Ponowne przenosiny Solarisów

b_150_150_0_00_images_57CD2942-3482-4154-8AA6-E53479BD6A85.jpeg

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

2 czerwca 2021 roku zajezdnie R-2 "Kleszczowa" i R-1 "Woronicza"  ponownie zamienią się przegubowcami Solarisa. Przenosiny dotyczą 20 sztuk pojazdów serii #81xx i 20 sztuk pojazdów serii #52xx, tych samych, które zostały już przeniesione między zajezdniami w tym miesiącu.

R-1 "Woronicza" -> R-2 "Kleszczowa":

Solaris Urbino 18 (rok produkcji: 2015): 5201, 5202, 5203, 5204, 5205, 5207, 5208, 5209, 5210, 5211, 5212, 5213, 5214, 5215, 5216, 5217, 5218, 5219, 5220, 5221

R-2 "Kleszczowa" -> R-1 "Woronicza":

Solaris Urbino 18 (rok produkcji: 2007): 8103, 8115, 8125, 8128, 8131, 8134, 8136, 8151, 8152, 8153, 8154, 8155, 8156, 8158, 8160, 8175, 8182, 8183, 8193, 8195

Komentarze   

#38 Marcin 2021-06-07 10:50
Cytuję Obeznany:
Podobno 30 sztuk 72xx ma trafić na R-3, wiadomo coś więcej na ten temat?

Nie 72xx tylko 77xx
[
Cytować
#37 Obeznany 2021-06-03 17:45
Podobno 30 sztuk 72xx ma trafić na R-3, wiadomo coś więcej na ten temat?
Cytować
#36 bus-info 2021-06-02 08:27
Cytuję michael112:
Cytuję bus-info:
Z dniem 19 czerwca dojdzie do następujących przenosin:
A. 20 sztuk 14xx oraz 15 sztuk 15xx przechodzą z zajezdni R3 na R4.
B. Na R3 wraca część sztuk 18xx z R4
C. 30 sztuk 85xx przechodzą z R3 na R1. R3 robi miejsce pod 30 gazowców 18-metrowych które do czasu rozbudowy R2 będą stacjonować na R3. Później przejdą na R2.
D. 40 sztuk CNG 12 m na R3. W tym 10-sztuk z przydzielonymi już 42xx... Czy te 10 sztuk będzie później na R2? Nie wiadomo na dzień dzisiejszy.
E. Wbrew poniższym plotkom, rozbudowa łącza gazowego postępuje, obsuwa będzie do 3 miesięcy.
F. SU10 zostaną na R2. Zwiększy się plan.

Mega dziwne te przesunięcia.
R3 oddaje 35 solówek, dostaje 40 nówek plus bliżej nieokreśloną liczbę z serii 18... Jeżeli docelowo 10 nówek ma być na R2, to powinna dostać 5 tych starszych Solarek z R4. Jeśli docelowo wszystkie nówki będą na Ostrobramskiej, to ona powinna oddać jeszcze 5 "18" na R4.
Te przegubowce "85"... przeniesione na R1. No w porządku. Tylko co będzie jak już R2 będzie gotowa do odbioru nowych autobusów? R3 będzie stratna? Przecież Autosany nie przyjadą za 3 miesiące. Ponowne przenosiny "85"? A może "81"?
Cytuję bus-info:
SU10 zostaną na R2. Zwiększy się plan.

To mnie zastanawia. Sugeruje to że jednak 10 nowych SU12 trafi na R2, i brak przenosin mnie niepokoi. No przecież mamy 50 starych szarpaków. I tak kupiono tylko 40 nowych autobusów a oni jeszcze 10 wysyłają na zajezdnię która nie oddaje niczego w zamian?
Cytuję bus-info:
E. Wbrew poniższym plotkom, rozbudowa łącza gazowego postępuje, obsuwa będzie do 3 miesięcy.

W porządku, tylko niepokoi mnie nieoficjalna informacja z Wawkomu:
Cytat:
I tu pojawia się kolejna plotka, którą słyszałem, a być może nie ma nic wspólnego z rzeczywistością... żeby sfinansować tę rozbudowę na Kleszczowej, MZA rezygnuje z wykupu 52xx. Ktoś może potwierdzić?

Już wolałbym zostawienie wszystkich nowych autobusów na R2 niż brak wykupu serii "52", gdyż to spowolni proces wycofywania starszych autobusów, chociażby serii "81".
1. R3 będzie miało lekko zwiększony plan, R4 trochę zmniejszony. Ale następne zakupy będą dotyczyć obu zajezdni i wtedy przewidywane są kolejne zmiany. Choć to kwestia 2-3 lat.
2. Nie, gdyby zakup 52xx miał być odwołany, pojawiło by się odwołanie przetargu na stronie zakupowej. Póki co nic o tym nie wiemy.
3. Gdy R2 będzie gotowe na odbiór, to 85xx ponownie wróci. To są zmiany tylko na czas przejściowy. Później R1 dostanie BTS.
4. Z tego co widzimy, MZA działa dosyć chaotycznie. Związane jest to, że "nagle okazało się" iż a). R2 nie spełnia wszystkich warunków do przyjęcia gazowców b). Rozbicie BTS na 2 zajezdnie to naruszenie umowy. R2 miało mieć 10 solówek więcej, ale stwierdzono, że 18xx są niekoniecznie w tak dobrym stanie, by rozszerzać plan R2.
Cytować
#35 x 2021-06-01 14:14
Cytuję qaz1:
Cytuję michael112:
Cytuję .:
82xx i 84xx dopiero mają zostać wyeliminowane przez Autosany, a najpierw do kasacji idą 81xx.

I dobrze, one nie mają klimatyzacji.

82 i 84 w większości przypadków też praktycznie jej nie mają ;)

W większości wozów MZA jej praktycznie nie ma, więc nie patrzyłbym na klimę jako na decydujący parametr np. przy kasacjach.
Cytować
#34 qaz1 2021-06-01 13:14
Cytuję michael112:
Cytuję .:
82xx i 84xx dopiero mają zostać wyeliminowane przez Autosany, a najpierw do kasacji idą 81xx.

I dobrze, one nie mają klimatyzacji.

82 i 84 w większości przypadków też praktycznie jej nie mają ;)
Cytować
#33 MobilisA075 2021-05-31 22:53
Cytuję .:
Cytuję Wacek:
Cytuję bus-info:
Z dniem 19 czerwca dojdzie do następujących przenosin:
A. 20 sztuk 14xx oraz 15 sztuk 15xx przechodzą z zajezdni R3 na R4.
B. Na R3 wraca część sztuk 18xx z R4
C. 30 sztuk 85xx przechodzą z R3 na R1. R3 robi miejsce pod 30 gazowców 18-metrowych które do czasu rozbudowy R2 będą stacjonować na R3. Później przejdą na R2.
D. 40 sztuk CNG 12 m na R3. W tym 10-sztuk z przydzielonymi już 42xx... Czy te 10 sztuk będzie później na R2? Nie wiadomo na dzień dzisiejszy.
E. Wbrew poniższym plotkom, rozbudowa łącza gazowego postępuje, obsuwa będzie do 3 miesięcy.
F. SU10 zostaną na R2. Zwiększy się plan.

Ciekawe co piszesz. Ale raczej te przegubowe gazowce powinny wyeliminować resztę wozów 82xx i 84xx. Bo przerzut 30 szt. 85xx na Woronicza ma na celu, jak rozumiem, kasację tyłu 81xx?

82xx i 84xx dopiero mają zostać wyeliminowane przez Autosany, a najpierw do kasacji idą 81xx.

A jednak przez autosany? Elektryki miały je zastąpić
Cytować
#32 michael112 2021-05-31 20:34
Cytuję .:
82xx i 84xx dopiero mają zostać wyeliminowane przez Autosany, a najpierw do kasacji idą 81xx.

I dobrze, one nie mają klimatyzacji.
Cytować
#31 . 2021-05-31 19:10
Cytuję Wacek:
Cytuję bus-info:
Z dniem 19 czerwca dojdzie do następujących przenosin:
A. 20 sztuk 14xx oraz 15 sztuk 15xx przechodzą z zajezdni R3 na R4.
B. Na R3 wraca część sztuk 18xx z R4
C. 30 sztuk 85xx przechodzą z R3 na R1. R3 robi miejsce pod 30 gazowców 18-metrowych które do czasu rozbudowy R2 będą stacjonować na R3. Później przejdą na R2.
D. 40 sztuk CNG 12 m na R3. W tym 10-sztuk z przydzielonymi już 42xx... Czy te 10 sztuk będzie później na R2? Nie wiadomo na dzień dzisiejszy.
E. Wbrew poniższym plotkom, rozbudowa łącza gazowego postępuje, obsuwa będzie do 3 miesięcy.
F. SU10 zostaną na R2. Zwiększy się plan.

Ciekawe co piszesz. Ale raczej te przegubowe gazowce powinny wyeliminować resztę wozów 82xx i 84xx. Bo przerzut 30 szt. 85xx na Woronicza ma na celu, jak rozumiem, kasację tyłu 81xx?

82xx i 84xx dopiero mają zostać wyeliminowane przez Autosany, a najpierw do kasacji idą 81xx.
Cytować
#30 Wacek 2021-05-31 13:55
Cytuję bus-info:
Z dniem 19 czerwca dojdzie do następujących przenosin:
A. 20 sztuk 14xx oraz 15 sztuk 15xx przechodzą z zajezdni R3 na R4.
B. Na R3 wraca część sztuk 18xx z R4
C. 30 sztuk 85xx przechodzą z R3 na R1. R3 robi miejsce pod 30 gazowców 18-metrowych które do czasu rozbudowy R2 będą stacjonować na R3. Później przejdą na R2.
D. 40 sztuk CNG 12 m na R3. W tym 10-sztuk z przydzielonymi już 42xx... Czy te 10 sztuk będzie później na R2? Nie wiadomo na dzień dzisiejszy.
E. Wbrew poniższym plotkom, rozbudowa łącza gazowego postępuje, obsuwa będzie do 3 miesięcy.
F. SU10 zostaną na R2. Zwiększy się plan.

Ciekawe co piszesz. Ale raczej te przegubowe gazowce powinny wyeliminować resztę wozów 82xx i 84xx. Bo przerzut 30 szt. 85xx na Woronicza ma na celu, jak rozumiem, kasację tyłu 81xx?
Cytować
#29 michael112 2021-05-31 01:23
Cytuję bus-info:
Z dniem 19 czerwca dojdzie do następujących przenosin:
A. 20 sztuk 14xx oraz 15 sztuk 15xx przechodzą z zajezdni R3 na R4.
B. Na R3 wraca część sztuk 18xx z R4
C. 30 sztuk 85xx przechodzą z R3 na R1. R3 robi miejsce pod 30 gazowców 18-metrowych które do czasu rozbudowy R2 będą stacjonować na R3. Później przejdą na R2.
D. 40 sztuk CNG 12 m na R3. W tym 10-sztuk z przydzielonymi już 42xx... Czy te 10 sztuk będzie później na R2? Nie wiadomo na dzień dzisiejszy.
E. Wbrew poniższym plotkom, rozbudowa łącza gazowego postępuje, obsuwa będzie do 3 miesięcy.
F. SU10 zostaną na R2. Zwiększy się plan.

Mega dziwne te przesunięcia.
R3 oddaje 35 solówek, dostaje 40 nówek plus bliżej nieokreśloną liczbę z serii 18... Jeżeli docelowo 10 nówek ma być na R2, to powinna dostać 5 tych starszych Solarek z R4. Jeśli docelowo wszystkie nówki będą na Ostrobramskiej, to ona powinna oddać jeszcze 5 "18" na R4.
Te przegubowce "85"... przeniesione na R1. No w porządku. Tylko co będzie jak już R2 będzie gotowa do odbioru nowych autobusów? R3 będzie stratna? Przecież Autosany nie przyjadą za 3 miesiące. Ponowne przenosiny "85"? A może "81"?
Cytuję bus-info:
SU10 zostaną na R2. Zwiększy się plan.

To mnie zastanawia. Sugeruje to że jednak 10 nowych SU12 trafi na R2, i brak przenosin mnie niepokoi. No przecież mamy 50 starych szarpaków. I tak kupiono tylko 40 nowych autobusów a oni jeszcze 10 wysyłają na zajezdnię która nie oddaje niczego w zamian?
Cytuję bus-info:
E. Wbrew poniższym plotkom, rozbudowa łącza gazowego postępuje, obsuwa będzie do 3 miesięcy.

W porządku, tylko niepokoi mnie nieoficjalna informacja z Wawkomu:
Cytat:
I tu pojawia się kolejna plotka, którą słyszałem, a być może nie ma nic wspólnego z rzeczywistością... żeby sfinansować tę rozbudowę na Kleszczowej, MZA rezygnuje z wykupu 52xx. Ktoś może potwierdzić?
Już wolałbym zostawienie wszystkich nowych autobusów na R2 niż brak wykupu serii "52", gdyż to spowolni proces wycofywania starszych autobusów, chociażby serii "81".
Cytować
#28 bus-info 2021-05-30 20:24
Z dniem 19 czerwca dojdzie do następujących przenosin:
A. 20 sztuk 14xx oraz 15 sztuk 15xx przechodzą z zajezdni R3 na R4.
B. Na R3 wraca część sztuk 18xx z R4
C. 30 sztuk 85xx przechodzą z R3 na R1. R3 robi miejsce pod 30 gazowców 18-metrowych które do czasu rozbudowy R2 będą stacjonować na R3. Później przejdą na R2.
D. 40 sztuk CNG 12 m na R3. W tym 10-sztuk z przydzielonymi już 42xx... Czy te 10 sztuk będzie później na R2? Nie wiadomo na dzień dzisiejszy.
E. Wbrew poniższym plotkom, rozbudowa łącza gazowego postępuje, obsuwa będzie do 3 miesięcy.
F. SU10 zostaną na R2. Zwiększy się plan.
Cytować
#27 michael112 2021-05-28 16:09
Cytuję Aleszki:
Nie byłbym taki pewien, że obecne linie na SU10 dostaną awans na 12m, prędzej bym się spodziewał większej roszady z Mobilisem i np. Stalową jeśli tam by 10m poszły


No tak, bo w ten sposób gdzieś jakieś linie musiały by zmniejszyć swój tabor z 12 na 10 m.
Niemniej i tak oznacza to pewne roszady jeśli chodzi o podaż taboru. Takie 129 może być obsługiwane przez Mobilis taborem o długości już tylko 8.6m.
Cytować
#26 Chudy 2021-05-28 15:44
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Aleszki:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Aleszki:
No i się dowiedziałem jaka jest prawdopodobna przyczyna (choć to info od pracownika zaplecza). Po tym jak przyjechali Czesi na R-2, rzekomo okazało się, że pompy do CNG mają za małą moc przerobową i trzeba by było wstawić dodatkowe 2 sprężarki pod wolne ładowanie. A że MZA niby nie ma kasy, a na R-3 ponoć zapas mocy jest po ostatniej modernizacji to wszystkie Solarisy 18CNG mają właśnie iść ram. Przez co w krótkim czasie dostaną aż 180 nowych wozów... Nie wiadomo co z partią 4250-4259, możliwe że tylko one trafią na R-2 za SU10

A ci Czesi to niby po co jeśli można wiedzieć?

Bonett to czeska firma, która na zlecenie GAZ-BŁONIE (właściciela stacji na R-2) zbudowała tą stację CNG i zajmuje się jej serwisem

Dzięki za odpowiedź. :-)


52xx wracają na kleszczową bo umowa z BTS nie pozwala ich przenosić dopóki owa umowa na leasing jest ważna.
Cytować
#25 Jurajczyk Śląski 2021-05-28 13:57
Cytuję Aleszki:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Aleszki:
No i się dowiedziałem jaka jest prawdopodobna przyczyna (choć to info od pracownika zaplecza). Po tym jak przyjechali Czesi na R-2, rzekomo okazało się, że pompy do CNG mają za małą moc przerobową i trzeba by było wstawić dodatkowe 2 sprężarki pod wolne ładowanie. A że MZA niby nie ma kasy, a na R-3 ponoć zapas mocy jest po ostatniej modernizacji to wszystkie Solarisy 18CNG mają właśnie iść ram. Przez co w krótkim czasie dostaną aż 180 nowych wozów... Nie wiadomo co z partią 4250-4259, możliwe że tylko one trafią na R-2 za SU10

A ci Czesi to niby po co jeśli można wiedzieć?

Bonett to czeska firma, która na zlecenie GAZ-BŁONIE (właściciela stacji na R-2) zbudowała tą stację CNG i zajmuje się jej serwisem

Dzięki za odpowiedź. :-)
Cytować
#24 Aleszki 2021-05-28 13:54
Cytuję Marian:


Jestem za pozbyciem się SU10 na rzecz nowych gazowcow. Linia 129 lubi to

Nie byłbym taki pewien, że obecne linie na SU10 dostaną awans na 12m, prędzej bym się spodziewał większej roszady z Mobilisem i np. Stalową jeśli tam by 10m poszły
Cytować
#23 Marian 2021-05-28 12:20
Cytuję Aleszki:
No i się dowiedziałem jaka jest prawdopodobna przyczyna (choć to info od pracownika zaplecza). Po tym jak przyjechali Czesi na R-2, rzekomo okazało się, że pompy do CNG mają za małą moc przerobową i trzeba by było wstawić dodatkowe 2 sprężarki pod wolne ładowanie. A że MZA niby nie ma kasy, a na R-3 ponoć zapas mocy jest po ostatniej modernizacji to wszystkie Solarisy 18CNG mają właśnie iść ram. Przez co w krótkim czasie dostaną aż 180 nowych wozów... Nie wiadomo co z partią 4250-4259, możliwe że tylko one trafią na R-2 za SU10


Jestem za pozbyciem się SU10 na rzecz nowych gazowcow. Linia 129 lubi to
Cytować
#22 Aleszki 2021-05-28 11:48
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję Aleszki:
No i się dowiedziałem jaka jest prawdopodobna przyczyna (choć to info od pracownika zaplecza). Po tym jak przyjechali Czesi na R-2, rzekomo okazało się, że pompy do CNG mają za małą moc przerobową i trzeba by było wstawić dodatkowe 2 sprężarki pod wolne ładowanie. A że MZA niby nie ma kasy, a na R-3 ponoć zapas mocy jest po ostatniej modernizacji to wszystkie Solarisy 18CNG mają właśnie iść ram. Przez co w krótkim czasie dostaną aż 180 nowych wozów... Nie wiadomo co z partią 4250-4259, możliwe że tylko one trafią na R-2 za SU10

A ci Czesi to niby po co jeśli można wiedzieć?

Bonett to czeska firma, która na zlecenie GAZ-BŁONIE (właściciela stacji na R-2) zbudowała tą stację CNG i zajmuje się jej serwisem
Cytować
#21 . 2021-05-28 10:13
Cytuję zxcvbnm:
Cytuję Aleszki:
No i się dowiedziałem jaka jest prawdopodobna przyczyna (choć to info od pracownika zaplecza). Po tym jak przyjechali Czesi na R-2, rzekomo okazało się, że pompy do CNG mają za małą moc przerobową i trzeba by było wstawić dodatkowe 2 sprężarki pod wolne ładowanie. A że MZA niby nie ma kasy, a na R-3 ponoć zapas mocy jest po ostatniej modernizacji to wszystkie Solarisy 18CNG mają właśnie iść ram. Przez co w krótkim czasie dostaną aż 180 nowych wozów... Nie wiadomo co z partią 4250-4259, możliwe że tylko one trafią na R-2 za SU10

Hmm... Mimo wszystko taka teoria wydaje się mało realna. Po prostu certyfikacja się opóźnia, a BTS może nie chce pracować na 2 zajezdnie

Właśnie BTSowi się podobnoć nie podoba na R-1 i się zbudowali, przez co są te przenosiny.
Cytować
#20 zxcvbnm 2021-05-28 08:14
Cytuję Aleszki:
No i się dowiedziałem jaka jest prawdopodobna przyczyna (choć to info od pracownika zaplecza). Po tym jak przyjechali Czesi na R-2, rzekomo okazało się, że pompy do CNG mają za małą moc przerobową i trzeba by było wstawić dodatkowe 2 sprężarki pod wolne ładowanie. A że MZA niby nie ma kasy, a na R-3 ponoć zapas mocy jest po ostatniej modernizacji to wszystkie Solarisy 18CNG mają właśnie iść ram. Przez co w krótkim czasie dostaną aż 180 nowych wozów... Nie wiadomo co z partią 4250-4259, możliwe że tylko one trafią na R-2 za SU10

Hmm... Mimo wszystko taka teoria wydaje się mało realna. Po prostu certyfikacja się opóźnia, a BTS może nie chce pracować na 2 zajezdnie
Cytować
#19 Jurajczyk Śląski 2021-05-27 22:41
Cytuję Aleszki:
No i się dowiedziałem jaka jest prawdopodobna przyczyna (choć to info od pracownika zaplecza). Po tym jak przyjechali Czesi na R-2, rzekomo okazało się, że pompy do CNG mają za małą moc przerobową i trzeba by było wstawić dodatkowe 2 sprężarki pod wolne ładowanie. A że MZA niby nie ma kasy, a na R-3 ponoć zapas mocy jest po ostatniej modernizacji to wszystkie Solarisy 18CNG mają właśnie iść ram. Przez co w krótkim czasie dostaną aż 180 nowych wozów... Nie wiadomo co z partią 4250-4259, możliwe że tylko one trafią na R-2 za SU10

A ci Czesi to niby po co jeśli można wiedzieć?
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy