Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.
We wtorek 14 grudnia 2021 roku, na warszawskich torach zadebiutował pierwszy tramwaj firmy Hyundai Rotem. Pojazd włączył się do ruchu około godziny 11:00 na pętli Metro Młociny i będzie kursował na linii 17, na 5 brygadzie.
Aktualnie trwają odbiory - kolejnym etapem jest wykonanie 2,5 tys. km w ruchu liniowym, które ma potrwać kilku tygodni. Jak zadeklarował prezes Tramwajów Warszawskich, póki co nowy Hyundai spełnia wszystkie wymagania.
Nowy wagon zostały po raz pierwszy udostępniony pasażerom w trakcie Dni Transportu Publicznego, kiedy to wziął udział w paradzie.
Komentarze
Dziękuje
Masz na stronie Suski
https://tgmr5j.webwave.dev
W sumie co realnego było wtedy 100% niskopodłogowego za niedużą cenę zdobycia na rynku o takiej konstrukcji? Raczej krótka lista, by znaleźć taki tramwaj, a bez tej dostawy Pesie ciężko byłoby się rozwinąć. Szkoda tylko, że zamiast 15 składów 123N nie kupiono wtedy 10 dodatkowych Tramcinusów. A tak jak się uda pozbyć stopiątki, to zostanie dylemat czy pozbyć się w następnej kolejności około 10 lat starsze 116N, czy może jednak wysokopodłogowe 123N (jeśli będą niskie ceny to Ukraińcy pewnie je chętnie kupią, no ale jeśli nie, to co wtedy)?
Tramicusy jak na lata swojej profukcji były mega nowoczesne i innowacyjne - za to podziwiam Pesę.
Mniejsza czy Pesa, czy nie (choć bym się nie obraził, gdyby przyjechały), problemem Hyundaia była mała liczba dostaw poza UE, a w samej UE do wczoraj nie mieli żadnego swojego tramwaju i to w takim mieście jak Warszawa powinno ich wykluczyć ze startu, na przyszłość powinien być zapis o minimum 10. tramwajach w UE, a Hyundai mógł zacząć od nie wiem Częstochowy, Olsztyna (gdzie też wygrał debiutant), Gorzowa Wielkopolskiego czy nawet Rumunii (Bozankaya), niestety teraz jest ciężko powiedzieć co będzie z nimi za te kilka lat.
Dzięki wielkie.
4201
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.