Strona Główna

Ruszają przygotowania do budowy III linii metra

b_150_150_0_00_images_DSC_0322.jpg

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

W najbliższy czwartek, 18 marca, Rada Miasta ma podjąć decyzję o przeznaczeniu pieniędzy na prace przygotowawcze do budowy I etapu III linii metra. Według zaproponowanej przez Ratusz koncepcji, linia ma połączyć Pragę-Północ z Gocławiem.

I etap budowy zakłada budowę sześciu nowych stacji: Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego i Gocław, a także wykorzystanie istniejącego już peronu na stacji Stadion Narodowy. Powstać ma również odgałęzienie do planowanej Stacji Techniczno-Postojowej "Kozia Górka". Szacowane przez Ratusz potoki pasażerskie oscylują wokół 315 tysięcy pasażerów w ciągu doby, z czego ok. 26 tysięcy pasażerów ma korzystać z nowego odcinka w szczycie porannym. Czas przejazdu z Gocławia do centrum z wykorzystaniem nowej linii ma wynieść około 17 minut.

Dla porównania, faktyczne dobowe wykorzystanie linii metra M1 i M2 w dni powszednie w lutym 2020 roku, a więc przed wybuchem pandemii koronawirusa oraz wydłużeniem metra do stacji Księcia Janusza, wynosiło odpowiednio ok. 500 tysięcy i ok. 190 tysięcy pasażerów.

Docelowo przewiduje się obustronne wydłużenie linii metra na lewy brzeg Wisły. W ramach II etapu ma powstać połączenie Gocławia z Mokotowem z przesiadką do I linią metra na stacji Wilanowska lub Racławicka, natomiast na etap III zaplanowane jest połączenie Stadionu Narodowego z Ochotą, z przesiadką do I linii metra na planowanej stacji Plac Konstytucji.

I etap inwestycji ma się zakończyć w roku 2028.

Więcej informacji.

b_150_150_0_00_images_metro3_0.png

fot. UM Warszawa

Komentarze   

#7 Jurajczyk Śląski 2021-03-17 09:35
Cytuję SP45-116:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję .:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
M3 mogłaby być dobra w przyszłości jako linia okrężna (jeśli będzie etap IIB), jednak taki projekt jaki został zaprezentowany, może zapchać na początku M2, a później i M1 na amen. Jedyna korzyść jaką widzę tej M3, to może zmniejszy natężenie pasażerów na stacji Świętokrzyska, ale to tylko po budowie etapu III. Swoją drogą, czy taka linia potrzebuje taboru 6-wagonowego oraz czy jest możliwość od samego początku jej automatyzacji? :-*

Istnieje taka możliwość tylko że metro podchodzi pod przepisy kolejowe które bodaj nie dopuszczają pociągów autonomicznych, M2 też by tak na prawdę mogła być już autonomiczna, bo maszynista tylko nadzoruje pracę składu.

Jak widać Polska, to kraj absurdu. Nie możemy mieć autobusu/trolejbusu o długości +18,75 metra, nie można mieć automatycznego metra (choć pewnie, da się to przed oddaniem M3 zmienić, wystarczy zwykła chęć), ale automatyczne busy z obsługą już jeździć mogą (Gdańsk rok temu)...

To jeszcze jedno niedasie. Przewóz liniowy na telefon (telebus) i przewozy pojazdami na mniej niż 9 osób. Na zachodzie spokojnie na kursy o dzikich godzinach podjeżdża van, albo miejscowy cierpiarz osobówką z dechami autobusowymi i kasownikiem. Sam tak jechałem KKSem w Niemczech. Podjechał cierp vanem.

Pamiętam, że jakieś 2 lata temu, bodajże w Częstochowie, była afera, że za zepsuty autobus podjechał 7-osobowy van. Z tego co słyszałem, to przewoźnik miał z tego powodu poważne konsekwencje za taki ruch. Szkoda, że takie pojazdy się karze (a one nawet mogłyby rozwiązać problemy komunikacyjne wielu małych sołectw), a nie karzą często przewoźników za stan ich niektórych autobusów, gdyż nawet totalny laik zauważy, że nie powinny zbytnio jeździć po drogach...
Cytować
#6 SP45-116 2021-03-16 20:01
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Cytuję .:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
M3 mogłaby być dobra w przyszłości jako linia okrężna (jeśli będzie etap IIB), jednak taki projekt jaki został zaprezentowany, może zapchać na początku M2, a później i M1 na amen. Jedyna korzyść jaką widzę tej M3, to może zmniejszy natężenie pasażerów na stacji Świętokrzyska, ale to tylko po budowie etapu III. Swoją drogą, czy taka linia potrzebuje taboru 6-wagonowego oraz czy jest możliwość od samego początku jej automatyzacji? :-*

Istnieje taka możliwość tylko że metro podchodzi pod przepisy kolejowe które bodaj nie dopuszczają pociągów autonomicznych, M2 też by tak na prawdę mogła być już autonomiczna, bo maszynista tylko nadzoruje pracę składu.

Jak widać Polska, to kraj absurdu. Nie możemy mieć autobusu/trolejbusu o długości +18,75 metra, nie można mieć automatycznego metra (choć pewnie, da się to przed oddaniem M3 zmienić, wystarczy zwykła chęć), ale automatyczne busy z obsługą już jeździć mogą (Gdańsk rok temu)...

To jeszcze jedno niedasie. Przewóz liniowy na telefon (telebus) i przewozy pojazdami na mniej niż 9 osób. Na zachodzie spokojnie na kursy o dzikich godzinach podjeżdża van, albo miejscowy cierpiarz osobówką z dechami autobusowymi i kasownikiem. Sam tak jechałem KKSem w Niemczech. Podjechał cierp vanem.
Cytować
#5 Jurajczyk Śląski 2021-03-16 13:33
Cytuję Jack:
Ta trasa jest tak bezsensowna, że aż trudno w nią uwierzyć. Gocław ma jeździć do centrum przez Dworzec Wschodni?

Albo przez Stadion Narodowy. :lol:
Cytować
#4 Jack 2021-03-15 16:42
Ta trasa jest tak bezsensowna, że aż trudno w nią uwierzyć. Gocław ma jeździć do centrum przez Dworzec Wschodni?
Cytować
#3 Jurajczyk Śląski 2021-03-15 15:21
Cytuję .:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
M3 mogłaby być dobra w przyszłości jako linia okrężna (jeśli będzie etap IIB), jednak taki projekt jaki został zaprezentowany, może zapchać na początku M2, a później i M1 na amen. Jedyna korzyść jaką widzę tej M3, to może zmniejszy natężenie pasażerów na stacji Świętokrzyska, ale to tylko po budowie etapu III. Swoją drogą, czy taka linia potrzebuje taboru 6-wagonowego oraz czy jest możliwość od samego początku jej automatyzacji? :-*

Istnieje taka możliwość tylko że metro podchodzi pod przepisy kolejowe które bodaj nie dopuszczają pociągów autonomicznych, M2 też by tak na prawdę mogła być już autonomiczna, bo maszynista tylko nadzoruje pracę składu.

Jak widać Polska, to kraj absurdu. Nie możemy mieć autobusu/trolejbusu o długości +18,75 metra, nie można mieć automatycznego metra (choć pewnie, da się to przed oddaniem M3 zmienić, wystarczy zwykła chęć), ale automatyczne busy z obsługą już jeździć mogą (Gdańsk rok temu)...
Cytować
#2 . 2021-03-15 14:09
Cytuję Jurajczyk Śląski:
M3 mogłaby być dobra w przyszłości jako linia okrężna (jeśli będzie etap IIB), jednak taki projekt jaki został zaprezentowany, może zapchać na początku M2, a później i M1 na amen. Jedyna korzyść jaką widzę tej M3, to może zmniejszy natężenie pasażerów na stacji Świętokrzyska, ale to tylko po budowie etapu III. Swoją drogą, czy taka linia potrzebuje taboru 6-wagonowego oraz czy jest możliwość od samego początku jej automatyzacji? :-*

Istnieje taka możliwość tylko że metro podchodzi pod przepisy kolejowe które bodaj nie dopuszczają pociągów autonomicznych, M2 też by tak na prawdę mogła być już autonomiczna, bo maszynista tylko nadzoruje pracę składu.
Cytować
#1 Jurajczyk Śląski 2021-03-15 11:05
M3 mogłaby być dobra w przyszłości jako linia okrężna (jeśli będzie etap IIB), jednak taki projekt jaki został zaprezentowany, może zapchać na początku M2, a później i M1 na amen. Jedyna korzyść jaką widzę tej M3, to może zmniejszy natężenie pasażerów na stacji Świętokrzyska, ale to tylko po budowie etapu III. Swoją drogą, czy taka linia potrzebuje taboru 6-wagonowego oraz czy jest możliwość od samego początku jej automatyzacji? :-*
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy