Strona Główna

SU12 CNG IV generacji na "Kleszczowej"

b_150_150_0_00_images_su10_20151205_PSX_20210905_181044_1.jpg

Miejskie Zakłady Autobusowe zadecydowały o przeniesieniu pięciu Solarisów Urbino 12 CNG IV generacji z "Ostrobramskiej" na "Kleszczową". Pojazdy trafiły na nową zajezdnię we wtorek 23 listopada 2021 roku - są to autobusy o numerach taborowych 4335-4339.

 

Komentarze   

#18 x 2021-11-26 11:53
Na pewno muszą przejść szkolenie
Cytować
#17 Karzeł 2021-11-26 09:40
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję sens:
Czy ktoś wie jaki to ma sens, oprócz wkurzania pasażerów linii obsługiwanych przez R3?
Teraz powinny przyjechać MAN Lion`s City CNG 12 z serii 42xx na R3.

Jeśli już to kartony powinny zostać, MAN byłby kolejną marką na R3 i trzeba by było mechaników uczyć się z nimi obchodzić.

No, a mechanicy z R2 nie muszą się uczyć obsługi 5 wozów innego typu?
Cytować
#16 Jurajczyk Śląski 2021-11-25 15:15
Cytuję xxx:
Powinni przenieść więcej tych wozów na Kleszczową i obsługiwać nimi linie 102, 106 i 178 - nie da się obsłużyć wszystkich 12m elektrykami, które i tak się psują, a ludzie praktycznie nie odróżniają nowych CNG od elektryków.

Na 106 i 302 powinny trafić elektryki ze 158 (po dostawie wszystkich Autosanów), może będzie lekki nadmiar na tych liniach (choć zdarzyło mi się obserwować całkiem spore liczby pasażerów w 106), ale przynajmniej kolejne linie na Nowym Świecie będą elektryczne (no chyba, że w międzyczasie znowu będzie rewolucja komunikacyjna, po otwarciach kolejnych przedłużeniach M2). :-)
Cytować
#15 Jurajczyk Śląski 2021-11-25 15:07
Cytuję /:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję xxxxx:
i bardzo dobrze :) Mniej tego badziewia będę teraz oglądał :)
Szkoda tylko ,że nie dali MANów serii 42xx ba R3

Powiem tak, mieszkam blisko zajezdni R3 i od 2. dni niestety widzę częściej SU12 18xx. Jeśli ostatecznie przeniosą wszystkie 12-metrowe kartony na Kleszczową i wycofają przy pomocy Autosanów zamiast 12-metrowych 18xx, 18-metrowe 88xx. To w imię pozbycia się badziewia (jak to nazwałeś, choć dla mnie badziewiem, powinno się nazywać tylko i wyłącznie autobusy eksploatowane dłużej niż 12 lat bez NG), będzie dużo gorszy komfort pasażerów dla solówkowych linii obsługiwanych przez tą zajezdnię. Co do krótkich gazowych MAN-ów jeśli już, gdzieś miałyby trafić to myślę, że jednak będzie to Stalowa, gdyż idealnie by zastąpiły (przy założeniu wzięciu przez Kleszczową wszystkich 12-metrowych kartonów) szarpaki. :-)

Stalowa nie jest planowana do eksploatacji wozów gazowych.
43xx z R-2 za jakiś czas wrócą na R-3, tak samo jak wszystkie 77xx trafią na R-2, za bodajże BTSy, które trafią na inny zakład.

Cytuję samochodem:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję xxxxx:
i bardzo dobrze :) Mniej tego badziewia będę teraz oglądał :)
Szkoda tylko ,że nie dali MANów serii 42xx ba R3

Powiem tak, mieszkam blisko zajezdni R3 i od 2. dni niestety widzę częściej SU12 18xx. Jeśli ostatecznie przeniosą wszystkie 12-metrowe kartony na Kleszczową i wycofają przy pomocy Autosanów zamiast 12-metrowych 18xx, 18-metrowe 88xx. To w imię pozbycia się badziewia (jak to nazwałeś, choć dla mnie badziewiem, powinno się nazywać tylko i wyłącznie autobusy eksploatowane dłużej niż 12 lat bez NG), będzie dużo gorszy komfort pasażerów dla solówkowych linii obsługiwanych przez tą zajezdnię. Co do krótkich gazowych MAN-ów jeśli już, gdzieś miałyby trafić to myślę, że jednak będzie to Stalowa, gdyż idealnie by zastąpiły (przy założeniu wzięciu przez Kleszczową wszystkich 12-metrowych kartonów) szarpaki. :-)

A jak mają się twoim zdaniem tankować na Stalowej? Z powietrza?

Cytuję Kr:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję xxxxx:
i bardzo dobrze :) Mniej tego badziewia będę teraz oglądał :)
Szkoda tylko ,że nie dali MANów serii 42xx ba R3

Powiem tak, mieszkam blisko zajezdni R3 i od 2. dni niestety widzę częściej SU12 18xx. Jeśli ostatecznie przeniosą wszystkie 12-metrowe kartony na Kleszczową i wycofają przy pomocy Autosanów zamiast 12-metrowych 18xx, 18-metrowe 88xx. To w imię pozbycia się badziewia (jak to nazwałeś, choć dla mnie badziewiem, powinno się nazywać tylko i wyłącznie autobusy eksploatowane dłużej niż 12 lat bez NG), będzie dużo gorszy komfort pasażerów dla solówkowych linii obsługiwanych przez tą zajezdnię. Co do krótkich gazowych MAN-ów jeśli już, gdzieś miałyby trafić to myślę, że jednak będzie to Stalowa, gdyż idealnie by zastąpiły (przy założeniu wzięciu przez Kleszczową wszystkich 12-metrowych kartonów) szarpaki. :-)


Na Stalowej nie ma i nie będzie stanowiska do tankowania gazu.

Dlatego zakładam zainstalowanie możliwości tankowania gazem CNG na tej zajezdni, ale jak chcą by Stalowa była wkrótce tylko dla elektryków (do czasu odbudowy Redutowej), to niech i tak będzie. Ale chcąc nie chcąc i tak potrzeba jest znalezienia zajezdni, która obsłuży autobusy na gaz CNG, gdyż czuję że na R3 będzie wyparty kosztem LNG, a Kleszczowa raczej też nie wszystkie takie autobusy przyjmie.
Cytować
#14 Jurajczyk Śląski 2021-11-25 15:01
Cytuję sens:
Czy ktoś wie jaki to ma sens, oprócz wkurzania pasażerów linii obsługiwanych przez R3?
Teraz powinny przyjechać MAN Lion`s City CNG 12 z serii 42xx na R3.

Jeśli już to kartony powinny zostać, MAN byłby kolejną marką na R3 i trzeba by było mechaników uczyć się z nimi obchodzić.
Cytować
#13 Kr 2021-11-25 08:51
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję xxxxx:
i bardzo dobrze :) Mniej tego badziewia będę teraz oglądał :)
Szkoda tylko ,że nie dali MANów serii 42xx ba R3

Powiem tak, mieszkam blisko zajezdni R3 i od 2. dni niestety widzę częściej SU12 18xx. Jeśli ostatecznie przeniosą wszystkie 12-metrowe kartony na Kleszczową i wycofają przy pomocy Autosanów zamiast 12-metrowych 18xx, 18-metrowe 88xx. To w imię pozbycia się badziewia (jak to nazwałeś, choć dla mnie badziewiem, powinno się nazywać tylko i wyłącznie autobusy eksploatowane dłużej niż 12 lat bez NG), będzie dużo gorszy komfort pasażerów dla solówkowych linii obsługiwanych przez tą zajezdnię. Co do krótkich gazowych MAN-ów jeśli już, gdzieś miałyby trafić to myślę, że jednak będzie to Stalowa, gdyż idealnie by zastąpiły (przy założeniu wzięciu przez Kleszczową wszystkich 12-metrowych kartonów) szarpaki. :-)


Na Stalowej nie ma i nie będzie stanowiska do tankowania gazu.
Cytować
#12 xxx 2021-11-25 07:36
Powinni przenieść więcej tych wozów na Kleszczową i obsługiwać nimi linie 102, 106 i 178 - nie da się obsłużyć wszystkich 12m elektrykami, które i tak się psują, a ludzie praktycznie nie odróżniają nowych CNG od elektryków.
Cytować
#11 samochodem 2021-11-25 07:25
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję xxxxx:
i bardzo dobrze :) Mniej tego badziewia będę teraz oglądał :)
Szkoda tylko ,że nie dali MANów serii 42xx ba R3

Powiem tak, mieszkam blisko zajezdni R3 i od 2. dni niestety widzę częściej SU12 18xx. Jeśli ostatecznie przeniosą wszystkie 12-metrowe kartony na Kleszczową i wycofają przy pomocy Autosanów zamiast 12-metrowych 18xx, 18-metrowe 88xx. To w imię pozbycia się badziewia (jak to nazwałeś, choć dla mnie badziewiem, powinno się nazywać tylko i wyłącznie autobusy eksploatowane dłużej niż 12 lat bez NG), będzie dużo gorszy komfort pasażerów dla solówkowych linii obsługiwanych przez tą zajezdnię. Co do krótkich gazowych MAN-ów jeśli już, gdzieś miałyby trafić to myślę, że jednak będzie to Stalowa, gdyż idealnie by zastąpiły (przy założeniu wzięciu przez Kleszczową wszystkich 12-metrowych kartonów) szarpaki. :-)

A jak mają się twoim zdaniem tankować na Stalowej? Z powietrza?
Cytować
#10 XYZ 2021-11-25 00:47
Cytuję xxxxx:
i bardzo dobrze :) Mniej tego badziewia będę teraz oglądał :)
Szkoda tylko ,że nie dali MANów serii 42xx ba R3

Mogliby dać połowę MANÓW przegubowych na R3. Jedyna zaletą tego autobusu jest to, że ma siedzenia nad silnikiem
Cytować
#9 / 2021-11-25 00:27
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję xxxxx:
i bardzo dobrze :) Mniej tego badziewia będę teraz oglądał :)
Szkoda tylko ,że nie dali MANów serii 42xx ba R3

Powiem tak, mieszkam blisko zajezdni R3 i od 2. dni niestety widzę częściej SU12 18xx. Jeśli ostatecznie przeniosą wszystkie 12-metrowe kartony na Kleszczową i wycofają przy pomocy Autosanów zamiast 12-metrowych 18xx, 18-metrowe 88xx. To w imię pozbycia się badziewia (jak to nazwałeś, choć dla mnie badziewiem, powinno się nazywać tylko i wyłącznie autobusy eksploatowane dłużej niż 12 lat bez NG), będzie dużo gorszy komfort pasażerów dla solówkowych linii obsługiwanych przez tą zajezdnię. Co do krótkich gazowych MAN-ów jeśli już, gdzieś miałyby trafić to myślę, że jednak będzie to Stalowa, gdyż idealnie by zastąpiły (przy założeniu wzięciu przez Kleszczową wszystkich 12-metrowych kartonów) szarpaki. :-)

Stalowa nie jest planowana do eksploatacji wozów gazowych.
43xx z R-2 za jakiś czas wrócą na R-3, tak samo jak wszystkie 77xx trafią na R-2, za bodajże BTSy, które trafią na inny zakład.
Cytować
#8 sens 2021-11-24 23:45
Czy ktoś wie jaki to ma sens, oprócz wkurzania pasażerów linii obsługiwanych przez R3?
Teraz powinny przyjechać MAN Lion`s City CNG 12 z serii 42xx na R3.
Cytować
#7 Jurajczyk Śląski 2021-11-24 23:34
Cytuję xxxxx:
i bardzo dobrze :) Mniej tego badziewia będę teraz oglądał :)
Szkoda tylko ,że nie dali MANów serii 42xx ba R3

Powiem tak, mieszkam blisko zajezdni R3 i od 2. dni niestety widzę częściej SU12 18xx. Jeśli ostatecznie przeniosą wszystkie 12-metrowe kartony na Kleszczową i wycofają przy pomocy Autosanów zamiast 12-metrowych 18xx, 18-metrowe 88xx. To w imię pozbycia się badziewia (jak to nazwałeś, choć dla mnie badziewiem, powinno się nazywać tylko i wyłącznie autobusy eksploatowane dłużej niż 12 lat bez NG), będzie dużo gorszy komfort pasażerów dla solówkowych linii obsługiwanych przez tą zajezdnię. Co do krótkich gazowych MAN-ów jeśli już, gdzieś miałyby trafić to myślę, że jednak będzie to Stalowa, gdyż idealnie by zastąpiły (przy założeniu wzięciu przez Kleszczową wszystkich 12-metrowych kartonów) szarpaki. :-)
Cytować
#6 Jurajczyk Śląski 2021-11-24 23:13
A jak z 4330-4334, kiedy odchodzą na Kleszczową?
Cytować
#5 / 2021-11-24 20:21
Cytuję CafeKaskada:
Cytuję x:
A wiadomo jakie linie będą obsługiwać?

Pewnie wszystkie z R-2 na 12 metrów.

Niekoniecznie Filipku, bo mogą nie obsługiwać linii z Viatollem, jak nie będą go posiadać/nie posiadają.
Cytować
#4 CafeKaskada 2021-11-24 17:17
Cytuję x:
A wiadomo jakie linie będą obsługiwać?

Pewnie wszystkie z R-2 na 12 metrów.
Cytować
#3 Paweł 2021-11-24 15:54
Dziś miał debiut na 197
Cytować
#2 x 2021-11-24 14:59
A wiadomo jakie linie będą obsługiwać?
Cytować
#1 xxxxx 2021-11-24 12:38
i bardzo dobrze :) Mniej tego badziewia będę teraz oglądał :)
Szkoda tylko ,że nie dali MANów serii 42xx ba R3
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy