Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.
Miejskie Zakłady Autobusowe otworzyły oferty w przetargu na dostawę 160 gazowców. Złożono 4 oferty, z czego dwie z nich mieszczą się w kosztorysie zamawiającego. Jeżeli kryterium ceny zadecyduje o wyborze najkorzystniejszej oferty, wygranymi zostaną Solaris oraz Autosan.
Przetarg na dostawę 160 gazowców został ogłoszony w styczniu 2020 roku. Został on podzielony na dwa zadania:
Zadanie pierwsze obejmuje:
Zadanie drugie obejmuje:
W przetargu wpłynęły następujące oferty:
Zadanie pierwsze:
Wykonawca | Cena brutto |
EvoBus Polska Sp. z o.o. | 137 831 340,00 zł |
MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o. | 129 121 710,00 zł |
Solaris Bus & Coach S.A. | 116 389 980,00 zł |
Zadanie drugie:
Wykonawca | Cena brutto |
Autosan Sp. z o.o. | 165 717 900,00 zł |
Solaris Bus & Coach S.A. | 184 071 960,00 zł |
Budżety przeznaczone na realizację zamówienia:
Ciekawostką jest, że EvoBus zaproponował w swojej ofercie model Citaro i Citaro G. Dotychczas do Warszawy trafiało budżetowe Conecto, przeznaczone na rynki Europy Wschodniej i Europy Środkowej.
Autosan z kolei zaproponował pojazdy Sancity, wykonane na licencji Solbusa SM18LNG.
Komentarze
Owszem.
Warszawa i Autosan to jednak przeciwstawne linie polityczne.
Ostatnio w Gdyni anulowano przetarg przez koronkę, tu może być podobnie, choć widzę też szansę, że Autosan może wylecieć za rażąco niską cenę.
W sumie Solaris minimalnie przekroczył budżet, o niecały milion. Natomiast ja bym się bał, czy w ramach oszczędności środków nie zrezygnują z całego przetargu, albo np. z samej części LNG.
W sumie nie zaskoczę się jak Autosan wyleci za jakieś kryteria techniczne, a Solaris za budżet. I jeszcze jakiś czas (o ile w ogóle z tego napędu nie zrezygnują) na nowe autobusy LNG poczekamy.
Nie no, przy 85% ceny szanse, że nie wygra Solaris sięgają zera. Bardziej prawdopodobne, że z jakiegoś powodu MZA wywalą ofertę Autosana, choć to też nie jest pewne. W obecnej sytuacji będą woleć to co tańsze, nawet jeśli tandetne, a w zadaniu II tylko Autosan wpasował się w budżet.
Raczej nie, gdyż Mercedes dość rzadko nadrabia w kryteriach technicznych, dodatkowo budżet przekroczyli o 20 mln zł. A co do ilości Solarisów, względem innych marek, to polecam wycieczkę do Poznania, tam jest zdecydowanie wyższy odsetek Solarisów niż w Warszawie.
Z tego co wiem to przebudowana hybryda gazowo-elektryczna dla Częstochowy, a więc wyprodukowana jeszcze przez Solbusa, ma już znaczki Autosana, a nie swojego macierzystego producenta. Więc tu będzie podobnie.
Państwowy, PGZ jest właścicielem. A jak najbardziej istnieje. Z poważniejszych zadań jakie mają (lub ostatnio mieli) to dostawa gazowców dla Rzeszowa, czy "modernizacja" hybryd gazowo-elektrycznych dla Częstochowy.
Dlatego moim zdaniem:
1 zadanie dla MANa
2 zadanie dla Solarisa .
Nie zdziwię się jak Autosan wyleci za coś, więc Solaris jest technicznie możliwy.
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.