego powodu, ale niestety był już na hali. :sad:
Cytować
#1 Adam 2022-04-25 20:03
A cóż to za lokomotywa prowadzi ten skład??
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy