Strona Główna

Zmiany obsługowe od 28 i 30 września oraz od 1 października

b_150_150_0_00_images_bus_9904_zetit.jpg

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

W ciągu najbliższego tygodnia będziemy mieli dużą kumulację zmian obsługowych - zmiany tras linii autobusowych w związku z otwarciem metra na Targówku, start kolejnej transzy gazowców z Arrivy, a także powrót studentów z wakacji. Dzięki temu zobaczymy m.in. PKS na 256, Michalczewskiego na 212 czy Arrivę na... 743.

Zmiany od 28 września 2019 roku (sobota)
162 Na nowej trasie zobaczymy bez zmian "Ostrobramską" i "Stalową" - pierwsza zajezdnia wyśle przegubowce w dni powszednie na 4 całki, 3 dodatki rano i 1 popołudniu oraz 2 całki w dni wolne, a do tego dołoży 5 dodatków rano i 6 popołudniu na solówki. Praska zajezdnia przez cały tydzień pojawi się na 3 brygadach całodziennych obsługiwanych 18-metrowcami.
184 "Woronicza" nie nacieszyła się długo linią - z powrotem całość obsługi trafia na "Kleszczową".
186 Arriva oddaje swoje weekendowe brygady z powrotem na "Stalową"/
190 Arriva przejmuje całość obsługi w weekendy, oczywiście na przegubowce.
193 "Woronicza" z powrotem zacznie w weeekendy wysyłać przegubowce.
517 Na skróconej trasie "Woronicza" wyśle 2 całki przez cały tydzień, "Kleszczowa" 4 całki przez cały tydzień oraz 3 dodatki w dni powszednie, a do tego wszystkiego "Stalowa" dołoży 5 porannych dodatków. Wszystko bez zmian na przegubowce.
Zmiany od 30 września 2019 roku (poniedziałek)
104 Całość obsługi przejmuje Arriva na Otokary.
120 Przez cały tydzień kursować będzie 7 brygad całodziennych ze "Stalowej" na solówki.
122 Michalczewski schodzi z obsługi linii i oddaje swoje udziały pomiędzy "Kleszczową" i "Stalową".
132 "Stalowa" dołoży jeden dodatek w obu szczytach.
134 W dni powszednie na linii zobaczymy wyłącznie "Stalową" na solówkach.
154 Mobilis hybrydami obsłuży dodatki.
155 Udziały Arrivy, czyli całą weekendową obsługę, przejmuje Mobilis hybrydami.
156 Całość obsługi przechodzi na "Stalową", oczywiście na solówki.
160 "Kleszczowa" bez zmian obsłuży jedną brygadę przez cały tydzień, "Stalowa" 6 brygad przez cały tydzień oraz 7 dodatków w dni powszednie.
169 Przez cały tydzień zobaczymy na linii 5 przegubowców ze "Stalowej" na brygadach całodziennych.
175 Arriva przejmuje już całość obsługi, "Woronicza" pozostanie jedynie na popołudniowym dodatku.
180 Arriva przejmuje 5 całek i 2 dodatki w dni powszednie na przegubowce, Mobilis znika z obsługi linii w dni powszednie.
199 Nowy rozkład jazdy - "Stalowa" kursować będzie tylko w dni powszednie na 3 całkach i 2 porannych wtyczkach, do tego zobaczymy PKS z 3 porannymi i 2 popołudniowymi dodatkami oraz wszystkimi brygadami w dni wolne.
212 Na nowej trasie zobaczymy autobusy Michalczewskiego - 5 całek i 2 dodatki w dni powszednie oraz 4 całki w dni wolne.
240 Nowy rozkład jazdy - "Stalowa" wyśle 4 całki przez cały tydzień i 1 dodatek w dni powszednie.
255 Arriva przejmuje całość obsługi na solówki.
256 Całość obsługi zapewni PKS Grodzisk 5 brygadami przez cały tydzień.
321 Nową linię obsłużą dwie brygady całodzienne z Mobilisu na małe Solarisy.
326 Całość obsługi przejmuje Michalczewski.
345 Nowy rozkład jazdy - bez zmian wszystko ze "Stalowej", 4 całki i 1 popołudniowy dodatek.
412 Bez zmian na linii zobaczymy wyłącznie "Stalową" - 5 dodatków na przegubowce oraz 4 poranne wtyczki na solówki.
500 "Stalowa" wyśle w dni powszednie 7 całek i 1 dodatek na przegubowce oraz 4 wtyczki w obu szczytach na solówki.
512 Brygady całodzienne ze "Stalowej" w dni powszednie będą na przegubowce.
527 Na skróconej trasie zobaczymy nadal tylko "Stalową" - 3 brygady przez cały tydzień oraz 3 dodatki w dni powszednie, na przegubowce.
703 Brygada całodzienna będzie obsługiwana planowo deskorolką.
737 Weekendową obsługę przejmuje Mobilis na małe Solarisy.
741 Cała obsługa przechodzi w ręce Arrivy i jej Otokarów.
743 Obsługę linii przejmuje Arriva solówkami.
Zmiany od 1 października 2019 roku (wtorek)
114 Wracają kursy skrócone z metra na UKSW - obsługą dalej zajmować się będzie Mobilis, ale Mercedesami, 2 całki i 1 dodatek.
124 Nowy rozkład jazdy w dni powszednie - "Kleszczowa" wyśle 2 całki i 1 dodatek.
181 Nowy rozkład jazdy w dni powszednie - Arriva wyśle solówki na 5 brygad całodziennych oraz 1 dodatek.
E-2 Nowy rozkład jazdy - "Woronicza" wyśle 3 dodatki, "Ostrobramska" 2 dodatki rano i 3 popołudniu, a "Stalowa" 6 dodatków.

Komentarze   

#36 Jurajczyk Śląski 2019-10-04 12:56
Cytuję .:
Cytuję trakt:
Cytuję Ashir:
Cytuję trakt:
No dobra, ale szarpaki zastąpiły tylko część Jelczy - te, które poszły do Lublina.
Nie, 50 MANów CNG solo na Kleszczowej pozwoliło na przerzut 50 SU12 na Stalową i kasację 54 Jelczy Mastero (w tym 1 nadpalony egzemplarz został wcześniej skasowany).

To dobrze, że wreszcie będzie koniec tego złomu, który nie spełnia podstawowych standardów warszawskiej komunikacji - to jest 100% niskiej podłogi i klimatyzacji.
Jeszcze niech wywalą na złom NG313 i będzie git.

To wywalmy też Alpina i Otokary twoim tokiem myślenia bo nie mają 100% niskiej podłogi.

Niską podłogę powinno się liczyć od drzwi do drzwi, a nie od przodu do końca. Więc wszystkie króciutkie autobusy w teorii są niskopodłogowe.
Cytować
#35 trakt 2019-10-04 07:16
Cytuję .:
Cytuję trakt:
Cytuję Ashir:
Cytuję trakt:
No dobra, ale szarpaki zastąpiły tylko część Jelczy - te, które poszły do Lublina.
Nie, 50 MANów CNG solo na Kleszczowej pozwoliło na przerzut 50 SU12 na Stalową i kasację 54 Jelczy Mastero (w tym 1 nadpalony egzemplarz został wcześniej skasowany).

To dobrze, że wreszcie będzie koniec tego złomu, który nie spełnia podstawowych standardów warszawskiej komunikacji - to jest 100% niskiej podłogi i klimatyzacji.
Jeszcze niech wywalą na złom NG313 i będzie git.

To wywalmy też Alpina i Otokary twoim tokiem myślenia bo nie mają 100% niskiej podłogi.

To co innego, te wozy jeżdżą na peryferyjnych liniach, którymi 2/3 pasażerów WTP i tak nie jeździ.
Cytować
#34 . 2019-10-03 06:20
Cytuję trakt:
Cytuję Ashir:
Cytuję trakt:
No dobra, ale szarpaki zastąpiły tylko część Jelczy - te, które poszły do Lublina.
Nie, 50 MANów CNG solo na Kleszczowej pozwoliło na przerzut 50 SU12 na Stalową i kasację 54 Jelczy Mastero (w tym 1 nadpalony egzemplarz został wcześniej skasowany).

To dobrze, że wreszcie będzie koniec tego złomu, który nie spełnia podstawowych standardów warszawskiej komunikacji - to jest 100% niskiej podłogi i klimatyzacji.
Jeszcze niech wywalą na złom NG313 i będzie git.

To wywalmy też Alpina i Otokary twoim tokiem myślenia bo nie mają 100% niskiej podłogi.
Cytować
#33 Adii 5258 2019-10-02 15:25
Siema mam pytanie w zeszłym tygodniu widzialem ze #8450 wyswietlacze i czy dostal biały Macro-system czy R&G
Cytować
#32 Adii 5258 2019-10-02 12:26
Siema mam pytanie w zeszłym tygodniu widzialem ze #845wyswietlaczełe wyświetlacze i czy dostal bwyłwyMacro-system czy R&G?
Cytować
#31 Gryzly 2019-10-02 11:23
@Jurajczyk Śląski

W tym roku ma jeszcze dojechać 10 gazowych przegubów i wtedy R-2 skasuje swoje SU15, a #2027-#2033 pojadą na R-1, żeby mogli oni skasować swoje deski.

@nnw

Nie ciesz się za szybko. Najpierw do kasacji pójdą 63 NG313, następnie 80 SU18 82xx i 84xx. A dopiero potem 81xx. Pamiętaj że nikogo z Włościankiej nie obchodzi, że 81xx nie mają klimy, dla nich się liczy koszt eksploatacji, a ten jest niższy przy młodszych jednostkach z 2007, czyli jak dobrze pójdzie to może pod koniec przyszłego roku część z nich pójdzie do kasacji, ale nie wszytskie.
Cytować
#30 trakt 2019-10-02 11:00
Cytuję Ashir:
Cytuję trakt:
No dobra, ale szarpaki zastąpiły tylko część Jelczy - te, które poszły do Lublina.
Nie, 50 MANów CNG solo na Kleszczowej pozwoliło na przerzut 50 SU12 na Stalową i kasację 54 Jelczy Mastero (w tym 1 nadpalony egzemplarz został wcześniej skasowany).

To dobrze, że wreszcie będzie koniec tego złomu, który nie spełnia podstawowych standardów warszawskiej komunikacji - to jest 100% niskiej podłogi i klimatyzacji.
Jeszcze niech wywalą na złom NG313 i będzie git.
Cytować
#29 nnw 2019-10-02 09:02
Czasami mam okazję podjechać Jelczem na 166 i nie wiem oczywiście w jakim są szczegółowo stanie technicznym, ale dźwiękowo i wizualnie w 5 razy lepszym niż 11xx. A przy okazji dobrze, że zaczną niedługo znikać 81xx bo to też obniża jakość komunikacji w mieście
Cytować
#28 Jurajczyk Śląski 2019-10-02 08:51
Cytuję .:
Cytuję M. S.:
Cytuję trakt:
Cytuję Matej:
Cytuję JakiśSiakiś:
A propos artykułu pod którym nie mogę pisać, więc piszę tutaj. Skąd wiadomo że Jelcze Mastero zostaną niedługo wycofane? Wątpie w to, ponieważ najbliżsże dostarczone wozy do MZA to będą przegubowe elektryki, które zastąpią najprawdopodobniej NG313 oraz najstarsze SU18. Zatem najbliższa okazja na wycofanie Jelczy to dopiero planowana dostawa 160 gazowców CNG/LNG. Tym bardziej, że zostaną jeszcze starsze Solarisy z roczników 2005 oraz 2007/2008.


Zostaną wycofane w najbliższym czasie z eksploatacji - to już jest pewne. Za Jelcze na Stalową przyjechały szarpaki z Kleszczowej, a na Kleszczową krótkie gazowce.

No dobra, ale szarpaki zastąpiły tylko część Jelczy - te, które poszły do Lublina.


Według bazy danych pojazdów ZTM, na zajezdni Kleszczowa jest 9 SU12

A realnie jest ich tylko 6

To w razie W wezmą SU15.
Cytować
#27 . 2019-10-02 05:52
Cytuję M. S.:
Cytuję trakt:
Cytuję Matej:
Cytuję JakiśSiakiś:
A propos artykułu pod którym nie mogę pisać, więc piszę tutaj. Skąd wiadomo że Jelcze Mastero zostaną niedługo wycofane? Wątpie w to, ponieważ najbliżsże dostarczone wozy do MZA to będą przegubowe elektryki, które zastąpią najprawdopodobniej NG313 oraz najstarsze SU18. Zatem najbliższa okazja na wycofanie Jelczy to dopiero planowana dostawa 160 gazowców CNG/LNG. Tym bardziej, że zostaną jeszcze starsze Solarisy z roczników 2005 oraz 2007/2008.


Zostaną wycofane w najbliższym czasie z eksploatacji - to już jest pewne. Za Jelcze na Stalową przyjechały szarpaki z Kleszczowej, a na Kleszczową krótkie gazowce.

No dobra, ale szarpaki zastąpiły tylko część Jelczy - te, które poszły do Lublina.


Według bazy danych pojazdów ZTM, na zajezdni Kleszczowa jest 9 SU12

A realnie jest ich tylko 6
Cytować
#26 Typ 2019-10-01 22:52
Cytuję Anonim:
Witam,
Przepraszam że może wybrałem nie odpowiednie miejsce do zadania tego pytania.
Czy #7100 w ogóle jeździ?
Jak tak to gdzie go można najczęściej spotkać?
Pozdrawiam

Różnie. W tym tygodniu narazie jeździł na zmianach 331/06(A) i 188/09(B)
Cytować
#25 Saturn 2019-10-01 22:07
Dobra to ja Wam wyjaśnię.

Najpierw było zamówionych 30 krótkich MANów, więc początkowo miały być przeniesione tylko #11xx i #14xx na Stalową. Potem zarząd domówił kolejne 20 krótkich MANów, stąd było już pewne że wszytskie pójdą na R-4. Początkowo za 30 sztuk poszło w kolejności #1100-#1119, #1401-#1409, #1512 (nie wiem czemu zamienili #1400 z #1512).

Teraz przyszło już 20 MANów z domówionej partii i reszta wozów zaczęła relokację. Na R-2 zostały #1511, #1514, #1515, #1518, #1519, prawdopodobnie relokacja zakończy się w tym lub góra w następnym tygodniu. Na R-4 każdy wóz ma przed wyjazdem 3-4 dniowy przegląd, a potem na miasto. Całkiem więc prawdopodobne, że od 12 października wszytskie szarpaki będą na Stalowej dostępne, więc możliwe że wtedy pożegnamy Jelcze, choć to już są moje tylko przypuszczenia.
Cytować
#24 Ashir 2019-10-01 19:18
Cytuję trakt:
No dobra, ale szarpaki zastąpiły tylko część Jelczy - te, które poszły do Lublina.
Nie, 50 MANów CNG solo na Kleszczowej pozwoliło na przerzut 50 SU12 na Stalową i kasację 54 Jelczy Mastero (w tym 1 nadpalony egzemplarz został wcześniej skasowany).
Cytować
#23 M. S. 2019-10-01 15:04
Cytuję trakt:
Cytuję Matej:
Cytuję JakiśSiakiś:
A propos artykułu pod którym nie mogę pisać, więc piszę tutaj. Skąd wiadomo że Jelcze Mastero zostaną niedługo wycofane? Wątpie w to, ponieważ najbliżsże dostarczone wozy do MZA to będą przegubowe elektryki, które zastąpią najprawdopodobniej NG313 oraz najstarsze SU18. Zatem najbliższa okazja na wycofanie Jelczy to dopiero planowana dostawa 160 gazowców CNG/LNG. Tym bardziej, że zostaną jeszcze starsze Solarisy z roczników 2005 oraz 2007/2008.


Zostaną wycofane w najbliższym czasie z eksploatacji - to już jest pewne. Za Jelcze na Stalową przyjechały szarpaki z Kleszczowej, a na Kleszczową krótkie gazowce.

No dobra, ale szarpaki zastąpiły tylko część Jelczy - te, które poszły do Lublina.


Według bazy danych pojazdów ZTM, na zajezdni Kleszczowa jest 9 SU12
Cytować
#22 Jurajczyk Śląski 2019-10-01 15:02
Cytuję trakt:
Cytuję Matej:
Cytuję JakiśSiakiś:
A propos artykułu pod którym nie mogę pisać, więc piszę tutaj. Skąd wiadomo że Jelcze Mastero zostaną niedługo wycofane? Wątpie w to, ponieważ najbliżsże dostarczone wozy do MZA to będą przegubowe elektryki, które zastąpią najprawdopodobniej NG313 oraz najstarsze SU18. Zatem najbliższa okazja na wycofanie Jelczy to dopiero planowana dostawa 160 gazowców CNG/LNG. Tym bardziej, że zostaną jeszcze starsze Solarisy z roczników 2005 oraz 2007/2008.


Zostaną wycofane w najbliższym czasie z eksploatacji - to już jest pewne. Za Jelcze na Stalową przyjechały szarpaki z Kleszczowej, a na Kleszczową krótkie gazowce.

No dobra, ale szarpaki zastąpiły tylko część Jelczy - te, które poszły do Lublina.

Tylko po budowie M2 zmalała liczba potrzebnych brygad na 12 metrów, a wzrosła na 18 metrów. Z resztą Stalowa powinna być powoli wygaszana. A plan jej może stopniowo zastąpić Kleszczowa i Arriva.
Cytować
#21 trakt 2019-10-01 13:51
Cytuję Matej:
Cytuję JakiśSiakiś:
A propos artykułu pod którym nie mogę pisać, więc piszę tutaj. Skąd wiadomo że Jelcze Mastero zostaną niedługo wycofane? Wątpie w to, ponieważ najbliżsże dostarczone wozy do MZA to będą przegubowe elektryki, które zastąpią najprawdopodobniej NG313 oraz najstarsze SU18. Zatem najbliższa okazja na wycofanie Jelczy to dopiero planowana dostawa 160 gazowców CNG/LNG. Tym bardziej, że zostaną jeszcze starsze Solarisy z roczników 2005 oraz 2007/2008.


Zostaną wycofane w najbliższym czasie z eksploatacji - to już jest pewne. Za Jelcze na Stalową przyjechały szarpaki z Kleszczowej, a na Kleszczową krótkie gazowce.

No dobra, ale szarpaki zastąpiły tylko część Jelczy - te, które poszły do Lublina.
Cytować
#20 Matej 2019-10-01 09:30
Cytuję JakiśSiakiś:
A propos artykułu pod którym nie mogę pisać, więc piszę tutaj. Skąd wiadomo że Jelcze Mastero zostaną niedługo wycofane? Wątpie w to, ponieważ najbliżsże dostarczone wozy do MZA to będą przegubowe elektryki, które zastąpią najprawdopodobniej NG313 oraz najstarsze SU18. Zatem najbliższa okazja na wycofanie Jelczy to dopiero planowana dostawa 160 gazowców CNG/LNG. Tym bardziej, że zostaną jeszcze starsze Solarisy z roczników 2005 oraz 2007/2008.


Zostaną wycofane w najbliższym czasie z eksploatacji - to już jest pewne. Za Jelcze na Stalową przyjechały szarpaki z Kleszczowej, a na Kleszczową krótkie gazowce.
Cytować
#19 JakiśSiakiś 2019-10-01 09:05
A propos artykułu pod którym nie mogę pisać, więc piszę tutaj. Skąd wiadomo że Jelcze Mastero zostaną niedługo wycofane? Wątpie w to, ponieważ najbliżsże dostarczone wozy do MZA to będą przegubowe elektryki, które zastąpią najprawdopodobniej NG313 oraz najstarsze SU18. Zatem najbliższa okazja na wycofanie Jelczy to dopiero planowana dostawa 160 gazowców CNG/LNG. Tym bardziej, że zostaną jeszcze starsze Solarisy z roczników 2005 oraz 2007/2008.
Cytować
#18 Anonim 2019-09-30 22:58
Witam,
Przepraszam że może wybrałem nie odpowiednie miejsce do zadania tego pytania.
Czy #7100 w ogóle jeździ?
Jak tak to gdzie go można najczęściej spotkać?
Pozdrawiam
Cytować
#17 Michał 821 2019-09-30 21:05
Bo na mapie dziś widziałem same kleszczowe Many na 715
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież