Ratusz zrezygnował z odnogi metra na Białołękę, co spowodowane jest zbyt małą liczbą ludności na tych terenach - urzędnicy zapewnili jednak, że do sprawy wrócą, gdy tereny Zielonej Białołęki będą bardziej zaludnione. Radni domagali się, aby podziemna kolejka zmieniła swoją trasę i dotarła w okolice Grodziska. Od dawna było ustalone, iż metro ma zakończyć bieg w miejscu obecnego ZP Kondratowicza. Dodatkowo, przy obecnych wymogach finansowych i ekonomicznych nie ma możliwości, aby wykonać rozgałęzienia. Nowe odcinki finansowane są z dotacji unijnych na lata 2014-2020, co oznacza, że II linia metra w najgorszym wypadku dojedzie na Bródno w 2022r.
Źródło: Klik!
W związku z kolejną korektą rozkładów jazdy na kolei rozkład linii zastępczej ZS1 będzie znacznie rozrzedzony od 27 kwietnia. Zamiast trzech będą kursować dwa autobusy z "Kleszczowej" w godzinach szczytu.
Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.
Linia 800 wróci na ulice już 1 maja br. na trasie identycznej jak w latach ubiegłych.
Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na dostawę fabrycznie nowych szynobusów. Pierwszy ma być jednoczłonowy, a drugi dwuczłonowy. Zainteresowani mogą składać swoje oferty do 20.05.2015r. Przetarg uwzględnia także serwis pojazdów przez dwa lata oraz przeszkolenie pracowników. Szynobusy mają zostać dostarczone do 30.11.2015r, jak i wykonawca musi udzielić 36-miesięcznej gwarancji na produkt. Oferta będzie wybierana na podstawie następujących składników:
Źródło: Rynek Kolejowy
16 kwietnia 2015 roku (czwartek) KM Łomianki ogłosiła wyniki przetargu, o którym pisaliśmy na naszym portalu: Klik!. Przetarg wygrał Solaris Bus & Coach, uzyskując 100/100 punktów. Firma zaoferowała model Urbino 12 w cenie 4 674 000,00 zł brutto. Jest cień szansy, że będą to Solarisy IV generacji.
Źródło: Klik!
Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.
Od 25 kwietnia podstawowa trasa linii 166 zostaje skrócona do relacji Plac Hallera - Osiedle Kabaty. Do STP wydłużone będą tylko wybrane kursy.