Zmiany taborowe

Impulsy w Kolejach Mazowieckich

Czytaj więcej: Impulsy w Kolejach Mazowieckich

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Dwa z dwunastu Impulsów dotarły już do Warszawy, którego producentem jest nowosądecka firma Newag. Pociągi otrzymały oznaczenie 45WE i są wyposażone w klimatyzację, Wi-Fi, a nawet przewijaki. Będą mogły się rozpędzać do prędkości 160 km/h i zabiorą około 500 pasażerów. Domyślnie mają jeździć na linii R1 (Warszawa Wschodnia - Skierniewice), na której obecnie jeżdżą jednostki EN57.

Zdjęcia:

Solaris Urbino 12 Electric już niedługo w MZA

Czytaj więcej: Solaris Urbino 12 Electric już niedługo w MZA

Jak możemy znaleźć na jednym z portali (link poniżej), w pełni został wyprodukowany pierwszy z dziesięciu zamówionych elektrycznych Solarisów dla Warszawy. Pojazd obecnie przechodzi jazdy testowe i w najbliższym czasie ma trafić do Warszawy. Przypomnijmy, wygrana Solarisa to efekt odwołania do KIO, z racji zaniżonej ceny innego z producentów (BYD). Obecnie, na linii 222 możemy doświadczyć obecności BYDów, których testy niedługo się zakończą. Na ich miejscu pojawią się elektryczne Solarisy.

Zdjęcia Solarisa: Klik!Klik!

 

Pierwszy krótki Jazz w Warszawie

Czytaj więcej: Pierwszy krótki Jazz w Warszawie

Kilka dni temu do Warszawy dotarł pierwszy z 30 zamówionych tramwajów Pesa Jazz 134N. W najbliższych dniach rozpoczną się jego testy.

Od modelu 128N odróżnia go jednokierunkowość oraz długość - tramwaj 134N jest krótszy. Ma około 19 metrów długości.

Koniec ery Neoplanów w Warszawie

Czytaj więcej: Koniec ery Neoplanów w Warszawie

Na warszawskich ulicach nie ujrzymy już liniowo Neoplana. Niedawno zostały wycofane ze służby liniowej. Obecnie stacjonują na Włościańskiej i czekają na wywóz do huty. Pierwszy Neoplan dotarł do Warszawy w 1994 roku i miał numer taborowy #6455, był on bardzo nowoczesny jak na te czasy. W późniejszych latach do Warszawy dotarło łącznie 104 sztuk. W 2005 roku wszystkie zostały przeniesione na zajezdnię Kleszczową, a w 2010 roku zaczął się proces ich kasacji. Na szczęście, #6960 stał się pojazdem zabytkowym, dzięki czemu od czasu do czasu będziemy mogli ujrzeć Neoplana na stołecznych ulicach.

10 gazowych Solbusów już w stolicy

Czytaj więcej: 10 gazowych Solbusów już w stolicy

Dzisiaj (23.01.2015r.) przyjechała pierwsza partia 10 gazowych Solbusów napędzanych gazem LNG. Autobusy mają silniki spełniające normy Euro6, a ich numery taborowe będą w zakresie: 7301-7335. Wszystkie będą stacjonowały na zajezdni R-3 Ostrobramska. Póki co nie jest znana dokładna data ich debiutu na warszawskich ulicach.

Źródło: mza.waw.pl

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy