Strona Główna

Otwarcie ofert w przetargu na dostawę 160 gazowców dla MZA

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Miejskie Zakłady Autobusowe otworzyły oferty w przetargu na dostawę 160 gazowców. Złożono 4 oferty, z czego dwie z nich mieszczą się w kosztorysie zamawiającego. Jeżeli kryterium ceny zadecyduje o wyborze najkorzystniejszej oferty, wygranymi zostaną Solaris oraz Autosan.

Przetarg na dostawę 160 gazowców został ogłoszony w styczniu 2020 roku. Został on podzielony na dwa zadania:

Zadanie pierwsze obejmuje:

  • Dostawę 40 sztuk fabrycznie nowych autobusów klasy MAXI CNG, w terminie od 40 tygodnia od podpisania umowy.
  • Dostawę 30 sztuk fabrycznie nowych autobusów przegubowych CNG, w terminie od 36 tygodnia od podpisania umowy. 

Zadanie drugie obejmuje:

  • Dostawę 90 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich przegubowych LNG, w terminie od 92 tygodnia od podpisania umowy. 

W przetargu wpłynęły następujące oferty:

Zadanie pierwsze:

Wykonawca Cena brutto
EvoBus Polska Sp. z o.o. 137 831 340,00 zł
MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o. 129 121 710,00 zł
Solaris Bus & Coach S.A.  116 389 980,00 zł

Zadanie drugie:

Wykonawca Cena brutto
Autosan Sp. z o.o. 165 717 900,00 zł
Solaris Bus & Coach S.A.  184 071 960,00 zł

Budżety przeznaczone na realizację zamówienia:

  • Zadanie pierwsze: 116 820 930,00 zł brutto
  • Zadanie drugie: 183 179 070,00 zł brutto

Ciekawostką jest, że EvoBus zaproponował w swojej ofercie model Citaro i Citaro G. Dotychczas do Warszawy trafiało budżetowe Conecto, przeznaczone na rynki Europy Wschodniej i Europy Środkowej.

Autosan z kolei zaproponował pojazdy Sancity, wykonane na licencji Solbusa SM18LNG.

Komentarze   

#15 nik 2020-07-09 22:18
Cytuję x:
Natomiast ja bym się bał, czy w ramach oszczędności środków nie zrezygnują z całego przetargu, albo np. z samej części LNG.

Owszem.
Warszawa i Autosan to jednak przeciwstawne linie polityczne.
Cytować
#14 Jurajczyk Śląski 2020-07-09 20:48
Cytuję x:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję x:
Nie no, przy 85% ceny szanse, że nie wygra Solaris sięgają zera. Bardziej prawdopodobne, że z jakiegoś powodu MZA wywalą ofertę Autosana, choć to też nie jest pewne. W obecnej sytuacji będą woleć to co tańsze, nawet jeśli tandetne, a w zadaniu II tylko Autosan wpasował się w budżet.

W sumie nie zaskoczę się jak Autosan wyleci za jakieś kryteria techniczne, a Solaris za budżet. I jeszcze jakiś czas (o ile w ogóle z tego napędu nie zrezygnują) na nowe autobusy LNG poczekamy.

W sumie Solaris minimalnie przekroczył budżet, o niecały milion. Natomiast ja bym się bał, czy w ramach oszczędności środków nie zrezygnują z całego przetargu, albo np. z samej części LNG.

Ostatnio w Gdyni anulowano przetarg przez koronkę, tu może być podobnie, choć widzę też szansę, że Autosan może wylecieć za rażąco niską cenę. ;-)
Cytować
#13 x 2020-07-09 17:42
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję x:
Nie no, przy 85% ceny szanse, że nie wygra Solaris sięgają zera. Bardziej prawdopodobne, że z jakiegoś powodu MZA wywalą ofertę Autosana, choć to też nie jest pewne. W obecnej sytuacji będą woleć to co tańsze, nawet jeśli tandetne, a w zadaniu II tylko Autosan wpasował się w budżet.

W sumie nie zaskoczę się jak Autosan wyleci za jakieś kryteria techniczne, a Solaris za budżet. I jeszcze jakiś czas (o ile w ogóle z tego napędu nie zrezygnują) na nowe autobusy LNG poczekamy.

W sumie Solaris minimalnie przekroczył budżet, o niecały milion. Natomiast ja bym się bał, czy w ramach oszczędności środków nie zrezygnują z całego przetargu, albo np. z samej części LNG.
Cytować
#12 Jurajczyk Śląski 2020-07-09 14:34
Cytuję x:
Cytuję Duter:
Oby w zadaniu pierwszym wygrał Evobus z Mercedesem Citaro, w w Warszawie jest już za dużo Solarisów, więc pora na odmianę. Zawsze miasto może dołożyć do przetargu brakującej kwoty by Citaro i Citaro G CNG zawitały w końcu do MZA.

Nie no, przy 85% ceny szanse, że nie wygra Solaris sięgają zera. Bardziej prawdopodobne, że z jakiegoś powodu MZA wywalą ofertę Autosana, choć to też nie jest pewne. W obecnej sytuacji będą woleć to co tańsze, nawet jeśli tandetne, a w zadaniu II tylko Autosan wpasował się w budżet.

W sumie nie zaskoczę się jak Autosan wyleci za jakieś kryteria techniczne, a Solaris za budżet. I jeszcze jakiś czas (o ile w ogóle z tego napędu nie zrezygnują) na nowe autobusy LNG poczekamy.
Cytować
#11 x 2020-07-09 08:24
Cytuję Duter:
Oby w zadaniu pierwszym wygrał Evobus z Mercedesem Citaro, w w Warszawie jest już za dużo Solarisów, więc pora na odmianę. Zawsze miasto może dołożyć do przetargu brakującej kwoty by Citaro i Citaro G CNG zawitały w końcu do MZA.

Nie no, przy 85% ceny szanse, że nie wygra Solaris sięgają zera. Bardziej prawdopodobne, że z jakiegoś powodu MZA wywalą ofertę Autosana, choć to też nie jest pewne. W obecnej sytuacji będą woleć to co tańsze, nawet jeśli tandetne, a w zadaniu II tylko Autosan wpasował się w budżet.
Cytować
#10 Jurajczyk Śląski 2020-07-09 00:06
Cytuję Duter:
Oby w zadaniu pierwszym wygrał Evobus z Mercedesem Citaro, w w Warszawie jest już za dużo Solarisów, więc pora na odmianę. Zawsze miasto może dołożyć do przetargu brakującej kwoty by Citaro i Citaro G CNG zawitały w końcu do MZA.

Raczej nie, gdyż Mercedes dość rzadko nadrabia w kryteriach technicznych, dodatkowo budżet przekroczyli o 20 mln zł. A co do ilości Solarisów, względem innych marek, to polecam wycieczkę do Poznania, tam jest zdecydowanie wyższy odsetek Solarisów niż w Warszawie.
Cytować
#9 Jurajczyk Śląski 2020-07-09 00:03
Cytuję x:
Citaro w Warszawie, what? No i czy Autosan faktycznie wyprodukuje Solcity ze swoim znaczkiem, czy tylko będzie bazował na rozwiązaniach konstrukcyjnych, z budą Sancity.

Z tego co wiem to przebudowana hybryda gazowo-elektryczna dla Częstochowy, a więc wyprodukowana jeszcze przez Solbusa, ma już znaczki Autosana, a nie swojego macierzystego producenta. Więc tu będzie podobnie.
Cytować
#8 Jurajczyk Śląski 2020-07-09 00:00
Cytuję Białek Stołeczny:
Autosan jeszcze istnieje? Prywatny czy państwowy?

Państwowy, PGZ jest właścicielem. A jak najbardziej istnieje. Z poważniejszych zadań jakie mają (lub ostatnio mieli) to dostawa gazowców dla Rzeszowa, czy "modernizacja" hybryd gazowo-elektrycznych dla Częstochowy.
Cytować
#7 X 2020-07-08 22:51
Kiedy będzie wiadomo z kim podpiszą umowę?
Cytować
#6 Duter 2020-07-08 17:06
Oby w zadaniu pierwszym wygrał Evobus z Mercedesem Citaro, w w Warszawie jest już za dużo Solarisów, więc pora na odmianę. Zawsze miasto może dołożyć do przetargu brakującej kwoty by Citaro i Citaro G CNG zawitały w końcu do MZA.
Cytować
#5 . 2020-07-08 16:50
Cytuję X:
Szkoda że Zadaniu drugim (LNG) nie wygrał Solaris :(

Dlatego moim zdaniem:
1 zadanie dla MANa
2 zadanie dla Solarisa .
Cytować
#4 x 2020-07-08 16:38
Citaro w Warszawie, what? No i czy Autosan faktycznie wyprodukuje Solcity ze swoim znaczkiem, czy tylko będzie bazował na rozwiązaniach konstrukcyjnych, z budą Sancity.
Cytować
#3 Jurajczyk Śląski 2020-07-08 16:06
Cytuję X:
Szkoda że Zadaniu drugim (LNG) nie wygrał Solaris :(

Nie zdziwię się jak Autosan wyleci za coś, więc Solaris jest technicznie możliwy.
Cytować
#2 Białek Stołeczny 2020-07-08 16:00
Autosan jeszcze istnieje? Prywatny czy państwowy?
Cytować
#1 X 2020-07-08 15:44
Szkoda że Zadaniu drugim (LNG) nie wygrał Solaris :(
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy