14 lutego to data, która zapisze się do historii warszawskiej komunikacji zbiorowej. Tego właśnie dnia otwarte zostało torowisko tramwajowe na ulicy Powstańców Śląskich (od Radiowej do Górczewskiej), dzięki czemu ulica ta jest już na całej długości obsługiwana komunikacją szynową. Pierwszego dnia na nowe tory wyjechały dwie linie kursujące co 15 minut - B (Rogalińska - Nowe Bemowo) oraz 11 (Metro Młociny - Metro Marymont), z których pierwsza obsługiwana była taborem zabytkowym. Od niedzieli 15.02 będzie tam kursować już tylko linia 11 (z częstotliwością 10/15/15-20), do której w przyszłości prawdopodobnie dołączy 28. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z otwarcia trasy na galerii WGKM.
Od poniedziałku 16.02 do odwołania zamknięty dla ruchu kołowego zostanie przejazd kolejowy przez linię kolejową nr 449, przy pętli Mokry Ług. Prace modernizacyjne wymuszą skierowanie wszystkich kursów linii 153 do pętli Mokry Ług. Czasowo zawieszone zostaną przystanki Mokry Ług-Leśniczówka oraz Pastuszków. Od wtorku 17.02 linia będzie kursowała według specjalnego rozkładu jazdy. Więcej informacji na stronie ZTM Warszawa.
W poniedziałek, 16 lutego, kończy się objazd remontowanej ulicy Strażackiej, a linie 143, 225 i N24 wracają na swoje trasy podstawowe. Zachodzą drobne zmiany w obsłudze.
W związku z otwarciem kolejnego odcinka trasy tramwajowej na ulicy Powstańców Śląskich zajdą zmiany obsługowe m.in. na liniach 6 czy nowej 11.
Na stronie internetowej PKSu Grójec pojawiło się ogłoszenie skierowane do podróżnych. W związku z planowaną modernizacją linii Grójec - Góra Kalwaria oraz Grójec - Warszawa Wilanowska p. Górę Kalwarię zarząd PKS zbiera opinie i uwagi pasażerów, które pomogą ukształtować rozkład jazdy. Uwagi można przesyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Więcej informacji na stronie PKS Grójec.
Zanosi się na to, że w najbliższym czasie w Lesie Bielańskim może się pojawić komunikacja miejska. Z taką prośbą ostatnio zwróciła się wicekanclerz UKSW. Linia miałaby ułatwić życie studentom, którzy boją się wracać z oddalonego o ok. 1 km UKSW. Co ciekawsze, linię miałyby obsłużyć dwa z dziesięciu elektrycznych Solarisów, które obecnie są produkowane dla Warszawy - ZTM proponuje trasę do Metra Wawrzyszew, natomiast UKSW chce, aby linia pojechała aż do Marymontu, jednak częstotliwość nie byłaby wtedy zbytnio atrakcyjna.
Źródło: Klik!