PLIK 3/160 |
|
||
|
System oceniania zdjęć | |||||
Infomacje o pliku | |
Autor i kategoria zdjęcia: | Ajejek (R-4) Solaris Urbino 12 |
Punkty: 32: | |
Słowa kluczowe: | Jesień |
Numer pojazdu ⇒ [numer]: | [1101] |
Numer brygady/linii ⇒ brygada/[linia]: | 8/[173] |
Miejsce wykonania zdjęcia ⇒ Miejscowość, ulica: | Warszawa, ul. Armii Krajowej |
Data wykonania zdjęcia ⇒ DD.MM.RRRR: | 10.11.2023 |
Waga pliku: | 793 KiB |
Data dodania: | 10 listopada 2023 |
Wymiary zdjęcia: | 1200 x 795 pikseli |
Ilość wyświetleń: | 681 razy |
Bezpośredni link do zdjęcia: | http://www.wgkm.waw.pl/galeria/displayimage.php?pid=12815 |
Komentarz 1 do 15 z 15 Strona: 1 |
|
|||
Szarpak nadal dzielnie walczy... Ktoś wie ile km na liczniku?
|
|
|||
Wkrótce już ich w ruchu nie będzie.
|
|
|||
Najpierw to niech przetarg ogłaszą
|
|
|||
Ciekawe ile w najbliższym czasie zostanie jeszcze 88xx w ruchu. W ciągu najbliższych 2 lat ma być dostarczone 12 przegubowych elektryków zakupionych przez ZTM, no i czekamy jeszcze na 5 Autosanów.
|
|
|||
@.Już jest ogłoszony na 30 sztuk MAXI.
|
|
|||
@x niby coś gadano o 80 przegubowych elektrykach, ale ile w tym prawdy, nie wiadomo.
|
|
|||
@Jurajczyk Śląski No złożyli wniosek na 80 elektryków do 3 edycji programu ZTP, w którym w przeciwieństwie do poprzednich edycji miały być w nim większe progi dofinansowania dla dużych miast. No i tu mamy zonk, bo wniosków złożonych przez inne miasta jest naprawdę dużo, a podstawowy budżet programu to tylko kilkaset milionów. Niby jest możliwość kilkukrotnego zwiększenia budżetu za pomocą KPO, co wydaje się całkiem realne po zmianie rządu, ale ile tych wniosków ostatecznie przejdzie to nie wiadomo. Poza tym byłoby fajnie gdyby oprócz przegubów kupili w ramach tej liczby jeszcze jakieś solówki.
|
|
|||
Już nam tego elektrycznego chłamu zdecydowanie starczy
|
|
|||
@x no policzmy, co trzeba wymienić w perspektywie najbliższych dwóch lat: szarpaki, 18xx, 88xx oraz hybrydy 83xx, to jest około 150 pojazdów, około 50 z nich to 12-metrowce. Pytanie brzmi, czy uda się ogarnąć przetargi na przedłużenie umów na autobusy 92xx, 93xx, 94xx i 98xx, bo odpadnięcie ich, odbiłoby się mocno na planach wymiany taboru. Niby po otwarciu tramwaju na Wilanów, na Kasprzaka, na Św. Bonifacego, będzie można część linii zlikwidować, a część autobusów zwolnionych z tych linii nie dawać na wzmocnienia, tylko najgorsze sztuki już wtedy wysłać na złom. Do tego mnóstwo linii obsługiwanych przez R-3 i R-4, gdzie są przecież szarpaki i 18xx, to wyjeżdżają na linie kompletnie nie dostosowane do tej długości, wobec czego kolejny przetarg powinien być na 120 przegubów, dzięki czemu uda się pozbyć wszystkich tych autobusów z korzyścią dla pasażerów, a na 12 metrów wtedy, gdy będzie trzeba myśleć nad następcami 12xx i 15xx.
|
|
|||
@Florke na przykład ja nie przepadam za autobusami elektrycznymi niezależnie od marki, ale klasyczny diesel lub hybryda, to dostaje z góry banana od ZTM, gazowe jak widać są dla MZA mało pewne po ostatnich około 20 miesiącach na świecie, wodorowe są jeszcze droższe w produkcji niż elektryki, a więc zostają tylko te autobusy.
|
|
|||
@Gość_Jurajczyk Śląski zanim wycofają 88xx i 83xx to trochę minie. Zresztą po co je wycofywać skoro są jeszcze dosyć młode, komfortowe i nowoczesne na swój wiek?
|
|
|||
@Jan jeśli uda się dogadać z ajentami, oddadzą wreszcie tramwaj na Kasprzaka, na Św. Bonifacego i na Wilanów, przyjadą brakujące Autosany, 12 długich elektryków, to pozwoli jednak na wycofanie iluś 88xx, a do tego 80 przegubów elektrycznych sprawi, że będzie można je pożegnać całkowicie. Co do nowości, autobus nowy to taki który ma <8 lat, a taki wiek do eksploatacji w większych miastach to raczej powinien wynosić 12 lat, by ten autobus mógł zostać wykorzystany przez kilka lat, przez biedniejsze miasto, gdzie liczba kilometrów i pasażerów na dobę jest jednak mniejsza niż w Warszawie, a jak zostaje na dłużej to powinien iść jednak wtedy na obowiązkowe NG, czego się już w Warszawie nie robi. Oczywiście, te lata są orientacyjne, ale widać to po Solbusach i 22xx które nie mają jeszcze 12 lat na karku, ale widać, że remont by się im jednak dość szybko przydał...
|
|
|||
No i stało się, dojdzie kolejnych 30 elektryków krótkich i 50 takich przegubów, a zatem łącznie zsumowując wszystkie przetargi obecne lub planowane, będzie łącznie 60 elektryków krótkich i 62 elektryki przegubowe, oznacza to koniec szarpaków, 18xx no i 88xx z 2008 roku z dwóch zajezdni, pytanie z której jeszcze pozostaną, no chyba że przez nowe trasy tramwajowe spadnie zapotrzebowanie brygadowe i będzie można sobie pozwolić na kilkanaście max 20 autobusów mniej i koniec 88xx z rocznika 2008 w Warszawie?
|
|
|||
@Jurajczyk Śląski Ale nie ma pewności, czy to jest ten zakup 80 wozów z ZTP, o którym wspominałem? Raczej nie ogłaszaliby tak dużego przetargu, gdyby nie mieli zapewnionego finansowania, ale z drugiej strony zakup 80 elektryków(które są min. 2x droższe od spalinówek) z własnej kieszeni byłby dość bolesny dla budżetu miasta.
|
|
|||
@x no wyszło, że najtańsze są diesle (w sumie ciekawe czemu KMŁ może sobie na linie ZTM kupić, a MZA i ajenci już nie?), ale no niestety, nie można i trzeba kombinować, z gazowcami chyba boją się zakupu i powtórki z nagłym wzrostem ceny za to paliwo, a wodorowce dopiero dojrzewają. Lepiej byłoby rozbudować sieć tramwajową i w ten sposób odesłać wysłużone autobusy na złom, ale niestety. A co do przetargu, zapewne muszą mieć zabezpieczenie finansowe, bo dawno nic nie kupowali, z resztą 11xx, 18xx i 88xx zapewne już bez napraw długo nie pociągną, przez przebytą liczbę kilometrów i nie mają w MZA wyjścia.
|
Komentarz 1 do 15 z 15 Strona: 1 |