Strona Główna

Komunikacja miejska podczas remontu linii kolejowej nr 447

b_150_150_0_00_images_bus_A504_194_owicka.jpg

Od września rozpocznie się remont linii kolejowej nr 447, która łączy Warszawę z Grodziskiem Mazowieckim. Na pasażerów będą czekały utrudnienia, bowiem będą musieli się przesiąść do zastępczej komunikacji autobusowej.

Organizacją komunikacji zastępczej zajęły się Koleje Mazowieckie oraz Zarząd Transportu Miejskiego. W tym celu zostaną uruchomione 4 linie zastępcze, a obecnie istniejąca linia 717 będzie kursowała częściej. Skorzystają także mieszkańcy Ursusa i Włoch, gdzie planuje się wzmocnienie linii 127 i 517 o dodatkowych 20 autobusów

Linia Trasa Częstotliwość Tabor Dodatkowe informacje
ZG Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki W dni robocze co 15 minut, w dni świąteczne co 30 minut 12-metrowy Organizacją linii zajmują się Koleje Mazowieckie. Czas przejazdu na pełnej trasie będzie minimalnie wynosił 74 minuty, zaś maksymalnie 89 minut. Linia będzie się zatrzymywała przy wszystkich przystankach kolejowych, które będą na ten czas wyłączone z ruchu.
ZM Milanówek - Grodzisk Mazowiecki Linia szczytowa. Co 15 minut 12-metrowy Organizacją linii zajmują się Koleje Mazowieckie. Linia ma za zadanie dowieźć mieszkańców Milanówka do Grodziska Mazowieckiego, skąd będą jeździły po dalekobieżnym torze pociągi do Warszawy. Czas przejazdu ma wynieść od 12 do 15 minut.
ZB Warszawa Zachodnia - Brwinów W szczycie co 10 minut, poza co 15, w dni świąteczne co 30 minut 12-metrowy Organizacją linii zajmują się Koleje Mazowieckie. Linia będzie miała charakter przyspieszony. Co drugi kurs w szczycie będzie kierowany przez autostradę A2 i drogę ekspresową S2. Czas przejazdu trasą podstawową będzie zajmował od 34 do 45 minut.
ZP Warszawa Zachodnia - Pruszków Os. Staszica Częściej niż co 8 minut w szczycie i częściej niż co 15 minut poza szczytem 12-metrowy Organizacją linii zajmuje się Zarząd Transportu Miejskiego. Przejazd z Warszawy do Pruszkowa zajmie od 33 do 39 minut. 

Początkowo zakładano, że częstotliwość linii ZP będzie uzależniona od pojemności taboru. Niedawno otwarto oferty w przetargu, w którym niestety żaden oferent nie zgłosił się z pojazdem przegubowym. Prawdopodobnie na zastępczej linii, jak i wzmocnionym 717 pojawią się Scanie z PKS Grodzisk Mazowiecki. 

Koncepcja zastępczej komunikacji zakłada także stworzenie węzła przesiadkowego przy PKP WKD Al. Jerozolimskie, gdzie miałaby nastąpić dogodna przesiadka do pociągów do centrum. Brana jest pod uwagę także możliwość wydłużenia linii S1 do stacji Warszawa Służewiec. Między Rondem Zesłańców Syberyjskich a granicą Warszawy prawdopodobnie pojawi się 6-kilometrowy buspas.

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież