Pierwszy gazowy Autosan w Warszawie

b_150_150_0_00_images_swmenufree_20220531123712MZAlngjpg_678-443.jpg

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Do Warszawy dotarł pierwszy przegubowy Autosan zasilany gazem LNG - łącznie do stolicy trafi 90 sztuk takich pojazdów. Autobus zostanie wkrótce zaprezentowany oficjalnie, zaś liniowo zadebiutuje w lipcu.

Nowe gazowce będą miały numery taborowe rozpoczynające się od 78xx - obecnie w Warszawie dostarczono pojazd o numerze taborowym 7800. Wszystkie będą stacjonowały na zajezdni R-3 "Ostrobramska", gdzie znajduje się stacja do tankowania gazu LNG. Autobusy są wykonane na licencji autobusu Solbus - będą posiadały silniki firmy Cummins i skrzynię biegów firmy ZF.

fot. MZA Warszawa

Komentarze   

#31 Jurajczyk Śląski 2022-06-17 15:07
Cytuję Grzeczi:
A tymczasem w systemie MZA #7800 został przemianowany na #7890

Czyżby to był jakiś testowy pojazd, zrozumiałbym numer 7899, czy 7889, ale 7890, gdzie MZA lubi mieć numerację od xx00? :-*
Cytować
#30 Grzeczi 2022-06-17 12:49
A tymczasem w systemie MZA #7800 został przemianowany na #7890
Cytować
#29 Jurajczyk Śląski 2022-06-14 17:56
Cytuję zxcvbnm:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Greczi:
Cytuję michael112:


Ja gdzieś słyszałem inną wersję, mianowicie niedawno dostarczone SU18 CNG z Ostrej na Kleszczową, a 52xx z Kleszczowej na Woronicza za kasowane 81xx.
Pewnie coś jeszcze trzeba będzie dorzucić, bo całej puli 81xx i części 88xx to nie zastąpi.

Też to słyszałem, dlatego gadałem z górą z R-2 i nie ma na ten moment planów przeniesienia 77xx. Pamiętaj, że R-2 nie ma mocy przerobowych na tankowanie, w szczególności wolne. Mieli coś tam ciągnąć gaz z Al. Jerozolimskich, ale póki co nie ma ruchu żadnego.

Hm, ale 433x raczej wrócą na R-3, ale co w takim razie R-2 mogłaby się pozbyć nie dostając praktycznie (770x chyba za 433x by wzięli) nic w zamian. Na pewno tej zajezdni wkrótce plan brygadowy. A poza SU10 i 771x i 772x najmniejsza seria to 62xx, która ma 45 autobusów, czyli na to wychodzi, że jakaś część serii zostałaby podzielona między zajezdniami. :sigh:

Co jak co, te 10 SU12IV co wyjechały na R2, przygarnąłbym z powrotem na R3 :)

Mieszkam w pobliżu R-3 i też uważam, że powinny tam wrócić. :-)
Cytować
#28 zxcvbnm 2022-06-14 14:40
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Greczi:
Cytuję michael112:


Ja gdzieś słyszałem inną wersję, mianowicie niedawno dostarczone SU18 CNG z Ostrej na Kleszczową, a 52xx z Kleszczowej na Woronicza za kasowane 81xx.
Pewnie coś jeszcze trzeba będzie dorzucić, bo całej puli 81xx i części 88xx to nie zastąpi.

Też to słyszałem, dlatego gadałem z górą z R-2 i nie ma na ten moment planów przeniesienia 77xx. Pamiętaj, że R-2 nie ma mocy przerobowych na tankowanie, w szczególności wolne. Mieli coś tam ciągnąć gaz z Al. Jerozolimskich, ale póki co nie ma ruchu żadnego.

Hm, ale 433x raczej wrócą na R-3, ale co w takim razie R-2 mogłaby się pozbyć nie dostając praktycznie (770x chyba za 433x by wzięli) nic w zamian. Na pewno tej zajezdni wkrótce plan brygadowy. A poza SU10 i 771x i 772x najmniejsza seria to 62xx, która ma 45 autobusów, czyli na to wychodzi, że jakaś część serii zostałaby podzielona między zajezdniami. :sigh:

Co jak co, te 10 SU12IV co wyjechały na R2, przygarnąłbym z powrotem na R3 :)
Cytować
#27 Ja 2022-06-05 22:39
Nie gadaj glupot Greczi. 52xx z R2 uciekaja za 77 zR3
Cytować
#26 Jurajczyk Śląski 2022-06-05 19:26
Cytuję Greczi:
Powtórzę jeszcze raz, na ten moment oficjalne info to takie, że R-2, nie bierze żadnego udziału w przenosinach

Ale brygady ta zajezdnia na pewno straci po otwarciu metra na Bemowo, więc coś trzeba zrobić z tym nadmiarowym taborem, no chyba że w ZTM mają fantastyczny plan, by R-2 przejęła część brygad R-1 po zmianach, a to R-1 straci ileś brygad. :-*
Cytować
#25 Greczi 2022-06-05 09:34
Powtórzę jeszcze raz, na ten moment oficjalne info to takie, że R-2, nie bierze żadnego udziału w przenosinach
Cytować
#24 Jurajczyk Śląski 2022-06-03 14:36
Cytuję Mateusz:
Cytuję Mati99:
A co z pozostałymi 88xx pewnie dadzą na Woronicza w zamian za wycofywane 81xx.

Już pierwszy poszedł z R-3 na R-1. 8843 od niedawna jest zbazowany na R-1

Ciekawe czy to tzw. zapchajdziura, czy docelowo 88xx z R-3 mają przejść na R-1, w celu zastąpienia 81xx.
Cytować
#23 Jurajczyk Śląski 2022-06-03 14:33
Cytuję Greczi:
Cytuję michael112:


Ja gdzieś słyszałem inną wersję, mianowicie niedawno dostarczone SU18 CNG z Ostrej na Kleszczową, a 52xx z Kleszczowej na Woronicza za kasowane 81xx.
Pewnie coś jeszcze trzeba będzie dorzucić, bo całej puli 81xx i części 88xx to nie zastąpi.

Też to słyszałem, dlatego gadałem z górą z R-2 i nie ma na ten moment planów przeniesienia 77xx. Pamiętaj, że R-2 nie ma mocy przerobowych na tankowanie, w szczególności wolne. Mieli coś tam ciągnąć gaz z Al. Jerozolimskich, ale póki co nie ma ruchu żadnego.

Hm, ale 433x raczej wrócą na R-3, ale co w takim razie R-2 mogłaby się pozbyć nie dostając praktycznie (770x chyba za 433x by wzięli) nic w zamian. Na pewno tej zajezdni wkrótce plan brygadowy. A poza SU10 i 771x i 772x najmniejsza seria to 62xx, która ma 45 autobusów, czyli na to wychodzi, że jakaś część serii zostałaby podzielona między zajezdniami. :sigh:
Cytować
#22 Jurajczyk Śląski 2022-06-03 14:28
Cytuję .:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję michael112:
Cytuję Greczi:
Na razie z tego co wiem na ten moment, to 7800-7889 na Ostrą, a 85xx i pewnie trochę 83xx idzie na Woronicza.
Teraz jak dobrze liczę jest 62 sztuki 81xx (nie licząc tych co na Ukrainę pojechały, teoretycznie przecież nic za nie jeszcze nie przyszło, więc powinni zrekompensować).
A zatem do kasacji (lub na Ukrainę) powinno iść między 23-28 sztuk 88xx.
To jest plan na ten moment, ale może się on jeszcze zmienić


Te co na Ukrainę pojechały, powinny oczywiście zostać zastąpione nowym taborem.

Trochę mnie martwi to że następne zakupy taboru zaplanowali dopiero na rok 2024. A tak naprawdę to wtedy przetarg, więc autobusy dotrą prawdopodobnie w 2025. Poważnie wątpię, czy do tego czasu dotrwają szarpaki, 18xx, a może nawet 88xx.

Po co zastępować skoro spadnie plan brygadowy? Ok, R-1 mało straci brygad po przedłużeniach M2, ale może wyjść taka liczba, że zrówna się z tą wysłanych na Ukrainę.

Ale tak naprawdę to ja bym nie liczył na spadek planu, bo też przecież trzeba dosilić linie, na których przydałaby się większa częstotliwość i może uruchomić nowe.

Nie wiem czy jest szansa na nowe linie, po zaprezentowaniu docelowego układu linii spróbuję napisać maila do ZTM ile brygad będzie ostatecznie zaoszczędzonych po otwarciu przedłużeń M2. :-)
Cytować
#21 Greczi 2022-06-03 12:18
Cytuję Mateusz:

Już pierwszy poszedł z R-3 na R-1. 8843 od niedawna jest zbazowany na R-1

I nawet już zdążył zaliczyć kolizję w tym tygodniu :)
@. Nie liczyłbym na to, wzmacnianie brygad czy tym bardziej tworzenie nowych linii w obecnej sytuacji kadrowej jest po prostu niemożliwe, nie mówiąc już o tym, że miasto szuka oszczędności. W wakacje odchodzi sporo kierowców, więc metro tylko nieznacznie polepszy sytuację kadrową. Moim zdaniem będzie dobrze jak w październiku wrócą do majowych taktów.
Po za tym sytuacja jest niewesoła, sporo kierowców chce się zwalniać, przez brak podwyżek (400zł na 2 lata przy inflacji 20% w ciągu tych 2 lat to nic). Nowi jak widzą jaka to robota i jaka pensja też się zwalniają, nie mówiąc już o tym, że w tym roku przyszło ich bardzo mało
Cytować
#20 x 2022-06-03 12:09
Masakra... Jakiś Ełk kupuje Volvo, inne mniejsze miasta Mercedesy, Many, Solarisy. A "stolica"? Szkoda gadać...
Cytować
#19 Mateusz 2022-06-02 22:52
Cytuję Mati99:
A co z pozostałymi 88xx pewnie dadzą na Woronicza w zamian za wycofywane 81xx.

Już pierwszy poszedł z R-3 na R-1. 8843 od niedawna jest zbazowany na R-1
Cytować
#18 Greczi 2022-06-02 22:28
Cytuję michael112:


Ja gdzieś słyszałem inną wersję, mianowicie niedawno dostarczone SU18 CNG z Ostrej na Kleszczową, a 52xx z Kleszczowej na Woronicza za kasowane 81xx.
Pewnie coś jeszcze trzeba będzie dorzucić, bo całej puli 81xx i części 88xx to nie zastąpi.

Też to słyszałem, dlatego gadałem z górą z R-2 i nie ma na ten moment planów przeniesienia 77xx. Pamiętaj, że R-2 nie ma mocy przerobowych na tankowanie, w szczególności wolne. Mieli coś tam ciągnąć gaz z Al. Jerozolimskich, ale póki co nie ma ruchu żadnego.
Cytować
#17 . 2022-06-02 19:18
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję michael112:
Cytuję Greczi:
Na razie z tego co wiem na ten moment, to 7800-7889 na Ostrą, a 85xx i pewnie trochę 83xx idzie na Woronicza.
Teraz jak dobrze liczę jest 62 sztuki 81xx (nie licząc tych co na Ukrainę pojechały, teoretycznie przecież nic za nie jeszcze nie przyszło, więc powinni zrekompensować).
A zatem do kasacji (lub na Ukrainę) powinno iść między 23-28 sztuk 88xx.
To jest plan na ten moment, ale może się on jeszcze zmienić


Te co na Ukrainę pojechały, powinny oczywiście zostać zastąpione nowym taborem.

Trochę mnie martwi to że następne zakupy taboru zaplanowali dopiero na rok 2024. A tak naprawdę to wtedy przetarg, więc autobusy dotrą prawdopodobnie w 2025. Poważnie wątpię, czy do tego czasu dotrwają szarpaki, 18xx, a może nawet 88xx.

Po co zastępować skoro spadnie plan brygadowy? Ok, R-1 mało straci brygad po przedłużeniach M2, ale może wyjść taka liczba, że zrówna się z tą wysłanych na Ukrainę.

Ale tak naprawdę to ja bym nie liczył na spadek planu, bo też przecież trzeba dosilić linie, na których przydałaby się większa częstotliwość i może uruchomić nowe.
Cytować
#16 Solaris 2022-06-02 17:19
Cytuję michael112:
Cytuję Greczi:
Na razie z tego co wiem na ten moment, to 7800-7889 na Ostrą, a 85xx i pewnie trochę 83xx idzie na Woronicza.
Teraz jak dobrze liczę jest 62 sztuki 81xx (nie licząc tych co na Ukrainę pojechały, teoretycznie przecież nic za nie jeszcze nie przyszło, więc powinni zrekompensować).
A zatem do kasacji (lub na Ukrainę) powinno iść między 23-28 sztuk 88xx.
To jest plan na ten moment, ale może się on jeszcze zmienić


Te co na Ukrainę pojechały, powinny oczywiście zostać zastąpione nowym taborem.

Trochę mnie martwi to że następne zakupy taboru zaplanowali dopiero na rok 2024. A tak naprawdę to wtedy przetarg, więc autobusy dotrą prawdopodobnie w 2025. Poważnie wątpię, czy do tego czasu dotrwają szarpaki, 18xx, a może nawet 88xx.

Pewnie po kasacjach zmniejszy się ilość brygad
Cytować
#15 Solaris 2022-06-02 17:17
Cytuję michael112:
Cytuję Greczi:
Na razie z tego co wiem na ten moment, to 7800-7889 na Ostrą, a 85xx i pewnie trochę 83xx idzie na Woronicza.
Teraz jak dobrze liczę jest 62 sztuki 81xx (nie licząc tych co na Ukrainę pojechały, teoretycznie przecież nic za nie jeszcze nie przyszło, więc powinni zrekompensować).
A zatem do kasacji (lub na Ukrainę) powinno iść między 23-28 sztuk 88xx.
W tym roku do kasacji powinny iść many 34xx i 83xx rocznik 2010. Tym bardziej będą potrzebne nowe autobusy
To jest plan na ten moment, ale może się on jeszcze zmienić


Te co na Ukrainę pojechały, powinny oczywiście zostać zastąpione nowym taborem.

Trochę mnie martwi to że następne zakupy taboru zaplanowali dopiero na rok 2024. A tak naprawdę to wtedy przetarg, więc autobusy dotrą prawdopodobnie w 2025. Poważnie wątpię, czy do tego czasu dotrwają szarpaki, 18xx, a może nawet 88xx.
Cytować
#14 Jurajczyk Śląski 2022-06-02 16:30
Cytuję michael112:
Cytuję Greczi:
Na razie z tego co wiem na ten moment, to 7800-7889 na Ostrą, a 85xx i pewnie trochę 83xx idzie na Woronicza.
Teraz jak dobrze liczę jest 62 sztuki 81xx (nie licząc tych co na Ukrainę pojechały, teoretycznie przecież nic za nie jeszcze nie przyszło, więc powinni zrekompensować).
A zatem do kasacji (lub na Ukrainę) powinno iść między 23-28 sztuk 88xx.
To jest plan na ten moment, ale może się on jeszcze zmienić


Te co na Ukrainę pojechały, powinny oczywiście zostać zastąpione nowym taborem.

Trochę mnie martwi to że następne zakupy taboru zaplanowali dopiero na rok 2024. A tak naprawdę to wtedy przetarg, więc autobusy dotrą prawdopodobnie w 2025. Poważnie wątpię, czy do tego czasu dotrwają szarpaki, 18xx, a może nawet 88xx.

Po co zastępować skoro spadnie plan brygadowy? Ok, R-1 mało straci brygad po przedłużeniach M2, ale może wyjść taka liczba, że zrówna się z tą wysłanych na Ukrainę.
Cytować
#13 michael112 2022-06-02 15:05
Cytuję Greczi:
Na razie z tego co wiem na ten moment, to 7800-7889 na Ostrą, a 85xx i pewnie trochę 83xx idzie na Woronicza.


Sorki za post pod postem, dopiero zauważyłem.

Ja gdzieś słyszałem inną wersję, mianowicie niedawno dostarczone SU18 CNG z Ostrej na Kleszczową, a 52xx z Kleszczowej na Woronicza za kasowane 81xx.
Pewnie coś jeszcze trzeba będzie dorzucić, bo całej puli 81xx i części 88xx to nie zastąpi.
Cytować
#12 michael112 2022-06-02 15:02
Cytuję Greczi:
Na razie z tego co wiem na ten moment, to 7800-7889 na Ostrą, a 85xx i pewnie trochę 83xx idzie na Woronicza.
Teraz jak dobrze liczę jest 62 sztuki 81xx (nie licząc tych co na Ukrainę pojechały, teoretycznie przecież nic za nie jeszcze nie przyszło, więc powinni zrekompensować).
A zatem do kasacji (lub na Ukrainę) powinno iść między 23-28 sztuk 88xx.
To jest plan na ten moment, ale może się on jeszcze zmienić


Te co na Ukrainę pojechały, powinny oczywiście zostać zastąpione nowym taborem.

Trochę mnie martwi to że następne zakupy taboru zaplanowali dopiero na rok 2024. A tak naprawdę to wtedy przetarg, więc autobusy dotrą prawdopodobnie w 2025. Poważnie wątpię, czy do tego czasu dotrwają szarpaki, 18xx, a może nawet 88xx.
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy