Strona Główna

Numeracja taboru na liniach lokalnych - o co w tym chodzi?

Kliknij na tytuł artykułu, aby przeczytać całą jego zawartość.

Od jakiegoś czasu wiele osób zastanawia się na jakiej zasadzie numerowany jest tabor na liniach lokalnych organizowanych przez ZTM Warszawa na podstawie porozumień z gminami. Kluczem do rozwiązania jest dawny podział administracyjny Warszawy na 7 rejonów...

ZTM stosuje poza nazwami numeryczne określenia przystanków w postaci 4-cyfrowych numerów zespołów przystankowych. Pierwsza cyfra takiego zespołu oznacza rejon w którym się znajduje:

b_150_150_0_00_images_warszawa_1990-1993.jpgŹródło obrazka: Wikipedia

Rejon Numer
Praga Północ 1
Praga Południe 2
Mokotów 3
Ochota 4
Wola 5
Żoliborz 6
Śródmieście 7

Do każdego z powyższych rejonów również dołączone są przystanki w strefie podmiejskiej np. Marki do Pragi Północ, Otwock do Pragi Południe czy Piaseczno do Mokotowa. Zgodnie z tym numery zespołów przystankowych w Wieliszewie, Legionowie czy Radzyminie będą zaczynać się cyfrą "1", czyli tak samo jak ponumerowane są wozy PKS-u Polonus na przykład.

b_150_150_0_00_images_numeracja_eL.png

Powyższy schemat przedstawia zasadę numeracji taboru na liniach lokalnych. Warto jeszcze dodać, że trzy ostatnie cyfry nigdzie się nie powtórzą, bo będą to unikalne numery każdego z wozów np. nie wystąpią razem 33005 i 38005.

b_150_150_0_00_images_bus_33005_L17_DW683.jpg

Wyszukiwarka

Kliknij, aby zobaczyć

Ta strona używa plików cookies.
Pokaż mi więcej informacji na ten temat   
ROZUMIEM

Polecamy