Strona Główna

Montaż ładowarek na Szczęśliwicach

b_150_150_0_00_images_2020_DSC_7922.jpg

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Od 20 do 26 sierpnia 2020 roku będą prowadzone prace związane z montażem ładowarek na przystanku Szczęśliwice 05, używanego przez linię 128. W związku z tym, autobusy tej linii będą się zatrzymywały na przystankach tymczasowych. 

Aktualnie zostało dostarczonych 60 ze 130 zamówionych przegubowych elektryków. Autobusy jeżdżą na liniach: 111 (ładowanie na zakładzie R-3 "Ostrobramska"), 128 (ładowanie na zakładzie R-1 "Woronicza"), 503 (ładowanie na krańcu Konwiktorska) oraz E-2. Do czasu wybudowania pozostałych ładowarek mogą jeździć także na innych liniach, które nie przejeżdżają przez Trakt Królewski. Docelowo w Warszawie ma powstać sieć ładowarek, które pojawią się m.in. na krańcach Wilanów, Esperanto i Chomiczówka. Istnieje także opcja powstania dodatkowych ładowarek na 5 krańcach, m.in. na Placu Piłsudskiego, Lotnisku i Browarnej.

Aktualnie na mieście znajdują się 3 ładowarki - jedna na Spartańskiej i dwie na Konwiktorskiej (dla Ursusów - 178, dla przegubów - 503). Ponadto, w Konstancinie-Jeziornie, w okolicach Osiedla Grapa znajduje się kolejna ładowarka, która miała być przeznaczona dla autobusów na linii 251, jednak ze względu na jej położenie (konieczność cofania autobusem) nie jest wykorzystywana.

 

Komentarze   

#8 Jurajczyk Śląski 2020-08-24 17:41
Cytuję XYZ:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
@michael112 Tylko teraz problemem jest brak taboru 12-metrowego elektrycznego, który mógłby obsłużyć taką linię jak 102, tak samo przynajmniej do otwarcia metra na Bródno 518 w weekendy (o ile tej drugiej można obniżyć sztucznie częstotliwość, tak tej pierwszej [by puścić tam przegubowe elektryki] oznaczałoby praktycznie nierentowność na dłuższą metę...).


29 solówek na 102 i 222 spokojnie wystarczy

Ale jak pogodzisz 3 różne typy ładowarek na 4. pętlach? Jeszcze jest jedną linia na 12 metrów, która musi być obsługiwana elektrykami, a mianowicie 178...
Cytować
#7 . 2020-08-24 16:17
Cytuję XYZ:
Cytuję Jurajczyk Śląski:
@michael112 Tylko teraz problemem jest brak taboru 12-metrowego elektrycznego, który mógłby obsłużyć taką linię jak 102, tak samo przynajmniej do otwarcia metra na Bródno 518 w weekendy (o ile tej drugiej można obniżyć sztucznie częstotliwość, tak tej pierwszej [by puścić tam przegubowe elektryki] oznaczałoby praktycznie nierentowność na dłuższą metę...).


29 solówek na 102 i 222 spokojnie wystarczy

Ale SU12 Electric mają inne pantografy niż ładowarki stawiane z tego przetargu.
Cytować
#6 XYZ 2020-08-24 01:13
Cytuję Jurajczyk Śląski:
@michael112 Tylko teraz problemem jest brak taboru 12-metrowego elektrycznego, który mógłby obsłużyć taką linię jak 102, tak samo przynajmniej do otwarcia metra na Bródno 518 w weekendy (o ile tej drugiej można obniżyć sztucznie częstotliwość, tak tej pierwszej [by puścić tam przegubowe elektryki] oznaczałoby praktycznie nierentowność na dłuższą metę...).


29 solówek na 102 i 222 spokojnie wystarczy
Cytować
#5 Jurajczyk Śląski 2020-08-23 01:12
@michael112 Tylko teraz problemem jest brak taboru 12-metrowego elektrycznego, który mógłby obsłużyć taką linię jak 102, tak samo przynajmniej do otwarcia metra na Bródno 518 w weekendy (o ile tej drugiej można obniżyć sztucznie częstotliwość, tak tej pierwszej [by puścić tam przegubowe elektryki] oznaczałoby praktycznie nierentowność na dłuższą metę...).
Cytować
#4 R-7 2020-08-23 00:08
Postawić ładowarkę dla 251 a niech sobie stoi, zamiast już dawno zrobić z nią porządek...
Cytować
#3 michael112 2020-08-21 15:10
Cytuję Jurajczyk Śląski:
Oby z tej opcji na 5 ładowarek skorzystali, bo dziwnie tak na stałe zostawiać takie wjazdy na ładowanie, na zajezdnię jak np. na linii 175.

To nie oznacza że muszą wykorzystać wszystkie lokalizacje z opcji. Wystarczy że zamontują je albo na pl. Piłsudskiego albo przy lotnisku żeby 175 się miało gdzie ładować. Większość pozostałych ładowarek z opcji to są duplikaty na przeciwległych krańcach: Natolin - duplikat Konwiktorskiej dla 503, Bielańska - duplikat Spartańskiej dla 222 i pl. Trzech Krzyży - duplikat Nowodworów dla 518.
Co ciekawe, 106, 116 i 180 mają zagwarantowane ładowarki na obu krańcach już w wersji podstawowej, tymczasem 111 i tak będzie miało ładowarkę tylko na Esperancie nawet po wykorzystaniu opcji.
resztą, ten cały kontrakt jest w pewnym sensie do modyfikacji. Nie przewidziano modyfikacji trasy 102 i teraz przydałaby się ładowarka w rejonie dw. Centralnego / Emilii Plater - za dnia dla 102, a nocą dla N44.
Cytować
#2 X 2020-08-20 19:01
Wiadomo kiedy rozpocznie się montaż kolejnych ładowarek?
Cytować
#1 Jurajczyk Śląski 2020-08-20 16:28
Oby z tej opcji na 5 ładowarek skorzystali, bo dziwnie tak na stałe zostawiać takie wjazdy na ładowanie, na zajezdnię jak np. na linii 175.
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy